Pokud vše půjde podle předpokladů, mohly by být letos dokončeny výkupy pozemků pod chystaným obchvatem Frýdku-Místku. Na ten město čeká už nejméně dvacet let, jeho centrem denně projíždí více než čtyřicet tisíc automobilů.
V obdobné situaci jsou i obyvatelé Třince, Vendryně a Bystřice nad Olší. I zde omezují život dlouhé kolony kamionů, které zmizí až po vybudování přeložky silnice I/11.
Potřebné obchvatyŠedesát tisíc obyvatel Frýdku-Místku trpí důsledkem nadměrné dopravy ve městě. Silnice R48, která městem prochází, sem totiž přivádí více než čtyřicet tisíc automobilů denně. Zvýšená doprava může přinášet i zdravotní potíže, zvýšenou prašnost i exhalace. Na Třinecku zase staré silnice nestačí pojmout tisíce kamionů jedoucích na Slovensko. |
"Peníze na výkupy pozemků by neměly podle ujištění, která jsme od vedení ŘSD dostali, chybět. Problémy vidíme spíše u pozemků, které budeme muset vyvlastňovat. Každopádně chceme letos vše dostat do takového stavu, aby se v následujících čtyřech letech mohl obchvat dostavět.
Třinec chce mít vše připraveno
Ještě ambicióznější plány mají v Třinci, kde chtějí vystavět novou trasu silnice I/11. Tady by chtěli ještě letos nejen vykoupit všechny potřebné pozemky a vyřídit stavební povolení, ale i vybrat firmu, která novou silnici postaví.
"Už máme hotovo padesát procent výkupů na trase mezi Oldřichovicemi a Bystřicí, začínáme s výkupy na úseku mezi Nebory a Oldřichovicemi," popsala situaci na Třinecku starostka Třince Věra Palkovská.
"Když vše půjde dobře, chtěli bychom mít ještě letos všechny pozemky na úseku mezi Oldřichovicemi a Bystřicí vykoupené, chtěli bychom mít i platné stavební povolení a případně i udělat výběrové řízení na dodavatele tak, abychom mohli v příštím roce stavět. Peníze prý na to budou, v plánu staveb na příští roky se s námi počítá," dodala Věra Palkovská.