Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava pořizuje ekologickou flotilu aut na plyn a elektřinu

  9:29aktualizováno  9:29
První dvě elektroauta slouží od začátku týdne zaměstnancům ostravského magistrátu. Primátor krajského města Tomáš Macura netají, že kvůli omezenému dojezdu aut zvažovali, komu je vlastně mohou dát k dispozici.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MF DNES

„Elektromobily nemůžeme posílat daleko za město a riskovat, že tam zůstanou. Nemůžeme je dát ani strážníkům. Každé jejich služební auto totiž najede průměrně 60 tisíc kilometrů za rok a ve městě zatím chybí širší síť nabíjecích stanic. Ta začne vznikat až příští rok. Elektroauta ale dobře poslouží úředníkům, kteří vyřizují poštu, nebo pracovníkům odboru sociální péče, kteří nejezdí daleko,“ říká Macura.

I přes tato omezení má z elektroaut radost a dodává, že Ostrava si hodlá pořídit celou flotilu nízkoemisních aut nejen pro magistrát, ale také pro obvody i strážníky.

Před měsícem předalo město strážníkům deset nových osobních aut na stlačený zemní plyn (CNG). Zbývajících 17 obmění do dvou let.

Tento týden radní města rozhodli, že Ostrava podá žádosti o příspěvek na nákup dalších 24 ekovozidel. Rádi by získali až 2,2 milionu korun z dotací Národního programu Životní prostředí.

„Nekoupíme už ani jedno osobní auto na naftu“

„Chceme nakoupit 18 aut na plyn, z toho 17 pro městskou policii a jedno pro magistrát, a šest elektromobilů, z toho dva pro město a čtyři pro obvody Stará Bělá, Hrabová, Radvanice a Bartovice. Elektroauto stojí asi 900 tisíc, octavia na CNG 600 tisíc korun,“ upřesnil Macura.

V březnu se radnice dozví, zda získá dotace ve výši až 220 tisíc korun na jeden elektromobil a 50 tisíc na vozy poháněné stlačeným plynem. Podle primátora by ale město pravděpodobně nakoupilo ekologická auta, i kdyby dotace nezískalo.

„Musíme vyřadit staré vozy a rozhodli jsme, že s ohledem na zhoršené životní prostředí ve městě už nekoupíme ani jedno osobní auto na naftu. Spočítali jsme, že naše ekologická flotila sníží ve srovnání s běžnými vozy emise kysličníku uhličitého až o 60 tun ročně a dalších škodlivin jako uhlovodíků a oxidů dusíku či síry o stovky kilogramů ročně,“ argumentuje Macura.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Renesanční zámek v Branticích na Bruntálsku.
Brantický zámek je na prodej. Vlastník proměnu na hotel nedokončil

Z renesančního zámku, který v Branticích u Krnova na Bruntálsku postavil už ve druhé polovině 16. století tehdejší kancléř krnovského knížectví Jeroným...  celý článek

Tragická nehoda zablokovala provoz na dálnici D1. Pro raněné přiletěl vrtulník.
Po nehodě na D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Dálnice hodiny stála

Při nehodě jednoho osobního a dvou nákladních aut na dálnici D1 na Novojičínsku zemřeli dva lidé. Silnice byla ve směru na Ostravu u Hladkých Životic několik...  celý článek

Pamětní mince k 750. výročí města Ostravy.
Pamětní medaile vydané k 750. výročí Ostravy rychle mizí

Kdo patří mezi ostravské patrioty či numismatiky, má výjimečnou šanci získat stříbrnou pamětní medaili, kterou Ostrava vydala k letošnímu 750. výročí první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.