Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Třince zpomalovaly desítky lidí projíždějící auta, požadují obchvat

Zhruba stovka lidí ve čtvrtek odpoledne zpomalovala projíždějící automobily na frekventované mezinárodní silnici I/11 z Třince na Slovensko. Protestující občas dopravu i zcela zastavili. Chtěli tím upozornit na stálé odkládání silniční přeložky, která má obyvatelům regionu odlehčit od aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kubas_86

Proč

Proč neblokujete třeba radnici nebo magistrát kde se todle rozhoduje ? proč to maj o.d.s.r.a.t. lidi co jedou za živností.Todle zase vymyslela Hlava pomazaná.A jen blb si tam muže jít stoupnout a blokovat ostatním ,ktery třeba vydělavaj na jeho důchod .....

0/0
1.12.2011 15:45

nepetr

Re: Proč

a podporuRv

0/0
1.12.2011 15:49

Tajemný muž

Re: Proč

Spíše měli zajet do Prahy. Na kraji i na místních úřadech je obchvat už dávno schválený (řadu let), jen stát (ministerstvo dopravy) to neustále oddaluje, protože pro něj tato cesta a tito lidé až tak důležití nejsou. A dokázalo se to nyní, kdy tito lidé nejeli protestovat do Prahy (jak bych to udělal já), ale protestovali v místě svého bydliště, navíc v nejvýchodnější části ČR, což je od Prahy zatraceně daleko.

Až ministerstvo pustí finance, začne se stavět. Tohle je něco jako dálnice do Ostravy. Slibovali ji už komunisti, ale trvalo to opravdu opravdu ale opravdu velmi dlouho, než se uvolnily peníze a začalo se stavět (a ještě než se vůbec začalo stavět, už tam byl jeden velký tunel). Rv

Je blbost blokovat místní dopravu, aby to odskákali nevinní lidé, ale docela je chápu. :-/

+1/0
1.12.2011 16:02

prazakm

Re: Proč

Jen blb jako ty si myslí, že o státních silnicích rozhodují radnice, či magistráty.

+1/0
1.12.2011 16:09

risco

Re: Proč

Nemontuj se do něčeho o čem nemáš ani páru. Bude to tvůj velký dar lidstvu.;-D

0/0
2.12.2011 8:00

nepetr

Proč

Bezmozci opě obtěžují někoho kdo s danou situací  nic neudělá?Rv Tedy řidiče, ketří jezdí kudy vede cesta? Nestálo by za to jít ke kořenu věci než prudit na špatném konci?

+1/0
1.12.2011 15:40

myskamiki

Re: Proč

to vite, ze Vam tu cestu postavime (1980)

to vite, ze Vam tu cestu postavime (1990)

to vite, ze Vam tu cestu postavime (2000)

to vite, ze Vam tu cestu postavime (2010)

to vite, ze Vam tu cestu postavime (2020).........a ty kecy o bezmozcich si nech od cesty ;-€

+2/0
1.12.2011 16:15

nepetr

Re: Proč

A co s tím mají společného řidiči? Jak jinak nazvat někoho kdo omezuje ty kteří za to nemůžou a nemají možnost danou situaci ovlivnit? No přece BEZMOZEK;-) Tykání si nechte pro sobě rovné! Děkuji.

+1/0
1.12.2011 16:37

bla bla bla bla bla

Re: Proč

Vykání na internetu neni normální,

Tak se hoď do normálu.

Mimochodem ani pacienti nemohli za platy doktorů

a také si je doktoři vzali za rukojmí a to mnohdy šlo o život,

ne jako tady o zdržení pár minut

0/0
2.12.2011 8:42

nepetr

Re: Proč

Do normálu se hoďte Vy, pokud jste byl vychován jako dobytek samotným dobytkem neomlouvá Váas to. To je úplně jedno jestli šlo o pár minut zdržení, jde o omezování na které neměli a nemají dani BEZMOZCI právo. A co se týče stavky doktorů fungoval urgentní příjem, prováděly se  chirurgické zákroky, vše u čeho šlo o zdraví a životy lidí. Pokud někdo přišel k obvoďákovi a ten mu řekl že ho tady píchá a tady bolí a že potřebuje neschopenku dobře že jej neošetřil;-D

0/0
2.12.2011 11:10

bossDanos

Re: Proč

Tak za prvé podle TVÝCH primitivních keců o stávce lékařů je vidět, že si do toho houby viděl a to sis z toho taky odnesl. Co se týče vykání spadni na zem TY BEZMOZKU protože "Omnis qui se exaltat, humiliabitur" . Kecy o výchově jsou zrovna od TEBE n místě koukej jakým stylem píšeš. A co se týče konkrétní situace ve článku tvůj komentář ukazuje, že absolutně nevíš o co ve stávce jde a jaké jsou její stupně agresivity. V těch vyšších stupních jsou vesměs vždy obětmi nevinní a ve spolupráci s médii to zatlačí na správná místa ale tomu TY nemůžeš rozumět V :-P

+1/0
2.12.2011 13:16

nepetr

Re: Proč

;-DR^

0/0
2.12.2011 15:30

bla bla bla bla bla

Re: Proč

Pravděpodobně jsi duševně postižený, sice mi vykáš, ale jedním dechem sprostě nadáváš.

Ani litovat tě nebudu, protože bys to ani nepochopil.

0/0
2.12.2011 16:17

Lokýt

Re: Proč

Ale tan hluk, smrad a jedy vytvářejí řidiči, ne někdo jiný..!

0/0
3.12.2011 17:38

nepetr

Re: Proč

Ano. Jelikož jezdí tam kde vede cesta. A ty auta které dělají hluk a smrad vám zavaží obchody aby jste malěi co jíst, včem chodit a na co koukat a třeba i mít se na čem připojit na internet:-P.

0/0
3.12.2011 20:23

Lokýt

Re: Proč

Kolik procent aut na té silnici jede složit zboží do obchodů (a kolik někam jinam)?!

A jinak - důvod, proč se jezdí auty, opravdu není, že se postavily silnice; silnice existují kvůli autům, ne auta kvůli silnicím.

0/0
3.12.2011 21:34

nepetr

Re: Proč

To je úplně jedno. proč by měl někdo někomu upírat jeho "svobodu". Platík nemalé částky ročně za silniční daň a dálniční známky a už vůbec nemluvím o sumách které stát dostává ze spotřební daně na paliva. Pak zjistím že mi někdo někde blokuje cestu, mě který s dalšími X lidma živí tuhle republiku aby měla na důchody a sociální dávky?! JEstli se někomu líbí jezdit vlakem a autobusem prosím. Já na to čas nemám ato potřebuji k práci, další lidé jej potřebují na cestu do práce, aby nemuseli třeba i několikrát přestupovat a trávit další hodiny cestou domů. Tihle lidé nemůžou za to že tamní radní nejsou schopní postavit obchvat, jelikož někdo kdo bojuje za jeho stavbu bude blokovat potřebný pozemek za vidinou mamonu, je potřeba si určit priority.

0/0
4.12.2011 11:18

Lokýt

Re: Proč

Protože svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého - a ničit druhým život produkty svého auta podle mě už do té svobody nepatří.

To Vám nevadí, že lidé kvůli Vám dýchají PM a benzopyren, poslouchají řvoucí betonová monstra a nemůžou ani nikam chodit, ačkoliv by to šlo řešit i jinak?!

A obchvaty (a obchvaty obchvatů a obchvaty obchvatů obchvatů) opravdu tím řešením nejsou - ty problém neodstraňují, jen přesunují po mapě.

0/0
4.12.2011 17:08

nepetr

Re: Proč

A jak to chcete řešit? Chete lidem odebírat auta, nebo zakazovat jezdit? Vraťe se zpět na zem naautomobilovém průmyslu stojí ekonomika snad celého světa. Neechápu jak jej tedy chcete omezit;-D. Automobily vyozí produkty které si Vy také kupujete, lidé se v nih doparvují dopráce aby další měly co rozvážet do obchodů atd. tad. Nechápu proč by jste kvůli autům nemohl nikam chodit? Protest se konal v maloměstě co mají říkat lidé žijící třeba v Praze? Máte pocit že tady se obchvaty staví rychlostí světla?

0/0
4.12.2011 19:45

Lokýt

Re: Proč

No jak to chci řešit - copak je individuální silniční doprava jediná technologie, kterou známe?! Není, a co víc, je to dokonce ta nejméně efektivní. O zakazování nebo odebírání nikdo nemluví, stačí přenastavit podmínky a přesměrovat plánovaný vývoj. Většinu osobní dopravy a možná veškerou dálkovou (pro jistotu opakuju: dálkovou) nákladní dokážeme dělat i jinak.

Že hospodářství stojí na autech je především ostuda a prů.er jak vrata - horší už by bylo jenom kdyby stálo na zbraních. Následky jsou podobné.

A s tím že nejde nikam chodit - už jste zkoušel přejít dálnici?!

Mimochodem, ptal jsem se, jestli Vám nevadí, co svým autem děláte.

0/0
5.12.2011 1:26

nepetr

Re: Proč

Ne navedí mi co se svým autem dělám. Proč bych proboha přecházel dánici? Co to máte za nápady8-o.

0/0
5.12.2011 7:27

Lokýt

Re: Proč

No, v tom případě není důvod, aby lidem, blokujícím silnici, vadilo, co tím dělají Vám.

Ad přecházení frekventovaných silnic - protože jinak se na druhou stranu jaksi nedostanete?!

0/0
5.12.2011 13:28

nepetr

Re: Proč

tohle nemá smysl.

0/0
5.12.2011 13:54

Lokýt

Re: Proč

Bohužel souhlasím. Pokud si člověk uvědomuje, že auto vedle užitku dělá i hromadu škody, lze se bavit o řešení; pokud si to neuvědomuje, není co řešit.

0/0
5.12.2011 21:51

nepetr

Re: Proč

Co to zase melete.

Vy doma netopíte? Neperete? Nevaříte? Svítíte petrolejem?

0/0
6.12.2011 9:28

Lokýt

Re: Proč

Teď se nebavíme o vytápění, svícení, vaření a hygieně, teď se bavíme o dopravě. Ale když tedy chcete, tak - samozřejmě rozumím, na co narážíte, a děláte dobře; uvědomte si totiž, že ve vytápění, svícení i praní už je obvyklé (když teda zrovna není světová krize) všímat si zátěžovosti jednotlivých technologií a vybírat si pro používání ty nejméně náročné - lidi kupují pračky A místo E nebo F, státy uzákoňují úsporné žárovky místo obyčejných (pomiňme teď, že to byla blbost; jde o úmysl) a podporují obnovitelné zdroje energií místo neobnovitelných (zase teď nechme stranou, že většinou naprosto katastrofálně).

V dopravě se to neděje - tam se vědomě a systematicky podporuje technika nejnáročnější a nejméně efektivní. Není to zvláštní?!

0/0
6.12.2011 18:07

nepetr

Re: Proč

Určitě. Dnešní auta mají také spotřebu nižší než třeba před deseti lety stejně tak produkují méně škodlivin. Definujte efektivitu né pro sebe ale celkově. Myslíte že pro někho je efektivní využívat hromadnou doravu při cestě do práce mezi dvěma městy, nebo z vesnice do města? Můj známý dojíždí deně 45 km za parcí z vesnice přes dvě menší města. Jak vy říkáte efktivní hromadná doprava nemá z prvního města na trase kam by dojel busem žádný přímý spoj. Zajel by si denně cca 24 km cesta by mu tak s přestupy trvala 2,5 hodiny do práce a dalších 2,5 hodiny z práce. Myslíte že je pro něj efektivní takto jezdit? Autem ta samá trasa trvé cca 30 minut. Až bude hromadná doprava efektivní pak se můžeme bavit o jejím využívání;-). To samé v napřž. v Praze kdyby se byť třetina lid kteří jedou do práce autem ať už místníh nebo dojíždějících MHD v Praze by padla. Za stávajícího stavu jsou tram.bus.plné

0/0
7.12.2011 7:30

Lokýt

Re: Proč

Výborně! "Až bude hromadná doprava efektivní pak se můžeme bavit o jejím využívání.." Konečně se začínáme někam dostávat.

Když mluvím o efektivitě, myslím tím efektivitu TECHNOLOGIE, ne efektivitu JEJÍHO POUŽÍVÁNÍ. Elektrická vrtačka je jasně efektivnější než ruční nebozez - ovšem za podmínky, že máte zavedenou elektřinu; jinak vyvrtáte kulové. A stejně tak např. kolejová doprava má oproti dopravě silniční, nadto individuální, menší spotřebu materiálu i pohonných energií (a tedy i produkci zplodin), levnější stavbu i údržbu cest, vyšší možné rychlosti provozu, výrazně menší nároky na plochu, menší hlučnost a zdaleka není tak letální pro volně žijící živočichy - jenže těchto možností se u nás nejen nevyužívá, ale ještě šance na jejich využití čím dál snižujeme; místo zavedení elektřiny pro vrtačku zkrátka naopak vyhazujeme už i tužkové baterky a kupujeme jen další a další nebozezy. Ano, sice začaly mít anatomický tvar rukojeti, klika už nevrže atd., ale pořád jsou to jen ruční nebozezy.

0/0
7.12.2011 23:13

nepetr

Re: Proč

Jenže mě jde o efektivitu jejího používání nic jiného mne netrápí. Jízda hromadnou dopravou pro mne byla noční můra ještě když jsem byl malé dítě. Dnešní zkušenost není o nic lepší tak že můj názor je: Druh této dopravy je velmi velmi neefektivní a nikdy tohoto druhu dopravy využívat nebudu jelikož čas je pro mne cenný!!

0/0
8.12.2011 7:25

Lokýt

Re: Proč

A právě kvůli tomuto přístupu říkám: Místňák, na kterého důsledky takového uvažování dopadají, zase nemá důvod, aby ho trápilo, že se motorista někam potřebuje dopravovat, protože pro toho místňáka je zase cenné jeho zdraví. Jeden nebere ohledy na druhého, takže ani druhý na prvého.

Vaší osobní zkušenosti s HD je mi líto. Ale mimochodem, hezky to ukazuje, jak výchova člověka ovlivňuje po celý život :) Pro mě byla jízda hromadnými prostředky v dětství zdroj zážitků příjemných a zajímavých - a mám to rád dodneška.

0/0
8.12.2011 13:18

nepetr

Re: Proč

Již deset let žiji v Praze co ž je město co se týče dopravy nejvice zatížené problémem motorismu.  Do té doby jsem bydlel v horské vesničce a můžu vám říct že komfort života ve městě bych nevyměnil zpět za život na horách, život je otázkou priorit. Pokud vám vadí stávající stav v místě bydliště není nic jednoduššího něž se zablit a odstěhovat se jinam kde vám bude líp.  Lidé to tak dělají od nepaměti. Pořádát podbné akce je naprosto nemsyslné, nikam to nevede. To by pak lidé bydlící blízko trati mohli blokovat vlaky s odůvodněním že je to omezuje. Já svým jednáním nikoho neomezuju. Zajeďte si do Valašského Meziříčí k fabrice DEZA a pak se zamyslete jestli je Váš problém alespoň zlomek toho co trpí lidé žijící v jejim okolí.

0/0
8.12.2011 14:02

Lokýt

Re: Proč

Ne, tak to opravdu není správný způsob uvažování. Když mi někdo před domem ruší noční klid, mám tiše trpět a nebo jít spát jinam?! Vědomá lidská činnost není totéž jako přírodní podmínky - dá se regulovat, usměrnit, ukončit. To, co píšete, by byla pravda jedině kdyby nebyla alternativa - a u dopravy, jak jsem vyložil, alternativa je.

Zkrátka, jak se říkalo za komuny, "já jsem tady doma, ať se vystěhují ti špatní".

Co se děje ve ValMezu, nevím, ale na problému s auty to nic nemění.

0/0
8.12.2011 14:11

nepetr

Re: Proč

Problém není s auty ale s Lidmi a na tom Vy ani nikdo další nic nezmění. Buď je jen přesunete  jinam kde nějakou dobu nebudou nikomu vadit nebo se s tím smířit. Taky bych mohl říci že mě ruší několikrát za noc tramvaje a dunící autobs po dokny a to se bavíme o té vaší skvělé hromadné dopravě. A co s tím nadělám? Nic;-D

0/0
8.12.2011 14:25

Lokýt

Re: Proč

A to je přesně ono - představa, že auto je důležtější než člověk. To Vám připadá normální?!

Místo toho autobusu a tramvaje si tam představte jižní spojku. Bylo by to lepší?! Pochybuju... A mimochodem, "nadělat" se něco dá prakticky se vším.

0/0
8.12.2011 14:31

nepetr

Re: Proč

Neřešte co ten hluk dělá. Jestli osobní, nákladní auto, autobus, tramvaj ruší to stejně.

0/0
8.12.2011 15:27

Lokýt

Re: Proč

Rozdíl v hlasitosti, délce tvání - nic?!

0/0
8.12.2011 20:11

craki

FM

Hlavne ze o bchvatu Frydku Mistku se mluvi uz 20 let a porad nic, porad se jezdi durch mesto... A pro FM je teda zatez z Hyundaie daleko vetsi nez pro Trinec....

0/0
1.12.2011 15:35

honza83

Re: FM

On je trošku rozdíl v tom, že ve smlouvě s Hyunday se stát zavázal postavit rychlostní komunikaci zajišťující spojení Hyunday v Nošovicích s továrnou KIA u Žiliny (tedy silnici I/11 Český Těšín - Mosty u Jablunkova). Výsledkem jsou zatím jen obchvaty Jablunkova a Hrádku - oba jen jeden pruh v jednom směru.

+2/0
1.12.2011 16:06

moje.maličkost

Re: FM

Myslím, že tam je to horší...původně to byly skoro vesnice a teď aby tam měl člověk strach pustit dítě ze zahrady, přes F-M vede alespoň čtyřproudovka, kde mají osobáky nepatrnou šanci předjet kamiony a zrychlit provoz. Je to mazec dostat se do Třince zadem...a bude aut více po zdražování dálničních známek

0/0
2.12.2011 7:18

205

205

Jojo, když vám něco vadí, běžte otravovat ty, kteří na řešení problému nemají nejmenší vliv.

+2/0
1.12.2011 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.