Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávka dopraváků v Ostravě se přiblížila, zkrachovala další jednání

Od prvního červnového dne začne historicky první časově neomezená stávka velké části zaměstnanců Dopravního podniku Ostrava, tedy i řidičů tramvají, autobusů a trolejbusů. V pondělí ztroskotala další jednání mezi vedením společnosti, ostravským magistrátem a odboráři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stenlej

joj

Za ty prachy jdu jezdit ze šalinou. Kde se mám hlásit?;-D

0/0
1.6.2011 15:18

Kebulak

Dopravákům fandím a český národ se opět nezapřel

Začíná mi to připomínat staré známé diskuze jako z protestní akce lékařů. Vy, co tady šíříte hněv, napadlo vás také někdy pátrat po opravdové příčině problému, tedy proč tito pracující lidé vlastně protestují??? Jediné, co vidíte, jste jen vy sami.

0/0
1.6.2011 14:34

Pupupidu

DPMO

DPMO......diskriminuje platící cestující a ještě chtějí stávkovat jo????? Ať jdou do prde.......

Cigoše revizoři nekontrolují  a ještě jim dají jízdenku zdarma,kdyby vybírali od všech stejně měli by na platy řidičů peněz dost a ty jízdy zdarma kvůli smogu no to byl též stupido výmysl.......nemám slov,stydět by se měli.....;-€

0/0
31.5.2011 13:58

da-rling

Fandím dopravákům

to bych chtěla vidět tady diskutující,jak by asi celý den seděli jenom za volantem v zimě,horku a to pouze jen za pár šupů?Páni poslanci si klidně odsouhlasí zvýšení svých již tak nemalých platů a to nikoho nerozčiluje?opravdu nechápu tento český národ!:-(,tak dokážeme jen závidět;-€Nejsme jednotní a politici to vědí a proto si s námi dělají co chtějí....nebojte se Vy nepřejícní...jejich tristní reformy se dotknou nakonec nás všecha těžko,až si vše uzákoní se budete pozdě ohrazovat!.proto fandím dopravákům.,ukažte jim, že bez Vás to taky nejde!!

0/0
31.5.2011 13:54

MeGab

Re: Fandím dopravákům

Ono by to bez těch dopraváků šlo. Tedy bez těch stávkujících dopraváků. U nás, na SLovensku nebo na Ukrajině je spousta lidí, kteří by byli rádi za jakoukoli práci, i kdyby měli mrznout v autobusech.

S vyděrači se nevyjednává, vyděrači se střílí!

0/0
1.6.2011 8:10

pepidlo75

sockomunisté

Sockomouši si mysleli,že když budou podporovat demonstrace a stávky proti vládě,že proti nim nic nebude! Inu,dobře četu čiň,peklem se ti odmění!:-P!!

0/0
31.5.2011 11:33

pepidlo75

Re: sockomunisté

Sorry,čertu!;-)

0/0
31.5.2011 11:34

ramride

To by mě zajímalo,

kde ty prachy mizí, když Ostrava má, v poměru k nabízené službě, snad nejdražší jízdné v ČR.Rv

0/0
31.5.2011 9:41

Madness

Re: To by mě zajímalo,

Nedělej práci za novináře,  za to neplatí, to si oni musí sáhnou na špičku nosu, teda jestli se trefí, hi hi ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2011 9:56

Madness

Re: To by mě zajímalo,

Sorry, tě neplatí.

0/0
31.5.2011 9:57

flames828

Re: To by mě zajímalo,

Ne, ´v poměru´ a ´snad´, ale reálně má nejdražší jízdné v ČR a to díky jízdním zónám a vzdálenosti, kterou za základní jízdenku přejedeš. Jestliže v Praze se za základní (26kč) dostanu z Černého Mostu do Butovic, znamená to, že bych se v Ostravě měl dostat z Vřesiny do Michálkovic a zpátky. Takže volím hodinovku, budu potřebovat s určitostí dvě, tj 44kč.

0/0
31.5.2011 13:49

ramride

Re: To by mě zajímalo,

Je to pravda, Praha má i výhodnější SMS jízdenku (stojí o korunu víc než ostravská, ale platí o 20 minut déle, a to ještě v Ostravě není žádný druh dopravy tak rychlý jako metro) nebo 3měsíční studentskou jízdenku, která v Praze stojí 720 Kč a v Ostravě 742 Kč, přitom Praha je 2,3 větší (podle Wikipedie) a má cca 4x - 5x více obyvatel, o nabídce dopravy ani nemluvě - 3 linky metra, 25 tramvajových linek a hodně velké množství (nechce se mi to počítat) linek autobusových, taky linky vlakové, lanová dráha na Petřín, přívozy apod.

DPO by se měl rychle vzpamatovat mj. i proto, protože narozdíl od spousty jiných měst je Ostrava poměrně nová a stavěná tak, že se dá jezdit autem a parkovat s daleko menšími problémy než jinde. Mám pocit, že celé řadě Ostraváků je nějaká stávka tak akorát putna.

0/0
1.6.2011 17:33

flames828

Re: To by mě zajímalo,

Ostrava takovou obslužnost hromádky nepotřebuje, je to skutečně nově postavené město bez ´kulatého centra´, na přepravu velkého množství lidí stačí méně spojů než třeba ve srovnatelném Brně. Do Poruby je to defacto jedna linka v několika drobných odchylkách, Jih je jen o trochu zmatenější skrz zajížďky do Výškovic a Zábřehu. Ještě jako argument bych třeba bral, že tramvaje třeba z té Poruby obslouží méně lidí na velkou najetou vzdálenost (většina lidí jede někde od Vozovny cca k N.R.), stejně tak od Dubiny, jsou tam takové dlouhé přejezdy, kde nenastupuje defaultně tolik lidí, aby tu tramku nakrmili (v tom vede spoj č.12, který by snad mohl mít i lehátkovou úpravu, bo s sedě se tam fakt špatně chrápe). No a hlavní pádný důvod je dostupnost autem, do práce to mám tramvají skoro o hodinu náročnější než autem (abych byl v rachotě na osm, musím vstávat něco po půl sedmé), autem mi stačí se vyštrachat z postele o půl osmé a stejně tak nespěchám. Mají to trochu těžší, ale ta cena ...

0/0
2.6.2011 0:40

MeGab

Proč nedají standardní výpověď?

Proč nedají výpověď, když se jim nelíbí plat? Je-li jejich práce tak hodnotná, aby si vyšší plat zasloužili, vedení se zalekne a přidá jim. Je-li jejich práce ohodnocena tržním platem, mohli by na jejich místo přijmout jiného pracovníka, který bude s dosavadním paltem spokojený.

Stávka je vyděračství. Stávkující by měli pod pohrůžkou zastřelení donutit pracovat, tak jak bylo běžné do vzniku levičáckých odborových organizací v 19. století. S vyděrači se nejedná, s vyděrači se střílí. Jedno, zda rukojmí ohrožují střelnými zbraněmi nebo nefunkční dopravou ve městě.

Dopraváci jednou podepsali pracovní smlouvu, tak mají pracovat!

0/0
31.5.2011 8:26

Madness

Re: Proč nedají standardní výpověď?

No, nebýt těch levičáckých odborových organizací v 19. století, tak je docela možné, že dnes bys dělal otroka za hubičku v rámci pravicového pokroku alá neviditelná ruka trhu, a byl by jsi rád, že umíš aspoň číst a psát. Víc by tobě nikdo nechtěl. Ažádný důchod, doctora cvakat 100% apod. Takových chytrolínů, co neumí problém pochopit kompexně se všemi klady i zápory je všude až moc, a je jedno jestli maj titul nebo ne.

0/0
31.5.2011 9:26

MeGab

Re: Proč nedají standardní výpověď?

Nepíšete k tématu! Vaše demagogie je ale tak neskutečně, ba odporně ohyzdná, že na ni reaguji. ;-€

Blbeček, který umí trošku psát a počítat, je zaměstnatelný v dnešní době jedině v KLDR nebo možná ještě i v Číně. Ne v ekonomických prostředích, řídících se vámi nenáviděnými tržními mechanismy. Vámi nenáviděné tržní mechanismy umožňují i vznik pojišťoven, díky kterým byste nemusel za lékaře platit, i kdyby nebylo hrazení zdravotního pojištění povinné ze zákona. Podobně s důchodem.

0/0
31.5.2011 9:47

Madness

Re: Proč nedají standardní výpověď?

Tohle může vyplodit jenom Gerila, která ač sice možná má vysokoškolské vzdělání, ale selský rozum nikde. Pak se můžeme divit, že nám jde společnost do kytek, hi hi;-D;-D;-D;-D;-D.

0/0
31.5.2011 9:54

pepidlo75

Re: Proč nedají standardní výpověď?

Společnost jde do kytek,když vládnou lidé s takovým,"selským"rozumkem jako ty máš!!Neslyšel jsi o tom,že všeho moc škodí,nebo nic se nemá přehánět,nebo nerýpej do h..na,ať nezačne s.r.dět?Když chtějí lidé ve fabrice přidat,tak často propouštějí a musí se za propuštěného o jeho neodvedenou práci rozdělit!:-P;-)!!

0/0
31.5.2011 12:13

Madness

Re: Proč nedají standardní výpověď?

Tos to trefil přesně, všeho moc škodí, jenom je opravdu eba používat ten selský rozum, on do sebe něco má. Dnešní ing rychlokvašky, to je katastrofa. A tohle, "Neslyšel jsi o tom,že všeho moc škodí,nebo nic se nemá přehánět,nebo nerýpej do h..na,ať nezačne s.r.dět?", jak jsi napsal, to přesně sedí na sockomouše a normalizaci. Tak nevim nevim, jednou tak, a podruhé tak. Máte v tym nějaký hokej, hi hi ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2011 12:54

Madness

Re: Proč nedají standardní výpověď?

třeba používat

0/0
31.5.2011 12:55

Madness

Lopata versus Šofér

No, lidičky, moc na výběr nejni. Buď špatně placené lopaty, nebo dobře placené šoféry profíky. Tož sa ukažte.

0/0
31.5.2011 7:31

cvikla

Pitomci z DPO

Po ukončení jejich stávky je třeba hlásit každé byť sebemenší zpoždění či dokonce vyjetí ze zastávky dříve - ať milí stávkaři přijdou o peníze. Lidé, co mají nakoupené přeplatní jízdenky si s nima taky mohou vytřít... A mimochodem na ostravské poměry mají ještě platy více než hezké.

0/0
31.5.2011 6:39

popizu

Re: Pitomci z DPO

Když nejde o mou osobu,tak je všechno kolem špatné a nelegální!Rv

0/0
31.5.2011 6:44

Jan Meliora

Re: Pitomci z DPO

Hele cviklo, zajímalo by mě, jak třeba měsíc po stávce poznáte na řidiči, že stávkoval. Vy všechny znáte alespoň podle obličeje a poznáte, že v daný den nejezdil? Co když má zrovna volno? Nebo nemocenskou? To co píšete zavání závistí a mstou. No nic, každý má své pohnutky.

Nicméně, na předčasný odjezd ze zastávky si stěžovat můžete, a pokud bude Vaše stížnost oprávněná, bude řidič potrestán. Pokud jede řidič s vozem později .. Co myslíte? Dělá to řidič schválně? Zastaví třeba řidič tramvaje u Elektry a zajde si koupit vstupenku na koncert do infocentra? Nebo že si na pět minut zdřímne? Odsuzování řidiče za pozdní jízdu v dnešním provozu je krátkozraké, nemyslíte?

Má reakce? = Pokud se budou množit neoprávněné stížnosti na řidiče, navrhnu v DPO, aby například třetí a další neoprávněné stížnosti jednoho stěžovatele DPO stěžovateli zpoplatnila. Ono totiž prověření každé stížnosti něco stojí. Třeba placený čas odpovědného pracovníka, který by mohl dělat něco jiného.

0/0
31.5.2011 11:33

pepidlo75

Re: Pitomci z DPO

Stěžovatelé nemusí ani být,stačí,že bude nějaká nepravidelná ale častá kontrola z magistrátu!Když víc peněz,třeba také něco navíc,né?;-D;-):-/!!

0/0
31.5.2011 11:42

pepidlo75

Nesouhlasím

Nechal bych ty dopraváky vykoupat ve vlastní švťávě!Jezdil jsem do práce DPMO na čtyři směny včetně nedělí a šlo to také!:-P!!

0/0
31.5.2011 0:49

josefm

Re: Nesouhlasím

Jasně, pepidlo - jen tak bokem, mimo komentář, těch 75 v nicku, to je tvoje IQ ?

Asi jo, jinak bys takovou blbost nenapsal. Za co bys je nechal koupat, ty rozumbrado? Za to, že chtějí normální plat?

A za to, že daně, které do eráru odvedou, si pak někdo nahrabe do vlastních kapes?

0/0
31.5.2011 5:25

dampfer

Prosím

další akce bolševíků zřejmě úspěšná, kdo by nechtěl se válet doma a brát plný plat?? Samozřejmě někdo to musí uhradit, ale bolševíčtí bafuňářito nebudou--- s vidinou získání koryt, se nezastaví před ničím.

Chce to protistávkový zákon s dolní hranicí 8 let natvrdo.

0/0
30.5.2011 23:31

josefm

Re: Prosím

Dobrý, dampfer, moc dobrý.

Nečekal jsem, že ty bys napsal něco moudrýho...

0/0
31.5.2011 5:26

pepidlo75

Re: Prosím

Jak vidím josefm,jsi tady "nejchytřejší"!;-D;-D;-D!!

0/0
31.5.2011 12:16

jaro224

Měsíčník

Jsem zvědavá, jak mi bude DPO kompezovat to, že mám měsíční jízdenku. Už platím jízdné, i když je smog a teď budu platit za to, že se pozdě a nebo také možná vůbec nedostanu do práce..... skvělé. Na taxíka bohužel nemám a na auto taky ne! :-(

0/0
30.5.2011 21:55

Exxi

Re: Měsíčník

já to budu řešit jízdou na kole no :-) měsíčník na dlaší měsíc si nemá smysl teď kupovat jen na pátečná večery :-)

0/0
30.5.2011 23:04

parecekcek

Dejte výpovědi a běžte pracovat jinde!!!!!!!

Vážení, není nic jednoduššího. Nelíbí se vám v práci, tak dejte výpověď a běžte pracovat do Mittalu nebo do Teska. Nebo běžte do zahraničí, tam se platí v eurech. Nebo se staňte podnikately - to můžete mít statisíce.

Zkuste sdělit v soukromých firmách, že budete stávkovat, když nedostanete přidáno!!! A myslíte si, že v těchto firmách je průměrný plat větší než 20.000 korun. Zlaté časy dělat někde na úřadech nebo ve firmách spadajících pod stát či město. Polední přestávka hodina, svačinky, kafíčko a po osmi hodinách tvrdé práce domů.

0/0
30.5.2011 21:10

vioš

Re: Dejte výpovědi a běžte pracovat jinde!!!!!!!

To pak nevyjede vůbec nic. Což není dobré řešení.

0/0
30.5.2011 22:49

brumidecek

řidiči v Ostravě

Napřed by se měli naučit jezdit a pak stávkovat;-O

0/0
30.5.2011 21:06

Marťan

Vyděračům se nesmí ustupovat!

Zanedlouho to tu bude jako v Řecku nebo Španělsku! Všichni by chtěli přidat peněz a nejlépe za to nic nedělat.

Proč ti dopraváci nestávkovali v době smogu? To se soudruzi klidně dívali na rozhazování městských peněz a mlčeli. Proč ti slavní dopraváci nestávkují proti privatizaci dopravního podniku a oddělení jeho ziskové části? Proč zaměstnanci nestávkovali proti nesmyslnému přemalovávání loga DPO, které taky určitě stálo pár miliónů?

Město to vše vyřeší zdražením jízdného, další lidi přestanou jezdit, takže se zase bude muset zdražovat...

A tak dookola, do úplného zrušení DPO. Kdyby raději hledali způsoby, jak ušetřit, koho zbytečného propustit, jak nerozbíjet tramvaje...

0/0
30.5.2011 20:41

hustej

Ach jo

Šak proč nééé ... všeci se rádi budem mačkat v travaji která snad pojede 1x za dvacet minut ve slavnostním oblečení ... na matury, státnice... To bude teda zkouška dospělosti jen co je pravda...

Sand alespoň někteří co nebudou moci (důchodci) zůstanou radši doma... 

To jsou mi teda smog akce - jízda zdarma... Nač tam mrhali penězma, místo toho aby jim zvedli mzdy!! ??!!

0/0
30.5.2011 19:14

Zaba91

maturity

chudaci tramvajaci maji male platy, ale vazne mohli stavkovat jindy, takhle nas maturanty jenom jeste vice stresujou ... Nejenom, ze skladame pitome vymyslene statni maturity, ale jeste se tam ani nedostaneme vcas a pristi rok se muzeme rozloucit s nejakou vysokou ... Diky chlapi!

0/0
30.5.2011 19:13

flames828

Re: maturity

A zbytek populace nejezdí k zápočtům, zkouškám, nejede tramvají na pracovní jednání, do fabriky (víš co je to dostat Ačko?)??? Zajímavé vidění světa.

0/0
30.5.2011 21:13

vioš

obrovská zodpovědnost za mizerné peníze

Vzhledem ke kultuře cestování vozy DPO by měli manažeři pracovat zadarmo. Pokud se to systematické ničení  podniku dá nazvat prací.  

Jen si nedovedu představit jak budou vypadat nejvytíženější spoje. Intervaly 20 minut u dvojky, osmičky, dvanáctky v dopravní špičce jsou nereálné.

0/0
30.5.2011 18:31

kádrovák2011

Tak nějak cítím, že pan Boháč již byl obětován a

zbytek života bude splácet, co za tak krátkou dobu natropil - jízdné zdarma.., prodej lukrativní části DP.. a.. No co, je mladý, snad to do důchodu splatí..Rv

0/0
30.5.2011 17:45

josef.plejtvak.tuma

Stávka...

Vedeni podniku nabizi celych 340kc narust mzdy, ach jak velkoryse :-P Myslim ze odbory projevily velkou davku ochoty k dohode kdyz z pozadavku o 15% narust ustoupili na 5%!!

Muzu rict jen jedno, jdete do toho. A obhajte si svoje. Nikdo jiny nez vy sami to neudela, tak se nenechte zviklat. Hodne stesti.

0/0
30.5.2011 17:44

my+š+ka

Re: Stávka...

R^R^R^R^R^[>-]

0/0
30.5.2011 20:55

myskamiki

jak

odborare nemusim, tak jim fandim jen z toho duvodu, ze tem ****** na magorstratu zvednou mandle. Je to sice hnus, ale cokoliv jim srazi hrebinek je dobre. A kdyby se, dej Boze, jeste ten zasr..n Bohac odporoucel do vezeni, kam patri i se svymi soudruhy z ODSCSSDKDUKSC, co krom primatora Vlcka, vedli a vedou Ostravu zu grunt, tak bych byl spokojen uplne

0/0
30.5.2011 17:31

my+š+ka

Re: jak

R^R^R^R^R^[>-]EU

0/0
30.5.2011 20:56

pepidlo75

Re: jak

Co tam montuješ  KDU!Pokud vím koalice je na magistrátu je KSČSSD a nějaká divná strana Ostraváci!;-D:-P;-)!!

0/0
31.5.2011 12:26

myskamiki

Re: jak

moc mlad?? Prazak, to bohate staci tem, kteri vedi. Neni to obyvatel Prahy, ale prijmeni vykutalene lidovecke rodiny. Cele roky tam vsichni vyse zmineni hlasuji jak jedna rodina.

p.s. Priste tam nastrkej jeste vice smajliku, at clovek vi, s kym ma tu cest.

0/0
31.5.2011 21:18

ramride

Re: jak

Ostravak v té koalici není.

0/0
1.6.2011 17:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.