Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohumínem po požáru projely první dálkové vlaky, regionální až ve středu

  12:52aktualizováno  12:52
Přes nádraží v Bohumíně na Karvinsku po středečním požáru projely první dálkové spoje. Šlo o osobní vlaky mezi Českou republikou, Polskem a Slovenskem. V noci na středu České dráhy částečně obnoví také provoz osobních regionálních vlaků.

Železniční stanice Bohumín. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Nejprve se do Bohumína v noci na úterý vrátily noční dálkové spoje, během dne byly na trať přes Bohumín vráceny i denní vlaky EuroCity spojující Varšavu s Vídní a Budapeští.

„S ohledem na sníženou propustnost a rychlost v postiženém úseku prodlouží vlaky po průjezdu přes Bohumín svou jízdní dobu o přibližně dvacet až třicet minut,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Vzhledem k omezení kapacity tratě i snížené rychlosti jízdy vlaků budou vlaky osobní dopravy jezdit od středy až do odvolání v úseku Ostrava hlavní nádraží - Bohumín - Český Těšín podle výlukového jízdního řádu.

Fotogalerie

„V regionální dopravě pojedou osobní vlaky z Ostravy hlavního nádraží o zhruba deset minut dříve, tedy přibližně v každou 25. minutu, tak aby do Dětmarovic přijely včas nebo s minimálním zdržením a dále do Českého Těšína jely dle platného jízdního řádu. Podobně opačným směrem pojedou osobní vlaky z Českého Těšína dle platného jízdního řádu, z Dětmarovic do Ostravy hlavního nádraží pojedou o zhruba 12 minut déle a budou přijíždět do Ostravy hlavního nádraží přibližně v každou 35. minutu,“ uvedl mluvčí.

Mimo stanici Bohumín pojedou až do odvolání vlaky SC/EC/IC/Ex linek Praha - Varšava, Praha - Žilina - Košice a všechny vlaky, které končí nebo začínají jízdu v Bohumíně, budou ukončeny, respektive budou vyjíždět ze stanice Ostrava hlavní nádraží. K těmto vlakům bude stále zajištěna náhradní autobusová doprava.

Příčiny požáru vyšetřuje policie

Komplikace na železnici v Bohumíně způsobil minulý týden středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Hořet začalo ve středu před 21:30 hodin v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známa.

Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 miliony korun.

Podívejte se, co se na nádraží dělo den po požáru.

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.