Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prohra s Plzní je nespravedlivá, říká šéf týmu Ostrava 2015

Ostrava si už utřela slzy po středeční prohře s Plzní v souboji o titul Evropské město kultury 2015. Ač šéf přípravného týmu Ostravy Čestmír Kopecký tvrdí, že rozhodnutí poroty bylo nespravedlivé, a nelíbí se mu ani snížení počtu porotců, primátor Petr Kajnar říká: "Stiskneme zuby a jdeme dál."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ted61

nejen můj pohled

Je zde několik aspektů jeden z hlavních co jsem tak probírali že zkrátka si češi řekli že proč by jezdili do Ostravy za nějakou kulturou když  do Plzně je to blíže. DAlší naši komisaři byli jen češi žádný moravák. No a pak chyba OStravy. Jedna z největších nové logo  s vykřičníky. děs, hrůza a hlavně smůla. Neříkám že každý ale hodně lidí ať už normálních občanů nebo z reklamních kruhů říká vykřičník vždy před něčím varuje a to je pravda.Ono to mimosmyslové vnímáni existuje. A pak dotaz za co Ostrava utratila 70 milionů? Za trapné léto na MAsarykáči, za vyzvedávání Stodolní ulice jako kulturního máísta: Takže i tady se udělala chyba. Nedal se prostor malým projektům na ty se kašle, dalo se vše spřáteleným - nevím komu zda agenturam, rodinám nebo co. Někdo může říct jsi nějak chytrý, no a představte si jsem.

0/0
10.9.2010 12:34

jabkahrušky

Re: nejen můj pohled

No ještě bych doplnil, že ani prezentace Ostravy nebyla zdařilá. Pořád připomínali, že nemusí kulturu dovážet, že je jí tam až až, což asi v některých členech komise mohlo vzbudt dojem jisté nabubřelosti. Přece jenom o titulu se nerozhodovalo na základě počtu regionálních umělců, ale právě na schopnosti města v budocnosti realizovat projekty které kulturu  "přivezou". 

0/0
10.9.2010 15:06

Shabby

Re: nejen můj pohled

Především jde o to, že Plzeň pochopila, že jde o evropský projekt a tak ho profilovala - malé akce zaměřené na Evropu, které nesežraly mnoho peněz a místní je mohli vzít za své...ať už se podaří dodělat zbytek plánovaných věcí nebo ne, jen samotná kandidatura byla obrovským přínosem pro Plzeň samotnou i přilehlé kraje...

0/0
15.9.2010 13:13

iceman.

fakta

Že by Plzeň byla nějak extra kulturní město, tak to neni, ale proti tej špinavej díře ostravě vyhrála zaslouženě...

0/0
9.9.2010 21:57

b1olek

Můj názor

Jsem z Ostravy. V Plzni jsem nikdy nebyl, tak nemůžu objektivně posoudit, kde to je lépe. Jen si myslím, že to byl jen předvolební kolotoč ČSSD a primátora Ostravy pana Kainara. Komise byla asi dobře informována, že Ostrava má jedno z nejhorších ovzduší z měst v EU. Z tím se primátor nepochlubil, vždyť bydlí 40km za městem. Stodolní ulice taky nemá nic společného z kulturou, ale s kriminalitou. Gratuluji Plzni.

0/0
9.9.2010 17:46

Mirek Cikač

Re: Můj názor

Vy jste ale volek. Zatímco Kajnar z ČSSD chodil zahajovat výstavy a koncerty pro EHMK, ODS oblepila Ostravu bilboardy s Madejem. O kšeftařích z hnutí Ostravak, jinak přeběhlících z Věcí veřejných, nemluvě. Žádnou reklamu ČSSD před komunálkama jsem zatím nepostřehl. Primátor ve Frýdlantě? No a co? Zaprvé to není 40 km, ale sotva 30. Po 4proudovce audinou je to 15 minut. To někdy nezajede ani z Poruby do centra. Zadruhé ještě dál v Čeladné bydlí polovina paloňů z Ostravy. Nevadí?

0/0
9.9.2010 20:34

chachar58

Re: Můj názor

Typický oranžový projev. V jedné větě urazit vše okolo a ještě hloupě. Vážený pane - Ostravak byl v Ostravě dlouho před VV. Pouze zaslepení oranžovou barvou to nechtěli vidět. Vy zřejmě nejste z OVA, spíše to vypadá na výkřik z Lidového domu. Kdybyste bydlel v centru, viděl byste věci jinak.Rv

0/0
10.9.2010 7:57

Mirek Cikač

Re: Můj názor

Nebuďte nervozní, vašnosto. Věci veřejné nebo Ostravak...Ať žijí prachy pana Semeráka;-D

0/0
10.9.2010 16:48

tuan

Je možné,aby se takovou hovadinou někdo vážně zaobíral ?

0/0
9.9.2010 16:05

sexueller_belastigungspanda

smutek

najednustranu jsem smuten z toho, že to ostrava nevyhrála, nadruhoustranu jsem smuten z toho, že se výsledky zpochybňují a ostravané nedokáží přijmout porážku... já jsem taky odsaď a taky jsem neviděl jediný důvod, proč by ostrava neměla vyhrát, ale rozhodně nebudu prskat na plzeň, že je trapná, jistojistě je to krásné město a má taky něco do sebe, jinak by asi nekandidovala... natřetístranu ale titul evropské město kultury postrádá svůj význam, pokud je většina porotců z čr... jsem zvědav, jestli se zveřejní důvody, co teda rozhodlo pro plzeň, protože já je bohužel nevidím (jsem zaujatý, přiznávám)

0/0
9.9.2010 15:02

opportunity

Re: smutek

R^

0/0
9.9.2010 19:42

frnak

Ukazka zajmu obcanu ...?

Zcela objektivne. Kdo vcera koukal na CT1 na zpravy. PLZEN - redaktorka plus 30 obcanu Plzne a jeden zevlujici duchodce, ktere evidentne sezbirali pred reportazi. Jinak prazdna ulice, prazdne namesti, nikdo. Ostrava - Masarykovo namesti, koncerty, stanky, 2000 lidi a vecer jeste koncert Krystofu. Zcela objektivne uz toto vypovida o zajmu mesta a jeho obcanu. Osobne si myslim, ze Ostravu bylo videt a slyset podstatne vice nez Plzen a ze tentokrat, to mela dostat Ostrava. Plzni gratuluji, ale za Ostravu mne prohra moc mrzi. A rozhodne by bylo treba panu Kopeckemu a celemu tymu podekovat, protoze odvedli maximum, ktere pro vitezstvi Ostravy mohli. Diky moc R^

0/0
9.9.2010 11:27

JareXxX

Re: Ukazka zajmu obcanu ...?

Zcela objektivně ano, máte pravdu s tím, že v Ostravě to včera sledovalo více lidí na náměstí. Ale tohle není soutěž o to, které město je více kulturní dnes nebo včera. Jedná se v něm o projekty do roku 2015. Jelikož jsem z Plzně tak jsem rád jak to dopadlo, ale Ostravu trochu znám a vím, že je to velmi kulturní město, ale Plzeň asi předvedla více projektů a můžeme jen doufat, že se budou realizovat a nebude z toho ostuda nakonec ...

0/0
9.9.2010 12:13

Renatus Karmín

Re: Ukazka zajmu obcanu ...?

Máte pravdu. Komise a zvláště ty evropské zajímají více projekty než výsledky.  A taky to tak funguje. Peníze z EU získá ten, kdo to umí lépe nakreslit než ten, který to opravdu dělá. Projekt je vždy honosnější než skutečný výsledek. Myslím, že úředníci EU jsou už tak zdegenerovaní, že skutečně věří tomu, že to co je v projektu se snad opravdu uskuteční.

0/0
9.9.2010 12:58

Stranix

Re: Ukazka zajmu obcanu ...?

Souhlas.. Měla to dostat Ostrava:-P. Nic proti Plzni ale Ostraváci to měli lepší.

0/0
9.9.2010 13:41

unioned

komunismus

Snad jen za komunismu byla Ostrava pro Prahu a zbytek důležitá - tady jsme ty prachy vydělali a zbytek republiky se jneom vezl. A dneska? Jak je třeba možné, že za stejnou práci u státní firmy dostane člověk v Praze více, než v Ostravě? Může mi to někdo vysvětlit???

0/0
9.9.2010 10:43

opportunity

Re: komunismus

R^R^R^;-€

0/0
9.9.2010 19:43

Shabby

Re: komunismus

Je vidět, jak hrubě tomu nerozumíte. Ostrava byla důležitá, protože se tak soudruzi rozhodli, nicméně určitě netáhla celou ČR a nevydělávala na nesmyslné rozhazování ÚV sama.

Člověk v Praze jednoznačně musí za stejnou práci dostat více než v Ostravě, protože je tam dražší bydlení, jídlo, doprava - prostě obecně dražší živobytí. Takže kdyby nedostal více, nikdy by tu práci nemohl dělat.

Nicméně toto je úplně na hony vzdáleno od tématu...

0/0
15.9.2010 19:29

DaliborX

Cena 1Kč

Pragocentrismus opět zvítězil. Ostrava je prostě daleko.

0/0
9.9.2010 10:33

keldas

co tolik nevrazivosti?

sem ostravak ale sem rad ze to dopadlo jak to dopadlo. Ova ma svou kulturu a je na velmi dobre urovni. Ale to se provadelo pred vyhlasenim-minimalne hruza. Penize tekly do projektu jen aby byly. Napr stanek na namesti stal nekolik milionu a kdo o tom vedel? Clovek to videl jen jako volebni budku kde se prodava parek. Kulturni akcf typu colours je na pochvalu ale tam mesto po x letech nalilo prvni miliony. Nerozumim proc se zene ova nekam kdy sama ma neporadek uvnitr. Diky za to ze nebude ostuda

0/0
9.9.2010 10:13

JareXxX

Místo aby jsme byli

rádi, že to máme u nás v ČR hází se špína na Plzeň, na systém hlasování a na kdoví co ještě... když si čtu ty články a diskuze myslím, že titul nemá v ČR co dělat ... mimochodem jsem plzeňák ...

0/0
9.9.2010 9:56

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Místo aby jsme byli

no v Plzni urcite !!

0/0
9.9.2010 10:15

Stranix

Re: Místo aby jsme byli

;-DR^

0/0
9.9.2010 13:41

Bruk600

tolik slz

Ostrava je určitě kulturní město, ale prohrát neumí. Kdyby prohrála Plzeň, tak pogratuluje vítězi a jede se dál, ale opačně to je velký problém.

0/0
9.9.2010 9:47

Lord Helma

Re: tolik slz

komiku

0/0
9.9.2010 13:58

Shabby

Re: tolik slz

Tragéde...

0/0
15.9.2010 19:31

Coiotus

Re: tolik slz

Souhlas R^

0/0
9.9.2010 14:00

Latharn podruhe

Re: tolik slz

Možný je to i tím, že to v Plzni skoro nikoho nezajímalo.:-)

0/0
9.9.2010 14:00

Shabby

Re: tolik slz

A to máte odkud?

0/0
15.9.2010 19:31

vioš

správně

Jsem s tím spokojen, Ostrava na něco takového nemá.  Sociálně mizerné smradlavé město s šílenou kriminalitou se do takové soutěže vůbec hlásit nemá. To by cizinci na  místní kultutu čučeli vyjevení. Jestli si někdo myslí, že kultura rovná se Stodolní, ať si dá studenou sprchu.

0/0
9.9.2010 9:42

UrsusLuin

Re: správně

Už jste dlouho v Ostravě nebyl, co?

Kriminalita je stejná jako v každém větším městě a špinavost? Ta se taky najde všude. Zkuste jako turista vystoupit v Praze na vlakovém nádraží a bude vám blujno.

0/0
9.9.2010 9:45

halagajda

Re: správně

pokud myslite ze v Ostrave je jen Stodolni jste trosicku mimo:-P zbytek nekomentuju, je to jen utok na mesto ktere neznate;-)

0/0
9.9.2010 10:27

kvak.nořič

Re: správně

az nekdy zabloudis do ovy, tak si uvedomis cos ted napsal za kravinu

0/0
9.9.2010 12:54

Wist73

Re: správně

Nedávno jsem v Ostravě byl a musím souhlasit.

0/0
9.9.2010 17:59

klub VV

Politický tlak?určitě.

[>-] Nechápu, dle jakého klíče je určeno pořadí vítěze? Nejsem sice zastáncem ostravského regionu ale dle nezavytého pohledu toto město splňuje všechny požadavky na titul kulturní město EU. Výhody Ostravy:letiště,festival colours of ostrava,stodolní ulice,známé divadlo,hudební skupiny atd. a Plzeň?

0/0
9.9.2010 9:35

Shabby

Re: Politický tlak?určitě.

Pro srovnání Plzeň: 1. má letiště (a to mezinárodní je hodinu autem po dálnici), 2. festivalů má plzeň habaděj (PilsnerFest, Divadlo, Jazz bez hranic, Na Ulici, ...), 3. pokud považujete hospody za kulturu, tak kolem celého náměstí jich je dost na vyřádění, 4. ehm, známé divadlo je i v Plzni (Alfa, M. Horníčka, J. K. Tyla), 5. hudební skupiny (ano, kupodivu i v Plzni existují kapely a zpěváci, pro někoho divné, ale je to tak)

Nesrovnávejte, když nevíte... A kde je teď ta výhoda Ostravy?

0/0
15.9.2010 19:43

pepcad

utrtili vic

To je logicke ne? Nebot ostrava je 3 nejvetsi mesto tudiz bude mit asi vice penez....ale fakt je ze si nedokazu predstavit mesto jako je ostrava ze by to vyhrala....prece jen komunisticka architektura asi nikoho moc nebere

0/0
9.9.2010 9:27

UrsusLuin

Re: utrtili vic

Jo, jo, takové Vítkovice, Liskova vila, radnice, to jsou typické ukázky sorely. Zase někdo neví, o čem je řeč.

0/0
9.9.2010 9:47

halagajda

Re: utrtili vic

zase nekdo kdo tam nebyl;-D

0/0
9.9.2010 10:28

Wist73

Re: utrtili vic

Furt nefňukejte, je to pravda, nevím proč by to Ostrava měla vyhrát...

http://img5.rajce.idnes.cz/d0509/0/27/27258_e6a973630097d26482780a2e822b22de/images/Ostrava_2.jpg Rv

0/0
9.9.2010 18:02

Doubleblue

Re: utrtili vic

Kdyby jste měl aspoň trošku potuchy,tak zrovna tohle není obrázek komunistického díla,drtivá většina toho co je na obrázku tu byla dávno předtím,než se část sociálních demokratů rozhodla odtrhnout a nazvat se komunisty...Rv

0/0
10.9.2010 2:31

flames828

Re: utrtili vic

Zrovna většina věcí na té fotce je z dob předkomunistických. Paradoxně jediná čistě komunistická stavba je ta, ze které je to foceno, ale ta je spíš jednou ze světlých ukázek, že se dalo stavět i hezky v té době.  

0/0
10.9.2010 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.