Umožní to provizorní zabezpečovací zařízení, které ve stanici instalovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
„V pátek 8. dubna by řízení stanice mělo být napojeno na provizorní ovládání z kontejnerového dispečinku. Od této doby by měla být k dispozici všechna nástupiště a cestující by neměli poznat rozdíl v kvalitě cestovaní,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiáš.
Vlaky se vrátí k jízdním řádům platným od loňského prosince.
„Vlaky na Slovensko již nepojedou odklonem přes Havířov a osobní vlaky pojednou od pátku opět podle platného jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Úplný restart potrvá ještě měsíce
Výjimka se bude nadále týkat tří vlaků mezi Prahou a Varšavou. „Spoje EC 112 a EC 113 pojedou z provozních důvodů nadále mimo Bohumín, cestující můžou přestoupit na ostravském hlavním nádraží,“ uvedla Šubová.
Kromě toho ještě vlak EC 117, který vyjíždí z Prahy ve 14:24 a už pojede přes Bohumín, nepoveze přímé vozy do Žiliny.
Zcela do stavu, v jakém se nádraží nacházelo před požárem, se v Bohumíně dostanou nejdříve na konci letošního roku.
„V současnosti probíhá nezbytné zacvičení zaměstnanců a zkušební provoz pro zajištění stabilního provozu,“ dodala Šubová.
Dráhy do jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů vrátí i technologické činnosti, jako je výměna lokomotiv, spojování či posun souprav.
Škoda způsobená požárem se zatím odhaduje až na 200 milionů korun. Hořely rozvaděče, rozvody a zabezpečovací zařízení. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti.