Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žháři z Vítkova bojují o nižší tresty. Nechtěli vraždit, tvrdí jejich právníci

Odvolací soud se čtyřmi mladíky odsouzenými za žhářský útok ve Vítkově začne ve čtvrtek v Olomouci. Obhájci chtějí dosáhnout překvalifikování trestných činů, což by jejich klientům vyneslo podstatně kratší tresty. Přísnější už naopak dostat nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rendagoo1

Cikáni

Dávejte si pozor na své pejsky, které uvážete u obchodu, teď jsem z dálky viděl, jak mladí desetiletí cigoši napadli uvázaného pejska a bili ho zatímco paní byla v obchodě. Chudák, než se k němu dostalo pomoci, tak se málem na té šňůře oběsil, bo tak uhýbal...Něco těm malým řeknete a vrhne se na vás tlupa rodičů až se udivujete kolik má jedno dítě matek a otců....;-O

0/0
17.3.2011 19:25

takyumimkecat

to sou veci...

Takze kdyz v dobach miru, hodim nekam do obydleny oblasti granat,asi jsem nechtel zabijet....   Se uz proberte...

0/0
17.3.2011 11:09

strnádek

Nechtěli vraždit !

Nehorázně tvrdí obhájci těchto lidských zrůd a bezohledných bestií!!

Tito mládenci vědomě chtěli pouze zabít upálením nevinné obětí.

Někdy lituji, že nežijeme v krutě spravedlivém středověku.

0/0
17.3.2011 10:31

StanleyP

Re: Nechtěli vraždit !

Tento příspěvek obsahuje vulgarity, urážky nebo je rasistický, proto prosím aby byl smazán.

0/0
17.3.2011 17:37

hasmen - náhradní nick

Tak todlencto mi nedělejte,jo?

Kumar Vishwanathan, český aktivista a sociální pracovník ... ;-D;-D;-D

0/0
17.3.2011 5:37

Mychal.B.

Re: Tak todlencto mi nedělejte,jo?

A proč by nemohl být český? Banga ho adoptoval ;-)

0/0
17.3.2011 8:52

pavel.n

pravda

Jedna věc je pravda - ať to berete jak chcete - někomu zapálit barák je blbost a když už si tihle borci chtěli hrát se sirkama , tak se měli přesvědčit  zda někomu neublíží .

Je mi to líto pánové , ale ten trest je plně na místě !!!

0/0
17.3.2011 5:24

po pate zruseny nick

Re: pravda

kdyz pomineme kde a co se stalo...nenajdes nikde podobny a srovnatelny rozsudek pri ublizeni diteti ze by nekdo dostal takovy trest.

0/0
17.3.2011 8:44

vasidiv

Re: pravda

R^R^R^

0/0
17.3.2011 8:46

rožhořčený představitel

myslím,že to bude dříve než za 20 let

Docela je možné,že se do té doby změní režim a z vězení ho pustí rovnou na frontu;-D

0/0
17.3.2011 4:41

timur_a_jeho_hemeroidy

hromada blábolů rádoby odborníků

Článek je hromada blábolů rádoby odborníků: např. "Čtveřice extremistů v noci z 18. na 19. dubna 2009 vhodila do domku romské rodiny ve Vítkově". Ten domek jim patřil ? a "líčí Kumar Vishwanathan, český aktivista a sociální pracovník". Typycky české jméno že ? Ten policajt co ho tady citují má taky názory malého děcka.

0/0
17.3.2011 0:08

Isaac Rokosowski

Re: hromada blábolů rádoby odborníků

Zato Vaše reakce je hromada blábolů a rádoby polehčujících okolností R^ Trest je plně na místě, náckové musí vědět že je stát proti nim R^ a že úmyslně chtít upálit člověka opravdu není v pořádku. To že jim dům nepatřil na věci nic nemění. Zvláštní že klucí jsou dost "drsní" aby se pokusili zabít člověka, ale aby se alespoň přiznali a nevymýšleli si lži okolo na to už, jak se říká, koule nemají :-) 

0/0
17.3.2011 8:34

Blackhawks

Re: hromada blábolů rádoby odborníků

zajimave ze kdyby takovyto skutek spachali romsti spoluobcane vyse trestu by byla podstatne nizsi viz zharsky utok v osade Barborka...http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/moravskoslezsky/clanek.phtml?id=685305

0/0
17.3.2011 9:05

Isaac Rokosowski

Re: hromada blábolů rádoby odborníků

Spíše než zajímavé mi to přijde zvláštní, jak to souvisí prosím? Proč se tedy nesnažíte prosadit útočníkům větší, stejný trest jako v případě Vítkova? ;-)

0/0
17.3.2011 9:17

podhurka

Jsem rád, že se proces znovu otevře.

 Tresty byly příliš tvrdé a na léčení té popálené holčičky vydělají jistě spíš na svobodě, než na kavalci v kriminále.

0/0
16.3.2011 23:09

hasmen - náhradní nick

Re: Jsem rád, že se proces znovu otevře.

Nojo,ale než začnou vydělávat tak z té holčičky bude největší kapacita na Akademii věd ČR ...

0/0
17.3.2011 5:40

nms

pseudo spravedlnost

Po masírování veřejnosti medii se jiné než tvrdé tresty nedali očekávat. Proč ale media jen letmo přešla, že policistovi upadl na botu několikrát za sebou cizinec a policista dostal jen 3,5 roku a ještě mu to bylo moc a odvolal se.Z toho vyplívá ,že kdyby ve  Vítkově dotyčné romy zabyli tak by na tom u našich soudů byli patrně lépe. Nebo snad u nás policie může mlátit lidi a vraždit bestrestně?  8-o

0/0
16.3.2011 22:41

nespokojeny_obcan

,,Zahnali jsme extremisty do kouta, soudí kriminalista"

Sebrali jste lidem svobodu za výlep nálepek, poslech hudby, sehnání židliček na koncert, či jen za pouhé myšlenky. Dostali metály a tučné odměny. Teď se vám možná spí dobře, ale další revoluce nemusí být sametová....

0/0
16.3.2011 22:09

Isaac Rokosowski

Re: ,,Zahnali jsme extremisty do kouta, soudí kriminalista"

Ano, celý tenhle případ je přílad že extrémisté zůstávají jen u nálepek a muziky Rv lidi co dělají co jste vyjmenoval byli odsouzeni kdy a za co prosím? Za věci které jmenujete? Srovnáváte nesrovnatelné, výlep nálepek a molotovy, muziku a pokus o vraždu 8-o

0/0
17.3.2011 8:37

Pracant z Chánova

72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

aby v psali pouze fakta a ne něco, co prostě není PRAVDA !!!! Jsem trpělivý, vysvětlím to dámám, které jsou podepsány pod tímto článkem znova!   Když napíšete:   .....  zaútočili na dům romské rodiny ....  vydáváte za fakt, že dům patřil romské rodině. Každý ovšem ví, že tomu tak není !!!!!! Opravte to prosím  !!!!!!!!

0/0
16.3.2011 21:58

chachar_banik

Re: 72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

To je marné, marné, marné...... případ Absolon ze Svitav je předvojem monstrprocesů

0/0
16.3.2011 22:05

kajak v zakoně

Re: 72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

domnívám se, že se to běžně používá, bez ohledu na skupinu obyvatel, které se to týká..

0/0
16.3.2011 22:23

sampis

Re: 72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

Chlapcům jde z nějakého důvodu o to, aby jim bylo uznáno, že tam Kudrikovi bydleli beze smlouvy. Jaksi jim nedochází, že je to irelevantní. Protože zaprvé to útočníci vědět nemohli, zadruhé bylo jim po tom houby.

0/0
16.3.2011 22:37

Isaac Rokosowski

Re: 72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

;-D úsměvné jak zastánce zdejších žhářů rozčilují úplně bezvýznamné detaily R^ Ano nebyl jejich a ANO na věci to nic nemění ;-)

0/0
17.3.2011 8:44

Mychal.B.

Re: 72x jsem upozorňoval a žádal slušně redakci

Takže když to na věci nic nemění, může se lhát?

0/0
17.3.2011 9:23

rožhořčený představitel

co ten cikán jak zabil a znásilnil školačku

Dostal od člověka v tísni práci jako kuchař v hlavním městě;-€To nedostane špagát?TOHLE ŠPATNĚ SKONČÍ

0/0
16.3.2011 21:03

slamka

To je politika. Vykonstruované. Zastrašit nepohodlné.

Myslím si, že není těžké takové lidi, co mají důvod nenávidět menšiny, lehce vyprovokovat. Čin je natolik nesmyslný, že by na ně nepřišli. A kdyby to bylo úmyslné, pachatelé by to utajili a nemluvili to do mobilů. Jelikož všechny hovory v USA a také v ČR jsou odposlouchávány a není to tajemství.

Od začátku je to politická předem zinscenovaná kamufláž. Dokonce si myslím, že pachatelé jsou nastrčení a po procesu prostě zmiznou i s honorářem. Bohužel to odskákala Natálka a získali na tom její rodiče docela pěkné bydlení.

0/0
16.3.2011 20:49

opportunity

Oni na nás můžou a my na ně ne?

Chvilku jsem přemýšlela, kdo an koho... Ještě že mi to tady vysvětlili.

0/0
16.3.2011 20:07

certik.malicky

Re: Oni na nás můžou a my na ně ne?

Oni mohou všechno ale my nesmíme ani bleptnout a napsat pravdu už vůbec ne :-/

0/0
16.3.2011 20:18

Isaac Rokosowski

Re: Oni na nás můžou a my na ně ne?

By mě zajímalo kde žijete? ;-D Nikdo mi zde nerozkazuje co mohu a nesmím říkat :-) lidé si neumí vážit toho co mají :-/ zrovna Čr si nemá kloudně na co stěžovat ve srovnání se světem.

0/0
17.3.2011 9:00

bk89322

Vrazda

Vhozeni zapalne lahve nekomu do domu je dle pravomocneho rozsudku Vrchniho soudu v Olomouci z tohoto mesice pouze pokus o obecne ohrozeni (http://zpravy.idnes.cz/soud-zprisnil-tresty-za-utok-v-osade-bedriska-celkem-ulozil-11-5-roku-1pt-/krimi.asp?c=A110308_102351_krimi_zep) a ohodnocuje se 7.5 lety vezeni ...

Tj. taky mi neni jasne, proc zde se jedna o pokus o vrazdu. Teda v tom pripade vyse to bytlo soc. neprizpusobivi versus soc. neprizpusobivi, tady ne ...

0/0
16.3.2011 19:51

opportunity

Re: Vrazda

Navíc tady nevěděli, že je dům obydlený, v Bedřišce to vědeli a ty lidi dokonce znali...

0/0
16.3.2011 20:04

petr88

Re: Vrazda

Oni dostali původně jenom podmínku. Až druhý soud je poslal do lochu.

0/0
16.3.2011 22:53

bull001@seznam.cz

Proč se iDnes nevěnuje stejně razantně

i cikánské kriminalitě?

0/0
16.3.2011 19:27

opportunity

Re: Proč se iDnes nevěnuje stejně razantně

Protože rozlišovat kriminalitu na Romskou a ostatní je diskriminace!!

0/0
16.3.2011 20:05

certik.malicky

Re: Proč se iDnes nevěnuje stejně razantně

Protože jejich kriminalita je povolena :-/ A už mě to docela ****

0/0
16.3.2011 20:19

Trevis

Šli tam vraždit?

Mně to není jasné: Hodit zápalnou lahev na dům je tedy automaticky pokus vraždy.  A je jedno, zda věděli či nevěděli, že v něm někdo je. Protože v domě přeci někdo být MŮŽE a vy toho PŘEDPOKLÁDANÉHO obyvatele JISTĚ chcete usmrtit.

Ale co kdyby zaůtočili na dům, ve kterém nikdo nebyl? Podle stejné logiky tam někdo být MOHL. Neusmrtili, ale MOHLI! A ve stejném duchu tam vlastně MOHLO být daleko více obyvatel.

Ale především: Když hodím úmyslně zápalnou lahev na policistu při zasedání MMF, tak jsem hio sice MOHL zabít, ale předpokládá se, že jsem ho zabit nechtěl. Když ale hodím tu samou lahev na dům, tak jsem jeho obyvatele mohl zabít a předpohládá se, že jsem to rovněž CHTĚL udělat. :-/

0/0
16.3.2011 18:43

Trevis

Re: Šli tam vraždit?

správně je "zaútočili", holt jsem se nechal trochu unést. :-(

0/0
16.3.2011 18:45

sampis

Re: Šli tam vraždit?

Neplácej. Zápalná láhev je na volném prostranství neúčiná, v uzavřeném prostoru se považuje za smrtící zbraň.

0/0
16.3.2011 18:46

Trevis

Re: Šli tam vraždit?

Podle vás tedy útok zápalnou lahví na volném prostranství nemůže být nikdy posuzován jako pokus vraždy, protože je tato zbraň v takovém případě neúčinná?

0/0
16.3.2011 19:17

sampis

Re: Šli tam vraždit?

Zápalná láhev se na volném prostranství nepoužívá k zabíjení. Většinou ani nezpůsobí zranění. Tedy považovat její hození na volném prostranství za pokus o vraždu je stejné, jako za tento pokus považovat hození kamene. V uzavřeném prostoru se situace dramaticky mění. Právě pro uzavřené prostory byla pěchotou využívána jako levná a smrtící zbraň.

0/0
16.3.2011 19:20

slamka

Re: Šli tam vraždit?

O tom si promluvíme, až Vám taková láhev upadne pod nohy. Ale s tou účinností máte pravdu. V neuzavřeném prostoru, kde nemá co hořet, vás popálí jen obsah láhve, co Vás potřísní. V bytě, který je plný kradeného hořlavého materiálu, to je opravdu pokus o vraždu;-D

0/0
16.3.2011 20:56

mpes4

Re: Šli tam vraždit?

přesně tak. Pokud je vhození zápalné lahve automaticky pokus o vraždu (a i nedokonaný se považuje za vraždu), potom je potřeba odsoudit VŠECHNY, kteří zápalnou lahev hodili. A je jedno, kde a kdy to bylo. Jenomže toho není tenhle stát schopen.

0/0
16.3.2011 18:46

slamka

Cenzor dělá to, za co je placen. Já bych se spíš pořigal,než

bych vzal takovou práci. Ale budu si odporovat a kdybych neměl na nic lepšího, musel bych to dělat. Stejně jako všichni přizpůsobiví.

0/0
16.3.2011 20:59

mpes4

Odkud mají tahle data?

že v kraji žije více než 40 procent Romů, kterým je méně než 25 let

ANO, TOHLE JE OPRAVDU ŠPATNÉ. TÉMĚŘ NIKDO Z NICH TOTIŽ NEPRACUJE A ŽIVÍ JE STÁT.

0/0
16.3.2011 18:38

Obcas.mi.vynechava.klavesnice

Re: Odkud mají tahle data?

Jakej stat? Zivi je ti lide co pracuji...kazdej co sem prispiva i zdejsi cenzor ho zivi...

0/0
16.3.2011 18:55

absolvent ščukovy akademie IQ65

Re: Odkud mají tahle data?

No, zdejší cenzor spíš hodnoty ničí, než aby je vytvářel. Jinak souhlas

0/0
16.3.2011 19:32

Gilgameš

Chcete říci...

Chcete říci, že paní z Brna zabili kvůli bramborům zletilí, nebo alespoň mladiství Romové, případ byl vyšetřen pachatelé usvědčeni, ale protože to byli Romové bylo od jejich potrestání upuštěno?

0/0
16.3.2011 18:30

mpes4

Re: Chcete říci...

to je stejné jako v tom Litvínově, kdy recidivista Vilém dostal za rasistické napadení veřejné práce, které nikdy neudělal.

0/0
16.3.2011 18:39

sámvelkýmao

no

v tomto státě se neměří všem stejně a to je ta svízel...................

0/0
16.3.2011 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.