Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oživit cyklistu trvalo dvacet minut, hasiči svítili na cestu vrtulníku

Na výjezdu z Opavy se v pátek večer srazil cyklista s autem. Záchranáři, kteří přijeli na místo, zjistili, že cyklista už nedýchá. Po dvacetiminutové resuscitaci se jim ho podařilo oživit. Hasiči museli osvítit silnici pro bezpečné přistání vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Podrazza

Neosvětlený cyklista je noční můra každého řidiče

Ale dokažte že mu ta blikačka (ne)svítila ;)

0/0
21.3.2012 16:13

Pilulkin

Taky jsem jednou jednoho málem sundal

Dodnes když si na to vzpomenu, tak mám z toho osypky.

Bylo velmi brzy ráno, spíš ještě tma než světlo. Začal jsem předjíždět náklaďák a ze tmy proti mne vyjel neosvětlený cyklista jedoucí uprostřed svýho pruhu - tak 2 metry od krajnice. Stihl jsem se zařadit bezpečně za náklaďák, ale na prvním možným místě jsem musel zastavit a zklidnit se, ještě teď mi běhá mráz po zádech.

Toho člověka jsem mohl zabít, brrrrrrrrrrr.

0/0
21.3.2012 9:05

Lumpíí i po banánu 5

Já jednou málem srazila cyklistu

temná noc, byla jsem na vedlejší a vidím, po hlavní jede osvětlený cyklista, tak jsem zastavila a pustila ho, rozjíždím se a dup na brzdu !!! Za ním jel ještě jeden, ale bez světel Rv. Fakt jsem ho uviděla v poslední chvíli a jen díky tomu, že ten "..." neměl zamazané kolo a zablýskly se ráfky ....

+1/0
17.3.2012 16:21

Králík z klobouku

Ilustrační snímek, ilustrační článek, ilustrační redaktoři..

+4/0
17.3.2012 14:33

Bobrufka

Podstatná otázka je,

zda měl světlo a reflexní prvky na oblečení, helma by taky zachránila hodně. Na čem a v čem spousta lidí na silnici vyrazí, to je fakt o život.;-€

+4/0
17.3.2012 13:43

nakej_nick

Re: Podstatná otázka je,

měl kulovno leda

0/0
17.3.2012 14:10

pavelthelong

kdo zajistuje vrtulnikovou ZS v Ostrave

a s jakym typem vrtulniku letaji ? Pokud vim, tak se leta pouze za dobre viditelnosti za dne a nocni lety jsou pouze z oznaceneho heliportu na oznaceny heliport.  Pokud to ma byt v noci, musi letat policie nebo armada a musi mit navic alespon navigatora

0/0
17.3.2012 13:00

Hijo De Puta II

Re: kdo zajistuje vrtulnikovou ZS v Ostrave

Vrtulnik bude nejspis Sikorski, ale jinak bych rekl, ze mas celkem nemistne problemy...:-P

+1/0
17.3.2012 13:47

pavelthelong

Re: kdo zajistuje vrtulnikovou ZS v Ostrave

ktery sikorsky ? S-76 ? protoze let v noci k nehode je v Evrope porad raritou a je zatizen znacnym rizikem pro posadku......P.S. nevim, proc mate problem s tim, ze mne to pouze (castecne kvuli profesi) zajima

0/0
17.3.2012 14:00

nakej_nick

-

http://www.pozary.cz/clanek/53153-cyklistu-po-stretu-s-autem-dvacet-minut-ozivovali-priletel-pro-nej-vrtulnik/

http://www.uszsmsk.cz/Default.aspx?subhref=LZS

0/0
17.3.2012 13:55

pavelthelong

Re: -

prvbi odkaz je zcela k nicemu. Tam je jenom to, co je v idnesu. V druhem odkazu je popisovany Eurocopter EC 135, ktery je jednopilotni a pokud vim, neni homologovany pro nocni lety, teprve az EC 147

0/0
17.3.2012 14:05

nakej_nick

Re: -

v prvním odkazu je navíc uvedeno, že šlo o vrtulník ZS; ve druhém odkazu je uvedeno, čím létali vloni v létě - a dá se předpokládat, že jde stále o platnou info

Lety HEMS do neznámého terénu je možné uskutečnit pouze od svítání do soumraku, ve výjimečných případech a vždy na základě rozhodnutí velitele vrtulníku, i v noci.

... tak nefrflat a číst ;-)

0/0
17.3.2012 14:16

pavelthelong

Re: -

no pokuosel jsem se neco najit, a treba v SRN (pokud jsem se docetl) neni EC 135 homologovana pro nocni pristani v neznamem terenu ani pro ZS, ani pro policii, nocni provoz pouze heliport-heliport. Vzhledem k tomu, ze jsem par letu absolvoval, je to pro mne zajimava informace. Vzhledem k tomu, ze vcera zapadalo slunce v 17:57, tak museli pristavat za uplne tmy........asi bych melz toho trochu strach. Kdo zajistuje v Ostrave provoz vrtulniku a piloty ?

0/0
17.3.2012 14:32

pavelthelong

Re: -

P.S. zrejme asi nejste uplne v obraze. Pokud vim, licenci na provoz vrtulniku a vycvik pilotu nemuze mit nikdy ZS, ale certifikovany dodavatel sluzby (v CR Policie CR, armada, soukrome firmy, v SRN ADAC, v Rakousku ÖAMTC) problem byva u soukromych subjektu, ktere obcas nejsou schopne zajistit kvalitu techniky a pilotu. Uz jsem si ale nasel, ze LZS v Ostrave provozuje soukroma firma DSA. docela by mne zajimalo, jestli vubec smeji lety HEMS po setmeni letat. Navic EC 135 t2plus je jasne deklarovan jako jednopilotni

0/0
17.3.2012 15:51

pavelthelong

Re: -

aha, na konci druheho odkazu jsem si teprve vsiml, ze je tam zajimava veta, ze mohou pristavat v neznamem terenu i v noci, pokud tak rozhodne pilot. Zajimave a obavam se i nestandardni reseni.

+1/0
17.3.2012 14:24

tervic

Re: kdo zajistuje vrtulnikovou ZS v Ostrave

Pozor, to neni pravidlo, nektere sluzby letaji nocni, nove tusim presunuli nocni lety z Olomouce do Brna, technicky vzato tomu nic nebrani, vrtulnik je schopen letat dle IFR a predpokladam, ze nejaci zachranari/policiste uz byli na miste pritomni, takze mohli pristani mimo heliport pomahat svetelnou navigaci, je to samozrejme podstatne narocnejsi nez ve dne, ale verim tomu, ze zachranari maji schopne piloty:)

0/0
20.3.2012 10:46

Modrý a zelený blesk

---

Chlap na kole vždycky vydrží míň, než chlap v autě. Chlap na kole se podle toho musí chovat, jinak smůla.

+4/0
17.3.2012 12:30

Pruit Igoe III.

Re: ---

Chlap v autě se podle toho samozřejmě taky musí chovat. Ohleduplnost především!

0/0
17.3.2012 14:02

Modrý a zelený blesk

Re: ---

Je naivní spoléhat na ohleduplnost druhých.

0/0
17.3.2012 14:24

Smrť

Re: ---

Samozřejmě, ale to je v první řadě nutné toho na kole vidět. Když se řidiči vyloupne ze tmy 20 metrů před čumákem auta, tak už může být pozdě. Většina cyklistů i chodců svou viditelnost po setmění (i za šera) dost přeceňuje.:-/

0/0
17.3.2012 18:27

vintason

ted záleží co se s ním stane

jestli byl 20 min bez vědomí a nedýchal tak nevím jestli se z toho dostane zcela v pořádku... aby se pak celý život netrápil na vozíku a nemluvil a nehýbal se, já osobně bych tohle nechtěl zažít a radši bych to ukončil, nechat se jako mladý přebalovat atd ... :-(

+1/0
17.3.2012 12:14

pettyo

Re: ted záleží co se s ním stane

Ono to není nikdy jistě. O mozku toho lidi ví pořád hodně málo.

0/0
17.3.2012 12:24

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: ted záleží co se s ním stane

souhalsim s vami... navic nekteri o mozku ani nevedi, proste ho nemaji...

+1/0
17.3.2012 12:42

TerMiXnatoR

Re: ted záleží co se s ním stane

o mozku toho vědci ví mnoho. Divil byste se kolik. Dokonce jsou o tom dokumenty. Doporučuji BBC sérii Horizon. Je několik dílů a ukážou Vám, co všechno už víme a vlastně i to co nevíme, za jak dlouho to vědět budeme a pak věci, které nebudeme vědět nikdy, protože naše vědomí neumí pracovat na kvantové bázi 8-o

0/0
17.3.2012 12:53

Modrý a zelený blesk

Re: ted záleží co se s ním stane

20 minut ho oživovali, tj. měl zajištěn krevní oběh.

0/0
17.3.2012 12:27

nakej_nick

částečně zajištěn krevní oběh

_dokonale_ prováděnou srdeční masáží se zajistí čtvrtina až třetina minutového srdečního objemu, tj. objem krve, který srdce vypudí při své normální činnosti za 1 minutu.

0/0
17.3.2012 12:51

pavelthelong

Re: částečně zajištěn krevní oběh

mnozstvi krve v litrech neni az tak rozhodujici jako oxygenace krve. Dle me vlastni zkusenosti lze dosahnout pri resuscitaci SO2 nekde okolo 65% (mereno pulznim oxymetrem na periferii) Moc to neni ale malo take ne

0/0
17.3.2012 13:24

nakej_nick

Re: částečně zajištěn krevní oběh

tzn. 2/3 nějaké obvyklé hodnoty saturace?

Nevím, jestli to platí i při tomto "pasivním" pohonu, ale normálně má v krizi srdce a mozek prioritu zásobování, žeano, to by ještě přidalo šancí.

Já mám jedinou zkušenost, kdy se ale nic neměřilo, kluk schytal 380V a na mokru ... a doufám, že jediná zůstane :-/

0/0
17.3.2012 13:44

pavelthelong

Re: částečně zajištěn krevní oběh

pod 50 % pulsni oxymetr ani nemeri. 80% maji nemocni s tezkym chronickym plicnim onemocnenim (nebo s nalakovanymi nehty nebo s centralizaci obehu-podchlazeni )

0/0
17.3.2012 14:11

Modrý a zelený blesk

Re: částečně zajištěn krevní oběh

No, znám chlapíka, co dostal 110kV (!). Ale v bezvědomí nebyl.

0/0
17.3.2012 14:26

furtspolu

Re: částečně zajištěn krevní oběh

Těch 110 kV  ho tak popálí ale nezabije , podstatně horší je to při 380/220 v. To nepopálí ale zabije - zástava srdce.R^ Nemusím to ale být pravda ,záleží na okolnostech.

0/0
17.3.2012 18:03

pavelthelong

Re: ted záleží co se s ním stane

ale zhruba 10 min od nehody trva, nez dojede ZS (ve meste, v lese na Sumave i 30 min). Po 5 minutach bez kysliku je mozek uz  k nicemu. Pokud v takovem pripade neprovadi resuscitaci sam ridic, jsou trvale nasledky skoro jiste a je jenom otazka rozsahu trvalych nasledku.....

+1/0
17.3.2012 12:55

Modrý a zelený blesk

Re: ted záleží co se s ním stane

To samozřejmě ano.

0/0
17.3.2012 14:26

nakej_nick

Re: ted záleží co se s ním stane

Jo a jinak už si prý vybral.

"Policejní mluvčí Schindlerová potvrdila, že cyklista na následky zranění zemřel." novinky.cz

0/0
17.3.2012 12:53

dcman

Podle podrobnějších zpráv.

Prý jel neosvětlený a v protisměru. Pokud je to pravda, tak mi ho tedy líto není.

Několikrát jsem se na silnici setkal s něčím podobným, jednou to byla dokonce matka s dítětem. Někteří cyklisté jsou hazardéři, počínaje když kličkují mezi auty v dopravní špičce a konče když vyjedou z vedlejší, nebo polní cesty téměř pod kola a vy máte problém abyste neskončili v nejbližším stromě.

+5/0
17.3.2012 12:05

pavelthelong

Re: Podle podrobnějších zpráv.

jenze ridic bude muset vysvetlovat, proc nejel tak, aby prekazku na silnici videl. To pujde dost tezko......takze riziko toho, ze dostane spoluvinu, tu bohuzel je........

0/0
17.3.2012 13:27

Kublajchan

Re: Podle podrobnějších zpráv.

To aby byl v povinné výbavě i noktovizor Rv

0/0
17.3.2012 18:41

macarát

Re: Podle podrobnějších zpráv.

Kdyby se jednalo o překážku statickou či víceméně statickou (ležící člověk, chodec jdoucí po krajnici), tak vysvětlovat musí. Ale neosvětlený jezdec v protisměru, to je holt smůla neosvětleného jezdce a nikdo po řidičovi nemůže chtít, aby s něčím takovým počítal.

0/0
20.3.2012 0:13

danhar1

Re: Podle podrobnějších zpráv.

ano máte pravdu za nějaké kolegy cyklisty se musím stydět když vidím co vyváději na silnicich atd.

+3/0
17.3.2012 13:59

Pán_Zlobrů

20 minut?

Tak to je stejně konečná :-/

0/0
17.3.2012 12:05

TerMiXnatoR

Re: 20 minut?

proč jako?

+1/0
17.3.2012 12:06

Pán_Zlobrů

Re: 20 minut?

nenávratné požskození mozku podle mne

+1/0
17.3.2012 12:11

TerMiXnatoR

Re: 20 minut?

proč? kyslík ten mozek měl a jestli tam bude nějaké poškození, tak u tohoto pána Sebevraha to nepůjde poznat ;)

+1/0
17.3.2012 12:14

peepa_47

Re: 20 minut?

Jak prosím? Jak měl mozek kyslík? Když nebušilo srdce tak se tak kyslík neměl jak dostat

+1/0
17.3.2012 12:33

TerMiXnatoR

Re: 20 minut?

masáž srdce? dobrý den, vy jste se dnes narodil ne? ;-D

+2/0
17.3.2012 12:41

TerMiXnatoR

Re: 20 minut?

ale nedá mi to, musím se stejně zeptat. Proč si myslíte, že se provádí masáž srdce a umělé dýchání a měl by to umět právě každý, než přijede odborná pomoc? Aby se osoba bez známek života nenudila nebo co?

+3/0
17.3.2012 12:44

jednou jistě příjde den ...

Re: 20 minut?

;-DR^

0/0
17.3.2012 12:45

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: 20 minut?

to je marny... dychani sice funguje, srdce bije jako zvon, ale mozek tam proste neni... :-)

0/0
17.3.2012 12:46

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: 20 minut?

nemate v tom trochu chaos...?

0/0
17.3.2012 12:45

nakej_nick

už jsem poučen

http://www.ordinace.cz/clanek/ozivovani-obnova-krevniho-obehu/

0/0
17.3.2012 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.