Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava nezůstala stranou, jízdné v MHD příští rok podraží

Radní Ostravy v úterý schválili zdražení jízdného v tramvajích, autobusech a trolejbusech pro příští rok. Základní čtvrthodinové jízdné se zvýší o korunu na patnáct korun, hodnota hodinové jízdenky se zvedne o dvoukorunu na 24 korun. Zdražení ještě posoudí valná hromada koordinátora regionální dopravy na Ostravsku KODIS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marťan

DPO je černá díra.

Ať jim dáte peněz kolik chtějí, stejně budou mít málo!

Stovky darmožroutských Úředníků na Magistrátě nebo v DPO budou chtít vždycky přidat. A tak jako všechny monopoly, tak i DPO diktuje ceny a škube město i lidi. Pošta nebo ČEZ jsou stejní.

A kdyby naši zastupitelé byli co k čemu a nehrabali jen pro sebe, tak by po tom, co letos DPO předváděl za mrhání prostředky (např. smog a stávka), žádné navýšení jízdného nepřipustili.

Proč nehledají úspory ve vlastních řadách? Za stávky se zjistilo, že spojů (i řidičů a vozů) postačí podstatně méně, než běžně jezdí! Podívejte se, co udělala malá konkurence s ČD! Hned zlevnili a začali se předhánět v péči o cestující (a rozdávat koly za peníze z dotací daňových poplatníků).

0/0
2.11.2011 22:18

Opilá veverka

...

Každý normální jezdí autem. Vyjde to levněji, je to rychlejší, je to pohodlnější...a kdo ragumentuje ekologií, tak je směšný. V rámci Ostravy hodně směšný (i já jsem kdysi v tomhle směšný byl, ale přestalo mě bavit dělat ze sebe šaška).

0/0
2.11.2011 11:00

Lord Helma

Re: ...

A co vaše peněženka? Cesta do práce a z práce mi za optimálních podmínek (žádný provoz, vypnuté semafory, auto v náladě) sežere 3 litry denně, není zvláštností 4 litry (město, cca 20 km jedním směrem). To je 100Kč, za měsíc minimálně 2000Kč. Za legitku dám 550Kč. Autem jedu cca 25-30 minut, MHD 50, ale přečtu si spoustu knížek (jezdím z konečné anebo poloprázdnou linkou, tak si sednu vždycky), nejsem vynervovaný z provozu. Co je asi výhodnější? Nejlepší na tom je, že si může každý vybrat a nikdo mu do toho nebude kecat. Kromě diskuzí na ides. Mám kolegy, co to mají 3 zastávky busem, který jim stojí 100m od baráku a do práce ze zastávky druhých sto metrů. A jezdí autem. A nikdo se nad tím nepozastavuje.

+1/0
2.11.2011 15:27

pavouk

Končím

Jsem sice docela pohodlný člověk, takže jsem dosud do práce jezdil MHD, ale od nového roku chodím pěšky. Časově to budu mít o deset minut delší, udělám něco pro zdraví a ještě měsíčně ušetřím 330 korun.

Už teď je ostravská MHD nejdražší v zemi a po dalším zdražení už to bude neúnosné.

+1/0
2.11.2011 10:17

profitness

.

Jel jsem tramvají.

Podle mapy jsem ujel 6 km. Stálo mě to 14 Kč a stihl jsem to tak tak za těch 15 minut. Tzn. více než 2 Kč za km. To mi vyjde autem na stejno. Plus pohodlí.

+1/0
2.11.2011 9:38

Lord Helma

Re: .

Hloupá demagogie...

0/0
2.11.2011 15:19

myskamiki

Re: .

pane, naucte se poradne pocitat a zjistete si, jak to je se SKUTECNOU cenou jizdneho, nez tady zacnete napad ty, kteri maji pravdu a to ma si to kolega velmi spatne spocital  neb jizdenka stoji 14kc plus 28Kc dotace tzn. 6km za 42Kc tj. 7kc za kilometr. Autem za tu samou cenu ujedu 20km a kdyz budeme dva a vice, tak jeste vice

Ostravska MHD je neekonomicka a to znacne.

0/0
2.11.2011 18:17

třinecko

Re: .

Dovolím si zpochybnit to, co si DPO tiskne na jízdenky o výši podpory města k cenám jízdného, tedy, že např. 15 min. jízdenku dotuje město dalšími 28,- Kč. Jde o toi, že město dotuje DPO cca 1 mld., tržby od nás cestujících dělají dalších 500 mil. DPO uvádí, že ročně se s nim sveze cca 100 mil. cestujících, respektive je vykonáno tolik cest. A je jedno jestli to je na kupón, nebo na jednotlivku, jestli jede dítě, důchodce se slevou, nebo já bez slevy, prostě tolik cest je nutno nějak dotovat. Podle výše dotace, pak lze jednoduše vypočítat, kolik stojí celkem jedna cesta a kolik na tu jednu cestu potřebuje DPO dotaci. Když celé MHD stojí 1,5 mld a za tuto cenu se udělá 100 mil jízd, pak průměrně 1 jízda stojí 15,- K. Takže, když já zaplatím 14,- Kč za 15 min. jízdenku, pak mi město tuto jízdenku dotuje jen 1,- Kč. Proto údaj o nějakých 28,- Kč je nesmysl, který vymysleli chytráci na městě a DPO z jednoduchého předpokladu, že město dotuje obecně dopravu ze 2/3.

0/0
2.11.2011 20:35

Lord Helma

Re: .

Jistě, autobus jezdí na vodu a nový se utrhne na stromě. Řidičovi se stačí napást a oprav techniky netřeba, garáže se postavily samy a stejně tak se i udržují. Jste komik.

PS. To jaká je cena nových vozidel a že naši ekodegeni prosadili emulzní naftu, která ničí motory je už mimo rámec šetření DP.

0/0
7.11.2011 10:24

Piwosch

Boháč neříká pravdu!

Malá připomínka:

Včera na ČT1 v Událostech v regionech tvrdil náměstek Boháč, že se cena jízdného zvyšuje mimo jiné i kvůli navýšení mezd v příštím roce. Toto tvrzení je mírně řečeno zavádějící!!

Pro letošní rok měl zaměstnavatel připraveno 20,5 mil Kč na navýšení mezd. Vzhledem k tomu, že k němu nedošlo a navýšit se má až od 1.1.2012, tato částka byla ušetřena.

Primátor Kajnar s náměstkem Boháčem se před ukončením stávky zavázali, že chybějící finanční prostředky naleznou i v rozpočtu města. Vzhledem k tomu, že byla zrušena akce SMOG, tak město ušetří dalších cca 23 mil. Kč. Tedy na navýšení mezd v DP Ostrava peníze mají, aniž by museli navyšovat cenu jízdného!!

Ale ono totiž vyzní lépe, když se spoluodpovědnost za navýšení cen svalí i na ty "hnusné" odbory, které jim tak pijí krev...

0/0
2.11.2011 8:26

Lord Helma

Re: Boháč neříká pravdu!

Těch cca 20 milířů šlo na ekoemulzní naftu, protože kupovat musíte, dotace nejsou. Ale o tom se psalo už dávno před stávkou.

0/0
2.11.2011 15:18

Galmar

zdražení klidně i ANO

ale v případě Ostravy se jedná o šesté zdražení v řadě, tedy i v letech kdy ostatní nezdražovali tak Ostrava pokadé. A letošní zdražení je největší ... no LOL.

Ostrava má nejdražší MHD v ČR a taky jediné město které rozděluje jízdu po městě na zóny ... unikát.  No CSSD + ODS na radnici si už osmím rokem dělají co chtějí..

+1/0
1.11.2011 23:04

Opilá veverka

Re: zdražení klidně i ANO

Podle mě to unikát není - aspoň tedy, pokud jiná města tohle už nezrušila, to nevím (zóny opravdu nebyli jen v Ově).

A koalice za tohle nenese moc odpovědnost - tohle dělení je tu už delší dobu.

ZDražování už jim samozřejmě na triko jde. Jim, špatnému hospodaření, neskutečným slibům (Kajnar), nenažraností odborářů atd.

KDyž už mám platit, platím si raději benzín do svého auta...

0/0
2.11.2011 11:02

Lord Helma

Re: zdražení klidně i ANO

Náhodou zóny jsou dobrá věc. Jezdil jsem z Poruby do Hrabůvky, cca 15km a potřeboval jsem jen dvě zóny, o 150Kč míň než celá Ostrava. A navíc, zónové dělení platí jen pro legitky, normální jízdenka je omezena jen časem a navíc platí i v okrese Ostrava-město (XXL).

A Praha má taky zony.

0/0
2.11.2011 15:17

czoko

Příspěvky na jízdné pro kohokoliv

Kdyby bylo v centru kde rozumě parkovat, tak raději jezdím autem. Mám to pohodlnější a rychlostí to vychází asi stejně. Zajímalo by mě, na jakou částku se chtějí dostat s jízdným...teď zavádějí e-kartu, aby se dalo lépe nakupovat dlouhodobé jízdenky, ale aby Ti dali nějakou výhodu zato, že si jednou vyzvedneš na obch. místě danou kartu a už tam ani nepáchneš 5 let, tak si musíš ještě za kartu 100 připlatit.

Zároveň, když v Ostravě jste nezaměstnaný, tak dostanete od pracáku potvrzení, že můžete MHD v DPO jezdit zdarma...a kolik je v Ostravě nezaměstnaných!?

+1/0
1.11.2011 21:00

Lord Helma

Re: Příspěvky na jízdné pro kohokoliv

Jistě, nezaměstnaný zadarmo. Jste pane upad na hlavičku, zkuste si to. Vyběhnou s váma jak se špinavým prádlem. Tohle už neplatí hezkou řádku let. A ani tenkrát to neměli zadarmo, ale slevu na úrovni žáků.

0/0
2.11.2011 15:13

zel.am

Zvažoval jsem,

že začnu do práce jezdit místo autem šalinou, když ale srovnám náklady a vynechám část amortizace jelikož auto amortizuje i pokud stojí v garáži, jsem prostě autem levnější. Mám to 8km tam a 8 zpět, náklady benzín cca 35 kč, když přičtu něco na auto, jsem na tom stéjně jako bych jel za 44 Kč šalinou? Je to smutné, abych jezdil mhd, mělo by stát hodinový lístek do 15 Kč. když nad tím přemýšlím, čím je to že s dotací města stojí hodinová jízdenka snad 70 Korun, autobus veze desítky cestujících...prostě nájmy, budovy, teplo, manažeři, loga a hlavně socík v práci to něco stojí že...;-(

+1/0
1.11.2011 20:19

Lánik

Re: Zvažoval jsem,

Nesmysl, pokud jezdíš denně, tak to dělá 600 měsíčně za benzín, za šalinkartu dáš pro dvě zony méně.

0/0
1.11.2011 21:22

myskamiki

Re: Zvažoval jsem,

uz jsem to tu nekolikrat psal, pri trech lidech v aute se naklady vydeli tremi a uz to je levnejsi. Vy totiz zapominate, ze na tech jizdenkach (a tudiz i sitovkach) je psano, ze je mesto dotuje (dnes 15min - 28Kc dotace + 14kc jizdne):-/ MHD by logicky mela vyjit levneji nez autem, bohuzel v pripade Ostravy to neplati, tam se to jevi jako znacne drahy podnik

0/0
2.11.2011 7:59

Dukatovac

Re: Zvažoval jsem,

Pan snedl veskerou moudrost sveta:-)

0/0
3.11.2011 11:55

Lord Helma

Re: Zvažoval jsem,

Hm, to je odvážné, vynechat náklady kolem a počít jen benál. V průměru náklady dělaj tak litr za měsíc - zákoná pojistka, známka, přezouvání, provozní kapaliny, nejaké drobné opravy, co dva roky technická. Auto prostě nemá šanci.

A navíc - nelze počítat jednotlivé jízdné, ale legitku. Takže když si vememe dvě zony, to je za 400 měsične a budeme počítat 20 pracovních dní, tak už jste s dennímy náklady na nejakých 60% nákladů. A taky bych chtěl vidět ten projetý litr se studeným motorem denně.

A když si člověk započte i pořizovací cenu auta a i když ji rozprostře do 10 let, tak se z toho picne :-)

0/0
2.11.2011 15:11

myskamiki

Re: Zvažoval jsem,

zjistete si skutecnou cenu te vasi legitky. Ostravska MHD JE DRAZSI nez pouzivani auta!!!

0/0
2.11.2011 18:20

tencosinebereservitky

Muj nazor je takovy ze

Zdrazit jizdne jen o 2 krouny za jizdenku je velmi malo, z ceho bude DPMO zit? z ceho budou si vyplacet mana"j"eri premie. Navrhuji zvysit jizdne o 40% a co se tyce sitovych jizdenek 80%.R^:-/

+1/0
1.11.2011 16:57

Lánik

Re: Muj nazor je takovy ze

čím víc obrázků, tím debilnější příspěvek, takže s dvěma jste na tom ještě dobře. Mimochodem prémie chtěl Boháč za ČSSD a jeho kamarádi z odborů, dokonce za to i stávkovali. Ne manageři.

0/0
1.11.2011 21:23

unioned

MHD ne!

0/0
1.11.2011 16:56

unioned

Re: MHD ne!

přípoje ujíždějí, jak když prásknete do koní. A jestli mě paměť nešálí, tak posledních deset let se zdražovalo neustále (nebavím se o jednorazovém jízdném). Je sice hezké, že máme nejmodernější vozový park - ALE: raději bych se svezl starším čímkoliv, ale byl bych rád, aby autobus/tramvaj/trolejbus nejel dříve, abych stihl přestup.

Raději bych se svezl starším čímkoliv a nesolil tolik peněz za to, že jedu každým rokem novým trolejbusem !!

Liberec, ČB a ostatní kraje zdražovaly např. co tři, čtyři roky. Ale my... my máme peněz tady na ostravsku ;-ORv

0/0
1.11.2011 16:59

chacharostravsky

Je to drahota

a silnice jsou plnější a plnější...

0/0
1.11.2011 16:48

micosajanmicosajan

MHD nebrat

aspon teda v Ostravě ne !!!

jak se zpívá v jedné písni ;-)

Všichni řidiči však přesto říkají.... V životě bych nemoh jezdit tramvají.... ;-D;-D;-D

0/0
1.11.2011 16:45

Lord Helma

Re: MHD nebrat

Touha se ztrapňovat v každé diskuzi o MHD? Nebo v úplně každé?

0/0
2.11.2011 15:04

semelik

za tu kvalitu to klidně můžou zvednout na dvojnásobek,

stejně s nima jezdí už jenom pár zoufalců.

Ale mrzí mě, že se nějak vytratila ta obrovská výhoda pro Ostravu(!!!) dotovat při smogu Dopravní podnik z městskýho rozpočtu. Nebo že by ti zastupitelé všichni najednou dostali zničeho nic rozum? Chmmm.

0/0
1.11.2011 16:39

Dagiss

Re: za tu kvalitu to klidně můžou zvednout na dvojnásobek,

Pár zoufalců?? Ty asi ráno nevidíš,kolik lidí jezdí MHD do práce. To mají třeba z Hrabůvky do centra šlapat pěšky,nebo do Radvanic apod??? To je fakt úvaha.

0/0
2.11.2011 8:24

Lord Helma

Re: za tu kvalitu to klidně můžou zvednout na dvojnásobek,

Bože, vy jste ale stodukát. Akce Smog byla na stodukátů. navíc znevýhodňovala majitele legitek. A hlavně neměla smysl, bo nebyl žádný rozdíl v počtu cestujících.

0/0
2.11.2011 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.