Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo posvětilo obchvat Frýdku-Místku, aktivisté proti stavbě dál brojí

Ministerstvo dopravy uvolní část peněz na stavbu obchvatu Frýdku-Místku. Přípravné práce na stavbě, kterou místní netrpělivě očekávají, by tak mohly začít už příští rok. Proti obchvatu však dál bojují ekologičtí aktivisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brick_top

jenom aby byl k cemu

postavaili obchvat dobre, ale nikdo pres nej nejezdi - hlavne tedy kamiony a zamestnanci fy hyundai. Dalsi veci je ze jizni obchvat je pro vsechny zbytecne dlouhy a nikdo (mimo kamionu, ktere muzeme znacenim prinutit) nebude si cestu zbytecne prodluzovat. Hlavne tedy z ostravy a myslim ze kdyz reknu ze i ze smeru z pribora. Za dalsi reseni, ktere priprvila firma trans consulting je hrozne. Tito radoby projektanti vse resi od stolu a vubec neznaji misto trasy, ale jim to je v podstate jedno cim delsi a slozitejsi cesta bude tim vetsi provizi dostanou.

0/0
17.1.2011 12:53

M. Procházka

Pí Barnaked nesnáší kecálky, kteří o ekologii nic neví...

2) Pí Barnaked neargumentuje racionálně, jestliže ji postačuje, že nějaké řešení bylopouze kýmsi schváleno:

Barnaked: "Byla vybrana jizni trasa, tak se s tim smirte."

Samotná skutečnost, že bylo nějaké řešení někým schváleno či neschváleno nesvědčí o kvalitách tohoto řešení. Vhodnost či nevhodnost musí být prokázána hlubšími důvody. Viz např.: diskusní příspěvek"demokracie podlůe Lukši" pod článkem:

http://fm.denik.cz/zpravy_region/volby_diskuze_kandidati_frydek20081001.html

0/0
1.12.2010 22:14

M. Procházka

Pí Barnaked nesnáší kecálky, kteří o ekologii nic neví...

1) Pí Barnaked především staví svou myšlenkovou budovu na velmi pochybných základech - popírá nezpochybnitelnou fakticitu:

 Barnaked: "Severni by byla mnohem nakladnejsi a ekologicka by taky nebyla. "

Alternativy tras R48 byly navzájem posuzovány a jižní trasa byla shledána jako nákladnější a dle syntézy multikjriteriálního hodnocení jako horší než severní alternativa. A to i přes známý skandál představitelů MěÚ ve Frýdku-Místku, kteří   studie hrozili zastavením plateb, pokud nezvýhodní jižní trasu.

 Pokračování -

0/0
1.12.2010 21:58

M. Procházka

Pí Barnaked nesnáší kecálky, kteří o ekologii nic neví...

   a přiznejme ji svaté právo na tuto náročnost, neboť ona sama v některých pasážích textu dokazuje, že je schopna se promýšlet téměř k motivům "hlubinné ekologie": 

   Barnaked: "Ja rikam, ze ekolog ma chranit i cloveka, starat se o to, aby priroda byla bez odpadku (tudis vhodna pro preziti tech vzacnych zvirat a rostlinek)." - zřejmě si uvědomuje nesmyslnost nadřazování hodnot přírody nad člověka a naopak ."

   Bohužel neubránila se závažným nedostatkům kdy sama nedostála nárokům vznášeným na ostatní debatéry:

Pokračování -

 

0/0
27.11.2010 22:16

3T8297

to mohl rozhodnout jen ten, kdo ve FM nikdy nebyl ...

Prominte, ale kazdy, kdo zna trosku F-M vi, ze planovany obchvat vede v tesne blizkosti prehrady Olesna - rekreacni zony, kolem bytovek na Lesni v Mistku a vylepseni jedinecneho kanonu reky Moravky dalnicnim mostem ani nemluve .... Kdo tohle naplanoval, tak nemohl byt pri smyslech, ten kdo to posvetil, tak je uplne mimo  a nezna situaci. Zadny obchvat to neni, je prilis uzky, vede po okraji mesta, obchvat ma napriklad Olomouc, to co se pripravuje ve Frydku-Mistku je hanebnost nejvyssiho stupne, se kterou se bude trapit nekolik generaci ...  To radsi nechte ten prutah mestem ! Prominte, ale tahle novinka mne fakt zvedla ze zidle, bohuzel mame na radnici takove politiky, jake jsme si sami zvolili a proto si tohle asi zaslouzime ...  Mirek

0/0
27.11.2010 1:40

barnaked

Re: to mohl rozhodnout jen ten, kdo ve FM nikdy nebyl ...

vede kolem technicke prehrady Olesna, sice je to rekreacni zona, ale i ta cyklostezka je pekny paskvil, vsichni jste nadseni, ze je postavena, ale jak je postavena to jeji uzivatele nevi. Na protejsi strane hraze, u poli, kde je nejvice prirozenych pritoku  do prehrady, zalili delnici tyto pritoky asfaltem a smytec, takze pokud bude tato zima trosku tvrdsi, tak tahle velka slava bude popraskana az hruza, mostek u rybnicku je prilis uzky, drevo na nem v soucasne dobe dokonale klouzajici a jeste je nesmyslne udelany, voda v techto mistek nikdy nedosahla puvodni horni hrany. Aquapark je prilis maly pro mesto, ale hura mame ho. Kryty neposkytuje tolik sluzeb kolik by od nej lide mohli ocekavat. Takze dalsi paskvil. A protoze bydlim v jeho blizkosti, tak vim, ze to zase takova rekreacni oblast neni. Pod tou si predstavuji neco jineho. Ne neposekane plochy okolo prehrady, zazemi etc etc. Jinak cesta bude dostatecne siroka, nebude v blizkosti obytnych domu.

0/0
27.11.2010 9:07

barnaked

Re: to mohl rozhodnout jen ten, kdo ve FM nikdy nebyl ...

continue: A ten unikatni kanon reky Moravky taky bude dostatecne vzdaleny od premosteni. A abych nezapomela, pokud by byl tak unikatni, proc se o nem nezminuje nejaky pruvodce drive nez v lonskem a predlonskem roce. Mimochodem mistni uz o nem vedeli drive, ale nikdy o nem nemluvili jako o unikatnim. A proc je v jeho blizkosti tolik odpadku, me vzdycky fascinuje jak se chrani neco, co by prezilo i bez radoby eko-zelenych kecu. Jak pisu nize, s ochranou prirody a zivotniho prostredi musi clovek zacit u sebe doma a chovat se setrne ke  svemu okoli a pokud bude dodrzovat tyto zasady. Tak prirode pomuze vic, nez zakazat auta a brojit proti stavbe silnic (vseobecne). Rozhodne by jste mohli naprimit svuj hlas k zeleznici a spustit zelenou loby za prepravu po zeleznici, zkvalitneni sluzeb na zeleznici etc. etc. etc. A po dokonceni obchvatu muzete spusti obcanskou iniciativu Zelena cesta a po dohode se zodpovednou osobou zacit zalesnovat okoli obchvatu. Ale jak pisu nize prace boli

0/0
27.11.2010 9:15

Lokýt

Re: to mohl rozhodnout jen ten, kdo ve FM nikdy nebyl ...

Tož dálnice v prostoru mezi Olešnou a Lesní-Polní by mi sama o sobě až tak nevadila - ono zrovna tam už mi připadá jedno, jestli ten tah zůstane kde je nebo povede o 500 metrů dál. Ale musel by zůstat jen jeden, tj. musela by se zároveň s novostavbou zrušit dosavadní Beskydská. A to se nestane, takže výsledkem budou jen dvě dálnice místo jedné. Nemluvě o tom, že za nějakou dobu zástavba přeleze i tu novou a budeme mít jen další dálnici skrz město, kvůli které se zas bude stavět další obchvat obchvatu (ten co se má stavět teď je mimochodem už třetí).

Jak bude kaňon kolem Morávky "dostatečně vzdálený od přemostění" si nějak nedovedu představit - dálnice s mostem bude mezi hřbitovem a výzkumákem, prakticky přesně v prostředku rezervace.

A argument "místo brždění stavby obchvatu ho radši nechte postavit a pak kolem něj sázejte stromy" mi taky nepřipadá příliš na místě. To je jako říct "přestaňte vrahovi bránit v zabíjení a radši ošetřujte jeho oběti".

0/0
27.11.2010 11:43

ostravak73

Dobrý aktivista

;-€;-€;-€;-€;-€

0/0
26.11.2010 18:53

Lokýt

:-(

Jedním slovem - strašné.

0/0
26.11.2010 10:34

myskamiki

Re: :-(

co? obchvat? uz aby byl

0/0
26.11.2010 11:50

Lokýt

Re: :-(

Obchvat místo průtahu a někde kde nevadí by ještě šel. Obchvat vedle průtahu a vedený skoro posledním doteď nezničeným kusem okolí města je strašný.

0/0
26.11.2010 12:31

myskamiki

Re: :-(

fajn, takze to nechame tak jak to je. FM pekne rozdeleny na ctvrtiny (rekou a prutahem). Predpokladam, ze u toho prutahu, kterym komuniste zavrsily devastaci FM, nebydlite.

0/0
26.11.2010 13:35

Lokýt

Re: :-(

Tak to by byl přesný opak toho, o čem píšu.

Především je špatně, že se tu vůbec musí táhnout nějaká dálnice. Když už se tu musí táhnout, má se táhnout okolo (ne prostředkem) a tam kde pokudmožno nevadí (tj. nejlíp někde kolem pekárny a válcoven), ne tam, kde se s ní zas něco zhuntuje (jako v kaňonu Morávky a na Křížové).

A už vůbec ne oboje (prostředkem i přes Křížovou) nebo dokonce trojmo (protože mezi Hlavní a Slezskou teď budou už ne dvě, ale hned tři velké spojnice). Pokud počítáte, že po postavení obchvatu bude najednou ta čtyřproudovka ve městě prázdná, počítejte znova.

A co s tím má co dělat řeka?!

0/0
26.11.2010 14:31

barnaked

Re: :-(

ted je to prostredkem a jizni varianta bude okolo. Prubuh uz toho nechte, vzdyt Vas umlatime ve dvojko argumenty.

0/0
26.11.2010 15:40

barnaked

Re: :-(

Hele zanechej tady adresu, necham Ti tam pristavit par kamionu, kteri si v noci pritapeji, aby jim nebylo zima a dalsich cca 10-15tisich aut ti jich necham projet behem dne od 6-18h okolo baraku, k tomu prihodime dalsich 5-10 tisich v noci.

Co rikas? Ja rikam, ze ekolog ma chranit i cloveka, starat se o to, aby priroda byla bez odpadku (tudis vhodna pro preziti tech vzacnych zvirat a rostlinek). Ve svem volnu nekecat na webu a protestovat, ale jit cistit studanky, potoky, prikopy, sadit stromy a sbirat odpadku. A pak uz nebude vadit kudy ta cesta povede, jednak nebude mit cas a jednak ta priroda bude v lepsi kondici

0/0
26.11.2010 13:59

Lokýt

Re: :-(

No co se týká problému aut, tak ten spíš vyřeší jezdit co nejméně tím autem než všechny ty věci, o kterých píšete...

0/0
26.11.2010 14:32

barnaked

Re: :-(

No, tak opravdu nemyslite tim, co mate na krku, tohle muze napsat jenom .....

0/0
26.11.2010 14:36

Lokýt

Re: :-(

Problém aut vyřeší čištění studánek, potoků, příkopů, sadění stromků a sbírání odpadků?!

0/0
26.11.2010 14:38

barnaked

Re: :-(

vyresi ekologicke problemy, cista priroda = zdrava priroda z toho vyplyva, vetsi vyskyt zvirat, hmyzu a kytek, likvidace naletovych rostlin, kt. do nasi prirody nepatri, opet zlepseni puvodniho biotopu, vysydba novych stromu = zlepseni ovzdusi, cisteni vodnich toku, vyskyt ryb a prirozenych zivocichu v ni, opet zlepseni pro zvirata, lidi a prirodu.

Blbe kecy eko... vedou jenom ke zhorseni ovzdusi, vetsimu niceni prirody, a zhorseni zivotnich podminek pro vsechny vcetne lidi. Mimochodem lidem zijicim kolem prutahu a jeho zdrzovanim, nikdo nevrati naklady na lecbu zhorseneho zdravi, lidem okolo prutahu nikdo nezaplati narusenou statiku domu a znicene zahradky (ono si tam mimo kytek uz nic nezasadi, znecisteni tech zahradek je nezanedbatelne), mam pokracovat, ja nejsem z tech komu muzete kecat blbosti. Jeden z opravdovych ochrancu prirody, kdysi rekl, ze clovek musi zacit od malickosti a ze demonstracemi a kecy se nic nedokaze, ale bohuzel je pravda, ze vetsine eko... prace smrdi.

0/0
26.11.2010 14:47

Lokýt

Re: :-(

No tož některé problémy se takovými aktivitami určitě vyřeší, ale ne ty o kterých mluvíme. Nějak si nedovedu představit, jak čistá studánka nebo příkop bez odpadků výrazně zlepší životy lidí, bydlících do 100 metrů od Hlavní třídy.

Zdravotní dopady, narušená statika domů a jedy v rostlinách jsou škody, u kterých není moc co řešit - jsou auta, je škoda / nejsou auta, není škoda. Čisté potoky a sebrané odpadky na to vliv nemají.

A ovšem nechápu, jak může být viníkem těchto škod někdo jiný než ti, co po té silnici jezdí, a možná tak ještě ti, co vymysleli, že tam bude.

0/0
26.11.2010 15:00

barnaked

Re: :-(

Prave, ale obchvat to vyresi + cista priroda jinde lidem mnohonasobne ulevi. Opravdu kecalky jako vy nesnasim, co vice nechala bych je napriklad nedobrovolne sazet stromy na horach. Mimochodem, ja jsem jich ve svem mladi nasadila jenom v Beskydech a Jesenikach stovky. Tady nebijete hrebiky do hlavy nekomu, kdo o ekologii a zivotnim prostredi nic nevi.

Ale jinak pokud vymyslite jak se lide daji teleportovat z mista na misto, aby se byli schopni dostat do prace, jak dostat timto zpusobem potraviny do obchodu, jak zajistit, kolonialy na vesnicich at kazda babka nemusi do hypermarketu pro chleba a mleko. Kdyz zajiste prepravu zbozi po silnici.

Nedelejte ze sebe vetsiho hlupaka nez jste. Za ekologicke zatizeni prirody nemuzou jenom auta, ale potazmo i clovek, kdyz se k ni nechova, jak ma. Zakazeme auta, vratime se na kone a vy nebudete sedet u kompu a psat blbosti z hladu, ale budete si tvrde na poli vydobyvat suroviny na jidlo pro sebe a vasi rodinu.

0/0
26.11.2010 15:16

Lokýt

Re: :-(

Postavení obchvatu při souběžném zachování průtahu a žádné změně ve veřejné dopravě "vyřeší" to, že část projíždějících aut začne místo po průtahu jezdit po obchvatu a část lidí, kteří doteď autem tam či onam nejezdili, to začne dělat, protože na silnicích bude víc místa. Jinými slovy místo jedné frekventované silnice budou dvě (po určitou - ovšem konečnou - dobu snad alespoň frekventované o něco méně).

Ale to není to, kvůli čemu tady ztrácím čas především. To hlavní není existence obchavu, ale jeho podoba (tj. ne že bude, ale KDE bude).

A předpoklad, že každý, kdo chce snížit množství aut na silnicích, si to představuje jako jejich zákaz a návrat ke koním, nebo že si takový člověk myslí, že už byl vynalezen teleport, je opravdu... mylný předpoklad. (Nebo aspoň já takové lidi neznám - a doufám, že jich je co nejmíň).

0/0
26.11.2010 15:40

barnaked

Re: :-(

Vazeny clovece, ekologu, neznalku, od toho jsou dopravni znacky, zakazy etc. pokud se podari z FM odklonit vsechna auta  smerem na Nosovice a Tesin, tak verte, ze se mestu ulevi. Byla vybrana jizni trasa, tak se s tim smirte. Severni by byla mnohem nakladnejsi a ekologicka by taky nebyla.

Doporucuji vzit zitra lopatu, hrabe a igelitovy pytel a vzhuru napr na Lysou po cervene, cerstvy vzduch Vam prospeje, myslenky se utribi. Jo a ty pytle si vemte aspon 3.

0/0
26.11.2010 15:45

Lokýt

Re: :-(

No nevěřím, právě že nevěřím... Že to někdo s odváděním dopravy z města myslí vážně bych uvěřil, kdyby šlo o přeložku (zrušení na jednom místě a postavení na druhém), ne když jde jen o přístavbu. V Praze postavili ten slavný jižní kus městského okruhu, souběžný s něčím, co se jmenuje jižní spojka, v naději, že auta místo po té spojce začnou jezdit po tom okruhu. Značek nastavěli, kamionům vjezd zakázali - a co se nestalo, doprava na spojce byla na původní úrovni už šestý den (!) po otevření okruhu.

A ekologická samozřejmě není žádná silnice, ale na té straně k Liskovcu bychom ji (já stejně jako mnozí další - vizte článek) snesli spíš. Tak nějak bych přece jenom rád i svoje děti bral na jaře o nedělích na Křížovou poslouchat ptáky.

Za sázení stromů (abych jen nekritizoval) ovšem díky.

0/0
26.11.2010 15:57

barnaked

Re: :-(

dodatek az bude dopravni obsluznost na takove urovni, ze nebudu muset jit hodinu na prvni zastavku k autobusu, kt. jede jednou za hodinu, tak mozna zvazim i moznost jezdit tim busem a takova mista v blizkem okoli FM jsou, a jsou i mista, kde jedou 2 autobusy denne, oba v nevyhovujici dobu, mysliteli

0/0
26.11.2010 14:39

Lokýt

Re: :-(

To už je rozumná řeč. Teď otázka - je nefunkční veřejná doprava příčina nebo důsledek toho, že auto je pružnější? Ono totiž odkud by se asi tak mohla taková fungující síť (jakou mají třeba ve Švýcarsku) vzít, když většina dopravních investic jde už desítky let do silnic pro individuální ježdění?!

0/0
26.11.2010 14:48

barnaked

Re: :-(

jenomze Svycarsko nema svoji ekonomiku zalozenou na vyrobe, ale na prirode a produktech ze zemedelstvi (syry), potraviny (hlavne cokolada), no a .... na bankach. A pri vyrobe hodinek a sperku se nijak velke eko-zatizeni neprojevi. Jste opravdu mimo misu. MImochodem kazdy Svycar zvedne odpadek ze zeme, nevyhodi olej do lesa etc. etc. A aut tam jezdi nepocitane. Zrovna pred 14 dny jsem se odtud vratila ze sluzebni cesty.

0/0
26.11.2010 15:19

Lokýt

Re: :-(

To je určitě pravda, ale tady se přece nebavímě o zátěžích z výroby nebo o odpadcích na zemi a oleji v lese, ale o dopravě... I když, je pravda, že pořádnost a ohleduplnost Švýcarů je asi jedna z podmínek toho, aby se tam i v té dopravě mohly dít věci, jaké se tam dějí (např. že tam existují obce, kde je zakázané používání spalovacích motorů).

A aut tam určitě nepočítaně jezdí, ale naprostou většinou jen tehdy a tam, když a kde to nejde udělat lépe něčím jiným.

0/0
26.11.2010 15:47

barnaked

Re: :-(

obavam se, ze to budete moct i tak

0/0
26.11.2010 17:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.