Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dělají globální firmu v Ostravě. E-shopům radí, jak zefektivnit prodej

  19:29aktualizováno  19:29
Tři absolventi VŠB-TU Ostrava založili loni společnost MonkeyData. A přišli s aplikací, která analyzuje data pro e-shopy. Za rok nabrali přes dva tisíce zákazníků. Od ledna začínají úspěšnou aplikaci nabízet i ve Spojených státech či v Asii.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Evropská komise

Jaký měli začátek? Jan Laštůvka ještě jako student VŠB-TU Ostrava založil internetovou agenturu a později provozoval se svými spolužáky ze školy několik e-shopů.

„Nakonec jsme měli dva, které byly velmi úspěšné. Prodávali jsme zboží asi do šesti států v Evropě. Takto jsme fungovali tři roky,“ řekl třinecký rodák. Hlavně ale narazili na problém, který má většina e-shopů - neumějí analyzovat data.

„Samotný e-shop nestačí. Zboží musíte někde propagovat. Používají se třeba sociální sítě nebo srovnávače zboží,“ líčil Laštůvka. E-shopy ale neumí zpracovat všechna dostupná data. A to přesně dělají absolventi VŠB.

Co konkrétně provozovatel e-shopu může z vašich dat vyčíst?
Například to, jak se chová jejich zákazník, když u nich nakupuje poprvé. Pomocí aplikace ukazujeme třeba nejoblíbenější kombinaci produktů, které zákazníci nakupují. E-shop tak může velmi jednoduše vytvořit slevové balíčky na tyto produkty a prodat mnohonásobně více. E-shopy zjistí i to, ve kterých hodinách lidé nejčastěji nakupují, takže mohou posílit zákaznickou podporu. Ukazujeme také, kolik mají objednávek aktuálně a kolik jich měli touto dobou o rok dříve. Hned tak vidí, jestli rostou, nebo ne. A díky historickým datům už děláme i predikci obratu. Podle toho mohou regulovat skladování zásob a správně nakupovat.

Potřebují e-shopy nějaký speciální program k tomu, aby mohly pracovat s vašimi daty?
Jde o webovou aplikaci, takže není třeba něco instalovat. Přihlásí se prostřednictvím prohlížeče nebo mobilní aplikace. Data jsou v cloud technologii, takže jsou na nejbezpečnějším místě. Vůbec nic se nestane, i kdyby nám přibylo tisíc klientů za noc. Jenom navýšíme kapacitu serverů. Hodně sázíme na mobilní aplikaci, protože dnes mají všichni chytré telefony. Chceme, aby lidé měli co nejjednodušší a co nejrychlejší přístup k datům.

Kolik máte v současnosti zákazníků?
Za první rok více než dva tisíce e-shopů. Každý měsíc jich přibývají stovky. Navíc teď v lednu spouštíme prodeje na globálním trhu. Ve Spojených státech, Asii, Austrálii a hlavních trzích v Evropě.

Sídlíte v Ostravě. Nebudete muset otevřít další pobočky, když začnete působit hned na několika kontinentech?
Určitě. Development necháme dlouhodobě v Ostravě, ale letos otevřeme pobočky v USA a v Asii. Momentálně řešíme New York versus Singapur.

Věříte, že se skutečně prosadíte tak, jak si představujete?
To rozhodně. Pro nás je neuvěřitelnou motivací udělat globální firmu. Baví nás dělat ji z Ostravy. Je nás něco přes dvacet ve věku mezi 25 a 35 lety. Vývojáři tady v Česku jsou moc šikovní. Jenže tady je průměrný plat programátora zhruba padesát tisíc korun, v San Franciscu 250 tisíc korun. A to třeba nejsou tak šikovní jako ti u nás. I proto chceme nechat vývoj u nás.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Chybí lékaři. Moravskoslezský kraj omezí akutní interní oddělení

Nemocnice v Moravskoslezském kraji musely kvůli nedostatku lékařů dočasné uzavřít několik oddělení či stanic s akutními interními lůžky. Vyvolalo to kritiku,...  celý článek

Na obchvat už ve Frýdku-Místku čekají desítky let.
Obchvat Frýdku-Místku nemá stavební povolení, Děti Země uspěly s námitkami

Už se zdálo, že stavbě obchvatu Frýdku-Místku nic nezabrání. V únoru získal souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí, právě se vybírá zhotovitel a...  celý článek

Moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák měl po jednání s ministryní Karlou...
Restart. Moravskoslezský kraj může získat na rozvoj miliardy korun

Ještě letos může do moravskoslezského regionu zamířit několik miliard korun na rozjetí projektu nazvaného Restart. Krajský úřad chce této příležitosti využít...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.