Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzhled nových tramvají pro Ostravu budí emoce. Někomu se líbí, někoho děsí

  16:29aktualizováno  16:29
Nové tramvaje, které městu dodá švýcarská firma Stadler, ještě ani neexistují. Prvního kusu se v Ostravě dočkají až za rok. Přesto už vyvolávají rozporuplné emoce. Zatímco vidina moderního nízkopodlažního vozu s klimatizací i USB konektory vyvolává nadšení, s jeho vzhledem je to jiné. Někomu se líbí, někoho děsí.

První návrh nové tramvaje pro Ostravu. | foto: Repro: prezentace firmy Stadler

„Na první pohled mě tvar tramvaje zaskočil, ale když jsem se podívala znovu, začal se mi líbit,“ říká například Marie Malá.

Řada lidí má ale opačný názor. „Hrůza. Design jako z minulého století. Hranatá kraksna,“ napsal například Michal Tříska v diskusi na serveru iDNES.cz. „Věřím, že design se ještě hodně překope. Tohle je paskvil...“ přidal se Wratislav Tobola. „Designový masakr. Nechutně úzký,“ dodal Tomáš Jouský.

„Také se mi ten návrh moc nelíbí. Věřím, že se ještě změní,“ přiznal i ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák.

Šéfa pražské konstrukční kanceláře firmy Stadler Bohumíra Kráčmara kritika mrzí.

„Symbolem Ostravy jsou pro mě atletické závody Zlatá tretra, tedy dynamika a rychlost, což jsme se snažili vtisknout do podoby tramvaje, kterou jsme řešili s designérem z Německa. Výsledek se mi líbí. Ale je to první návrh, na konečné verzi pracujeme. Každý zákazník má právo ovlivnit podobu i název své tramvaje. Za několik týdnů ukážeme 3D model interiéru včetně aktualizované verze designu v měřítku 1:1,“ řekl Kráčmar.

„O konečném tvaru a designu v barvách Ostravy budeme do konce března debatovat i s architektem města,“ ujistil ředitel DPO Daniel Morys.

Jaké jméno byste tramvaji vybrali vy, kdybyste mohli? Návrhy pište na adresu redova@mfdnes.cz

Všichni tři se ale shodli, že tramvaj musí mít úzkou kabinu. „Když zákazník žádá stoprocentní nízkopodlažnost a přední dvoukřídlé dveře, které umožní rychlejší a bezpečnější nástup i výstup cestujících, musí být kabina zúžená. Aby se tam vešly zmíněné dveře, a také proto, abychom dodrželi západní normy a neriskovali střet s auty při průjezdu tramvaje obloukem,“ vysvětlil Kráčmar.

„Uvidíme, co lze změnit. Ale raději obětuji design než bezpečnost, to by byl krok zpět,“ míní Semerák. Pracovní název švýcarské tramvaje zní Tango NF 2 Ostrava. Dopravní podnik chce navrhnout jiný.

Líbí se vám návrh vzhledu nových tramvají pro Ostravu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 27. února 2017. Anketa je uzavřena.

NE 740
ANO 302




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.