Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šestaosmdesátiletý řidič v Ostravě srazil na přechodu dvě školačky

Šestaosmdesátiletý řidič srazil na přechodu pro chodce v Ostravě - Porubě dvě čtrnáctileté dívky. Obě školačky jsou zraněné, podle lékařů naštěstí jen lehce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djdave

nekolik chyb

auto i deda uz meli mit davno zakaz provozu na verejnych komunikacich!!

0/0
19.12.2010 18:14

rew1

....zákon ?

Ten zákon je špatný (nebo je všeobecně špatně pochopen), ale můžeme si za to sami (řidiči). Byly tady tisíce míst, kde se skutečně nedalo přejít, tak a teď to máme.

0/0
24.11.2010 10:23

furtspolu

Těmhle řidičům okamžitě odebrat ..

a již nedat řidičské oprávnění.. Když se blížím k přechodu tak s tím musím počítat , že mě tam někdo vkročí a podle toho taky jedu. Pokud toto nznám nebo nerespektuji tak nemám za volantem co pohledávat.;-O;-O

0/0
24.11.2010 0:07

0xf

Re: Těmhle řidičům okamžitě odebrat ..

nechapu cloveka co vleze na prechod dokud vsechny auta nestoji... a je mi docela jedno jestli je to v nejakem zakone protoze nemuzu odhadnout jsem li videna  zda-li muj zamer ridic pochopil je proste ucelnejsi se chovat jako bych zadnou prednost nemel. Teda pokud nechci jit brzo na prochazku do rajskych zahrad.... Proste dalsi z dementnich zakonu teto zeme...

0/0
24.11.2010 9:11

AMCPP

Re: Těmhle řidičům okamžitě odebrat ..

Spíš bych vykastroval doktora, který mu v tomhle věku potvrdil lékařskou prohlídku...123

0/0
24.11.2010 9:22

PPetr

Kde je na Ježkové v OV autobusová zastávka?

http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@sa=s@st=s@ssq=Ostrava%2C%20Je%C5%BEkova@sss=1@ssp=120380524_126676684_150199404_150073036@x=141711840@y=135210576@z=16

.

Tma, déšť, velký provoz - to je nepříjemné pro každého řidiče - jak byl na tom ten starý pán s očima? A co jeho lékař, který mu cvakl razítko "schopen"? Má nějaké výčitky?

0/0
23.11.2010 23:15

franta-t

By mě jenom zajímalo

kolik nás - obyčejných lidí bude muset ještě takhle skončit, dokud si řidiči - lidi odborně školení v autoškolách (narozdíl od chodců a cyklistů) - neuvědomí, kdo má na přechodu přednost.!!

0/0
23.11.2010 20:33

flames828

Re: By mě jenom zajímalo

To je snad jedno, kdo má přednost na přechodu. Přecházení vozovky je věnováno hned několik odstavců příslušného zákona.

0/0
23.11.2010 21:01

aizoonjacq

Re: By mě jenom zajímalo

;-DKdyby to aspoň tak nebolelo ...

0/0
23.11.2010 21:08

tuan 1

Re: By mě jenom zajímalo

........no,mě by zajímalo kdo je ,,obyčejný lid''.A nebo opačně,kdo to je ,,neobyčejný lid''?

0/0
23.11.2010 21:43

franta-t

Re: By mě jenom zajímalo

No v tomto smyslu "obyčejní lidi" - ti, co nemají za sebou výcvik v autoškole (chodci a cyklisti), tudíž se neupsali žádnou zkouškou ze znalostí dopr. předpisů. No a pak tu jsou řidiči (nechci je ale nazývat "neobyčejnými"), kteří po právní stránce vlastní ŘP, tudíž by o těch předpisech měli aspoň něco vědět.

0/0
23.11.2010 22:15

cport

Re: By mě jenom zajímalo

Ty jsi dobre hloupy. A jestli jeste hodlas ucit, tak to se maji deti na co tesit. 1) Prechazeni cesty maji mit vsichni naucene od rodicu, popr. od ZS s proziravym vedenim. Chces snad rict, ze lidi bez ridicaku nemusi umet prechazet cestu? 2) Neznalost zakona neomlouva! A aby nedoslo k mylce, netvrdim, ze za tu srazku mohou ty skolacky, jen tvrdim, ze to, co jsi napsal, je kravina non plus ultra ...

0/0
24.11.2010 8:20

dracekvo

Re: By mě jenom zajímalo

Do té doby, určitě hodně. Aspoň, než si váš obyčejný lid uvědomí, že řidiče může upoutat něco jiného, co se děje na silnici, nebo prostě může chodce přehlédnout. Nezlobte se na mě, ale vždy u těhle nechod píšu do diskuze to samé. Že když vidím, že auto nezpomaluje, tak na ten přechod prostě nelezu. Pod drnem mi bude fakt platné, že jsem měl přednost. Narozdíl od těhle skokanů mám pud sebezáchovy a na světě se mi líbí. Nebe mi zatím nikdo nedokázal, abych se tam hrnul.

0/0
23.11.2010 22:07

aizoonjacq

Re: By mě jenom zajímalo

R^R^R^

0/0
23.11.2010 22:35

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: By mě jenom zajímalo

Na tohle jsou nejlepsi blikajici prechody (ted jeden takovy udelali nekde v Holohlavech nebo Cernozicich na tahu z HK na Jaromer) - to tak neuveritelne odvadi pozornost, ze bych se divil kdyby tam brzo nekdo nekoho nesejmul.

0/0
23.11.2010 22:37

0xf

Re: By mě jenom zajímalo

ve FM uz jich par je... a kdyz se rozviti ta diskoteka (mimochodem raguje i na chodce kteri jsou po chodinku nakonec jinam nez na prechod) a je sichravo a clovek nema reflexni nasivky to ani nejde videt...

0/0
24.11.2010 9:09

LUCKA.KOBRA

Re: By mě jenom zajímalo

Naprosto souhlasím, blikající přechod musel vymyslet totální blb. Ale dobré hitovky jsou i měřiče rychlosti umístěné hned u přechodu. Spousta řidičů, otočí hlavou a čučí kolik zrovna jednou, místo na přechod.

0/0
24.11.2010 10:54

ondrab

Re: By mě jenom zajímalo

Obycejnych lidi, co nepremysli? Kdyz napr. jedu autem a vidim, ze z vedlejsi jede tatrovka, ktera evidentne nebrzdi, tak si taky radsi zastavim. Tam nahore mi ta prednost bude dost k h....

Bohuzel, tak to tady funguje ...

0/0
25.11.2010 23:31

sámvelkýmao

no

Bůh buď milostiv všem,kteří lezou na přechod pro chodce v zoufalé víře,že jim dá řidič přednost.ano,v rakousku třeba to funguje.má to však jeden malý háček.tam,kde jsou rakouští řidiči s myšlením dnes,tam my nebudeme ani za 500 let.a to je ten fatální omyl,který stojí desítky životů chodců ročně na českých přechodech,ovšem chodců nikoli nevinných.vinni jsou ninimálně v tom,že neměli to základní,co má každý živý tvor.a to je PUD SEBEZÁCHOVY..tisíckrát můžu mít přednost,ale auto tělem nepřetlačím..............bohužel ve školách jsou děti vychováváni v algoritmech,novém psacím písmu,občanské výchově,kde a kdo se kdy narodil,jaké máme vojsko,ale přejít bezpečně ulici umí málokteré.bohužel.............................

0/0
23.11.2010 20:16

sámvelkýmao

Re: no

děti vychovávány..........ale je to jedno......................

0/0
23.11.2010 20:20

2kedar

Re: no

;-DR^

0/0
23.11.2010 21:52

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: no

U deti je to slozity, taky jsem mel pocit nesmrtelnosti (a netykalo se to jenom prechazeni ulice). Tohle byla spatna kombinace, ridic pravdepodobne bez reflexu jedouci v hromade srotu.

0/0
23.11.2010 20:23

flames828

Re: no

8-o8-o8-oRakouští řidiči náš vzor??? A už si někdy nějaké potkal na silnici?

0/0
23.11.2010 21:02

LUCKA.KOBRA

Re: no

a co kdyby rodiče neházeli výchovu svých dětí na školu. Na to abych naučila své dítě přecházet přes cestu nepotřebuji pedagogické vzdělání, nebo se pletu. S touto výchovou začínáme už v okamžiku, kdy prcek začne používát nožičky. Nebo podle vás je rozumné počkat do šesti let až půjde do školy a tam mu to někdo vysvětlí????

0/0
24.11.2010 10:58

marian-

Svět se zbláznil.

Od zavedení přednosti chodců na přechodech zahynulo zbytečně mnoho chodců. Kdysi nás ve škole učili podívat se doleva, doprava, doleva pak přejít, dnes učí máte přednost - jděte a takhle to dopadá. Navrhuji další zlepšení bezpečnosti: řidič v autě by měl mít přilbu a před každým autem by měl běžet běžec s praporkem upozorňující na za ním jedoucí auto...

0/0
23.11.2010 19:24

LUCKA.KOBRA

Re: Svět se zbláznil.

já měla schopné rodiče,takže mě ve škole nikdo žádné doleva, doprava učit nemusel. A stejně tak i já sama jsem schopná svým dětem vysvětlit jak se chodí přes cestu.;-D

0/0
24.11.2010 10:59

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Šestaosmdesátiletý řidič

Obvinit nejen seniora, ale i jeho ošetřujícího lékaře, pokud měl vůbec zdravotní prohlídku.

0/0
23.11.2010 18:10

franta-t

Re: Šestaosmdesátiletý řidič

Ve věku bych problém neviděl. Mně osobně je 32 let a auto jsem naposledy řídil při závěrečných jízdách v autoškole (Škoda Favorit) před cca 14 rokama. Sice řidičák někde v obývákové skříni mám, ale už ani nevím, kde hledat spojku a jak vůbec vypadá. Kdybych teď sedl  za volant, tak dopadnu daleko hůř než 86letý řidič Š120...

0/0
24.11.2010 0:49

499

Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

který připomíná blázinec.

0/0
23.11.2010 17:49

Andrax

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

Mate pravdu. Ale za nekolik let, co mam moznost si cist cesky tisk, je tohle prvni pripad, kdy STARY clovek prejel nekoho na prechodu. Takze mi z toho vyplyva, ze v tomhle ohledu jsou stari ridici mnohem opatrnejsi nez mladi, kteri nekoho na prechodu prejizdeji dnes a denne.

Kdyby tu byla nejaka statistika, urcite by to potvrdila.

0/0
23.11.2010 18:07

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

Za poslední 2-3 měsíce jich bylo hned několik.

0/0
23.11.2010 18:11

HansH1

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

Děláte si legraci? Vždyť právě v posledních několika měsících jich je habaděj! Takže mi z toho vyplývá, že buďto špatně čtete, nebo to nechcete vidět:-/

0/0
23.11.2010 20:28

flames828

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

Vedete statistiku dle toho, co píší v novinách, jo? No super.

0/0
23.11.2010 21:03

dracekvo

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

tak nějak R^

0/0
23.11.2010 22:02

LUCKA.KOBRA

Re: Dost vysoký věk na řízení auta v dnešním provozu,

Co to píšete za kraviny?? Projděte si články zpětně a najdete tam spoustu sražených chodců STARÝMI lidmi. Na přechodech.

0/0
24.11.2010 11:01

Andrax

prednost chodcu na prechodu

plati vsude a dodrzuje se, ale v Cesku ne." Tam te na prechodu prejedou" rekne turista-cizinec, kdyz se vrati z Ceska.

0/0
23.11.2010 17:28

dracekvo

zakon

Kdyby chodci nemeli naivne na prechodu prednost, tak se nic nestalo. To je srovnatelny priklad, proc auto dava prednost vlaku. 1. kdo ma kratsi brzdnou drahu, 2. kdo to odskace, kdyz dojde ke stretu?

0/0
23.11.2010 16:38

Andrax

Re: zakon

Asi to az tak naivni nebude, kdyz vsude jinde prednost chodce na "zebre" plati.

0/0
23.11.2010 17:29

PIsa.lek

Re: zakon

Ta analogie s vlakem je v principu zcela mimo - chodci mají přednost proto, že by se jinak v hustém provozu nemuseli vůbec na druhou stranu ulice dostat, právě proto je tam auto jako "silnější" musí pustit - jeho brzdná dráha je natolik krátká, že s tím nemá problém - přechod i chodce na něm by měl řidič vždycky včas uvidět (to u vlaku v žádném případě neplatí).

0/0
23.11.2010 21:50

dracekvo

Re: zakon

To taky není tak úplně pravda. Jsou situace, kdy si toho chodce nemusíte všimnout. Dle mého by správná formulace měla být, že řidič je povinen umožnich chodci přejít, ale né, že chodec má přednost. To si pak někteří méně vzdělaní špatně vykládají, a myslí si, že zákon stojí nad fyzikálními zákony.

0/0
23.11.2010 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.