Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Retrívr kousl v Ostravě čtyřletou dívenku do ruky a obličeje

Zlatý retrívr kousl v pondělí odpoledne v Ostravě čtyřletou dívenku. Podle informací iDNES.cz nemají být zranění na ruce a v obličeji vážná. Policie případ vyšetřuje zatím jako přestupek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

selinque

pejskaři nedejme se

nesnášim veškeré přízpěvky v televizi na téma pes nepokousal dítě.... vždy je na vině pes..a následně jeho majitel...ano může se to stát spousta majitelů nemá vycepované psy....ale nikdy se nemluví o tom , jak a proč se to stalo...točí mě to...mám Labradora, je neuvěřitelně opatrný k dětem..ale stejně...zvířátka fungují na základě akce a reakce....chytněš mě.. taháš mě za uši. nebo za srst..praštíš me... kříčíš na mě...ženeš se na mě rychlostí a šahaš mi hned na hlavů....ok?... nečekej že budu hned tvůj kamoš....nic se nikdy neděje jen tak bez příčiny...a já sama často musím některé děti a jejich rodiče krotit víc než svého psa....tož tak

0/0
22.6.2011 11:35

Hanyz01Reloaded

no tak jak je to popsané

dost dobře nechápu, proč policie řeší majitele psa - i náš dvouapůlletý kluk má dost rozumu, aby se k velkému psovi nepřibližoval a i u malého psa mu opakujeme, že je to hezký pejsek, ale není náš, neznáme ho, takže k němu raději nebudeme chodit a hladíme vždy po předchozím výslovném souhlasu majitele a za mé (manželčiny) bezprostřední kontroly.

Retrívři si na sobě nechají dříví štípat, takže buď to byl extrémní případ agresivního retrívra (o něčem takovém jsem sice doteď neslyšel, ale blbý majitel může zkazit každého psa), nebo to byl podstatně obvyklejší případ nevychovaného fakana, jehož nevychovaný rodič nechá běhat a sahat na co chce a neokřikne ho, ať provádí cokoliv.

+2/0
22.6.2011 8:00

pavel.n

Zlatý retrívr

víte , proč se jmenuje zlatý ? - není to kvůli srsti , ale kvůli jeho zlaté povaze .

Sám mám zlaťáka  a znám jich spousty - pokud mu někdo neublíží , tak je to super pes.

Jenže - nějaká omladina nám už několikrát hodila na psa přes plot petardu , malé děti po něm hází kameny a mají radost , když se pes může za plotem zbláznit - dnes je to tak , že pes nechce ani být na zahradě , protože se tam bojí......

0/0
22.6.2011 5:36

sámvelkýmao

Re: Zlatý retrívr

no,pořiďte si pita,ten se bát nebude.....................

0/0
22.6.2011 7:41

referentka

...i kdyby holčička píchala pejskovi

prsty do uší,  potrestala bych majitele psa...každopádně...pes je pes, ať se to pejskařům líbí nebo ne...:-/

0/0
21.6.2011 19:38

wolflobo

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Jo? A za co byste ho chtěla trestat?

Nikdo nevíme jak to doopravdy bylo, ale každej už dělá závěry... tak já teda udělám taky jeden: To jako malej rozmazlenej spratek může psovi ubližovat a když se něco stane, tak za to ještě má být potrestán pes? To si snad děláte hýždě, ne? Rv

0/0
21.6.2011 20:08

síma25

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Tak za prvé, ona píše, že by potrestala majitele, ne psa, nějaký problém s psaným textem? A za druhé pes má mít náhubek. Kdyby ho měl, nikdy by ji nepokousal. Je to jako by vyjel na silnici v autě bez brzd - taky by si za to mohl ten, koho by takový vůz přejel???

0/0
21.6.2011 21:34

wolflobo

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Šmarjá, to je ale srovnání - auto bez brzd, ale budiž.... pokud by se někdo kolem nastartovanýho auta (psa) motal, odparkoval ho a zkoušel ho roztlačit (píchal psovi prsty do uší, tahal ho za chlupy), tak pak jo, může si za to, že ho přejelo (pes pokousal)....

Chtěl jsem předešlým příspěvkem říct, že vina nemusí být jen v psovi, ale i v nevhodném chování dítěte. Nebo snad chcete říct, že pes si má nechat všechno líbit? A ohledně náhubku - rána kovovým náhubkem taky není moc příjemná, takže za chvíli se zakážou i náhubky (pokud nebudou obalený molitanem?) a znám případ, kdy člověk vybafl na psa, ten se lekl, takže po dotyčným vystartoval, borec se chtěl bránit a jak udělal pohyb proti psovi, tak se mu prsty dostaly do náhubku, takže pes mu je jednoduše zlomil

0/0
21.6.2011 23:13

síma25

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Naprosto s vámi souhlasím v tom, že vina nemusí být jen na psovi. Retrívři jsou fakt známí svojí klidnou povahou, je to jedno z nejpoužívanějších plemen pro canis terapii i jako vodící psi, takže se mu asi muselo stát něco, co ho vedlo k vybočení z tohoto schématu - buď špatná výchova a zkušenosti, nebo se v tu chvíli lekl, něco ho zabolelo... Možné je cokoli a právě proto, že i sebehodnější pes může mít zkrat, nebudu riskovat, že se to stane před obchoďákem, kde se motá plno lidí s nevychovanými dětmi. Netvrdím, že má mít košík pořád, ale v podobné situaci by to podle mě bylo vhodné. Osobně bych cizího psa nedráždila, ale určitě bych raději dostala ránu kovovým košíkem, než kousanec do obličeje. Líbil by se mi svět, kde by děti byly vychované a nesahaly by bez dovolení na cizí psy, majitelé psů by byli zodpovědní a psi vycvičení, ale to je naprostá utopie, takže raději počítám s tím, že se může ledacoc stát a snažím se tomu předcházet.

0/0
22.6.2011 12:18

pvl1

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Parchant má bejt vychovanej kór už ve 4 letech. A když panička parchanta nezvládá, má ho mít na vodítku.

0/0
22.6.2011 7:47

síma25

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

Co to plácáte? Jaký parchant? Tak oslovujete svoje děti? Nebo to ho psa? Holka měla 9, jak byl starý pes nevím. Pes na vodítku dle článku byl, takže trošku klidněte hormon.

0/0
22.6.2011 12:06

Byl jednou jeden kral

Re: ...i kdyby holčička píchala pejskovi

ma retrivera a nikdy bych mu nahubek na hubu nedal ... uz jednou se mi stalo z z neho jiny pes (tezko uveritelne ale byl dvakrat vetsi) chtel vytrepat dusi a s nahubkem by se asi tezko mohl branit

potreti pisu ... pes je pes ... a jestli se nejake decko neumi chovat a nevi ze nema k cizim psum lezt, tak at je radsi na voditku i to dite.

0/0
22.6.2011 8:09

Stafbull

Bojové plemeno ?

Kdyby to byl pitbull nebo stafford tak je diskuze přecpaná a víc jak polovina lidí by chtěla nechat psa podříznout a páníčka zavřít.:-P

0/0
21.6.2011 19:02

Byl jednou jeden kral

Re: Bojové plemeno ?

to vis, jak ma pes v rase BULL, tak je to hned u kazdeho zabijak

kdyz je clovek blby a k takovemu psovi leze i kdyz ho nezna, tak je VULL !! Je jedno jestli to je pitbull, nebo jorksir - to jsou z me zkusenosti zdaleka nejagresivnejsi psi vubec - akorad ty nasledky jsou narozdil od velkych plemen k smichu

0/0
22.6.2011 8:14

Byl jednou jeden kral

bojove plemena

ja bych ty bojove plemeny zakazal uz davno ... vzdyt se podivejte na tu fotku, tomu zvirezi kouka z oci nenavis a touha po krvi !!!!

PS: jeden GR lezi vedle me, tak me prosim neberte vazne!

holky mi je lito, neverim tomu ze to bylo tak jak je napsane v clanku, trest zaslouzi rodice te holky ... i dobracky vyhlizejici pes je porad pes!

0/0
21.6.2011 17:08

ulkik

Re: bojove plemena

fascinuje me, jak majitele psu ztraci posledni zbytky zodpovednosti. Zkuste pochopit, ze za pokousane dite odpovida majitel psa (v jakekoliv situaci). Rodic ditete zodpovida napr. za to, ze dite neposkrabe auto na chodniku. Hazet zoovednost za pokousane dite na rodice deti je podobne, jako hazet zodpovednost za poskrabane auto na majitele auta (mel si zaparkovat nekde jinde).

+1/0
21.6.2011 18:14

Byl jednou jeden kral

Re: bojove plemena

aha ... ale ja tu vasi posledni vetu chapu tak, ze kazdy by si za svuj "majetek" mel zodpovidat sam ... pejskari za psy a rodice za deti

zase a opet opakuju ze pes je pes a jestli nejaky rodic pusti svoje dite k psovi na dosah, tak si musi byt vedomy rizika - ja bych to svym potomkum nedovolil

jeste jsem nevidel retrivra ktery by z niceho nic, bez provokace apod. chnapnul po komukoliv - natoz diteti

zato kazdy den vidim rozezrane decka bez ucty a respektu k cemukoliv

holky mi je lito, ale neverim tomu ze se ten pes ohnal bezduvodne! nevidel jsem, nebyl jsem svedkem, neverim tomu

+1/0
21.6.2011 19:47

wolflobo

Re: bojove plemena

R^

0/0
21.6.2011 20:09

síma25

Re: bojove plemena

Souhlasím v tom, že retrívr je opravdu hodně klidné plemeno, taky jich pár znám a všichni jsou neskutečně tolerantní, obzvlášť k dětem, zato děti jsou hodně často rozjívení spratečci, kterým rodiče všechno dovolí a děcka pak neznají hranice. Ale u téhel příhody rodiče vůbec nemuseli být, holka v devíti mohla jít nakoupit sama, nebo se tama vracet ze školy, takže rodiče třeba zasáhnout nemohli. Ale ať je to jakkoli, pes měl mít košík a nic by se nestalo. Takže jednoznačně vina majitele.

0/0
21.6.2011 21:43

pettyo

Re: bojove plemena

Klidné plemeno je i pitbull.

0/0
21.6.2011 21:47

pvl1

Rodiče dítěte

zodpovídají úplně stejně za to, že si dítě nebude hrát na kolejích, jako za to, že nepoleze k neznámým zvířatům.

Tenhle byl na vodítku, nebylo těžké se mu vyhnout.

0/0
22.6.2011 7:52

maryfox

Kdo ví, jestli to bylo kousnutí,

to by nikdy neřešili jako přestupek. Holčička musela být velmi odvážná, GR je tak velký jako ona. A kdo hlídal holčičku? 8-o

0/0
21.6.2011 15:27

síma25

Re: Kdo ví, jestli to bylo kousnutí,

Buď nevíte, jak je velký retrívr, nebo devítileté děcko: retrívr v dospělosti měří v průměru 54-57 cm, což je o pár cm víc, než novorozenec. Devítileté holka může mít mezi 125 a 145 centimetry. takže je víc než 2x větší, než pes. A nevím, proč by ji musel někdo hlídat - v tomhle věku mohla jít klidně sama nakoupit, nebo se tama vracet ze školy, jít do kroužku, ke kamarádce.. normální zdravé devítileté dítě není nutné mít pořád na očích, není to batole.

0/0
22.6.2011 12:28

kdo chatuje nepracuje

retrívr jako prase

ilustrační fotka jak psí noha ;-D

0/0
21.6.2011 15:02

semelik

takže vlastně zlaté prase - a já pořád kdy ho uvidím

0/0
21.6.2011 15:12

orwelg

hovavart

0/0
21.6.2011 14:56

Smrť

Re: hovavart

:-) No jo, vloudička se redakci chybila. Na druhou stranu - psiska jsou to podobná a většina lidí rozdíl nepozná.

0/0
21.6.2011 15:09

KarelV

Re: hovavart

Taky mě napadlo, že našemu GR se to moc nepodobá ... ;-D

0/0
21.6.2011 15:42

Saila

Re: hovavart

a já si furt říkala, že ten zlaťák vypadá nějak divně ;-D

0/0
21.6.2011 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.