- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase takový rozdíl mezi gymply a učňáky není, nevím, kde ten "ředitel" Bedřich Štencel nabral, že máme 5 hodin češtiny týdny, máme 2 hodiny literatury a jednu praktické češtiny, tedy mluvnice, že máme o jednu hodinu češtiny navíc přece nemůže udělat 50% rozdíl u maturit, to si tady někdo něco namlouvá....
Ale proč by potom měli mít na učnáku maturitu když se jejich znalosti nedají ani srovnat se znalostmi jiných studentů.
A to je to, proč má být učební obor učebním oborem a odborná škola odbornou školou. Každý chce mít maturitu, ale ne každý na ni má...
Také bychom na naší škole upravili výuky, ale nejsem schopen dnes říci 3. ročníkům - z čeho vlastně budou v roce 2012 maturovat !!! Zákon říká něco jiného než pan Dobeš. Kdo má pořád měnit učební plány v ŠVP.
Proč to nemůže být aspoň 4 roky stejné ???
A pred nastupem vs tedy i pred maturitou jsem umel limitni pocet,ucite integraly, jak parcialni tak komplexni derivaci, vyborne jsem musel umet booleovu algebru a praci z vyrazy. Maturoval jsem v 98. Takze neni pravda ze technici nepotrebuji nic umet. A narky nejakeho drevare ze nepochopil zadani jsou mimo... necht nema maturu. Ty prikladky co vysli mi prisly smesen k mature. Fakt nechapu jak bych bez zakladu matiky pochopil funkci regulace ci jinych soucastek a systemu. Je pak v praxi normalni ze po clovekovi co vystudoval stredni a automatizaci chce nekdo spocist napriklad najezdovou rampu motoru. Jo v cj jsem to mel slabsi neb jsem odmital se ucit o nekterych literatech ktere jsem povazoval za bezvyznamne... moje chyba... nasledku jsem si byl vedom. Ale z vlastni zkusenosti mohu rict ze jodnotna maturita ma byt jen nesmi byt tak smesna.
Souhlas, pokud nekdo nepochopil zadani, znamena to ze je funkcne negramotny (cist umi ale nerozumi tomu co cte). Maturita byla vzdy vysadou gimnazii a strednich skol. Uciliste vychovavali remeslniky. Ne nadarmo se rika radeji dobry remeslnik nez mizerny ingenir.
Nikdo ucilistim nebrani v tom mit maturitni obory ale jejich absolventi budou ovladat to co ovladaji gimanziste. stejne tak nikdo nebrani gimnazistum udelt si vyucni list, ale budpu must zvlaadnou stejnou manualni praci jako ucen.
Maturita by měla mít stejnou hodnotu. Takto nastavená je výhodná jen pro gymnázia. Doporučuji kromě maturity z matiky přidat i maturity z "obecné manuální zručnosti". Pak uvidíme výsledky, kolik gymnazistů proletí, když budou mít stavět zeď. A to má mít pak maturant z gymnázia stejný papír jako maturant - zedník? Když chtějí srovnat, tak ať srovnají všechno. Nebylo by to o moc složitější, prostě by se jen nematurovalo ze dvou předmětů, ale dejme tomu ze dvou set :D
Proč se ty zkoušky nejmenují jinak a učeň bude mít i částečné všeobecné vzdělání a možnost dělat "parťáka", ale ohánět se maturitou ?
Proč se u nás pořád lpí na titulech, když se v první fázi ani nezjišťuje z jaké školy a z jakým zaměřením ?
Dnes je na každém kroku nějaká vysoká škola, nějaká střední škola a studenti jsou průměrnější a průměrnější, kde je nějaká prestiž, proč jsou financováni od počtu žáků ? .... asi je někde systémová chyba! Tím, že budeme mít více maturantů a více vystudovaných na VŠ, nebudeme chytřejší, musí se změnit vyuka a požadavky !!!