Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jezdit zdarma chtějí tisíce lidí, čipové karty slepují i řidiči

Frýdek-Místek spustil republikově ojedinělý projekt MHD zdarma. Zatímco v Ostravě se lidé autobusy svezou bez jízdenky jen v době smogu, ve Frýdku-Místku kvůli chybějícímu obchvatu kdykoliv. Zájem je obrovský, čipovou kartu chtějí už čtyři tisíce lidí. S vyřizováním žádostí tak pomáhají i řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keni

Proc ZDARMA, co treba levnym poplatkem.

Proc zdarma, co udelat nejaky zakon, ketry by umoznoval obcim vybirat primereny poplatek na kazdeho obyvatele, na kazdeho pracovnika provozovny take a pokudje pracovnik i obyvatel, tak nejaku slevu. To same, zvyseni "vzdusneho" v hotelu atd.

tim se usetri za listky, revizory a automaty nekolik milionu az miliard. Protze bude platit kazdy, tak se cena jiste rapidne snizi. Jediny kdo na tom prodela, budpu ti, co jezdi automobily a toto bych jako ekodan byl schopen akceptovat. Porad lespi a sparvedlivejsi nez vyplane na predrazenou a tunelujici CT.

No, je ale podminka definovat parametry, co musi pak obec na uzemi mesta ci kraj na uzemi kraje garantovat. Kvalita, intervali, dostupnost, max cena.

Na druhou stranu i povinnosti cestujicich, aby to nebyla nocleharna, plna smardlavejch bezdomovcu a nicena teenegery.

0/0
28.3.2011 14:18

Keni

Re: Proc ZDARMA, co treba levnym poplatkem.

Mozna by stalo i za vydani nejaky ch chip kart a MP by to kontrolovala. Karta se da levne koupit pouze na den, tyden, mesic rok pro ty co teba jen projizdeji. Ostatni dostanou od hotelu, magistratu ci zamestnavatele.

A MP ci zamestnanci dopravce by nekonrolovala jen karty, ale i dodrzovani podminek. Ale to by jiz bylo mozna zbytecne. Usetrili by pouze ti, co do danych mist jezdi obcas na navstevu. Ale stejne vetsinou jezdi autem a jenom by to prospelo ekologii.

A docela by me zajimalo, kolik stoji distrubuci listku, karet a kuponu, platy revizorum, vybaveni vozidle strojky a veskere dalsi poplatky kolem. Na druhou stranu jak velka je ruzna dotace. Mozna bychom se divili a castky budou velice podobne.

0/0
28.3.2011 14:21

Sawy

Pokud to ma mit

vysledek, bylo by treba zaroven zavest poplatky za vjezd do mesta. V Ostrave v dobe smogu taktez. Jinak jsou to jen vyhozene penize.

0/0
28.3.2011 13:38

Keni

Re: Pokud to ma mit

14CZK+DPH za jedne litr benzinu ja malo?

0/0
28.3.2011 14:21

barnaked

Populisticke reseni naseho vedeni mesta

Prijatelny spoj z adresy meho bydliste do Mistku, zrusili cca pred 15 lety, na nejblizsi zastavku to mam 15 minut pesky, kdyz pujde velmi svizne a bez laptopu a veci do prace. Dalsich 10 minut pojedu na nejblizsi zastavku do Ostravy, 30 minut busem a opet cca 10-15 minut pesky z Uanu, kdyz to vsechno sectu cca 1.10 minut jedna cesta v idealnim reseni. Autem z domu do prace max 30 minut.

0/0
28.3.2011 13:10

x.time

rath to udelal taky tak

napred dal dopravu zdarma pro studenty a pak zrusil spoje ..... tak za chvili v FM to dopadne stejne ... stejna strana stejne reseni R^

0/0
28.3.2011 11:39

Ten kdo viděl dozadu

Re: rath to udelal taky tak

mensi rozsah. vypada to lip pripavene. v cil taktez neverim. dalsi zbytecny pokus. ale co, aspon se zjisti, ze tudy cesta nevede. populismus, nic vic

0/0
28.3.2011 12:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.