Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávka ostravských dopraváků pokračuje, smír je v nedohlednu

Stávka řidičů a dalších pracovníků Dopravního podniku Ostrava vstoupí ve čtvrtek do druhého dne. Odpolední jednání mezi odboráři a vedením podniku ztroskotalo. Dopravní podnik zatím drží četnost spojů podle nedělního jízdního řádu, ale odboráři tvrdí, že se k nim už přidávají další řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

proti

stávka

Vyhoďte ty pitomce, co nechtějí pracovat!!! je spousta jiných, co chtějí pracovat a nemají práci. Copak za to mohou ty děti, co se nedostanou do školy. Z těch nacvakaných autobusů, co přijedou jednou za hodinu mi je blití. Takže táhněte někam hodně daleko vy stávkující a neznepříjemňujte nám život, když za ten hnus ještě máme platit!!!

0/0
3.6.2011 10:04

Chytry.Levicak

jsem z ostravy

busy vůbec nejezdí všechny podle víkendových řádů. z vesncie mi nic

nejelo.musel jsem si sehant odvoz. dokonce ani do práce ve špičce nic

nejelo a to mě jet bus v té době jen jednou za hodku!všeci museli jít

pěšky.ráno po noční také nic nejelo.až o 15 minut později,tak jsem šel

půl hodku pěšky domů. no naštěstí to mám do práce kousek. mě stávka nevadí,ale at je jeden den nebo aspon kdyby MHD jezdila opravdu podle jízdních řádů na neděli.

0/0
2.6.2011 16:40

bestiak

kdo je neschopnej, potrebuje stavkovat a byt v odborech....

proboha, vzdyt ty sofery nikdo nenuti, aby tam hakovali za ty penize....at jdou delat neoc jinyho, lip placenyho, treba piloty letadel (btw. hlaska roku)..............a kdyz vsichni odejdou, tak uz je problem podniku, zda sezene za tyhle penize nove ridice...

0/0
2.6.2011 13:02

Stenlej

Jako o co jde?

Tady se stávkuje po kouscích. Co takhle generální stávka tak aspoň do října?Pak by se dalo něco vystávkovat.EU

0/0
2.6.2011 10:29

BLACK3333

proc vydiraji

proc vydiraji ??

0/0
2.6.2011 8:36

cvancara

DPO

Chci se zeptat, na co mate na DPO.cz vyvesene a zlute vybarvene jizdni rady se spoji, ktere podle vas skutecne pojedou. Na jeden takovy jsem dnes marne cekal a pak mi diky tomu nestihl dalsi pripoj..?

Konkretne - kde byla dneska tramvaj c 3, ktera mela jet z Dubiny v 5.53..? Potkat tak jeste revizora, tak..... ;-€

0/0
2.6.2011 6:43

DISK

Re:

;-D ale tady jste na zpravodajském webu ;-D

0/0
2.6.2011 6:50

cvancara

Re:

Ja vim, jenomze na dpo jaksi nejakou konferenci nebo vzkaznik nevedou.

Tak jsem si jenom potreboval ulevit.

0/0
2.6.2011 7:10

vlabra

Re: DPO

Revizoři stávkují taky, ale potkat nějakého revizora "stávkokaze" tak ho asi pošlu někam.

0/0
2.6.2011 8:36

miljal

Nejsmutnější

na této akci těch chudáků autobusáků a tramvajáků je to, že si neuvědomují dopad na normální lidi a také děti a studenty, kteří díky jim musí čekat na spoje, jako v neděli. Styďte se!!!!, vaše platy nejsou tak nízké, ale pracovní  morálka některých z vás bohužel nízká je!!

0/0
2.6.2011 5:24

DISK

Re:

Nechci obhajovat odboráře, jsou mi fuk, ale tohle je problém mezi zákazníkem a DPO. Respektive z něj vyplývá, že akcovou společnost špatně někdo řídí a někdo v ní špatně vykonává práva akcionáře.

 Kolektivní vyjednávání a práva odborů v této zemi jsou jasně dána a neděje se nic, co by trochu bystrý manadžér (nebo jak si dnes říkají ti vedoucí) nemohl předpokládat.

 kdybychom žili v normální zemi, odstupuje jak ředitel DPO, tak zástupci města ve vedení společnosti. A to všechno proto, že nejsou schopni zajistit činnost, ke které podnik slouží.

0/0
2.6.2011 6:49

Sawy

Re: Nejsmutnější

Princip stavky je o tom, ze to nekde boli. Je jasne ze kdyby zacal na mesic stavkovat "Institut pro vyzkum efektivity statni spravy", bude to kazdemu jedno. Apriori odsuzovat dopravaky za pozadavek zvysit mzdy o 5%, tvrdit ze jejich mzdy "nejsou tak male" a zadat aby se stydeli v dobe kdy si poslanci navrhuji pausalni platy 230tis. nepovazuji za uvazene. Nejsem zamestnanec DPO ale souhlasim s jejich pozadavky.

0/0
2.6.2011 6:50

DISK

Re:

Jak nemám odbory rád, jsem na tom podobně. Pokud podnik prosperuje, není důvodu, proč by se na jeho úspěchu neměli podílet i zaměstnanci.

 Trochu mě ale zaráží, jak se zase odboráři cítí "na barikádě" - měli by si uvědomit, že jejich hřiště je v kolektivním vyjednávání, k ničemu jinému je nikdo nikam nepotřebuje.

0/0
2.6.2011 6:52

Sawy

Re:

Presne do toho nevidim, ale z toho co se pise mi vychazi ze vyjednavani probehla.

0/0
2.6.2011 7:10

DISK

Re: Re:

Podle toho, co vím já, proběhl pokus o dohodu při kolektivním vyjednávání, který skončil neúspěchem. Pokračovalo se proto podle zákna o kolektivním vyjednávání za účasti prostředníka stanoveného ministerstvem a ani zde k dohodě nedošlo.

 Podle toho, cotvrdí odboráři, nebyly tarifní mzdy valorizovány 3 roky, a proto mi přijde jejich požadavek přiměřený. Nic více, nic méně. O tom, jak jsou u nás odbory apolitické a chytré si iluze nedělám.

0/0
2.6.2011 7:28

czoko

Re: Re:

Jednání sice proběhla, ale podle toho co bylo v televizi chtějí přidat absolutně všichni v DPO, takže si polepší uklízečky, kuchaři, dispečeři, mechanici, řidiči a více méně i management a celý jejich odborový svaz, jelikož příspěvky do odborů jsou procentem z platu.

Já pracuju ve společnosti, kterou nevlastní stát ani žádné město a taky mi nikdo nezvýšil plat už 3 roky. Zároveň nemám zaměstnanecké výhody, že bych si mohla jezdit městskou dopravou zadarmo po celý rok a celá moje blízká rodina taky.

Platy tak nízké nemají v porovnání s platy v soukromém sektoru a jak už tady zaznělo, pokud nejsou spokojeni se svým platem, nikdo a nic jim nebrání vtom, aby si našli jinou práci s lepším pracovním ohodnocením.

0/0
2.6.2011 15:26

Veska je prostě nesmrtelný

Akce SMOG

Nebýt jízdného zadarmo, tak by možná bylo i na zvýšení. Navíc jsem pro, ať se zvednou pokuty za jízdu načerno:)

0/0
2.6.2011 1:15

BLACK3333

Re: Akce SMOG

to zas bude exekucí.Lide nemaji ani na rohliky a na chleba

0/0
2.6.2011 8:37

vlabra

Re: Akce SMOG

Za jízdu bez platné jízdenky se už pokuty zvedaly několikrát, ale na "černé pasažéry" si zatím netroufnou.

0/0
2.6.2011 8:40

kádrovák2011

Pane Bc Boháči,

když jste zvedal ruku na akci Smog - toto vás nenapadlo? Nedivím se.., ještě jste měl tlačit kačera na písku a né odpovídat za dopravu ve velkoměstě.. Jó, dneska je každý mladý strašně moc chytrý.. Až ho život "vylíská", zjistí, že už je vlastně pozdě..Rv:-(

0/0
1.6.2011 19:32

miljal

Re: Pane Bc Boháči,

LISKAT HO, LISKAT A JEŠTĚ JEDNOU LISKAT odboráře, který jen kecá, kecá a nic jiného neumí!!!

0/0
2.6.2011 5:32

DISK

Re:

Trochu pod pás, s tím věkem, ale jinak souhlasím.

0/0
2.6.2011 6:51

muj___nazor

36000 není pro tramvajáky dost?

podle zpráv chtějí zvýšit plat o 5% což je přibližně 1800 Kč. Znamená to, že plat mají 36000 měsíčně? 8-o

0/0
1.6.2011 19:29

anfrene

Re: 36000 není pro tramvajáky dost?

takovy rozhodne nemaji, opravdu te nekdo mystifikuje

0/0
1.6.2011 19:30

muj___nazor

Re: 36000 není pro tramvajáky dost?

ten někdo byl zástupce odborů ve zprávách na Primě

0/0
1.6.2011 19:37

anfrene

Re: 36000 není pro tramvajáky dost?

muzu te ujsitit, ze 36000 neberou, mozna pan odborar, ale radovy zamestnanec ne, z cca 90 Kc na hodinu by musel pekne dlouho makat

0/0
1.6.2011 19:39

Maxx12 III.

Re: 36000 není pro tramvajáky dost?

jj, bude to další odborář, který neumí počítat, řekl, že 1,5% dělá kolem 370, i kdyby 400, tak jsme na 25-27tisících, pak řekl, že oni chtěj navýšení o 5%, tedy o 1.800kč...což opravdu dělá těch 36k! A člověk aby si pak vybral. Btw. tak či tak maj přes průměr, a jestli tohle je plat uklízečky, a to ještě na ostravsku, tak to s pánem bohem...kdyby ty lidi vyšoupali a vzali nové, tak by přilezli po kolenou, a šéfy odborů by rozkousali, o tom jsem přesvědčen

0/0
1.6.2011 19:48

muj___nazor

Re: 36000 není pro tramvajáky dost?

je vidět, že Ostrava tahá díky tramvajákům, autobusákům a uklázečkám platový průměr ČR nahoru.

0/0
1.6.2011 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.