Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje povedou až k mošnovskému letišti. Stavět se začne na podzim

Ostravské letiště v Mošnově bylo dosud vlakem nedostupné. To se má brzy změnit. Železnice se na podzim začne stavět a příští rok ve stejnou dobu by mělo být hotovo. Objevují se ale i hlasy, že to bude poněkud drahá stavební legrace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marťan

Opravdu "výborný" nápad!

1. Koleje už na letiště a do zóny vedly, ale byly poměrně nedávno zrušené.

2. Cesta z centra Ostravy na letiště OKLIKOU přes Studénku a DOOKOLA celého letiště bude mít takových 40 km, přitom po cestě je to 25 km. A ostatní města, snad mimo NJ, na tom budou ještě hůř. Přitom ze Studénky vede k letišti téměř po celé cestě dálnice, včetně mimoúrovňové křižovatky a rondlu uprostřed polí...

3. Nač dvojkolejná trať, když se dá očekávat provoz jako na kyjovické jednokolejné tramvajové trati?

4. Při známé "spolehlivosti" a "dochvilnosti" regionálních spojů v podání ČD bude mít málokdo odvahu cestovat vlakem na letiště a vidina vlečení kufrů přes pole tomu taky nepřidá...

Shrnuto: kraj potředuje penízen na jiné důležitější dopravní stavby! Třeba na dokončení spojení na Slovensko, na cestu na Opavu, kolem Frýdku a to už nemluvím o opravách zoufalých cest po letošní i minulé zimě...

0/0
4.4.2012 9:29

zel.am

Dlouho plánovaná stavba,

jenomže má tu chybu že pro těch pár letů za den to nemá cenu. A zavlečkovat tamní firmy, v dnešní době bohužel o dráhu nemá nikd zájem, s provozem vlečky je spojena spousta papírování, revizí a podobně, pokud tam není nějaká firma s těžkým provozem a to není, tak nevěřím, že se tam někdy přistaví jedinný vůz k nakládce nebo vykládce. Ideální by bylo, kdyby udělali dráty až do Štramberka a natáhli ešusy z Opavy ob jeden do Štramberka, zároveň tím obsloužili letiště.V

0/0
4.4.2012 9:05

David Orság

Re: Dlouho plánovaná stavba,

Slon do Štramberka? Zbytečné, ty 810 + prípojné vozy bohatě (co do kapacity) zatím stačí.

0/0
4.4.2012 20:07

semelik

Vláček tam pojede, teď ještě jedno-dvě letadla a můžeme

si začít hrát na letiště.

0/0
3.4.2012 21:25

vlabra

K čemu to?

By mne zajímalo, k čemu to jako bude dobré. Kdyby se radši rozhoupali Pražáci a protáhly koleje, aby mohlo Pendolino jezdit až na Ruzyňské letiště.

0/0
3.4.2012 20:55

semelik

Myslíte Praha-letiště-Vaclav-Havel?

0/0
3.4.2012 21:26

bebíčko

Re: Myslíte Praha-letiště-Vaclav-Havel?

Fůůůj;-€!!

0/0
4.4.2012 10:04

Madness

Pomníček

Lukšův a Tošenovksého pomníček, toto je jednda z nejvetších hovadin. :-/

0/0
3.4.2012 19:27

Pro patria V.

Ono by to nemusel být až tak legrační nápad

Klíčové pro úspěch projektu a aktuálně Mošnovského letiště je propojit pozemní a letecké dopravce. Na místě managementu letiště bych se obrátil na Jančuru. Ten má vlaky a autobusy a mohl by letiště zavážet cestujícími z celé republiky (třeba i z Prahy). To by mohlo zaujmout low-costové dopravce a začít Mošnov nalétávat. Nicméně pro Mošnov je tu celkem silná konkurence polských letišť, která jsou "za humny". Bylo by to trochu složitější, ale je to jediné světýlko na konci tunelu, který si říká rozvoj Mošnovského letiště a okolí.

+1/0
3.4.2012 16:50

Santa1

Re: Ono by to nemusel být až tak legrační nápad

Přesně tak, když se nic neudělá, je to zahrabané navždy. Většina minulých investic do letiště se může prostou nečinností odepsat. Nebo se pokusí za evropské prachy letiště zatraktivnit. Taky narozdíl od toho minulého, je současné vedení kraje vstřícné i k low-costovým aerolinkám.

0/0
3.4.2012 18:13

sedmy.trpajzlik

Re: Ono by to nemusel být až tak legrační nápad

No to by ty nízkonákladovky tam prvně potřebovali mít ve větší míře a vůbec by museli mít zájem je tam mít, ne jak kdysi, hogofogo byli, nebyly jim dost dobré. Teďka když je konkurence v Polsku, kde se starali a brali všechny a navíc teď když zjistili že jsou opravdu v rejží, tak tam aspoň bude jezdit vlak :-D.... super

0/0
3.4.2012 18:47

boyy

:))))

vždyt je to přeci kvůli lepšímu pohodlý při dnách Nato:)));-D

+1/0
3.4.2012 14:51

Darkhalf Jr.

Re: :))))

Pohodlý? Dnách? Vy jste ukrajinec?

0/0
3.4.2012 17:14

boyy

Re: :))))

ne cigan ty demente:)))

0/0
4.4.2012 20:04

kakaki

Dobrý nápad !

Do (z) Ostravy končí jedna letecká linka za druhou, tak tam bude jezdit alespoň vlak. :-)

0/0
3.4.2012 14:01

brezinka1

Re: Dobrý nápad !

;-D

0/0
3.4.2012 16:42

Lord Helma

Žeby odklon

Tohle opravdu nechápu. Pro ty dvě latadla týdně tam opravdu nemuseli mastit "vysokorychlostní" trať. To už by bylo logičtější nátáhnout koleje z Dubiny nebo z Výškovic. Škoda, že nikdy nebyla dokončena trať do Brušperka. I tak je to hotové až do Nové Bělé k cestě. Nemluvě o tom, že se bude přesedat jako obvykle v Teplénce.

0/0
3.4.2012 13:31

Gonzales_sx1

Re: Žeby odklon

V lete je letadel vic :-)

http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-letovy-rad-pravidelne-lety/

ale i tak si myslim, ze navratnost bude problematicka. Jedine vyuziti by mohlo byt tak pro armadu, ktera naklada ruslany v Polsku ale dotankovat leta do Mosnova, kvuli delsi vzletovce. Kdyz tu budou mit koleje, mohli by nakladat i tady.

0/0
3.4.2012 13:47

Lord Helma

Re: Žeby odklon

Na to není třeba stavět dvoukolejnou rychlotrať. I na tu osobní bohatě stačí jednokolejka s rychlostí 80 , ba co dím i těch 60km/hod. A na odvoz jednoho většího letadla bohatě stačí zdvojená Vario LF3 (http://www.dpo.cz/vozy/tramvaje.htm).

0/0
3.4.2012 18:04

sedmy.trpajzlik

Re: Žeby odklon

100 km/h vysokorychlostní dráha? ..... hmmmm kde žijete? :) Do teď jste znal jen koněspřežku?

0/0
3.4.2012 18:49

albialbi

Hmmm

Na co to budou stavet, kdyz tam pristavaj a odlitaj "dve" letadla ;-);-);-)

0/0
3.4.2012 12:54

Gonzales_sx1

Re: Hmmm

Aby rychle namastili kapsu svym kamaradum ze stavebnich firem.

+1/0
3.4.2012 13:17

swarz

Re: Hmmm

No asi se pak lepe prepravi cestujici k odletu v Brne nebo v Praze

0/0
3.4.2012 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.