Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

Agresoři se z ulic přesunuli do MHD. Ve vozech přibudou kamery i strážníci

  • 1
Kriminalita v Ostravě klesá. Netýká se to ovšem tramvají, trolejbusů a autobusů. Jen za duben policisté dvakrát museli žádat veřejnost o pomoc, když někdo z cestujících napadl jiného. A takřka nemine měsíc, aby se nestalo něco podobně závažného.

„Ostrava sice není v rámci republiky žádný exces, ale je pravdou, že situace není dobrá a chceme ji zlepšit,“ souhlasí Lukáš Semerák (Ostravak), náměstek primátora, který má dopravní podnik na starosti.

V lednu sliboval, že se v prostředcích MHD během týdnů, nejpozději měsíců, objeví v mnohem větším počtu strážníci. „Není to tak jednoduché, jak se mi zdálo. Chce to ještě čas, ale určitě se policisté objeví na více linkách, to platí,“ řekl.

Také ředitel Zdeněk Harazim odmítl sdělit konkrétní termín a počet strážníků, kteří by hlídkovali ve vozech. „Nelze zatím říci nic konkrétně, protože vše je v běhu. Na rizikových linkách už nyní jezdí policisté a počítáme s rozšířením.“

Kamera v každé tramvaji a trolejbusu

Přesnější obrysy dostala iniciativa umístit pokud možno ve všech tramvajích a trolejbusech kamery. Zatím fungují v šesti soupravách. „Mělo by se tak stát do konce roku,“ sdělil primátor Tomáš Macura (ANO). Řekl, že se nyní vybírá dodavatel. Náměstek Semerák připravuje další opatření, která by měla vést ke zvýšení bezpečnosti městské hromadné dopravy.

„V minulých letech byla údajně kvůli úsporám propuštěna část revizorů, což považuji za velkou chybu. Chceme, aby se vrátili,“ přiblížil plány.

S větším komfortem cestování podle něj souvisí i věci, které se zdají jako maličkosti. Například to, že kdysi řidiči na konečné stanici dopravní prostředek zametli. „I to bylo zrušeno, ale zvažujeme vrácení příplatku za úklid a smetáky se vrátí.“

Stejně tak by se mělo častěji nastupovat pouze předními dveřmi. „Ale jen někde a v nočních časech,“ zakončil Semerák.