Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohumínský Bonatrans chce rozšířit výrobu dvojkolí, přijme i nové lidi

  8:23aktualizováno  8:23
Ještě větší podíl na evropském trhu se železničními dvojkolími chce získat bohumínská firma Bonatrans. Chystá proto stavbu nové haly a téměř ztrojnásobení výroby.

V provozu společnosti Bonatrans Bohumín. | foto: Archiv MF DNESMAFRA

Více než stovka lidí by mohla do čtyř let najít práci na nové výrobní lince bohumínské společnosti Bonatrans. Ta by měla v plném provozu dosáhnout výrobní kapacity 350 tisíc dvojkolí ročně, což znamená téměř ztrojnásobení současné výroby. Vyplývá to z údajů zveřejněných ve studii vlivu stavby na životní prostředí EIA, kterou firma vypracovala.

„Projekt řeší výstavbu nové výrobní linky kol o projektované výrobní kapacitě 350 tisíc kusů kol za rok pro navýšení výrobní kapacity závodu na konečnou kapacitu 542 tisíc kusů,“ popisuje záměr majitelů společnosti Bonatrans ve studii EIA její autor Alan Kašpar.

Nová linka na výrobu železničních dvojkolí by měla nabíhat postupně. „Předpokládá se souběžný provoz stávající a nově budované linky kol, které by měly dosáhnout maximální kapacity výroby v roce 2024, kdy se předpokládá dosažení celé výrobní kapacity nové linky,“ rozepisuje autor studie další detaily plánované investice.

Pro Karvinsko i Ostravsko každé nové místo dobré

Se zahájením stavby tovární haly v bezprostřední blízkosti současné výroby bohumínská společnost počítá na začátku příštího roku, dokončení haly pak plánuje na konec roku 2019.

Už v roce 2017 by ale firma chtěla na nové lince zaměstnat 51 lidí, o rok později by zde mělo nastoupit dalších 44 zaměstnanců. Celkem by zde v roce 2019 mělo pracovat 109 lidí. „Výroba v rámci nové linky bude nabíhat postupně od roku 2017,“ píše Alan Kašpar.

Plán výrazně rozšířit výrobu vítá například Vladana Piskořová z ostravského úřadu práce. „Každé nově vytvořené pracovní místo na Karvinsku je dobrá zpráva,“ kvituje zvýšení počtu zaměstnanců v souvislosti s rozšířením výroby.

„Navíc k tomu má dojít v době, kdy budeme potřebovat každé nové pracovní místo za ta, která bude rušit společnost OKD. Je sice pravda, že na tato místa nebudou vždy vyřazení horníci moci nastoupit, ale vzhledem ke skutečnosti, že na Karvinsku je jeden z největších podílů nezaměstnaných na jedno pracovní místo, musíme každou takovou aktivitu vítat.“

V současnosti vyrábí Bonatrans železniční dvojkolí na lince postavené v roce 1966, která byla modernizovaná před deseti lety. Současná maximální výrobní kapacita této linky je 192 tisíc dvojkolí.

Firma nechce plány komentovat

Bonatrans patří mezi největší evropské výrobce ve svém oboru, železniční dvojkolí exportuje do více než sedmdesáti zemí po celém světě, včetně například Indie, Austrálie, USA nebo Kanady.

Společnost nechce chystanou stavbu zatím nijak komentovat. „Vše potřebné lze zjistit z veřejných zdrojů, nebudu se k tomu více vyjadřovat,“ vzkázal ústy své asistentky generální ředitel bohumínské firmy Jakub Weimann.

Společnost Bonatrans vznikla v roce 1999 oddělením od bohumínských ŽDB, v jejichž rámci byla železniční dvojkolí vyráběna od roku 1966.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lukáš Semerák (hnutí Ostravak).
Přístřešky MHD budou osvětlené a hlídané kamerami, plánuje radní Semerák

Ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák se chlubí tím, že za jeho působení se začaly tramvajové vozy uklízet několikrát denně. Kbelíky vyfasovali i řidiči...  celý článek

Příprava volebních uren na ÚMO Plzeň 3. (6. října 2016)
Volby stojí města statisíce, většinu nákladů potom proplatí stát

Počítač pro každou volební místnost musí ještě před volbami zajistit města v Moravskoslezském kraji. Většinou to řeší tak, že si je pronajmou od soukromých...  celý článek

V dopravních prostředcích MHD v Ostravě začali pracovat přepravní asistenti. A...
Lidé kritizovali výluku v Ostravě-Porubě. Město jim vyšlo vstříc

Jak opravit frekventovanou ulici 17. listopadu i s kruhovými objezdy a zastávkami v Ostravě-Porubě, a přitom zajistit objízdné trasy pro autobusy a zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.