Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muzeum opravilo prototyp motoru Tatry 77, nyní zdobí výstavu v Německu

Prototyp motoru legendárnímu automobilu Tatra 77, prvního aerodynamického vozu na světě, zdobí výstavu o tatrováckém konstruktérovi Hansi Ledwinkovi v německém Dortmundu. Než však motor mohl příznivce automobilové historie potěšit, musel projít náročnou renovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Matyjas

Ledwinka

Mám ve své knihovně snad všechny knihy vydané k propagaci Tatry nebo pojednávající o její historii po roce 1945. Ve všech knihách je o Ledwinkovi pojednání a autoři nic významně  nezamlčují. Snad jenom jak šel čas tak někde je psán česky jako Ledvinka a v jiné knize nabádají k nepřeceňování Ledwinkova významu. Časopisy jsou na tom obdobně a připomínají jeho význam bez ohledu na politickou situaci a dobu kdy byly vydány. Takže pane kurátore žádné zamlčování ,ale spíše bych se přiklonil k faktu,že Tatra nebyla automobilkou jednoho muže a za těch 161 let výroby dopravních prostředků  si pozornost zaslouží i jiná jména,která neprávem stojí ve stínu Hanse Ledwinky.

0/0
22.3.2011 17:52

Madness

Re: Ledwinka

Á, pán si pořádně nepřečetl článek, zase jeden rádoby chytrák.

0/0
23.3.2011 11:37

Matyjas

Re: Ledwinka

Váženy, dokažte tomu chytrákovi,že nemá pravdu. Jenom pro upřesnění: Dr.techn. h.c. Ing. Hans Ledwinka,rodilý Rakušan,po matce český původ. Jeho přítomnost a práce v Kopřivnické Tatře jenom dokresluje situaci s německou mluvící menšinou v předválečném Československu. Ovšem nic by nebyla Ledwinkovi platná jeho genialita kdyby se neobklopil schopnými spolupracovníky. A k těm dalším významným jménům určitě patří: Leopold Sviták, Petr Weis, Dr.Ing. Antonín Klička, Ing. Josef Novák, Ing. Jaborník,Ing. Klavík, Josef Veřmiřovský po roce 1945 určitě Ing. Julius Mackerle,Josef Chalupa,Vladimír Popelář,Jiří Klos Ing. Ljubomír Szpuk,Ing. Milan Apetauer, šéfkonstruktér Ing. Milan Galia, Ing Antonín Pallo aj..Ovšem v současnosti je více IN tvrdit,že Češi stály pouze u košťat na konci směny. Mám dojem,že to nejsem já kdo se pořádně nepřečetl článek.

0/0
25.3.2011 10:37

samuel05

Re: Ledwinka

fakt je, ze 90% cechu nikdy nic o Ledwinkovi neslyselo a drtiva vetsina si mysli ze tatru pred valkou konstruovali zlate ceske rucicky. To je dukaz, ze se zamlcoval aby se ceska narodni hrdost neposkodila.

Podobne plati o plzenskem, budejovickem pivu, becherovka atd.... I vyroba motorky JAWA byla zakoupena v nemecku od vyrobce ktery mel financni problemy, do te doby to byla nejlepsi motorka sveta

0/0
23.3.2011 21:58

Matyjas

Re: Ledwinka

Pro vás částečně platí napsané výše. Jinak skutečnost,že Ledwinka není tolik ve známosti souvisí se zájmem nebo nezájmem české veřejnosti a automobilovou historii. Kdo zná hlavní konstruktéry té doby Škodovky ,Pragy Aera, Zetky ??

0/0
25.3.2011 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.