Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Veteráni slavili 28. říjen ve válce i ve vězení. Mladým vyčítají nezájem

Vznik samostatného Československa ve čtvrtek oslavili hlavně politici, váleční veteráni, političtí vězni a sokolové. Zástupců mladších ročníků bylo na oslavách jen minimum. Podle veteránů by se však měl přístup mladých zlepšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doubin

Není co slavit, spíše na opak

Již Marie Terezie se pokoušela o sjednocenou Evropu i s měnovou unií. Rakousko Uhersko byla pro mnohé nebezpečná velmoc a pořádek v právu a ekonomice spoustě mafiánským živlům nebyla po chuti. USA s radostí pomohli k rozdrobení tohoto celku na malé kousky, protože potom nebyla konkurence schopná. Teď se ptám, co jsme tím získaly ? 6 let protektorátu, 40 let nadvládu Sovětského Svazu a teď již 20 let tunelování a vlády mafie. Opravdu není co slavit.:-/

0/0
31.10.2010 11:10

felix2010

Re: Není co slavit, spíše na opak

R^

0/0
31.10.2010 12:25

Toho_bohda_nebude

Re: Není co slavit, spíše na opak

R^

0/0
31.10.2010 21:47

Bomben auf Christen

...

Oslava rozbití další oficiálně křesťanské říše:-)R^

0/0
30.10.2010 19:33

felix2010

Re: ...

hloupý příspěvek

0/0
30.10.2010 21:02

Bomben auf Christen

Re: ...

ne

0/0
30.10.2010 21:05

felix2010

Re: ...

ano. Většina obyvatel Rakouska se hlásila ke křesťanství. Co na tom? Přejete si rozpad Francie, USA, Polska, Rakouska, Itálie, Chorvatska, Slovinska, Slovenska, Německa, Belgie, Irska, Chile, Peru, Brazílie, Španělska, Portugalska, pravoslavných států, etc. etc. !?

0/0
30.10.2010 21:54

Bomben auf Christen

Re: ...

Tam nejde o to, čím bylo zrovna indoktrinovan obyvatelstvo, jde o to, jak oficiálně vystupoval stát... A co se týče ostatních, jsou mi ukradení... Mě jde o Čechy.

0/0
30.10.2010 21:56

felix2010

Re: ...

Představitelé státu byli většinou katolíci a jestliže je většina obyvatel katolická, nelze se tomu divit. Náboženství se učilo běžně všude, poté i v ČSR. Zde se zcela jasně ukazuje, kdo je netolerantní, jste to Vy, atheisté.

0/0
30.10.2010 22:01

Bomben auf Christen

Re: ...

Samozřejmě, že jsem netolerantní, já, ateista... A to je přeci dobrá vlastnost, netolerovat zlo.

A křesťanství JE zlo.

0/0
30.10.2010 22:02

felix2010

Re: ...

Kdyby byli všichni lidé křesťané a dodržovali Desatero, nebylo by na světě zlo.

Jenže to Vy nechápete, jste obdobou antisemitů v 19. a 20. století.

0/0
30.10.2010 22:05

Bomben auf Christen

Re: ...

Jak souvisí uctívání boha (a z toho prameící profit církve) s tím, že by nebylo zlo?

0/0
30.10.2010 22:07

felix2010

Re: ...

Neznáte Desatero?

My totiž věříme, že zlo bude nakonec potrestáno, dřív nebo později, a proto se snažíme ho nepáchat. A navíc nevěříme v toho vašeho nadčlověka, jenž je pánem Země a cítíme se být podřízeni vyšší autoritě.

0/0
30.10.2010 22:11

Bomben auf Christen

Re: ...

A já se ptám: Když nebude dodržováno pravidlo, že "Jednoho Boha uctívati budeš bla bla bla", tak zlo enůže zmizet? a ještě, když generalizuješ na nejaké "my věříme", tak si já mohu dovolit generalizovat na nějaké vy - křesťané zlo působíte. Mimochodem, jak se vaší církvi žije z majetku získaného loupením, vražděním a vymáháním nesmyslných poplatků, například?:-)

0/0
30.10.2010 22:14

felix2010

Re: ...

Jde i o ta ostatní přikázaní, nezabiješ, atd.

Jistě, každý člověk působí zlo, ale křesťan se ho už kvůli své víře snaží minimalizovat, i když jsou ovšem výjimky.

Jestli jste si nevšiml, většinu charitativních organizací zřizuje církev.

O nakradeném majetku. Mimochodem z majetku Církve čerpá stát. A většinu majetku Církvi darovala šlechta či panovníci.

0/0
30.10.2010 22:20

felix2010

Re: ...

A nakradeném majetku nevím.

0/0
30.10.2010 22:24

Bomben auf Christen

Re: ...

Čarodejnické procesy? Konfiskace? Zabavování majetku pohanům při chroistianizaci? Násilná indoktrinace obyvatelstva a následné vybírání desátků? Pokrytecký prodej odpustků, hodností, politickoekonomické intriky Vatikánu? Dalo by se pokračovat...

0/0
30.10.2010 22:30

felix2010

Re: ...

Váš zdroj: Marx a Gobineau.

0/0
30.10.2010 22:57

Bomben auf Christen

Re: ...

Tak tedy řekni, k čemu z toho výše uvedeného nedošlo...

0/0
30.10.2010 23:00

felix2010

Re: ...

Prodej hodností a intriky Vatikánu je lež. Vatikán je suverénní stát a může provádět svobodnou zahraniční politiku.

Ano, došlo k tomu, nicméně nebylo to tak časté a také nevím, proč bych měl z  toho vinit současné křesťany. A většina obyvatel přestoupila na křesŤanství dobrovolně: Moravané, Češi, Poláci, Italové, Uhři, Frankové,...

0/0
31.10.2010 12:29

Bomben auf Christen

Re: ...

Mluvím o minulsti... Chápou, že současný Vatikán za ní nemůže, ale pokud by se od těch zločinů chtěl distancovat, musel by se distancovat také od majetku, který mu přinesly. A obnovit pohanské svatyně, které vaše církev zničila.

0/0
31.10.2010 14:28

felix2010

Re: ...

Až ti vaši pohané zboří Koloseum, oživí umučené křesťany, až budou obnoveny všechny kostely a motlitebny, které zničili komunisté a nacisté....

0/0
31.10.2010 14:38

Bomben auf Christen

Re: ...

Proč? Vy jste sem přilezli, nikoliv pohané, vy jste byli agresor, prostupující společnost jako plíseň. A pochopitelně, po komunistech by se nic stavět nemělo... Když vy nejevíte vůli postavit zpět svatyně, jak vůbec můžete chtít, aby někdo něco rekonstruoval vám?

0/0
31.10.2010 14:40

felix2010

Re: ...

Však my také nepožadujeme, aby nám někdo něco stavěl. To uděláme sami. To byla jen reakce v nadsázce na vaše myšlení.

Pakliže to berete takto: kdopak sem "přilezl"?, Keltové a Germáni tu byli dříve, chtěl byste taky nás Slovany vyhnat? Vaše myšlení je absurdní. V tom případě by měli být z Ameriky vystěhováni Evropané, to chcete, a mohl bych pokračovat i dále, abyste viděl, že vaše úvaha je iracionální.

0/0
31.10.2010 14:46

Bomben auf Christen

Re: ...

My to ale považujeme zničit. V rámci pomsty. Pomsta je dobrá.

0/0
31.10.2010 14:51

felix2010

Re: ...

Co chcete zničit?

0/0
31.10.2010 14:55

Bomben auf Christen

Re: ...

Kostely, církev. To je totiž spravedflivá pomsta.

0/0
31.10.2010 14:59

felix2010

Re: ...

Chcete páchat zločiny..

0/0
31.10.2010 15:05

Bomben auf Christen

Re: ...

To že si ty nebo tvoje židkřesťandská pokrytecká společnost něco definuje jako zločin, protože to ohrožuje její moc a nadvládu neznamená, že je to špatné.

0/0
31.10.2010 15:07

felix2010

Re: ...

Vaše cíle odporují zákonům ČR.

0/0
31.10.2010 15:09

Bomben auf Christen

Re: ...

Samozřejmě.:-) To ale neznamená, že je porušuji:-)

0/0
31.10.2010 15:10

felix2010

Re: ...

Projevujete chabou znalost právního řádu. I úmysl spáchat zločin či příprava zločinu je trestný čin.

0/0
31.10.2010 15:17

Bomben auf Christen

Re: ...

Plánuji se snad zvednout, a spálit nějaký kostel?

0/0
31.10.2010 15:18

felix2010

Re: ...

Ano, chcete ho zničit.

0/0
31.10.2010 15:25

Bomben auf Christen

Re: ...

Považuji to za správné... Ale neudělám to. Kvůli perzekuci ard... to už je jedno... to, že něco považuji za správné neimplikuje úmysl to udělat.

0/0
31.10.2010 16:01

Bomben auf Christen

Re: ...

VEmte si počet lidí  za dobu, co se vybíraly odpustky, a pak si vemte jejich příjmy, a z toho desetinu... Ta částka je významná, a je tu jen proto, že se křesťanství za cenu zničení původní kultury vetřelo do Evropy. Dále také není důvos mít v desateru něco o bohu, když to neodstraní zlo... nakonec, církev udělala moc zločinů, které nenapravila, a dokud z nich profituje, tak se od nich ani nemůže distancovat. A křesťan se snaží eliminovat "zlo", což je podle něj ale to, co odporuje křesťanství, nikoliv to, co škodí lidem.

0/0
30.10.2010 22:24

felix2010

Re: ...

Aha, a kdopak organizoval ve středověku školství a dobročinnost??? Kdopak se podílel na kolonizaci horských oblastí? Křesťanství římskou kulturu nezničilo, splynulo s ní. Co když váš prapředek v 16. století byl zločinec? Budete se do omrzení omlouvat? Do obsahu Desatera se navíc nepleťte, máme náboženskou svobodu.

0/0
30.10.2010 22:29

Bomben auf Christen

Re: ...

Křesťanské školství bylo nerozlučně spjato s další indoktrinací... Nebylo cílem vychovat vzdělaného člověka, ale zarytějšího křesťana s lepším vzděláním, rozhodně nešlo o nějaké dobro, jen o vyšší stupeň indoktrinace. A nemluvím o římské kultuře, mluvím o našich slovanských bozích. Pokud byl můj předek v 16. století zločinec, nemám se za co omlouvat... To bych měl, kdybych z jeho zločinu dodnes profitoval, například kdybych měl vydělávající podnik, který díky svému zločinu založil....

0/0
30.10.2010 22:35

felix2010

Re: ...

Vzdělání bylo považováno za dobro. A nevyučovala se zdaleka jen teologie.

Máte se za co omlouvat. On si třeba něco nakradl a vy jste nepřímým dědicem i po staletích. Alespoň vidíte, že vaŠE ÚVAHA je absurdní.

A slovanská kultura z části taky splynula s křesťanstvím.

0/0
30.10.2010 22:39

Bomben auf Christen

Re: ...

Z části? A co ta vypálená, vyvražděná část? A mimochodem, já po svých předcích z 16. století nic neddím... Rozhodně ale můžu vidět kostely, chrámy, poklady ve Vatikánu... A opakuji, že vzdělání přímo vycházelo z křesťanství, a bylo přímo provázané s jeho dogmaty, tedy absolutně bránilo samostatnému, na křesťanství nezávislému vzdělání. Kdyby křesťanství nevadilo vzdělání, tak proč by se pálily a zakazovaly knihy i jejich autoři?

0/0
30.10.2010 22:42

felix2010

Re: ...

To nemůžete vědět. Narodil jste se bez peněz a bydlení?

Však oni Slované také nebyli svatí a vraždění organizovala především světská moc.

Opakujete chybně. Církev podporovala obecně vzdělání. A samostatné úvahy nebyly vždy zavrhovány. A bylo to normální, pakliže 99 procent bylo křesťanů, bylo křesťanské školství.

0/0
30.10.2010 22:48

Bomben auf Christen

Re: ...

Tak jinak, víš o nějakém zločinu mého předka, ze kterého bych profitoval? Nevíš, Ale já to samé o církvi říct nemohu.

0/0
30.10.2010 23:01

felix2010

Re: ...

Nevím o zločinu tvého předka. Ty církev očerňuješ, hmotné důkazy k té dehonestaci taky nenajdeš.

0/0
31.10.2010 12:31

Bomben auf Christen

Re: ...

Tak co třeba perzekuce Gallilea, Bruna... Nebo pálení knih v rámci rekatolizace? Vytrvalé lhaní o základních vědeckých poznatcích?

0/0
31.10.2010 14:32

felix2010

Re: ...

To nejsou hmotné důkazy.

Vytrvalé lhaní nebylo, církev se prostě stavěla skepticky k novým objevům, však také vědci tvrdili pokaždé skoro něco jiného. Ano, persekuce zde byla, ale dnešní církev za to nenese odpovědnost.

0/0
31.10.2010 14:36

Bomben auf Christen

Re: ...

A proto je pálila a perzekuovala, tř třebaže měli pravdu? Lhaní pro udržení dojmu vlastní neomylnosti není skepticismus. A pokud nenese odpovědnost, ať nenese také výdobytky, které jí to vyneslo.

0/0
31.10.2010 14:39

felix2010

Re: ...

Aha, měli pravdu. Kolik vědců tvrdilo, že Země je středem Vesmíru, mohu pokračovat. Nikdy nezjistíte navíc, že měli ve všem pravdu. Smrt několika Církvi nic nepřinesla a současná Církev nad tím navíc vyjádřila lítost.

0/0
31.10.2010 14:42

Bomben auf Christen

Re: ...

O tom je ale vědecké bádání... O tom, že vyslovíte teorii a tu pak dokazujete... Tady to utínala hořící hranice. A to, že smrtí několika zastrašíte mnohé je snad jasné.... A to, že z toho, že někoho zastrašujete = máte moc = máte majetek je taky jasné... A i když vyjadřujete lítost, tak majetek máte stále. A ten majetek je hmotné vyjádření vašich zločinnů.

0/0
31.10.2010 14:45

felix2010

Re: ...

Ubohé, nezvládáte ani pravopis, natož slušně uvažovat. ŽÁdnou moc nemáme, v ČR ani majetek. Máte zcela čisté svědomí? Nikdy jste neudělal nic špatného? Pakliže ano, vzdejte se veškerého majetku. A navíc, církev alespoň také pomáhala potřebným, organizovala dobročinnost, za války se účastnila odboje, zatímco vy...

0/0
31.10.2010 14:49

Bomben auf Christen

Re: ...

Ty nezvládáš samostatně uvažovat. Moc máte. Majetek také - po celém světě. Otrávili jste celou společnost, svými bludy jste otrávili společenské a morální hodnoty absurdmími žvásty, například tím, že zabíjet je špatné. A dobročinost? Jakuza taky pomáhala obětem tsunami. Činí ji to lepším? Ano. Činí ji to dobrým? NE!

0/0
31.10.2010 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.