Společnost ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO) dodala během čtyř let už více než tisícovku náprav pro tramvaje vyráběné plzeňskou firmou Škoda Transportation.
„Přes 160 tramvají s podvozky z Ostravy vozí cestující na Slovensku, v Maďarsku nebo v Turecku. Obě společnosti nyní podepsaly prodloužení spolupráce na další tři roky,“ popisuje Barbora Černá Dvořáková, mluvčí ArcelorMittal Ostrava. „Původní kontrakt byl na základě fungující spolupráce prodloužen až do roku 2020. V rámci něj se proto očekává dodávka dalších stovek náprav.“
Trh se po loňském slabším období opět oživuje
Po mírném propadu v loňském roce by se tak mohl počet v Ostravě vyráběných náprav opět zvýšit. Zájem o ně není jen při sestavování nových souprav, ale i u oprav těch starších.
„Po slabším roce 2016 v oblasti strojírenství a přidružených oborech dochází k oživení trhu a růstu potřeb měst na obnovu starších tramvají. Prodloužení kontraktu se Škodou Transportation nám dává možnost dodávat nápravy na několik projektů po celé Evropě,“ dodává Daniel Doležal, manažer pro prodej a marketing AMEPO.
Firma zvládla výrobu vysokotlakých ocelových lahví
Zcela nové zakázky mohou očekávat zaměstnanci společnosti Vítkovice Heavy Machinery (VHM). „Firma zvládla unikátní technologii kování vysokotlaké ocelové láhve pro tlak až tisíc barů. Tyto obří láhve, o délce dvanáct metrů s vnějším průměrem zhruba 80 centimetrů, budou sloužit jako zásobníky pro plnicí stanice vozidel s vodíkovým pohonem či jako zásobníky pro přebytečnou energii z alternativních zdrojů,“ vysvětluje technický ředitel VHM Miloš Bronček.
S nádobami na vodík chtějí Vítkovice uspět především v průmyslovém sektoru. „Výhodou kované nádoby na vodík je především to, že je schopna pojmout obrovské množství plynu, který tak může být po dlouhou dobu po ruce pro průmyslové využití na potřebném místě,“ přibližuje tisková mluvčí Vítkovic Eva Kijonková.