Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Psy jejich majitel utopil, podle zákonů se dopustil jen přestupku

Policisté na Karvinsku vypátrali majitele sedmi asi pětiměsíčních psů, jejichž těla v taškách a pytlích byla před týdnem nalezena u Havířova. Čtyřiačtyřicetiletý muž z Havířova psy utopil. Dopustil se přitom pouze přestupku, podle zákonů se totiž týrání nedopustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

misa7

Zvracela bych...

V jedné studii jsem četla, že patříme mezi národy s největším počtem majitelů psů. Jsme na prvních příčkách ve světě. Bohužel si zároveň udržujeme jednu z prvních příček v týrání a zabití psů...

Je otřesné, že v civilizované společnosti (dá-li se tak naše republika nazvat) stále schází zákon, který by zabití zvířete trestal přísněji. Jak je možné, že v čechách je zvíře bráno jako věc? Neměli bychom se vrátit zpět na stromy? Je to ostuda, že to toto v naší společnosti možné...

0/0
14.3.2011 10:11

chataricek

A proč ne jako vražda?

Takto bych to kvalifikoval - a nebo - utopit dotyčné individuum... Opět - naše pseudoprávo pro blbce, grázly a podobnou havěť "slaví" úspěch. Zákony nejsou pro zákony - ale pro fungování společnosti a na ochranu slušných lidí (a všeho živého). Pokud jsou zákony špatné, je to špatná práce těch - co je tvoří a schvalují - poslanců, které si volíme (pravidelně jedny nebo druhé - přičemž je tu plno jiných stran vhodných k volbě -  např. SSO).

0/0
12.3.2011 22:37

mellie77

Re: A proč ne jako vražda?

A co měl teda ten chlap dělat? Dostal se do situace, kterou prostě nezvládal. Sousedi na něj jistě tlačili, čemuž se není co divit. Útulek psa od majitele nevezme. Veterinář psa, pokud je zdraví, neutratí. Udat pět psů může být mission impossible. Rozhodoval se mezi několika špatnými řešeními, psy zabít, nebo se stát kvůli nim bezdomovcem, nebo dál prudit sousedy.

Podle článku je nijak netýral, takže zřejmě to žádný sadistický magor nebyl. Žít s tím, že utopil pět psů, se kterými několik měsíců sdílel domácnost, může bejt dost hnusný břemeno až do konce života.

0/0
13.3.2011 20:04

2kedar

Jedinou možností bylo.....

Umístit je do útulku,,, což je mnohdy pro samotného chovatele těžké.Musel by lhát, že ty psy někde našel........Rv

0/0
11.3.2011 16:54

criticafacilis

Re: Jedinou možností bylo.....

od majitele zadny utulek psa nevezme. neni to zadny hotel pro "odlozene tvory". myslim ze to rozhodnuti pro nej nebylo nijak snadne a situace v jake se takto rozhodnul musela byt nepochybne kriticka.

jeho sousede jsou ted jiste spokojeni. Rv

0/0
11.3.2011 23:09

orinka3

zdravé zvíře veterinář usmrtit nesmí

a tady nevadí utopení téměř dospělých psů? Není v tom rozpor? Zdravý pes se přece nedá dobrovolně utopit, brání se, bojuje o život, jak je možné tohle považovat za pouhý přestupek? Jestli tohle není týrání, tak ať soudce chvilku vstrčí hlavu pod vodu a zkusí si to. Plíce má zrovna jako ten pes.

0/0
11.3.2011 16:46

Arsene Lupin-Wenger

Když může být pouhým přestupkem krádež

kabelů z železničních zabezpečovacích zařízení... Ono se asi musí počkat, až se čelně srazí dva rychlíky v plné rychlosti. Pak se možná změní kvalifikace těchto činů.

0/0
11.3.2011 16:28

xylinder

veci dvou/ctyrnohe

Co se bude muset stat, aby zvirata prestala byt vecmi? Mozna by se podle stejne logiky mohli topit i lidi... vzdyt jsou to jen veci, ktere narozdil od tech ctyrnohych chodi do prace a do hospody... jinak nic zajimaveho... takze vlastne jen prestupek, ne? :-((

0/0
11.3.2011 14:58

Pohodomil

Re: veci dvou/ctyrnohe

Věc je vše, s čím se dá obchodovat. To lidi ve většině případů nejsou. Podle tvé logiky by se se psy nesmělo obchodovat. Možná by to bylo dobře.:-P

0/0
11.3.2011 15:50

chataricek

Re: veci dvou/ctyrnohe

Podle Vaší logiky lze obchodovat jen s věcmi? Zviřaty nemusí být jako věc - a přesto je tam možné obchodování. Jak psal kolega výše - podle této logiky jsou lidé také věci - obchoduje se s nimi mnohde - a namísto po čtyřech chodí po dvou - to jest vše.

0/0
12.3.2011 22:39

chataricek

Re: veci dvou/ctyrnohe

Přesně tak.

0/0
12.3.2011 22:37

Zoro.Vomáčka

Měl jsem za sousedku kočičí mámu.....

...měla 5-10 posbíraných kočiček a krmila je a rozmnožovala. Přes plot mi je ukazovala, hladila a pusinkovala....No a  dyž ta milující kočičí máma zjistila, že kočičky zas porodili maličké milučinké kočičky, tak mi je zase také ukázala a přitom hladila a pusinkovala....a jelikož už je nikdo nechtěl ....hodná kočičí maminka vzala ty maličké roztomilé kočičky a jednu po druhý ponořila do kyblíku s vodou......Kočičky chvililinku cukali, ale jen chvililinku pouštěli bublinky.....Prostě taková hodná kočičí máma s velkým hřejivým srdíčkem V  pro kočičky...V

0/0
11.3.2011 14:45

Zoro.Vomáčka

Re: Měl jsem za sousedku kočičí mámu.....

...a když jsem ji řekl, proč nenechá kočičky sterilizovat a kocourky kastrovat, děla - , dyť ty malý kočičky sou tak roztomilý....VVV

(mimochodem,  zemřela na rakovinu poměrně mladá a opuštěná....) 8-o

0/0
11.3.2011 14:49

Feralo1

Však lidstvo jednou

velice silně narazí.

0/0
11.3.2011 14:35

suarez

Re: Však lidstvo jednou

Lepsi nez stale slapat do neceho silne zapachajiciho :-)

0/0
11.3.2011 14:36

sámvelkýmao

Re: Však lidstvo jednou

jo.teď narazili v japonsku a libyi

0/0
11.3.2011 14:37

fearmaker

A ještě horší

A co teprve lidi, co trhají kytky v přírodě a lámou větve!!!

0/0
11.3.2011 14:33

sámvelkýmao

no

doufám,že toho psomila opravdu pořádně jednou nějakej pes sejme.tak od pitbula  výš............a kdo je schopen takhle zamordovat zvíře,udělá to klidně i člověku...............

0/0
11.3.2011 14:31

Paja_jaja

Re: no

No to je právě ta mýlka.

Myslíte si, že se tak před 100 lety lidé zabíjeli na potkání?

Ale psy a kočky lidé topili právě na počkání, prakticky každej rok, když kočka měla koťata.

A co si myslíte, že dělali lidi se starýma psama? Nechali je utratit? Mýlka, sami je zastřelili, stejně jako koně, krávy atd. To je naše generace si myslí, že je humánnější tím víc, čím humánněji se chová ke zvířeti. Mýlka.

0/0
11.3.2011 14:35

sámvelkýmao

Re: no

nemám nic proti topení čerstvě narozených koťat,či zastřelení starého nemocného psa.ale topit sedmiměsíční štěně je prasečina.....................

0/0
11.3.2011 14:39

Paja_jaja

Re: no

Prasečina je pořídit si domů 5 psů. Ale asi to chtěl vyzkoušet jestli by to šlo. Nešlo to, tak co s tím?

Jasně vaše řešení je útulek, ale ten musí někdo financovat ...

0/0
11.3.2011 14:42

Toranoko

Re: no

Myslim, ze slo spis o nechtena stenata, ktera se mu nepovedlo udat.

Zrejme byl opravdu bezradny, protoze na druhou stranu je pravda, ze utulek vam psa casto nevezme, pokud to neni nalezenec.. a co pak ? Cim dal vic lidi chce cistokrevnyho pejska, a jesltli se mu fena vratila buhviodkud....

Topit asi fakt neni nejstastnejsi reseni.. druha varianta je, ze je mohl nekde uvazat, kde je nekdo najde, aby z nich nalezenci byli ?

Nevim.. :-/ Kazdopadne psu je mi lito, a s aktivnejsim pristupem by to nejspis opravdu vyresit slo... jenze kolikrat je clovek tak umlaceny, ze uz proste nema silu, nevi, jak na to.. dovedu si to predstavit. Cimz nerikam, ze schvaluju...

0/0
11.3.2011 22:28

Zoro.Vomáčka

Pejskové, kočičky jsou v Kocourkově podle zákona věc...

....a tak, když tá rozmnožená, - za kastraci nebo sterilizaci finančně ušetřená - věc v paneláku nebo na zahradě blbě a furt štěká, tak se ta věc zlikviduje X

Likvidace věcí v kocourkově se děje sekyrou, utopením, ubitím ( pozor - jednou ranou kladivem, jinač by to bylo týrání věci 8-o ), jatkovou pistolí, oběsením, jedem, šlápnutím na hlavu malý věci, aby lehce křupla....(pozor, mnohé vyjmenovné likvidace za zavřenými dveřmi R^ ), uvázaním u garáže a přejetím, atd.....

K věci jakom pejsek kočička mnohý kocourkovský moc nepoutá - věc zlobí? Šup do tašky a do rybníka - veterinářka to jen schválí R^

0/0
11.3.2011 14:27

Paja_jaja

Psi

Tak tohle je fakt hnus. Když se mi přemnoží psi, tak co s nima?

Ani utopit je nemůžu, protože jsem pak za jednoho z největších vyvrhelů. Odjakživa se psi a kočky topili a najednou to je velký problém, protože se pejskaři přemnožili. Taky máme doma psa a nikdy bych si jich domů nevzal tolik, ale pokud by byl obtíží sousedům, tak bych to řešil. A určitě ne tak, že bych si stěžoval na sousedy, ale tak, že by to bohužel musel odnést ten pes.

A teď je otázkou jestli bych ho dal do útulku, tam by za to někdo musel platit, nebo ho rovnou utratit. Utratit ho zase nemůžu, protože není ani nemocný, ani nevyléčitelně pokousaný.

Pejskaři s opičí láskou se přemnožili !!!

0/0
11.3.2011 14:27

Zoro.Vomáčka

Re: Psi

...koukněte výše - ale pozor - za zavřenejma dveřmi stodoly a pak do půlmetrový jámy v zahradě - a je to!!, věc je vyřešena.V!![>-]

0/0
11.3.2011 14:29

sámvelkýmao

Re: Psi

až jednou někdo bude topit vás,vzpomenete si na tohle jak je to příjemný.................

0/0
11.3.2011 14:33

fearmaker

Re: Psi

Nelze přece porovnávat topení člověka a psa (nebo jinýho zvířete). Já si osobně nedovedu představit. že bych dokázal utopit psa, ale dávat to na stejnou úroveň je blbost

0/0
11.3.2011 14:38

sámvelkýmao

Re: Psi

znám lidi,kerejm bych to klidně udělal.ale psa takovýho neznám..............

0/0
11.3.2011 14:40

fearmaker

Re: Psi

tak jich možná nechováš 7 v bytě a nehrozí ti kvůli nim vystěhování

0/0
11.3.2011 14:42

Paja_jaja

Re: Psi

Taky sám neklepnu ani kapra, protože to není potřeba, ale pokud by bylo, tak ani na vteřinu se nepozastavím nad tím co to zvíře chudáček cítí, když ho  klepu po lebce. :-)

0/0
11.3.2011 14:41

ravlin

Re: Psi

Kazdy.. i pes.. se da utratit s minimalnim traumatem.. napriklad injekci.. je po nem do par vterin a nemusi se stresovat (nebo jen minimalne) ani "utratitel" a ani "utraceny"....

0/0
11.3.2011 15:02

VSvihlik

Takže kriminálka nemá co na práci?

"Kriminalisté se tím dlouze zabývali..." - to znamená, že opravdové zločiny jsou vyřešeny a kriminalisté se "dlouze" zabývají i tímhle? To by třeba Jednotka rychlého nasazení mohla obsadit třeba jatka...

0/0
11.3.2011 14:21

suarez

Re: Takže kriminálka nemá co na práci?

Se divim ze se tim vubec zabyvali. Kriminalka na severni Morave se asi hodne nudi :-)

0/0
11.3.2011 14:23

fearmaker

Každopádne

Každopádně je jasný, že ostatní obyvatelé toho domu si museli dost oddychnout...

0/0
11.3.2011 14:20

suarez

Re: Každopádne

O tom neni pochyb.

0/0
11.3.2011 14:22

policejniKAMERAman

smutný,

ale omezenost český společnosti dokazuje už jen tahle diskuze a většina zdejších "příspěvků" ... Rv

0/0
11.3.2011 14:15

buta

Re: smutný,

Taky si to myslím - děti v útulku nikoho nezajímají, ale pět podvraťáků, kteří by zasvinili panelák a chodníky a jen by štěkáním rušili jiným spánek někdo ještě obhajuje.

0/0
11.3.2011 14:18

Timsla

Re: smutný,

Kolik psů jste utopil vy a kolik koček jste zastřelil, nebo přejel?? Víte..soucit a úcta k životu , začíná u zvířat a kdo toho není schopen u nich není toho schopen vůbec! Mimochodem , pro vás asi novinka, ale děti se do útulku nedávají..

Někteří dokonce litují majitele těch psů.."chudák," co mu taky zbývalo:-( Jenže v článku se nikde nepíše, že by snad byl nesvéprávný a dospělý člověk přece dokáže vyhodnotit, zda je vhodné mít v paneláku psí smečku a neřešit to až na stížnosti sousedů (kteří také mimochodem místo stížností mohli pomoci, nebo poradit)! Utopit 7 (!!) dospělých psů jednoho za druhým...stačí si to představit;-(

0/0
12.3.2011 18:43

suarez

Re: smutný,

Njn, nekteri asi ziji jako prasata s coklama...

0/0
11.3.2011 14:21

Barbarka_CZ

hnus

Tohle je fakt hnus.

0/0
11.3.2011 14:14

buta

To je proto, že lidi psům nekupují prezervativy

- oni se nějak moc množí a nikdo neví co s nimi. To samé je s hlodavci - tam je zatím trávíme beztrestně- hnusné vraždění nevinných zvířátek. Měl by to být taky přestupek nebo trestný čin.

0/0
11.3.2011 14:12

Renard

Re: To je proto, že lidi psům nekupují prezervativy

Byť by existovaly prezervativy, stejně se lidstvo neúměrně množí a nikdo neví, co s nimi. Měli by být rovněž nějak hubeni, aby nezamořovali prostor?

0/0
11.3.2011 14:17

buta

Re: To je proto, že lidi psům nekupují prezervativy

Zaleží na tom, ke kterému druhu náležíte-jste li hlodavec, musíte hájit a nezabíjet hlodavce.Jste-li člověk, musíte hájit a nezabíjet lidi.

0/0
11.3.2011 14:20

The_Damned

špína

Tak jako je to svinstvo, ale topení koťat, byla a je docela běžné a nikdo se tím moc nezabývá...

0/0
11.3.2011 14:09

DanSed

Re: špína

Jo, sekání nemluvňat na kusy taky. A taky se tím nikdo nezabývá.

0/0
11.3.2011 14:27

Brkleš

Přestupku nebo vraždy?

Já myslím, že Nejvyšší soud to přehodnotí jako vraždu, protože majiteli psi někdy určitě někdy něco sežrali aniž směli, tedy kradli. A zabití zloděje je po novu vražda. Howgh!

0/0
11.3.2011 14:07

suarez

Re: Přestupku nebo vraždy?

Proc ne rovnou za teroristicky cin a velezradu?:-)

0/0
11.3.2011 14:14

Stateless society

v civilizované zemi by dostal doživotí

u nás je to pouze přestupek... tady je vidět, že je ČR stále sto let za opicemi [>-] Rv

0/0
11.3.2011 14:05

fearmaker

Re: v civilizované zemi by dostal doživotí

Například v jaké zemi?

0/0
11.3.2011 14:09

buta

Re: v civilizované zemi by dostal doživotí

V Číně- za to že si neváží takové lahůdky.

0/0
11.3.2011 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.