Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje s auty jsou v Ostravě téměř denně v sobě. Mohou za to i uzavírky

  9:09aktualizováno  9:09
V druhé půlce května zatím nebylo moc dnů, kdy by se v Ostravě nesrazila tramvaj s osobním autem. Většinou jsou viníky nehody řidiči osobáků. Zejména nejsou dost opatrní, co se děje za nimi při odbočování vlevo.

Hasiči museli ve čtvrtek 18. května vyprostit Škodu Fabii, jejíž řidič se v centru Ostravy srazil s tramvají. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Prakticky obden informují policisté o srážkách tramvají s osobními automobily, 16. května – křižovatka ulic Výškovické a Kosmonautů, 18. května – křižovatka ulic Mariánskohorské a Nádražní, 22. května – ulice Martinovská, 23. května – U vodárny.

Fotogalerie

Ostravané už o situaci z druhé poloviny května na sociálních sítích hojně diskutují a někteří glosují, že tak dopravní podnik alespoň vyřeší problémy s nedostatkem řidičů (psali jsme zde).

Dopravce ale přes aktuální vysokou nehodovost ujišťuje, že jezdit je stále čím. „Počet dopravních nehod v současné době nevytváří riziko absence vozových jednotek na linkách,“ podotýká mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Karolína Rycková.

Opravit tramvaj po dopravní nehodě trvá v horších případech několik týdnů, a to u závažného poškození vozu. Drobnější „ťukance“ zvládá podnik dát do pořádku prakticky ihned.

Viníkem je obvykle řidič osobáku. Chybují ale i tramvajáci

Ostravou denně projíždí přes 7000 spojů MHD, a tak má dopravce nějakou nehodu autobusu, trolejbusu nebo tramvaje, hlášenou prakticky denně. „Za rok 2016 byli řidiči MHD účastni celkem 479 dopravních nehod,“ informuje Rycková.

To, že si aktuálně na ostravských silnicích „nerozumí“ zejména řidiči tramvají a osobáků, může být dáno různými okolnostmi. Hrát roli může například s příchodem teplých měsíců sílící slunce či četné stavební práce a s tím spojené uzavírky. „Díky opravám komunikací si mnozí řidiči individuální dopravy teprve hledají náhradní trasy, které natolik neznají, a proto je riziko kolize daleko větší,“ vysvětluje Rycková.

Dle policejních statistik je nejčastější příčinou nehod nedání přednosti řidiče při odbočování vlevo. Na vině je tak obvykle řidič osobáku, ale bez chyb nejsou ani tramvajáci.

Vhodné úpravy by mohly množství nehod snížit

„V roce 2016 zavinili řidiči tramvaje celkem 11 dopravních nehod. Jejich nejčastějšími pochybeními bylo nerespektování znaků pro tramvaje a signalizace stůj. A neadekvátní reakce na situaci před sebou. Například když narazí do vozidla, které již delší dobu stojí vlivem situace vyvolané provozem v kolejišti,“ podotkla policejní mluvčí Lenka Sikorová.

Podle šéfa odborů DPO by ubylo nehod způsobených řidiči tramvají, pokud by přišly vhodné úpravy. „Tramvajáci se řídí takovými kuličkami (světelné body – pozn. autora), které signalizují buď pokyny stůj, nebo volno. Není tam nic mezi. Když před řidiči najednou blikne signál stůj, tak mohou buď prudce zabrzdit a riskovat nějaké zranění cestujících, nebo křižovatku rychle projet, to pak ale může hrozit nějaký střet. To by se mělo změnit. Například tím, že by se kuličky nejprve rozblikaly, než by přešly do signálu stůj,“ uzavřel Ivo Protivínský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Žhářský útok ve vítkovické ubytovně zřejmě zakrýval vraždu, míní policie

Zamaskovat požárem násilný trestný čin se zřejmě snažil v úterý 44letý muž v ubytovně v Ostravě-Vítkovicích. Policie jej podezřívá z ubodání o dva roky...  celý článek

Radovan Horák (vlevo), skončí po úterním rozsudku soudu v pozici šéfa odboru...
Soud potvrdil tresty. Úředníci ve Frýdku-Místku končí ve funkcích

Pět let poté, co byli při nečekané policejní akci zatčeni velitel frýdecko-místeckých strážníků, zaměstnanec tamního magistrátu a dva podnikatelé, padly...  celý článek

Po stavebních úpravách se zvýší kapacita porodnice až na 2800 porodů ročně.
Část žen bude muset kvůli opravám v ostravské nemocnici rodit mimo kraj

Pro ženy, které se chystají rodit v létě, to není dobrá zpráva. Ale pro ty, které plánují potomka až příští rok, určitě ano. Největší porodnice v...  celý článek

Jobs Contact
Vedoucí pracovník - strojírenství (40.000 - 50.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.