Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návštěvníci Colours of Ostrava vykoupili v okolních obchodech holínky

  14:57aktualizováno  14:57
Holínky se za čtyři dny festivalu Colours of Ostrava staly v centru Ostravy nedostatkovým zbožím. Deštivé počasí a bahno na travnatých plochách festivalového areálu vedlo k tomu, že většina obchodů v okolí holínky vyprodala. Zájem byl o hodně větší než zásoby.

Colours of Ostrava 2016: Déšť? Vadí, ale dobrou náladu nám nevezme. | foto: Adolf Horsinka

Někteří obchodníci přiznávají, že situaci podcenili. Na příští rok se chtějí připravit lépe. Zásobit se chtějí obuví jak pro parné dny, tak pro ty deštivé.

Propršený festival Colours

Loni, když do areálu zavítalo rekordních 43 tisíc lidí a panovala vedra, návštěvníci v prodejnách obuvi sháněli především sandály. Letos byla situace jiná. Silné deště před festivalem a propršená sobota způsobily, že se travnaté plochy změnily v bahno.

I když se pořadatelé s pomocí strusky, štěpky či palet snažili situaci zachránit, pevnější a vodě odolné boty byly na festivalu potřebné. A to se projevilo i na poptávce po holínkách.

„Volala mi dcera, která je na festivalu na brigádě, že si promočila všechny boty, ať jí nějaké přivezu. Tak jsem se rozhodla, že jí koupím gumáky. Ale nikde nebyly,“ popsala situaci v ostravských obchodech čtyřicetiletá Eva. „Na Karolině mi prodavačka dokonce řekla, že tam měli půl roku padesát párů a nikdo je nechtěl. A pak během pár minut prodali všechny. Nakonec jsem koupila v jiném obchodě, ale i tam už měli jen pár posledních párů.“

Její slova potvrzují ostravští obchodníci. „Zájem byl obrovský. Nebyli jsme schopni všechny uspokojit. Lidé brali vše, co bylo. Barvu, vzor či velikost neřešili. Nevadilo ani, když byly holínky o dvě čísla větší. Hlavně, že byly,“ řekla zástupkyně vedoucího prodejny Baťa v obchodním centru Forum Nová Karolina. Veškeré zásoby podle ní vyprodali. Zájem lidé měli hodně i o ponožky a vložky do bot. „Když došly gumáky, kupovali hodně i jinou pevnější obuv,“ uvedla.

Vyprodáno už měli ve čtvrtek

Vyprodány byly holínky i v dalších obchodech, prodejna Reno ve stejném obchodním domě je neměla dokonce už ve čtvrtek.

„Zájem už byl ve středu, největší pak ve čtvrtek. To jsme prodali poslední. Celkem jsme prodali několik desítek párů,“ řekla prodavačka. Připustila, že bohužel prodejna nebyla připravena na takovou poptávku. „Velkou zásobu jsme neměli. Příští rok se lépe připravíme,“ řekl pracovnice obchodu.

Návštěvníci festivalu gumové holínky vykoupili ve všech obchodech s obuví v nákupním centru blízko areálu akce. Zájem, i když ne tak velký, ale pocítily i obchody vzdálenější.

„Prodali jsme asi tři desítky párů. Zájem byl i u nás velký. Úplně vyprodaní jsme ale nebyli, něco ještě zůstalo,“ uvedla pracovnice prodejny John Garfield v centru Ostravy.

Pořadatelé festivalu, který se konal od čtvrtka do neděle, připravili 350 programových bodů na rekordních 20 scénách. Celkovou návštěvnost letos organizátoři nezveřejnili. Ani v budoucnu už tato čísla zveřejňovat nechtějí.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.