"Nic o tom nevím," řekl šéf Job Airu Daneš Zátorský.
Návrh na insolvenční řízení podala společnost Siemens Financial Services se sídlem ve Švédsku. Důvodem je podle informací MF DNES nesplácený leasing na letadla. Během posledního půlroku jde už o třetí insolvenční řízení na tuto firmu. Poslední skončilo letos v lednu krátce poté, co několik zaměstnanců vzalo zpět insolvenční návrh kvůli dlužným výplatám.
Job Air - Central Connect Airlines v tuto chvíli létá jen na lince Praha - Ostrava ve spolupráci s ČSA, pravidelné spojení mezi Ostravou a Vídní v únoru ukončil. Už od pondělí ale přebere více linek ČSA. Job Air bude kompletně zajišťovat například spojení mezi Prahou a Berlínem nebo Lublaní.
Job Air nasadí na tyto spoje malá turbovrtulová letadla Saab 340 pro 33 lidí, se kterými už teď část spojení mez Prahou a Ostravou obhospodařují. Saaby později nahradí větší letouny ATR i na linkách do Hannoveru či Záhřebu.
"Usilovali jsme o takovou dohodu pět let," říká šéf Job Airu Daneš Zátorský. Podle Zátorského jsou nové linky kompletně rizikem Job Airu, ČSA díky spolupráci může zůstat přísun dalších pasažérů na jiné linky.
V úpadku už skončila kdysi sesterská firma Job Airu Czech Connect Airlines. Ta zastavila provoz na začátku roku, soud tento týden vyhlásil úpadek firmy.