Tradiční, ale nejisté lákadlo horských hotelů - sníh - letos zatím chybí. Ti hoteliéři, kteří nenabízejí služby navíc jako třeba masáže nebo bazén, prodělávají. (Ilustrační foto)

Tradiční, ale nejisté lákadlo horských hotelů - sníh - letos zatím chybí. Ti hoteliéři, kteří nenabízejí služby navíc jako třeba masáže nebo bazén, prodělávají. (Ilustrační foto) | foto: Planet Zen, Profimedia.cz

Bez sauny či masáží zůstávají letos v zimě horské hotely poloprázdné

  • 0
Vánoce na blátě, černý sen všech majitelů a nájemců horských hotelů, se letos naplnil prakticky beze zbytku. Výhodu měli majitelé hotelů, které vedle ubytování nabízejí i další služby. Těm hosté silvestrovské pobyty neodříkali.

Ubytování sice levné, ale na přilehlé sjezdovce jen zbytky sněhu. A prázdné pokoje. Taková byla letošní realita nejednoho z hotelů nacházejících se v nižší části Jeseníků.

"Zhruba čtvrtina hostů nám na poslední chvíli silvestrovský pobyt odřekla s tím, že je u nás málo sněhu," potvrdil majitel jednoho z takových hotelů, který nechtěl zveřejnit své jméno.

"Sníh je v zimě tím hlavním tahákem pro hosty a když není, tak prostě nepřijedou. Ale na investice do bazénů, saun a podobně nemám a nestojí za mnou žádná velká firma. Co si nevyděláme na hotelu, to nemáme. A zadlužovat se nechceme, takže postupně opravujeme hotel tak, na kolik si vyděláme," dodal hoteliér s tím, že raději volí pomalejší cestu postupných rekonstrukcí před úvěry od bank.

Kdo nabízí služby navíc, má navrch

Hoteliéři, kteří mohou svým hostům nabídnout i vyžití v případě nepříznivého počasí, si na nezájem silvestrovských hostů stěžovat nemuseli.

"Byli jsme prakticky plní," popsala zájem o silvestrovský pobyt ředitelka jesenického hotelu Vidly Stanislava Závodná. "Hosté využívali sauny, masáže, venkovní whirlpool. Jsme menší hotel, takže u nás není až takový problém udržet na Silvestra plnou obsazenost," dodala ředitelka.

Trend většího zájmu hotelových hostů o vyšší nabídku služeb potvrzuje i Tomáš Ulbrich vyučující na Vysoké škole obchodní a hotelové v Brně.

"Hosté se už nespokojí jen s primárními službami hotelů spočívajících v ubytování a stravování. Jejich nároky jsou vyšší," vysvětluje.

"Přednost dávají hotelům nabízejícím bazény, saunu, wellness, aby měli co dělat v případě nepříznivého počasí. Vyhledávané jsou také animační služby poskytující hostům doprovodný program," dodal Tomáš Ulbrich.

Silvestr byl tradiční. Měli jsme vyprodáno, liboval si hoteliér

Právě tímto směrem se už před šesti lety pustil Alexandr Hradil, majitel Wellness Hotelu Bahenec v Písku u Jablunkova.

"Letošní Silvestr byl pro nás stejný jako ty předešlé, měli jsme vyprodáno," pochvaloval si. "A prakticky vyprodáno už máme také na příští rok, hosté si silvestrovské pobyty rezervovali už při odjezdu," dodal Alexandr Hradil.

Ve svém hotelu vsadil vedle lázeňských služeb také na doprovodné programy.

"Ty nabízíme už šest let. Za tu dobu jsme si vybudovali tým animátorů, kteří jednotlivé programy připravují. Silvestrovské pobyty máme tradičně zaměřeny na děti, pro které připravujeme olympiádu. A jelikož letos nebyl sníh, uspořádali jsme Jarní olympiádu," přibližuje majitel způsob, jak udržet hotelové hosty i v případě nepříznivého počasí.

Tomáš Ulbrich si myslí, že současné hotely se bez velkých investic neobejdou. Nejsou ale podle něj samospasitelné.

"Často za nimi stojí majitelé, kteří dokáží vydělat peníze jinde, ale hotelnictví nerozumí. A pak mohou být sebevětší investice marné," vysvětlil.