Jedna tramvaj, ale v ní různá sedadla, která se liší povrchem i konstrukcí. Proč?
"Vybíráme nové typy sedadel. Chceme, aby si je lidé měli možnost vyzkoušet, porovnat, ohodnotit a svůj názor pak vyjádřili prostřednictvím internetové ankety," vysvětluje mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.
Testovací tramvaj číslo 1653 už v těchto dnech křižuje Ostravu tak, aby se jí svezlo co nejvíc lidí. Je viditelně označená stejně jako čtyři typy sedaček určených k vyzkoušení. Ty jsou označeny čísly.
"Lidé by měli hodnotit nejen použité materiály, ale i celkový dojem, sklon opěradla i sedáku...," říká Albrecht s tím, že výsledek ankety ovlivní nákup nových sedadel.
Informace o pohybu testovacího vozu i anketu, v níž lze hlasovat do 28. února, najdou zájemci na internetové adrese: www.dpo.cz.
Nové typy sedadel se sice liší, ale všechny mají jedno společné: chybí jim čalounění.
"Už delší dobu uvažujeme o výměně dlouhá léta používaných čalouněných sedadel. Nutí nás k tomu zvýšené hygienické požadavky a stále častější útoky vandalů," líčí Albrecht důvody, které přiměly dopravní podnik k přechodu na méně pohodlné, ale zato snadno omyvatelné sedačky ve vozech hromadné dopravy.