Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na přejezdu, kde se nedávno srazil kamion s vlakem, bouralo další auto

Na železničním přejezdu ve Velkých Hošticích nedaleko Opavy se v noci srazil vlak s osobním autem. Při nehodě se lehce zranili tři lidé, kteří ve voze jeli. Kolize se stala jen tři dny poté, co se na stejném místě při srážce vlaku s kamionem zranilo šestadvacet lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FandaVV

Vlak tam jede 10kmh ale na taxikáře to je ještě moc rychle

Taxikář asi nezná silniční zákon - pasáž o přejezdech. To že je někde rozbitý přejezd, zvlášť po nehodě, snad není omluvou, když se patrně velmi inteligentní a zodpovědný profesionální řidič, přepravující osoby, tedy taxikář Rv přesto dokáže strefit do vlaku, který tam právě kvůli poruše PZZ jezdí extra pomalu a extra houká.

0/0
4.4.2011 10:45

Vlastimil.Kornas

Re: Vlak tam jede 10kmh ale na taxikáře to je ještě moc rychle

No.Tabule o informaci,že je výstražné zařízení v poruše se neosvědčila.Už tam dali stopku.

0/0
6.4.2011 21:17

JK75

novináři

strojvedoucí před ním musejí zapínat zvukovou signalizaci. - to asi mysleli novináři že jede asi 10km/h a houká doku nemine přejezd. Ale je fakt, že večer přehlídnout vlak na přejezdu může jen slepec,nebo si asi taxikář myslel, že ho vlak pouští když tam přijížděl tou pomalou rychlostí. A pak,když tam bývají světla a najednou nebliká ani bílé ani červené tak prostě max 30km/h a koukám co kde jede. Jezdím často přes některé přejezdy, dělám u dráhy a vím kdy co jede,a i přesto se dívám když nesvítí žádné světlo na přejezdu

0/0
2.4.2011 19:23

Lvy

Problém není v přejezdech, ale v blbech.

Podle stop je navíc vidět, že jel jasně rychleji než měl, sebrat papíry a doživotní zákaz působení jako profesionálního řidiče.

0/0
2.4.2011 18:03

orientka

já to nechápu

Přejezd prakticky uprostřed pole, vlak co jezdí výletním tempem a nikdo ho nevidí. a taky by si všichni měli zopakovat z autoškoly, jakou rychlostí se jezdí před přejezdem a jakou přes přejezd. Když mají řidičák , tak by to měli vědět! Ty značky před přejezdem tam nejsou pro nic za nic.!!Vlak tam jede 2x za hodinu ( jednou do Opavy a jednou z Opavy), takže , zas takový provoz tam není

0/0
2.4.2011 15:35

SVN

Docela by mě zajímalo

jak tuto nehodu policie uzavře. Strojvedoucí v tomto případě nese zodpovědnost za bezpečné přejetí přejezdu, ale není schopen uhlídat obě strany silice před nepřiměřenou rychlostí se pohybujícími vozidly. Vlak jel krokem a taxík do něj narazil z velké rychlosti z boku. Řidič taxíku, dáli se ho tak nazvat, musel vidět svítící okna vlaku dávno dopředu v blízkosti přejezdu.

0/0
2.4.2011 11:56

flames828

...

Nechci se ho zastávat, ale nedovolím si poznámku - je to úsek dopravně velmi vytížený, v pracovní den je to defacto štrůdl mezi Ostravou a Opavou a po havárii kamionu nefungovalo signalizační zařízení. Nemyslím teď hloupost taxikáře, který zřejmě prostě přehlédl vlak v rychlosti, ale taktéž se mi nelíbí, že o nefunkčnosti signalizace informuje až cedule na samotném signalizačním zařízení. Tipl bych si, že mnoho řidičů toto zaznamená až čtvrt sekundy před vjezdem na přejezd. Ten přejezd má mít závory, nikdy by se tam nic takového nestalo.

0/0
2.4.2011 11:27

zifil

Re: ...

Pán asi není zdejší jak tak koukám. Přehlédnout vlak v těchto místech může jedině duševně chorý člověk nebo člověk který má problém se zrakem...Stačilo přibrzdit a nestřhnout to v plné rychlosti přes přejezd a nikdy by se tohle nestalo. Problém je, že většina lidí, kteří znají tento přejezd ani nebrzdí a přejíždějí ho v plné rychlosti...Stačí myslet

0/0
2.4.2011 11:35

flames828

Re: ...

Tak já nevím, jestli píšu mongolsky nebo co. ANO, problém je, že většina lidí to tu zná, mrkne na světla a nebrzdí, neřeší, tolik vlaků tu zas nejezdí. Cedule pět metrů před přejezdem je upozorní, že nejdou světla. Jel jsem tudy naposledy včera večer, víceméně v koloně, cedule o nefunkčním světle jsem si všiml, když jsem ji míjel (dřív sem ji vidět ani víceméně nemohl), kdyby jel vlak, tak bych to ubrzdil, protože sem jel cca 45. Ten droškař jel 80, tak neubrzdil, to je vše.

0/0
2.4.2011 11:47

Snake_Fox

Re: ...

naprostý souhlas, taky jsem si cedule všiml asi tak dva metry před přejezdem, ja už ve čtvrtek říkal že se tam zas něco stane. Navíc je to moje chyba to přiznávám ale stejně jako já i spousta jiných řidičů kteří jezdí přes přejezd desítky let tak jsou méně ostražití, tak to prostě je a je to velmi nebezpečné když se po tolika letech změní nějaké značky respektive v tomto případě nefungujou světla. Cedule měli být ve více počtech a taky více zvýrazněné.

0/0
2.4.2011 17:58

Mychal.B.

Re: ...

Jestliže nevidí pozitivní signalizaci, pak má jet před přejezdem max. 30 km/h a zjišťovat, zda přejezd může bezpečně přejet. Jakékoliv debaty o tom, kolik metrů před přejezdem by měla být nějaká cedule jsou naprosto bezpředmětné. Splnil taxikář výše uvedenou povinnost uloženou mu zákonem č. 361/2000 Sb.? Dle brzdných stop a toho, jak skončil lze jednoznačně tvrdit, že nikoliv. Ono to v tom zákoně není jen tak z plezíru.

0/0
2.4.2011 22:26

Inž.ZABABA

Re: ...

No a to je právě špatně - mrknout na světla. A co takhle mrknout na vlak? I kdekoliv jinde může žárovka prasknout, může vypadnout napájení a následně se vybít aku, který každý přejezd má. To že něco nesvítí, rozhodně neznamená, že nejede vlak! A lidi se nepoučej a nepoučej a nepoučej;-O Jedině kmitavé lunobílé světlo je záruka volnosti přejezdu. Pro rejpaly, co budou tvrdit, jak viděli profrčet i tak rychlík, má to stejnou váhu bezpečnosti, jako ostatní návěstidla pro vlak.

0/0
4.4.2011 10:55

orientka

Re: ...

Mezi Opavou a Ostravou ? To bude asi lepší jet na Hrabyň. Je to 2x rychlejší. Pán si asi spletl přejezd v Komárově

0/0
2.4.2011 15:37

flames828

Re: ...

Tím chceš říct, že přes Kravaře nedojedu do Opavy z Ostravy, nebo co konkrtétně? 2x rychleji? Z Přívozu od Odry ? Předveď názorně ;-D

0/0
2.4.2011 16:04

mazy

Re: ...

Asi jste ještě neslyšel o tom, že nejjvíc nehod se stane na chráněných železničních přejezdech. Také se mi to zdá nepochopitelné, ale je to tak.

0/0
2.4.2011 16:26

flames828

Re: ...

Článek je o druhé nehodě na nechráněném během dvou dní.

0/0
2.4.2011 17:01

dlz25

Vzhledem k tomu,

že znám místní poměry, protože jsem z Opavy, a taky proto vím, že taxikáři jezdí v noci jako blázni, tak se něco podobného muselo stát. Bohužel Policie ČR a Městská policie v noci prakticky nefungují, takže to vypadá jak to vypadá. Přejezdy jsou zabezpečeny v pořádku, tady, kdyby nebylo té srážky polského řidiče kamionu a vlaku, tak by zařízení fungovalo. Bohužel řidiči nerespektují pravidla silničního provozu a pak se vymlouvají na všechno možné. Oba řidiči by měli být potrestáni odnětím svobody, aby bylo jasné, že pravidla se mají dodržovat.

0/0
2.4.2011 11:11

flames828

Re: Vzhledem k tomu,

A já bych tipl, že ten taxikář to místo velmi dobře zná a že jel jako každý jiný den, vyjel z Hoštic, neviděl světla, jel dál a naráz si všiml vlaku. Je tam vyznačena solidní brzdná dráha (mohl jet tak 80, s tímhle autem v tomto místě) . Dupl na brzdu a auto se dosmýklo až víceméně pod vlak , je ostatně jen trochu pocuchaný. Provozní slepota.

0/0
2.4.2011 11:33

klekiforewer

jednoznačná chyba taxikáře

jezdím přes ten přejezd denně vlakem, vlak asi 300 metrů před přejezdem zpomalí, neustále houká a jede krokem... vidím to tak, že taxikář buď nechtěl čekat a chtěl přejezd přejt ještě před vlakem, anebo zkrátka výstražným značkám absolutně nevěnoval pozornost... otázkou je zda-li se vůbec věnoval plně řízení...

0/0
2.4.2011 11:00

flames828

Re: jednoznačná chyba taxikáře

Kdyby si tudy jezdil každý den, tak víš, že tam včera výstražné světlo nefungovalo. ;-O

0/0
2.4.2011 11:28

klekiforewer

Re: jednoznačná chyba taxikáře

tak to snad je jasné že nefungovalo... to ale není omluva pro taxikáře...

0/0
2.4.2011 13:13

OrignalTrotl

Tohle mi přijet jako taxi

tak jdu raději pěšky. Rv

0/0
2.4.2011 10:31

2kedar

Re: Tohle mi přijet jako taxi

Ten nick opravdu sedí Rv

0/0
2.4.2011 10:39

Ejsí

Drážní inpekce

Ať už jde celá inspekce do "někam".

Na takové silnici a přejezdu (jak jsem usoudil dle foto) mají být funkční závory, pokud nejsou, tak žádný vlak a hotovo. Doufám, že za to bude moci pouze neopatrný řidič osobního vozu, jak je zvykem!!

Někoho za tento stav přerazit!!

0/0
2.4.2011 10:07

Mychal.B.

Re: Drážní inpekce

Zklidni hormon. Jak jde vidět na druhém případu - blbce nezastavíš.

0/0
2.4.2011 10:18

Mychal.B.

Re: Drážní inpekce

Mimochodem - samozřejmě, že za to může ten taxikář. Když neslyší houkání vlaku, ceduli tam má jako kráva. Tak už tam chybí snad jen někdo, kdo by ho praštil po palici, aby se mu rozsvítilo...

0/0
2.4.2011 10:19

2kedar

Re: Drážní inpekce

Už ho praštil vlak!!;-D;-D Osobně si taky myslím, že vina je VŽDY na řidiči auta.Navíc taxikáři, jak známo vždy spěchají Rv

0/0
2.4.2011 10:26

Mychal.B.

Re: Drážní inpekce

Jo, praštil ho vlak. Jenže podle té/toho hysterky za to může někdo jiný :-/

0/0
2.4.2011 10:28

Ejsí

Re: Drážní inpekce

No názor je názor, si tady piš co chceš.

Dokud ale budou na takovýchto přejezdech pouze značky a né zmechanické závory, tak zde budou i tyto nehody.

A na tom sotva co změníš.:-P

0/0
2.4.2011 10:28

Mychal.B.

Re: Drážní inpekce

Ta značka je tam jen proto, že díky předchozí havárii byl výstražník smetený. A podstatná jsou světla, mechanická výstraha je pouze doplňková. A podle fotek měl ten drožkář dostatečnou možnost ten vlak vidět, obzvlášť v noci, kdy i ten vlak svítí (nejspíš i světlometem), ale nejspíš to chtěl stihnout.

0/0
2.4.2011 10:34

mazy

Re: Drážní inpekce

Deb...a ani závora nezastaví.

0/0
2.4.2011 16:29

Kidkid

Re: Drážní inpekce

Naopak. Všechny vlaky a žádné auto. Zavřít přejezd betonovou hradbou a laskavě to objeďte, nejde signalizace.

0/0
2.4.2011 14:27

ted61

nevím

ANo pravděpodobně ta auta nebo řidiči se pořádně nedívali, ale je pravda že na Opavsku je takových nebezpečných přejezdů hodně, nejsou tam světla, závory,zvukové nic. Možná by se mělo dělat více a nejen konstatovat že opatření jsou dostatečná

0/0
2.4.2011 10:04

semafor

Re: nevím

Nebezpečné přejezdy?

Nebezpeční jsou jen řidiči!

0/0
2.4.2011 11:07

stefi_ul

Re: nevím

KVIZ:

Pokud je pred prejezdem vystrazny kriz, co musi ridic udelat??? a) zastavit vozidlo a presvedcit se, zda-li se neblizi vlak. b) muze bez zastaveni pokracovat v jizde, aniz by musel cokoliv delat, c) nemusi respektovat ani rychlostni limit a prejezd muze klidne preletet...

0/0
2.4.2011 11:45

Clancy Wiggum

Re: nevím

ani jedna z nabízených odpovědí není správná.

0/0
2.4.2011 18:10

Boridoj

Těžko soudit.

Neznám podrobnosti ani příčiny kolize, ale mám k podobným situacím jeden postřeh. V článku je uvedeno, že vlak musí před přejezdem houkat. Nepochybuji o tom, že strojvedoucí skutečně houkal. Co je to ale platné, když má řidič v autě nahlas puštěné rádio a houkání vlaku přeslechne. Mnohokrát jsem byl svědkem, jak (zpravidla) mladý frajer má v autě puštěné "techno", ale tak hlasitě, že je to slyšet až ven na vzdálenost desítek metrů. Jak potom může slyšet houkání hasičů, sanitky, policajtů, nebo vlaku? Opakuji, netvrdím, že to muselo být příčinou výše uvedené nehody, ale vyloučit to také nelze.

0/0
2.4.2011 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.