Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič nedal v Havířově přednost, za chybu zaplatila životem jeho matka

Rodinná tragédie se ve čtvrtek odpoledne odehrála v Havířově na Karvinsku. Na nebezpečném místě při přejíždění výpadovky z Havířova na Ostravu nedal devětadvacetiletý řidič přednost dalším vozidlům. Nehodu nepřežila řidičova matka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2kedar

Když jedu od Šenova....

Do centra Havířova (nebo třeba jen do Teska) tak jezdím zásadně vrškem, přes koleje ulicí U nádraží.Je to sice méně pohodlné a delší, jenže ve špičce na inkriminované  křižovatce odbočit vlevo je malý zázrak.A padesátkou tam jezdí opravdu málokdo, přesto, že se tam měří často.

0/0
28.5.2011 9:37

Logic

Vezeni nema smysl

...myslim ze ten ridic tim ze si zabil mamu je potrestanej do konce zivota az dost...

0/0
27.5.2011 20:13

Hekynen druhý

V Havířově na Karvinsku?!?

To je zase perla... :-/ Havířov je VĚTŠÍ, než Karviná, obě jsou to okresní města... To je skoro jako napsat Ostrava u Bohumína...

Na té křižovatce je padesátka, je to ještě obec. Pravdou je, že jediný, kdo ji tam jakžtakt dodržuje, jsem asi jen já...

0/0
27.5.2011 16:06

Darkman_06

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Nevím, kde jste přišel k iformaci, že Havířov je okresní město. Můžete mi poslat odkaz na tuto skutečnost.  Pokud vím tak Karviná je stále okresní mesto. Takže platí např. Okresní soud Karviná, pobočka HAvířov.

0/0
27.5.2011 16:10

Hekynen druhý

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Okresní město beru zpět;-).

0/0
27.5.2011 16:14

Darkman_06

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Tak to jo ;-)

0/0
27.5.2011 16:17

Hekynen druhý

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Omluvou mi snad budiž to, že jsem v HA teprve kratce (rok a něco) a navic ještě nepravidelně;-).

0/0
27.5.2011 17:15

Darkman_06

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

To Hekynen: To je jasné, oni to často přesně neví ani rodilí:-)

0/0
27.5.2011 19:00

Árja

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Havířováci nejsou žádní Karvinskané!

Havířov je statutární město v těšínském Slezsku, v Moravskoslezském kraji, 11 km jihovýchodně od Ostravy.

kraj:  Moravskoslezský, okres: Karviná (žádné Karvinsko), historická země: Slezsko !!

0/0
27.5.2011 16:35

Hekynen druhý

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Vždyť o tom již dobrou 1/4 hodinu diskutujeme, Mlho! ;-)

0/0
27.5.2011 17:14

Darkman_06

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Stručně řečeno je to ostravsko-karvinská oblast. Vzhledem k situaci, kdy je okresní město Karviná nevidím až takový problém pokud se řekne na karvinsku. Z hlediska úředního jsou to všechna města a obce, které patří pod okres Karviná.

0/0
27.5.2011 19:04

chicocheco

Re: V Havířově na Karvinsku?!?

Mně občas celé Slezsko připadá jak jedna velká obec. Od Ostravy po Karvinou i jižnější cestou po Těšín člověk z obce skoro nevyjede...

0/0
18.6.2011 20:23

bloodyvalentine

to je frančeština????

tak Citröen a Tranzit jsou fakt perly ;-D

0/0
27.5.2011 13:37

bloodyvalentine

Re: to je frančeština????

lepší už bude snad jen AUDY

0/0
27.5.2011 13:38

Rebby

Masaz funguje

Vidim, ze medialni masaz na tem "rychlost zabiji!" evidentne zabira. Pricinou teto nehody je nedani prednosti v jizde, nicmene uz se zase spekuluje, ze ridic octavie mohl jet rychle. Znovu zduraznuji: Policie se musi zamerit na neco jineho, nez mereni rychlosti. Je to sice frkventovany, nicmene ne nejnebezpecnejsi prestupek. Jinak se lide budou zabijet dal. PS: Rychlost nezabiji. Zabijeji ridici, kteri jsou nezodpovedni.

0/0
27.5.2011 11:32

forrest010

Re: Masaz funguje

přesně tak R^

0/0
27.5.2011 11:38

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Tak moment. V mediálním článku nevidím ani slovo o "masáži", že "rychlost zabijí". Jedinou masáž vidím od Vás. Jinak věřím, že mnohým čtenářum je jasné, že rychlost vozu ovlivňuje nezodpovědný řidič. Auto musí přeci někdo řídit, že ....

0/0
27.5.2011 12:04

Rebby

Re: Masaz funguje

Asi nejezdite po silnicich. Pokud jsem se vyhnul pripadne kolizi, nikdy se tak nestalo proto, ze by druhe auto jelo rychle. Obvykle za to mohlo nedani prednosti v jizde a bezohlednost (tam se vejdu, to stihnu), popripade absolutni ignorace provozu kolem (zrcatka jsou na malovani). Takto me napriklad vytlacil kamion az do travnateho pruhu.

Spekulace, o kterych pisu, jsou k precteni nize v diskusi, nikoliv v clanku samotnem.

Pokud tvrdite, ze policie resi zavazne prestupky, tak lzete. Staci, kdyz se na chvili postavi na libovolnou krizovatku. V kazdem druhem cyklu pojede nekdo na cervenou.

0/0
27.5.2011 12:10

IARK - Králíček ušáček

Re: Masaz funguje

R^ Jo, to s tou rychlosti me taky dostava, snad vidim priblizujici se vozidlo a zbytecne neriskuji se slovy "to stihnu"

0/0
27.5.2011 12:18

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Moment. Tak to si nerozumíme. Moje řeč byla o tom, že z Vašeho příspěvku vyplývalo, že článek je nějakou masáží. Já tvrdím, že je to v tomto případě normální info. Diskuze je pak samotná kapitola, tu dělají desítky lidí.

Souhlasím, že policie neřeší často závažné přestupky. Už jen proto, že je často viddět na klasických místech, kde většinou nic nehrozí.

A také bez ohledu na to zda je řidič bezohledný nebo ohleduplný je pravda, že čím je vyšší rychlost při bouračce, tím je vetší pravděpodobnost, že to člověk nepřežije. Tzn. Citroen udelal chybu ano, ale pokud by Octavka jela 50, urcite by nedoslo ke smrtaku.

0/0
27.5.2011 12:20

Rebby

Re: Masaz funguje

To vozidlo mohlo jet dokonce mene, nez 50. Nezapominejte, ze barierove zkousky se delaji pro celni naraz pri rychlosti 64 km za hodinu do deformovatelne prekazdy, bocni naraz se simuluje pri 50 kilometrech za hodinu, naraz na sloup pri 29 km/h. A jak ta auta po narazovych zkouskach vypadaji zajiste vite.

K vasemu vyroku: I kdyby jelo protijedouci vozidlo nabiledni 60, zamenujete pricinu a dusledek: tuto nehodu zpusobilo nedani prednosti v jizde na naprosto prehlednem a rovnem useku. Zpusobilo. To je to dulezite slovo. V dusledku toho, bohuzel, zemrel clovek.

0/0
27.5.2011 12:43

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Možná se dovíme postupem doby něco bližššího rychlosti auta. V useku ze kterého jela Octavie je 50ka. Každopádně není první případ, co se tam úlně stéjně stal. A já tvrdím, že ikdyž způsobí viník chybu a nedá správně přednost (někdy težké odhadnou zda protijedoucí jede 50 nebo 130) a do něj narazí vůz jako v tomto případě, bude hrát rychlost zásadní roli na život posádek. Jiank řečeno udělám chybu, ale překročení rychlosti druhého vozidlo o 100% způsobí neskutečně větší následky.

0/0
27.5.2011 12:57

Rebby

Re: Masaz funguje

To mi prijde krajne demagogicke. Existuji tisice krizovatek na silnicich I. tridy, kde je, na takto prehlednem useku, rychlost 90 km/h. Vychazite z mylne premisy, ze zalezi na tom, jestli udelate chybu ve meste, nebo mimo nej. Nezalezi. Obe vas mohou zabit a pravdepodobnost je jen vase stesti/smula na miskach vah.

Stejne tak plati druha zasada: Pokud vidim na chodniku blaznit deti jsouci ze skoly, nepojedu kolem nich 50. A to ani kdyz mohu.

0/0
27.5.2011 15:14

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Stačí :-)  ....... X

0/0
27.5.2011 15:20

Rebby

Re: Masaz funguje

Dekuji za diskusi. Preji vam mnoho stastnych kilometru.

0/0
27.5.2011 15:22

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Také děkuji za myslím rozumnou diskuzi.

0/0
27.5.2011 15:43

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Ale máte pravdu, že auto mohlo jet 50 kou s tím souhlasím. Podle fotek by to byl nadlidský úkol odhadnout. Na to jsou experti, kteří byly na místě nehody.

0/0
27.5.2011 13:00

cport

Re: Masaz funguje

sorry, ale pricina nemusi byt jednoznacne na nedani prednosti. Pokud to auto sotji na krizovatce, kde se ma jezdit 50, muze tam byt viditelnost takova, ze nejsou videt auta jedouci vyrazne rychleji. A pokud clovek vjede do krizovatky, tezko se pak uz uhyba nekomu, kdo jede treba tech 120 a nebyl videt. Samozrejme to je spekulace, jen chci upozornit na to, ze ne vzdy to je jednoznacne.

0/0
27.5.2011 13:26

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Ano, pravidla sil. provozu mohu normálně fungovat za předpokladu, že ostatní je také dodržují. Nejsem silniční puritán, ale pokud vjiždím do křižovatky a spoléhám, že ostatní učastníci dodržuji pravidla nemusí se nic stát. Vždy záleží na situaci, úseku a pohledu z kabiny řidiče, ale stává se, že se auto přiřítí k vám a koukáte, kde se vzalo. Pak platí, že 90 není 50 apod.

0/0
27.5.2011 13:33

Azgalor

Re: Masaz funguje

Spoléháte? Takže vidíte auto 350 m, víte že tam je 50, tak rychlým výpočtem zjistíte, že máte cca 25 sekund na to přejet křižovatku, říkáte si dobrý a jedete bez ohledu na to, jak rychle se blíží?

0/0
27.5.2011 14:18

Rebby

Re: Masaz funguje

Divil byste se. Ale spousta ridicu presne takto jezdi. Z toho jsou kolize s vozy zachrannych slozek.

0/0
27.5.2011 15:00

Darkman_06

Re: Masaz funguje

A jak se pozná rychlosr auto pokud ho vidíte z příma a dopravní situace si vyžaduje rychle reakce. Nemáte čas auto pozorovat , když vidíte před sebou pouze světlo. Hovořím o konkrétním případu, kdy dáte přednost protijedoucímu. Každopádně soudy už dneská dávají vinu, tomu, co jel nepřmeřeně rychle v protisměru.

0/0
27.5.2011 15:14

Rebby

Re: Masaz funguje

Uvazujete uplne spatne. Jako ridic, si musite byt JISTY. Jisty tim, co delate. Pokud nejsem schopen odhadnout rychlost protijedouciho vozu, tak nikam nevjizdim. At se vozy za mnou klidne utroubi.

0/0
27.5.2011 15:17

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Avšak čistě teoreticky, neřeším svůj případ. Udělám chybu.....jedu po rovné hlavní, následně odbočím vlevo, nedám přednost protijedoucímu (neodhadl jsem ho-stává se to a bude stávat).... ten to do mě našije.

Pokud by jelo protijedoucí vozidlo dle předpisů byl bych polámaný (možná i on). Pokud pojede dle pocitu ze šířky a kvality vozovky např. jednou tolik budu mrtev (možná i on). V tomto případě vyšší rychlost zabijí. A není vhodné řící "jeho" chyba neměl tam vjet. Na tuto situaci doplatí i např. spolupasažéři, kteří s tim nic nemají jako i "nechybují" auto jedoucí rychle.

0/0
27.5.2011 15:32

Rebby

Re: Masaz funguje

Jiste, ze je to rozdil. Ja take netvrdim, ze 100 v obci je normalni. Co stejny stret mimo obec? Je to o stesti.

Pokuta za 53 km/h v obci, (potazmo za 70, sic v obci, ale uprostred poli) je naprosty vysmech bezpecnosti silnicniho provozu. Rychlost se prisne pokutuje a demonizuje jen proto, ze se dobre meri a dokazuje. To je cely duvod. Nic vic, nic min. Ridicum vtloukame do hlavy mantru "pomalu=bezpecne". To je ovsem osudovy omyl.

Vite, sjezdil jsem autem celou evropu. Krasne je to videt v zemich, kde maji na dalnicich nizke rychlostni limity (kolem 110 km/h). Ridici maji pocit, ze jedou pomalu (tedy bezpecne) a predvadeji neuveritelne manevry: prejizdeni z pruhu bez blinkru, zrcatka nepouzivaji, 'myskuji', sjizdi na posledni chvili. Ale hlavne, ze jedou "pomalu". Pritom si vubec neuvedomuji, jak hrozne rychle jedou (30 metru za vterinu je sakra rychlost!), jen z auta to vypada pomalu. Mno a vecer? Vecer usinaji, protoze jizda ve trech pruzich 110 na prazdne dalnici skutecne uspava...

0/0
27.5.2011 16:58

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Rozumím. Každopádně, ať tak nebo tak přeji hodně km bez nehod. Hlavně to chce moc a moc štěstí. Mějte se krásně.

0/0
27.5.2011 19:06

Rebby

Re: Masaz funguje

Vidite? A presne takove mysleni stoji stovky zivotu rocne. Presne takove mysleni typu "jsem na hlavni, mam prednost". Je to podobne vyroku: "tudy vlak dvacet let neprojel"... Toto je presne to, co se v autoskolach neuci, ale je to naprosto nezbytne. Na silnici plati: "Nikdy nikomu never!".

Policie tlaci do ridicu informace, ze je potreba dodrzovat rychlost, umistuje radary na kazdy metr silnice, kolem silnic je les zakazovych a prikazovych znacek (bilboardy ani nekomentuji - za umisteni reklam na sloupech verejneho osvetleni na Jizni spojce by mel jit odpovedny urednik sedet). Noviny nas masiruji "silnicnimi piraty". Ale ve skutecnosti 90% lidi umira kvuli nespravnemu zpusobu jizdy. A, mimo jine, kvuli tomu, ze neco "predpokladaji".

Aby nedoslo k mylce; nerikam, ze jsem pro, aby lide delali ze silnic zavodni drahu. Jen chci, aby se media i policie snazili soustredit na to OPRAVDU dulezite. Nechci se nechat zabit na silnici.

0/0
27.5.2011 14:56

Darkman_06

Re: Masaz funguje

Tu druhou polovinu příspěvku také pozoruji. Všude značky, reklamy.... není stožár nebo tyčka bez cedule. Omezení rychlosti se válí po ulici v určitých usecích i po dokončených pracech. Nemluvě o tom, že ty značky tam švihnou dělnící, kteří vůbec nechapou proč. Ti pak také značky nechají několi dní "po". Policie to rovněž nekontroluje. To následně způsobuje, že řidiči už takovým značkám nevěří!

0/0
27.5.2011 15:19

Rebby

Re: Masaz funguje

Ja s vami naprosto souhlasim. Reagoval jsem na vyroky v diskusi, kdy se resila rychlost vozu. U teto nehody je to ovsem opet irelevantni, nebot rozhled je tam vyborny, v radu stovek metru.

0/0
27.5.2011 14:58

729

To vlastně ani není křižovatka\,

je to T  výjezd z ul. Těšínské na Rudnou před rondelem v HA. Nebezpečné jako prase i když tam je padesátka. Zbohatlíci valí po Rudné aji 150 kou Tu nikdo nedodržuje a PČR to nezajímái. Ta loví staré škodovky a zjišťuje zda neomládly. Další taková šílenost je křižovatka E.T. v Dobré na výjezdu do Nošovic. Pokud si nenajedeš, nevidíš nic. E.T. znamená Evžen Tošenovský, v době stavby hejtman MSK

0/0
27.5.2011 11:00

Darkman_06

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Někteří jednou opravdu od Havířovského rondelu směr Ostrava jako o závod. V postiženém místě mají opravdu snad 100-120km/hod.

0/0
27.5.2011 11:06

forrest010

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Nikdy jsem tam pomaleji než sto nejel no a co ?

0/0
27.5.2011 11:36

lycman

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Buď klidný, nejsi výjimka z pověstných havířovských řidičů. Ti toziž musí jet po rovině co to dá a honit čas, protože před zatáčkou zastaví a jdou se podívat, jak ta zatáčka vypadá. A to nemluvím o řešení pruhů na kruhovém objezdu, červených .. atd. atd.

0/0
27.5.2011 11:45

forrest010

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

;-D

0/0
27.5.2011 11:54

lycman

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Co se směješ? Zkus si někdy projet trasu podél Rudné, co vede mezi rybníkama na Mittal. To jsi ještě neviděl. Okreska, slušný povrch vzhledem k okolí, samá zatáčka mezo rybníkama. Dojedeš pilota co se tam motá +- 40. Ok nějaký starší, co se bojí.. Jo houby houby slavný soude, cesta se rovná ve vesnici /Bartovice nebo co to je/ a trotl to musí dohnat, tak šlapne na plyn a profárá vesnici osumdesátkou.. Nepochopíš.

0/0
27.5.2011 11:59

forrest010

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

já se smál tomu , že jsem prý z Havířova.Občas tam jezdím a vím jak to tam vypadá. Na rondlu nebo za světelnou u Mittalu nastavíš 120 na tempomat a pak si s ním celou cestu musím hrát.

0/0
27.5.2011 12:08

lycman

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Pravda, formulace poněkud nešťastná. Mělo to vyznít tak, že se ztratíš mezi havířovskýma ať jsi odkudkoliv. jeslti po souběžné nejezdíš, tak se připravuješ o nevšední zážitky. :)

0/0
27.5.2011 12:13

forrest010

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

jo a po té souběžné nejezdím

0/0
27.5.2011 12:11

Hekynen druhý

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Já tama 50 jezdím;-). Ale pravda, mám RZ s "Béčkem" a ne s "Téčkem"...

0/0
27.5.2011 16:08

lycman

Re: To vlastně ani není křižovatka\,

Já většinou plus mínus taky. A myslím, že každý, kdo nemá v hlavě vymalováno na bílo a někdy odbočoval na té křižovace tak, že přejížděl dva pruhy tam tu rychlost dodržuje, protože si sám zkusil, že to je po ty, co nemají přednost vždycky o hubu.

0/0
27.5.2011 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.