Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MHD zdarma stála Ostravu už 20 milionů. Zda pomáhá, radní zatím neví

Ostravský magistrát ještě neví, jestli bezplatná městská hromadná doprava v době smogové situace opravdu vhání lidi od volantu do tramvají a autobusů. Přitom za 20 dnů MHD zdarma město vydá zhruba dvacet milionů korun. Města na Karvinsku se Ostravu následovat nechystají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

opportunity

Je to na nic.

Už byl nějaký průzkum v tramvajích a autobusech, který by zjistil, kdo jede zadara místo autem? Asi ne - jsou plné smradlavých bezďáků, ti jediní z toho mají relativní užitek.

0/0
8.3.2011 13:11

Doubleblue

Nechápu

Může mi někdo vysvětli ze zasvěcených,proč je doprava zdarma jen na území města (zóna 1-4) a ne na dalších zónách? Ti co jezdí uvnitř města jedou MHD tak jako tak.Jestli potřebuje někdo jet do města do práce každý den a je v příměstské oblasti kde jezdí MHD,tak tím autem stejně do města pojede,protože si nedokážu představit,že zastaví na hranici výše zmíněných zón , nechá tam auto a pak pojede tramvají.Dokážete si představit ten čas a riziko tohoto odstavení auta někde v Přívoze,Bartovicích či Kunčičkách ze směru od Havířova? Do toho nikdo nepůjde...pojede autem dál.A revizoři čekají na hranicích města a vybírají pokuty.Prostě je to děs a logika jde do zadele...

0/0
4.3.2011 21:27

maryfox

Re: Nechápu

Naprosto přesné! Malá část nic neřeší. Autem jezdí ti, kteří bydlí dál a přesedat nebudou. Je to velký nesmysl, z kterého má asi někdo prospěch.

0/0
8.3.2011 11:51

SPERO

...

jo jo Ostrava, radnice je opravdu zajímavá sbírka anáních alpinistů, zlodějíčků a tunelářů.  Největší průser v dopravě se teprve rozjíždí, dopravní podnik se pomalu rozkrádá pardon rozpadá na dceřinky a to teprve bude kalba za jízdenku.

0/0
3.3.2011 20:28

kutilvasek

Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

Když se nad celým problémem smogu a bezplatné MHD zamýšlím, docházím k závěru, že se jedná jen o prach sprostý populismus. Když už něco řešit, tak pořádně. MHD zdarma nic neřeší. Jen potěší hrstku těch, co sem přijeli z okolních měst a náhodou nemusí platit, dále ty, co se ten den nemusí obávat jinak běžné jízdy na černo, ale naopak naštve všechny ty, co si řádně kupují dlouhodobé jízdenky (většina uživatelů MHD) a nedostanou zpět peníze za dny, ve kterých byla vyhlášena smogová situace. Navíc v průběhu měsíců s vyhlašovanou smogovou situací dochází k zvyšování cen jízdného. Ani bych se nedivil, kdyby právě toto zdražení odradilo mnohé ke koupi dlouhodobých jízdenek a motivovalo je k individuální dopravě. Jak tedy situaci řešit?

Možností je několik a určitě žádná z nich není takovým tunelem do DPO a ani podrazem na lidi.

1) Vyhlášení zelených zón po vzoru německých měst. Toto by zamezilo vjezdu nevyhovujících vozidel do zóny a přispělo by ke zlepšení ovzduší celoročně.

2)

...

0/0
3.3.2011 14:11

kutilvasek

Re: Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

2) Když snižovat emise, tak i na straně provozu MHD. Rozšíření tramvají a trolejbusů do okrajových částí města popř. i spojení s okolními městy viz. spojení trolejbusy mezi Zlínem a Otrokovicemi. Starší generace ještě pamatují tramvajové spojení z Ostravy přes Radvanice až do Karviné. Dodnes je právě ve velmi diskutovaných Radvanicích k vidění památeční zbytek kolejí z této trati (v chodníku při ulici Těšínská).

3) Na závěr se naskytuje možná nejjednodušší opatření, které navíc může peníze vydělat, a to konkrétně zvýšení a zpřísnění kontroly emisí vozidel ze strany Policie ČR. Nechápu jak je možné, že auto, které se sotva vyšplhá do kopce a přes oblak dýmu za ním skoro není vidět, se může běžně pohybovat ulicemi naších měst.

4) Na úplný konec mě napadá poslední věc a myslím, že každý kdo trochu cestuje čistější Evropou mi dá za pravdu. PODPORA CYKLISTŮ! Není to jen o tvorbě cyklostezek, jejichž příprava a realizace je nákladná, ale stačilo by po městě rozšířit více stojanů na kola.

0/0
3.3.2011 14:11

simply

Re: Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

Moment .Vy stále žijete v té najivní představě ,že omezenim automobilové dobpavy se něco zlepší ?Automobylová doprava se na znečištění ovzduší podílí pouze 4% .Zajděte si někdy večer na Haldu u zoo a hned pochopíte kde jsou největší znečišťovatelé a na ty by se především mělo tlačit . Krásně to ukazuje tento článek: http://ostrava.idnes.cz/bartovice-se-blizi-rocnimu-smogovemu-limitu-mittal-odtajnil-dohodu-se-statem-1xz-/ostrava-zpravy.asp?c=A110214_1532305_ostrava-zpravy_jog.

1. Tím ,že zavedete zeléné zony ničeho nedocílíte ,protože ostrava je situováná do podlouhlé pánve kolen řeky ,která je skoro ze všech stran obehnána pahorkatinou a to bude vždy vytvářet efekt hrnce v kterém se vše drží .Kdyby jste řekl ,že třeba do centra bude jezdit jen povolený počet aut nic se nezmění . Stačí aby chemička rozjela svůj provoz a ten smrad vám tam dojde stejně .

0/0
4.3.2011 7:31

simply

Re: Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

2. Pokuď lidem bude dopravit se z bodu A do bodu B dlouhou dobu, ještě ktomu pojede tento spoj v létě a na podzim jak je zvykem. Průměrný pracující člověk si vždy vybere auto .Hlavně kvůli ušetřenému času .Můj příklad ,z Hlučína do Poruby to mám autem za 15 minut .Autobusem a tramvají za hodinu a půl .Kdybych si měla kupovat jízdenky vyjde mě to i cenově lépe tím autem . 3.Neřekla bych ,že touto cestou by se něco vydělalo a něco změnilo přece jenom už nejsme v dobách Škody 105 ,nebo Trabantu . Pokuď by hlídka PČR rozdala dejmetomu 10 pokut denně myslím ,že by to stejně nijak výrazně nehlo z kvalitou ovzduší . 5. Vzhledem k tomu ,že spousta lidí do ostravy dojíždí z přilehlích obcí ,už je vidím jak na noční pojedou ,třeba přes Přívoz na kole .

0/0
4.3.2011 7:32

simply

Re: Zelené zóny, kontrola emisí, rozšíření trolejbusů a tramvají

Nehledě k tomu ,že největší problém se znečištěním vzduchu je v zimním období a každý normalní člověk si na namrzlou cestu nevytahne kolo .Nenechme se stále opíjet rohlíkem ,který nám hází naši vládní představitelé a uvědome si ,že za znečištění můžou velké společnosti na které se nikomu z vlády tlačit nechce, ono to jde vždycky lépe s tou roztříštěnou masou občanu .Trvá jí déle než se spojí a začne křičet .

0/0
4.3.2011 7:32

semelik

pokud chce člověk vrazit do něčeho peníze, PŘEDEM si zjistí,

jestli to má smysl a jestli tím něčeho dosáhe. Dosti logicky, neboť jsou to JEHO peníze.

Město to v tomto případě (a řadě jiných) udělalo přesně naopak.

Tedy - napřed skočíme do sedel a potom teprve zjišťujeme, jestli vůbec máme koně.

0/0
3.3.2011 13:29

semelik

jo, ještě jsem zapomněl - OSTRAVA!!!

0/0
3.3.2011 13:29

Zaba91

neni zvlastni, ze ...

Mesto má na to platit 20 milionu za zbytecnou dopravu, ale marne hleda penize na zachytna parkoviste?

A pokud vím, tak za 1 den smogu platí Ostrava dopravcům 1,6 milionu, takze jestli byla doprava 20 dni zdarma, je to jeste trosku vic ...  

0/0
3.3.2011 13:14

Cocteau A.

Hlavně že zdrahlo dlouhodobé jízdné...

Tímto (cenzura) mě donutili tak akorát k tomu, že končím s mhd a začínám jezdit autem. Nebudu si pořád dokola kupovat čtvrtletníky, které opět zdražily a zároveň jezdit v tramvaji v nedýchatelném oparu se smraďochy z heren, kteří se vezou jen pro to, že to mají zadarmo....... za tohle jízdné, když je doprava ještě zdarma, opravdu platit nemusím. Jojo, nemyslíš, zaplatíš Rv

0/0
3.3.2011 12:56

vidimto

jako propagace dobré, škody jsou jinde

Škody vznikají na zdraví lidí.  Propady asi měli i obchodníci, velká střediska (Shopping...) jsou při smogu poloprázdná. (Návštevnost kin, divadel, sportovišť  taky někdo vyhodnotí?)

Jestli Ostrava bere akci " Při smogu MHD bez označování jízdenky" jen za propagační věc, mají mé uznání, aspoň se o smogu mluví.  Skutečné výpadky tržeb Dopravnímu podniku z toho asi nevznikají, běžní cestující mají měsíční, čtvrtletní atd jízdenky.

Proč nemá OVA záchytná parkoviště? - to jsou ty priority, co mělo a co nemělo přednost v investičních plánech

0/0
3.3.2011 10:27

myskamiki

mlady

Bohac patri do basy a ne delat namestka pro dopravu!!;-€

Tohle je rozkradacka za bileho dne a ty ...... se to ani nesnazi maskovat

0/0
3.3.2011 9:27

UrsusLuin

smog? blbost

Mám takový pocit, že to nestálo 20 milionů, ale  k dnešnímu dni 29 (pokud je smog i dneska, tak 30). Takže už celý měsíc platím dvakrát - 1x tramvajenku (na kterou město přispívá), 1x za mě město. To je docela binec. Nejhorší je, že při sčítání jim vyjde, že lidi MHD používají častěji, protože kdo nemá některé zóny, tak paradoxně místo, aby zůstal doma, když je smog, sedne a jede do Shopping Parku a podobně. Co by neušetřil 50 korun za lístky, že jo?

Další opravdu úžasná věc je, že oni to vyhlásí ráno, ale už v 10 hodin je situace v normálu, ovšem levně se jezdí až do druhého dne. Takhle to tady jezdí už týden - přes den sluníčko, modrá obloha, a když se postavíte k těmi informacím na informačních centrech, kde informují o aktuální situaci, tak je všechno podlimitní, ale MHD si jezdí s oranžovou cedulí SMOG. Je to prostě úžasná díra na peníze, způsob, jak někomu v DPO poslat další miliony, když oficiální metody vyschly. To, co se tady děje, je naprosto šílené.

0/0
3.3.2011 9:24

Bartus

Re: smog? blbost

Prosim podivejte se na http://pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf. Uvidite tam hodnoty PM10 za posledni dny a zjistite, ze limity jsou v Ostrave bez par dnu prekroceny od Noveho roku takrka kazdy den!! Tramvaje jezdi zdarma az po vyhlaseni stavu regulace - tzn. nekolikanasobne prekroceni limitu. Treba dnes MHD zdarma neni, ale honota PM10 v Ostrave je kolem 90 µg/m³. Limit je 50!!! Takze prosim nerikejte ze smog neni. Nehajim zde dopravu zdarma, ale vase demagogie je do nebe volajici.;-O

0/0
3.3.2011 12:25

madry

Re: smog? blbost

Ne celkem bych s kolegou výše souhlasil.Modrá obloha svítičko sluní( nebo naopak :-) ) a přesto přístroje ukazují smog.tak co ten smog vlastně je a kde ?

0/0
3.3.2011 12:32

UrsusLuin

Re: smog? blbost

Pak je demagogem i informační centrum a jejich tabule. Měli tam psané, alespoň co jsem viděl, vždy limit a aktuální údaje. A nadlimitní zkrátka nebyly.

0/0
3.3.2011 22:11

semelik

a včil si představte, že jste si minulej týden ve středu

koupil týdenní lístek na MHD (teda jestli to jde, já už nejel, ani nepamatuju).

Jak se tvrdí v návodu na www.dpo.cz jsou tyto jízdenky už slevněné. Celej týden se jezdilo zadarmo, takže ten lístek můžete tak akorát nechat zarámovat primátorovi do kanceláře.

0/0
3.3.2011 13:44

jfb

Kocourkov

Z měření vyplývá, že největší znečištění v Ostravě dělají polské domácnosti a polský a český průmysl a oni chtějí regulovat auta. Kocourkov.

0/0
3.3.2011 9:09

sporthy

tunel

0/0
3.3.2011 9:03

spiegel

Vyhozené peníze,

ti co mají předplacené jízdné, jezdí beze změny. Ti co jezdí autem jako já do práce, tak jezdí většinou dále. Cesta tramvají a autobusem je pro mne o půl hodiny delší. Ta hodina denně je pro mne víc, než ušetřené jízdné. Nevěřím, že těch 20 miliónů bylo proježděno. Je to dobrý tunel pro dopravní podnik. Tyto peníze by měl zaplatit Mittal. proč na něj kraj více netlačí. V Belgii ho donutili k tomu, že okolí ani neví, že tam je ocelárna. 

0/0
3.3.2011 8:58

Cocteau A.

Re: Vyhozené peníze,

jenomže tady Jste v banánistánu Rv[>-]Rv

0/0
3.3.2011 12:58

Jaco007

Za těch 20 mega

by mohly jet všechny základní školy v ostravě na školu v přírodě na čerstvý vzduch. Tak se akorát zadarmo ohřívali bezďáci a poberťáci měli z MBD bezva kolotoprč zadara. No hlavně že představenstvo z DPO ma na premie.

0/0
3.3.2011 8:41

R.S.

Re: Za těch 20 mega

No tak to bys akorát zvýhodnil zase jen malou skupinu obyvatel - děti + učitelé. A ti už i tak mají tolik volna (prázdnin), že žádné další nepotřebují

0/0
3.3.2011 9:57

semelik

a jak se praví v Pelíškách: "skláři - pardon, revizoři -

nemají co žrát"

0/0
3.3.2011 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.