Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na agresi řidičů? Jedině trest, říká dopravní psycholog

Jen za posledního čtvrt roku řešili policisté na Ostravsku několik případů, kdy se kvůli neshodě na cestách řidiči pobili, nebo kdy začal jeden z nich dokonce střílet. "Agresivita řidičů souvisí s jejich nižší sociální inteligencí," říká psycholog Alois Hudeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

entony13

Blbosti na silnicích přibylo

Jel jsem po dálnici autem, motocyklistka na ducati jela 110 km/h a já 130 poctivých, když jsem byl vedle ní, zamávala mně a zrychlila, já starý chopprák bych ji nejtaději zmydlil, být staříkem co nevidí,nemusela to přežít. Po pár kilometrech zablokovala levý pruh dálnice tím, že jela vedle auta asi 110 km/h, asi se bavila, ale ostatní řidiče pěkně ..... Pokud je takových pitomců více, řidiči začnou dělat blbosti. Agrese a provokace se musí zlikvidovat, na silnici to nepatří.

0/0
6.9.2010 21:50

habr

Re: Blbosti na silnicích přibylo

Tak to ta holka měla asi hnusnou postavu, protože jinak na děvčata která jsou natažené za říditky motorky při pohledu řidiče jedoucí za ní není nepříjemný. Často se nechá za ní jet i nějaký ten kilometr stejně rychle jako její motorka. Je to často příjemné zpestření jízdy, sledovat takový přírodní výtvor - jinak při jízdě pořád sleduji asfalt, beton a plechy na kolech před a za mnou.

0/0
6.9.2010 22:53

lks0079

Agrese z represe

Spíš mi přijde, že agresivní stavy zažívá každý řidič z toho množství zákazů a represí které ho na našich cestách denně potkávají

0/0
6.9.2010 21:42

habr

Re: Agrese z represe

To je jen hloupá výmluva. Represi na našich silnicích jsem nezažil dobrých dvacet let. Jo byly doby, když jsme viděli hlídku VB a měli už nastříkáno do červených trenýrek dřív než nás zastavili, protože co potom zpravidla následovalo dnešní generace mladých řidičů si neumí představit. Zákazy na silnicích jsou kvůli řidičům, kteří neumí používat mozek a na vše musí a potřebují mít příkaz, zákaz, informaci apod.

Ale agrese je také svým způsobem obrana jedince. Nedívejme se na agresivního řidiče jako nějakého asociála, ale třeba taky na někoho kdo už ztratil víru v ochranu společností jeho osoby před agresivními řidiči a bere tak svoji obranu do svých rukou a to tedy je zpravidla i útok.

0/0
6.9.2010 22:47

lks0079

Re: Agrese z represe

Vzhledem k výsledkům úmrtnosti v závislosti na činech Policie a pánů poslanců (+- 100 životů z 10mil) mi to přijde jakože spíš přání je otcem myšlenky. Nejvíc na nehodovost fungují samoregulační mechanizmy zejména počet aut na silnicích. Největší nehody se stávají v noci kdy jsou silnice prázdné, policajti spí a konečně se dá jet takovym způsobem jakym to přes den díky provozu nejde. Proto mi přijde směšné řešit jestli se má jezdit 50 nebo 60 km/h v obci, když skutečný problém je trouba co to v noci valí kilo a moc dobře ví že policajti tou dobou spí.

0/0
7.9.2010 9:02

Lady Humussprey

No, na taková moudra není potřeba psychologa, který byl

10 roků zavrtán v učebnicích, aby vypouštěl tato moudra. Samozřejmě odebrat řidičák, auto zabavit, všechny prodejny aut, autobazary i autopůjčovny povinně napojit na centrální registr, aby se ani k autu nedostal a základ prevence je vyřešen. Když auto ukradne je to už zločin a tak soud a kriminál.

0/0
6.9.2010 16:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.