Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Beskydy ve službách lyžařům za Jeseníky zatím pokulhávají

  9:29aktualizováno  9:29
Počtem kilometrů sjezdovek na jednom místě nebo třeba sortimentem služeb pro lyžaře zatím Beskydy za Jeseníky, i kvůli odlišnému terénu, zaostávají. To by se ale v příštích letech mohlo změnit.

Sjednocení odbavovacích systémů jednotlivých sjezdovek by mohlo do hor přilákat další návštěvníky. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Zatím nejdále jsou provozovatelé vleků na Bílé. Beskydská obec u hranic se Slovenskem může lyžařům již dnes nabídnout jak částečný společný systém odbavování lyžařů, tak pohodlí lanovky.

K té letos přibude další lanovka na nedalekém Grúni, kde se v pondělí uskutečnily zátěžové zkoušky.

"Už několik let jsme domluveni se dvěma skiareály, Mezivodím a Kohútkou, na jednotném skipasu," popisuje propojení beskydských provozovatelů vleků správce Ski areálu Bílá Jaroslav Vrzgula. "Ale další střediska v okolí se zatím nepřipojila, asi se jim nechce."

Propojení prostřednictvím jednotného odbavovacího systému pro lyžaře, kteří by tak mohli na jednu permanentku jezdit hned na několika vlecích najednou, je přitom pro jejich provozovatele nesporně výhodné.

Širší možnost lyžování na více svazích je pro lyžaře lákavá a čísla návštěvnosti sjezdovek, které se k podobným úmluvám připojily, hovoří jasně.

"S Kohútkou spolupracujeme čtyři roky, s Mezivodím šest let," vysvětluje Jaroslav Vrzgula. Podobný systém je výhodný hlavně pro větší areály, po zavedení jednotného skipasu se to prokázalo například na Mezivodí, kde se počet lyžařů jednoznačně zvýšil.

"Výhodné je to pro všechny strany i z hlediska marketingu, který mohou všichni zúčastnění provozovat společně," dodává vlekař.

Uplatnění karty brání technické problémy i nezájem vlekařů

O propojení co nejvíce lyžařských areálů v Beskydech uvažují už několik let hoteliéři a vlekaři sdružení v organizaci Beskydhost nebo provozovatelé systému Těšínské Slezsko Region Card.

Ta od letoška nabízí lyžařům i dalším návštěvníkům hor možnosti výrazných slev při zakoupení celodenních skipasů nebo ubytování.

"Kartu jsme od začátku koncipovali tak, aby v budoucnosti mohla být využívána i jako jednotný skipas pro co nejvíce lyžařských areálů v Těšínských Beskydech i okolí," říká vedoucí projektu Petr Kolčárek.

"Ale to je teprve hudba budoucnosti, stav, ke kterému bychom chtěli dospět. Zatím lze naši kartu využívat jen ke slevám při nákupech skipasů."

Lepšímu uplatnění regionální karty, která by v budoucnosti mohla sloužit jako jednotný skipas, zatím brání jak technické podmínky, tak i částečný nezájem provozovatelů některých vleků o zapojení do systému.

"Regionální karta je nový produkt, a tak zatím většina lidí jen čeká, jak se uplatní, jaký o ni bude zájem," vysvětluje Kolčárek.

"Dalším problémem, který se zatím nepodařilo vyřešit, jsou odbavovací systémy v jednotlivých lyžařských areálech. Většinu z nich bohužel nelze jednoduše propojit, nekomunikují spolu, mají jiné čtečky. Ale to by mohl vyřešit čas," doufá Petr Kolčárek.

Z osmi lyžařských areálů, které se do systému Těšínské Slezsko Region Card zapojily, by v současnosti byly využitelné systémy na dvou sjezdovkách, na dalších jsou odbavovací terminály jiné.

Podobná regionální karta se chystá i v centrální části Beskyd. Pokud se oba destinační managementy, které je připravují, mezi sebou domluví, měly by fungovat na stejném principu a v budoucnosti by mohly být propojeny, případně nabízet služby na stejné platformě. Včetně společných skipasů pro lyžaře.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.