Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohumínem po požáru projely první dálkové vlaky, regionální až ve středu

  12:52aktualizováno  12:52
Přes nádraží v Bohumíně na Karvinsku po středečním požáru projely první dálkové spoje. Šlo o osobní vlaky mezi Českou republikou, Polskem a Slovenskem. V noci na středu České dráhy částečně obnoví také provoz osobních regionálních vlaků.

Železniční stanice Bohumín. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Nejprve se do Bohumína v noci na úterý vrátily noční dálkové spoje, během dne byly na trať přes Bohumín vráceny i denní vlaky EuroCity spojující Varšavu s Vídní a Budapeští.

„S ohledem na sníženou propustnost a rychlost v postiženém úseku prodlouží vlaky po průjezdu přes Bohumín svou jízdní dobu o přibližně dvacet až třicet minut,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Vzhledem k omezení kapacity tratě i snížené rychlosti jízdy vlaků budou vlaky osobní dopravy jezdit od středy až do odvolání v úseku Ostrava hlavní nádraží - Bohumín - Český Těšín podle výlukového jízdního řádu.

Fotogalerie

„V regionální dopravě pojedou osobní vlaky z Ostravy hlavního nádraží o zhruba deset minut dříve, tedy přibližně v každou 25. minutu, tak aby do Dětmarovic přijely včas nebo s minimálním zdržením a dále do Českého Těšína jely dle platného jízdního řádu. Podobně opačným směrem pojedou osobní vlaky z Českého Těšína dle platného jízdního řádu, z Dětmarovic do Ostravy hlavního nádraží pojedou o zhruba 12 minut déle a budou přijíždět do Ostravy hlavního nádraží přibližně v každou 35. minutu,“ uvedl mluvčí.

Mimo stanici Bohumín pojedou až do odvolání vlaky SC/EC/IC/Ex linek Praha - Varšava, Praha - Žilina - Košice a všechny vlaky, které končí nebo začínají jízdu v Bohumíně, budou ukončeny, respektive budou vyjíždět ze stanice Ostrava hlavní nádraží. K těmto vlakům bude stále zajištěna náhradní autobusová doprava.

Příčiny požáru vyšetřuje policie

Komplikace na železnici v Bohumíně způsobil minulý týden středeční požár rozvaděče, rozvodů a zabezpečovacího zařízení. Hořet začalo ve středu před 21:30 hodin v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známa.

Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů. Úplná obnova zařízení potrvá minimálně devět měsíců. Škoda se zatím odhaduje v rozmezí mezi 100 až 200 miliony korun.

Podívejte se, co se na nádraží dělo den po požáru.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vitrážový strop ještě před svým rozebráním.
Dům v Opavě přišel o vitrážový strop, dvě stovky dílů se budou renovovat

Musí se vyčistit a seskládat do nových olověných spojovacích rámů. Opavský Dům kultury Petra Bezruče přišel o svůj vitrážový strop. Více než dvě stovky jeho...  celý článek

(ilustrační snímek)
Chybí lékaři. Moravskoslezský kraj omezí akutní interní oddělení

Nemocnice v Moravskoslezském kraji musely kvůli nedostatku lékařů dočasné uzavřít několik oddělení či stanic s akutními interními lůžky. Vyvolalo to kritiku,...  celý článek

Moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák měl po jednání s ministryní Karlou...
Restart. Moravskoslezský kraj může získat na rozvoj miliardy korun

Ještě letos může do moravskoslezského regionu zamířit několik miliard korun na rozjetí projektu nazvaného Restart. Krajský úřad chce této příležitosti využít...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.