Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nikdy jsme nádraží bourat nechtěli, tvrdí Havířov o demoličním projektu

  16:55aktualizováno  16:55
V Havířově je opět dusno kvůli plánované obnově nádraží. Od společného projektu demolice architektonicky cenné výpravní haly, na kterém spolupracuje s Českými drahami, totiž město dává ruce pryč. Dráhy s rozčarováním připomněly, že zastupitelé už dříve bourání schválili.

Havířovské vlakové nádraží při pohledu od autobusových zastávek. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Téma nádraží na jednání zastupitelstva otevřela Lucie Chytilová, šéfka sdružení Důl architektury, usilujícího o záchranu stavby. Svým jménem a jménem České komory architektů, ale i děkanů fakult architektury vyzvala radní, ať znovu zváží, zda chtějí uskutečnit projekt dopravního terminálu, jehož součástí je demolice haly.

Fotogalerie

Zástupcům města taky předala podklady ukazující možnosti obnovy nádraží se zachováním haly.

"Čekala jsem, že pan primátor bude rád, ale místo toho se rozčílil a zopakoval, že město pro bourání nikdy nebylo. Nevím tedy, proč nám nepomůže demolici zastavit," řekla Chytilová.

Mluvčí Havířova Eva Wojnarová sdělila, že město o demolici nerozhodlo, mluvčí Drah Kateřina Šubová ale připomněla, že zastupitelé na návrh, jenž s ní počítá, kývli. Jednohlasně.

ČD: Zachovat budovu by vyšlo třikrát dráž

"Pokračování v připraveném projektu s výrazným využitím evropských dotací prosazuje v prvé řadě vedení města Havířova," sdělil MF DNES například i mluvčí ministerstva dopravy Ivan Rašťák.

Na konci února to zmínil v reakci na výtky typu, že ministr dopravy Antonín Prachař (ANO), prosazující demolici haly, se názorově rozchází s jinými členy hnutí, kteří dřív vystupovali proti bourání.

Kritici demolice poukazují například i na to, že České dráhy nezveřejnily přesné částky dokladující, na kolik by vyšla proměna nádraží se zachováním, a naopak s odstraněním budovy. "Náklady na zachování stávající budovy by byly asi třikrát vyšší," uvedla Kateřina Šubová.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.