Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravou jezdí polovina hromadné dopravy, stávka může být i ve čtvrtek

V ulicích Ostravy od rána jezdí jen zhruba šedesát procent autobusových a tramvajových spojů než v obvyklý pracovní den. Zaměstnanci Dopravního podniku totiž stávkují kvůli vyšším mzdám, na kterých se nedohodli s vedením firmy, a tak se jezdí podle nedělních jízdních řádů. Trolejbusy zatím jezdí bez omezení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leva

Docela OK

Současný stav městské dopravy v Ostravě mně vyhovuje, počet tramvají, trolejbusů i autobusů je dostatečný. Kam potřebuji, tam dojedu. Před rudou stávkou jezdily po Ostravě zbytečně prázdně tramvaje, autobusy i trolejbusy.Doufám, že vedení DP učiní závěr a zbytečné řidiče a řidičky (ty co nepracují  a jen hulákají a dělají bordyš) propustí a ušetří na mzdách, aby těm slušným mohli zvednout platy. Plná podpora vedení DP!

0/0
4.6.2011 16:41

pantalone

MHD

Mě nezajímají jejich platy, tak jak můj plat nezajímá je. Mám zaplaceno za jejich služby a proto bych chtěl, aby je plnili. Nestačí jenom omluva z reproduktoru v tranvaji. Co tak finanční kompenzace za neplnění a ať peníze stáhnou třeba z platu stávkujících. Jsou i jiné druhy protestů, které by neomezovaly ostatní lidí.

0/0
1.6.2011 18:08

vioš

Re: MHD

Bude špožadovat kompenzaci i za to, že tvoje večerka otevře o pět minut později? Dopravnímu podniku platíš za využití služeb. Jaké budou je jen na něm.

0/0
1.6.2011 18:11

pantalone

Re: MHD

Jenže večerce dopředu nic neplatím.

0/0
2.6.2011 20:14

pepidlo75

Děkuju vám všem za legraci !

Na noc musím startovat dostavník!Odbory mně neživí!Jdu chrápat,pá,pá!:-PV!!

0/0
1.6.2011 14:09

Cukino

Souhlasím s odborářema

.. a měli by se připojit další zaměstnanci. Takhle na by se mělo přitlačit na vedení podniků, státní instituce potažmo politiky, aby jim aspoň trochu více záleželo na tom, jak žijí běžní občané této republiky. Právě zátupci těchto vedoucích složek nemají finanční problémy jak vyjít s platem, vždy se někde najde nějaká zakázečka na které se nabíkují. Ale takto né, pánové, takto to dál nepůjde. Jsme tady my, dělnická třída, zaměstnanci, kteří jsou motorem ekonomiky a ekonomických úspěchů firem a zisků jejich majitelů. A takto si s náma vytírat zadky nebudete! Nejdříve my, a pak až vy. Dost bylo vašich zisků a paláců. Doba se změnila. A konec úryvku z textu socialistické literatury z 80. let 20. století :-):-)

0/0
1.6.2011 14:02

pepidlo75

Něco za něco!

Propustit každého druhého zaměstnance a pak se může vyplácet větší plat!Řidiči to nebudou tak kdo?Takto ničí odbory pracovní místa!!!Rv:-P

0/0
1.6.2011 13:56

DISK

Nestačím se divit místní diskusi....

Kolektivní vyjednávání má svá pravidla a odbory žádná neporušily, využívají jen svého práva. Sám odboráře nemusím, ale tohle je opravdu jejich hřiště (žádné ožralecké vyřvávání Zavadila na vládu), tak praví zákon.

 Pokud jde o špatnou MHD, myslím, že pravými viníky je třeba hledat v manágementu této akciovky,který neumí na situaci reagovat. Vzhledem k tomu, že DPO patří městu, očekávám i politickou zodpovědnost.

 Myslím si, že když je firma úspěšná, není důvod pro 3-leté zmražení mezd, na druhou stranu 8% navýšení tarifů je taky poněkud přehnané. Smír by měly obě strany nalézt v tarifním navýšení o inflaci za období,kdy se nevalorizovalo - tam je pro mě míra spravedlnosti požadavků.  Když vše shrnu, poněkud vlažně chápu odboráře (i když je to pro mě relikt ROH) a naprosto nanic je mi z vedení města, resp. jím jmenovaného manágementu, který tohle nezvládl. 

 Privatizace výroby tramvají  - když chlapci chtějí, umí jednat vcelku hbitě, že ? zajímavý přístup.

0/0
1.6.2011 12:59

Jaco007

Re: Nestačím se divit místní diskusi....

R^

0/0
1.6.2011 15:11

pepidlo75

Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

Měli možná před 100 lety opodstatnění!Dnes jsou jen k tomu aby ničili všechno a všude!:-P;-)8-o!!

0/0
1.6.2011 12:50

SSJS

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

Oni už něco zničili?

0/0
1.6.2011 12:51

SSJS

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

*ničily....

0/0
1.6.2011 12:51

MeGab

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

Možná to bylo myšleno přeneseně, že ničí veřejný pořádek stávkou. Ale to by musel vysvětlit autor příspěvku.

0/0
1.6.2011 12:52

pepidlo75

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

Jednou z mnoha věcí co zničili vždy jak jednali o višších platech v závodech,kde bylo těžká situace udržet alespoň pracovní místa !Ustupování odborům znamenalo často,že závod se potichu sám zlikvidoval!

0/0
1.6.2011 13:13

pepidlo75

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

Všechno na co šáhli a všechno o čem jednali!!!:-P;-)

0/0
1.6.2011 12:54

SSJS

Re: Odbory ztratili už jakoukoliv soudnost!

OK.

0/0
1.6.2011 12:55

DISK

Re:

odbory jsou relikt dob minulých, ale těch tady je. Vezměte si třeba existenci sociálně-demokratických stran, vzato podle jejich slavného manifestu, vše je splněno a vlastně nemají ideu (pracovní doba, pravidelná mzda atd.)

0/0
1.6.2011 13:01

Stenlej

lol

Všichni chtějí jen prachy,ale z čeho, z čeho z čeho?;-O

0/0
1.6.2011 12:49

SSJS

Re: lol

z toho co se rozkradlo...

0/0
1.6.2011 12:50

pepidlo75

Re: lol

Už ti něco ,někdy,zloděj vrátil??;-D

0/0
1.6.2011 12:52

SSJS

Re: lol

To byla reakce, nikoliv podnět pro další otázku.

0/0
1.6.2011 12:53

pepidlo75

Re: lol

I otázka se stane odpovědí,jenom se trošilinku zamyslet!Samozřejmě mám spoustu příkladů,ale předpokládám,že si vyhrazuje tazatel klást otázky!;-D:-P!!

0/0
1.6.2011 12:59

miljal

Co to je

za štváče, ten Protivínský. Když se jim tam nelíbí, ať jdou jinam!! Podařilo se jim akorát zkomplikovat život obyvatelům Ostravy. Opravdu nevím, proč tady ty odbory ještě vegetujíXXX

0/0
1.6.2011 12:28

Mira ze Zlína

Re: Co to je

Proberte se, bez jednání o platech by se nezvednuly platy nikde a nikdy - proč taky, když by nikdo plat zvýšit nechtěl?

0/0
1.6.2011 12:34

mike_kr

Re: Co to je

Ja teda nevim jak vy, ale ja o zvyseni sveho platu jednam sam za sebe se svym sefem. Rozhodne k tomu nepotrebuji odbory ci 1000 jinych zamestnancu. A rozhodne jako duvod pro ono zvyseni neudavam to, ze ceny rostou nebo jine blaboly. To by me rovnou poslali do prdele.

0/0
1.6.2011 12:37

Mira ze Zlína

Re: Co to je

už si někdy zkoušel jednat se šéfem firmy o 1000 zaměstnancích? myslím že ne protože ani není O ČEM jednat. Žádný šéf totiž o platech nerozhoduje, prober se.

0/0
1.6.2011 12:39

MeGab

Re: Co to je

Kecy! Když by zaměstnanci přišli za šéfem, třeba i organizovaně a řekli by mu „Buď nám přidáte na paltu nebo podáme výpověď“, tak jak to učinili nedávno lékaři, tak by se k tomu šéfové museli nějak postavit.

0/0
1.6.2011 12:42

my+š+ka

Re: Co to je

Umíš vůbec číst ? Píše se, že jednají půl roku neůspěšně !

0/0
1.6.2011 12:45

MeGab

Re: Co to je

A co má být? Když už jsou tak dlouho nespokojení, proč nepodali dávno výpověď? Když si svoje schopnosti cení na víc, už mohli jinde pracovat za vyšší mzdu.

0/0
1.6.2011 12:46

my+š+ka

Re: Co to je

Když hrozili výpovědi lékaři, tak takoví jako ty je posílali do někam a označovali je za vyděrače. Tak teď neraď .

0/0
1.6.2011 12:50

MeGab

Re: Co to je

Já je za vyděrače nepovažoval, takže mě z toho vynech. I když jsem byl zásadně proti tomu, aby jim byla přídána byť jedna jediná koruna, byl mi jejich protest navýsost sympatický.

0/0
1.6.2011 12:53

SSJS

Re: Co to je

R^R^R^

0/0
1.6.2011 12:54

bembinka

Re: Co to je

A kam mají jako jít??? Copak dneska je někde nějaká práce??? A ještě ke všemu dobře placená??!! Kde to žijete?

0/0
1.6.2011 14:09

mike_kr

Re: Co to je

Takhle to funguje v kazde normalni firme, ktera chce motivovat zamestnance k lepsim vykonum. Plosne zvyseni absolutne vsem bez vyjimky o x procent, je absolutne demotivacni a akorat podporuje vliv odboru a jinych socialisticko-komunistickych kreatur.

0/0
1.6.2011 12:46

my+š+ka

Re: Co to je

Tak zkus stávkovat, přidá ti více, nebo zjistíš, že nikomu nechybíš ;-D

0/0
1.6.2011 12:40

Boridoj

Re: Co to je

Už to měli dávno udělat! Myslím to poslání do p.....

0/0
1.6.2011 14:21

MeGab

Re: Co to je

Platy by se zvedly tehdy, když by měl DPMO problém sehnat dostatek pracovitých a loajálních zaměstnanců. Ti, co zaměstnává teď, nejsou ani loajální, ani pracovití. Jenže kvůli levičáckým zákonům, které ty stávkující vyděrače chrání, nemá možnost tyhle lenochy a vyžírky DPMO vyházet na dlažbu. V Ostravě i jejím okolí (Polsku, Slovensku, příp. Ukrajině) je dostatek lidí, kteří by chtěli pracovat za nabízený plat.

0/0
1.6.2011 12:39

my+š+ka

Re: Co to je

Pochval se v čem jsi ty nenahraditelný !!

0/0
1.6.2011 12:43

MeGab

Re: Co to je

Nenahraditelný není nikdo. Ani já. Jediné plus u mne je takové, že už jsem zaučen a znám své povinnosti.

0/0
1.6.2011 12:44

my+š+ka

Re: Co to je

Tak ty jsi zaučen, já myslel, že aspoň vyučen, nebo máš vysokou školu !!

0/0
1.6.2011 12:47

MeGab

Re: Co to je

Typická zaslepenost levíčáků. Myslí si, že co pravičák, to 100% vzdělanec minimálně v oboru jaderné chemie ;-D

0/0
1.6.2011 12:49

SSJS

Re: Co to je

Někteří z vás se tak jeví.:-)

0/0
1.6.2011 12:50

my+š+ka

Re: Co to je

Tak že pravíčák a navíc nevzdělanec. to je blbá kombinace !

0/0
1.6.2011 12:52

SSJS

Re: Co to je

A by ho kleplo, že jsou levičáci s VŠ diplomem.

0/0
1.6.2011 12:55

MeGab

Re: Co to je

Proč? Schopnost operovat nemá nic společného se schopností uvažovat i o něčem jiném, než jak vyřezat apendix.

0/0
1.6.2011 13:01

MeGab

Re: Co to je

I když nemám vysokou školu a jsem tedy znevýhodněn oproti těm, kteří vzdělání mají, nemusím být zákonitě i hlupákem, který bude mít touhu okrádat ty, kteří jsou na tom svým vzděláním, pracovním postavením a možná i inteligencí lépe než já. Nebudu si přece pod sebou řezat větev, proboha! Já je přece potřebuju, pokud chci přežít a mít spokojený život!

0/0
1.6.2011 12:57

SSJS

Re: Co to je

R^;-D

0/0
1.6.2011 12:49

cvikla

Re: Co to je

Nahraditelný je každý, jen někdo hůř a někdo lehčeji. Nahradit tramvajáka novým není problém. Zrovna v Ostravě je dost žadatelů o práci a dělat tramvajáka může téměř kdokoliv.

0/0
1.6.2011 12:48

Striguska

Re: Co to je

Domnívám se, že máte pravdu. Pokud se jim nelíbí dělat tramvajáky/čky, ať si najdou jinou práci. Ale pochybuji, že by při současné nezaměstnanosti a obzvláště v MSK byli extra rychle úspěšní...ovšem výjimky se určitě najdou, takže jen ať odejdou a nebrzdí provoz.

0/0
1.6.2011 13:36

Mira ze Zlína

Re: Co to je

Právě tohle je přístup proč v téhle zemi absolutně všechno krachuje, sou nemocnice na mostecku, kde je čech jediný doktor a to primář, s indama se domluvíte jedině s překladatelem a přítelkyni poslali domů se zlomenou nohou v kotníku, jen prý naražené. v jiné nemocnici jí řekli, že chodit na tom ještě den, tak má doživostní následky. Ale cooo, neberte takového doktora, když je tak levný... a stejné je to i s řidiči, opravdu jste si tak jistý, že polák či ukrajinec bude lepší? pokud člověk něco umí, tak není levný, to je pravidlo!

0/0
1.6.2011 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.