Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školačka, kterou ve čtvrtek v Karviné srazilo auto, zemřela

Osmiletá holčička, kterou ve čtvrtek odpoledne v Karviné srazilo a vážně zranilo osobní auto, v pátek zemřela. Školačka při střetu utrpěla poranění hlavy, hrudníku a břicha, do nemocnice byla převezena v kritickém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pk08

NAPROSTÁ TRAGÉDIE

0/0
13.7.2012 22:21

wiki5.5

vubec nechapu

kde lidi najdou silu k preziti smrti sveho ditete... a nechci se to ani na sve kuzi dovedet

+2/−1
13.7.2012 22:09

macarát

Re: vubec nechapu

Tak stačí mít doma další mrně, o které se zkrátka musíš postarat. Je fakt, že i to pak má život těžký, protože bude mít hodně úzkostlivé rodiče.

0/0
13.7.2012 22:24

sekyra18

nestesti

kamosovi taky jednou vbehl pod kola nejaky opilec, mimo mesto, vyskocil z prikopy, na miste mrtvy. Kdybych ja byl ten ridic, tak nevim, blby pocit, neni to tvoje vina, ale neda se to vzit zpatky. Rodice - tlucte detem do hlavy ze nemaji lezt do cesty a i na prechodu se divat vlevo, vpravo, vlevo, nekolikrat!

+11/−1
13.7.2012 18:16

Masový automobilismus nás ničí

Re: nestesti

Zrůdná je už samotná skutečnost, že prostor, kde se pohybují děti, není nijak oddělen od prostoru, kde se prohánějí tunová monstra. Vše korunováno parkujícími popelnicemi, které překážejí a brání ve výhledu snad na každém kousku prostoru, který připadá v úvahu. Rv

+5/−1
13.7.2012 18:19

elgeorge

Re: nestesti

To tunové monstrum, jak říkáte, nemůže za to, že mu někdo nečekaně vběhne pod kola. Že někdo přebíhá mimo přechod, činí tak na vlastní nebezpečí. Zátarasy nic nevyřeší, pokud to nebudou třímetrové ploty, nízké betonové zátarasy přímo vyzývají děcka k blbnutí na nich. Tím nijak nesnižuji smutnou událost, škoda mladý holky, škoda psychiky řidiče. Tomuhle se dá předejít jen tak jak říka předřečník, a sice tvrdou výchovou. A stejně to nebude 100%, protože síla stáda je často silnější, než přesvědčení jednotlivce.

+3/−1
13.7.2012 19:00

beldor8

Re: nestesti

Neco mi rika , ze byt tam byly zatarasy po stranach cesty , tak by tech mrtvych bylo jeste vice . Takhle je to aspon castecne videt , kdyby ti chodci vybihali zpoza betonovch pylonu tak...

0/0
13.7.2012 19:23

lady.zam4

Re: nestesti

ty mnohatune - oddělen je chodník a silnice

0/0
13.7.2012 20:42

Kidkid

Re: nestesti

Děti se mají pohybovat v prostorech k jejich pohybu určeným, tedy na dětských hřištích, oplocených zahradách rodinných domů či případně chodnících pro chodce.

Ve městě jsou silnice určeny pro pohyb dopravních prostředků a je celkem jedno, zda dítě vběhne po kola Babety nebo pod kola auta. V každém případě to pro něj bude mít fatální následky bez ohledu na rychlost pohybu dopravního prostředku. Fyzikální zákony nelze obejít a žádné vozidlo nelze zastavit na místě ani v případě jeho minimální rychlosti.

Je na rodičích, škole i dalších dospělých, aby dětem vštípili do paměti jak se musí ve městě chovat aby nepřišly k úrazu. Zejména, že nesmí bez rozhlédnutí přebíhat komunikace a hlavně ne vybíhat zpoza zaparkovaných aut!

Upřímnou soustrast rodičům té nebohé holčičky a pevné nervy řidiči před jehož vozidlo nešťastně skočila.

+2/−1
13.7.2012 20:45

maniacc

Re: nestesti

Uz si konecne zvykejte posuzovat veci podle toho jak jsou a ne jak se domnivate ze by meli byt! Jsou tam zaparkovana auta? Jezdi tam auta? Tak sa tam deti namaji hrat! A ne je tam nechat se hrat s tim, ze ty auta tam nemaji co delat!

+1/−1
14.7.2012 8:03

VyMeTaky

Re: nestesti

Zrůdná je především skutečnost, že tu dívenku patrně nikdo nepoučil. To nesouvisí s masovým automobilismem, protože tyto věci se stávaly už v době, kdy se o nějaké masovosti nedalo ani mluvit.

0/0
14.7.2012 12:11

lady.zam4

Re: nestesti

jenže nejhorší je to, když i mimo přechod si spokojeně kráčejí rodiče s děckem stylem - však zastav krávo :-/

+1/−1
13.7.2012 20:44

Kidkid

Re: nestesti

A pak se mnohdy strašně diví, když nákladní Tatra s nákladem písku nezastaví a byť zabrzděná z nich setrvačností udělá placku na vozovce.

0/0
13.7.2012 20:48

lady.zam4

Re: nestesti

stačí to moje autí... kolikrát to je na facku. Na přechodech taky jsou přesvědčeni o absolutní přednosti a s děckem za ruku ti vlezou pod kola, to nejde zastavit na fleku, byť nejedeš rychle :-/ Po hubě by zasloužili dospělí

+1/−1
13.7.2012 21:07

oldiess

Re: nestesti

No Vy jste mi asi taky jedna, když si vezete zadek tak Vás už nic nezajímá - od Vás může těžko někdo očekávat nějaké předvídání, hlavně" že j e t o na facku". Stačí mi ta Vaše poznámka o absolutní přednosti na přechodech - když s e k němu blížím, tak sleduju vše kolem a nic mě nepřekvapí, a když tam někdo s absolutní předností vběhne, tak to čekám a holt si zadek chvíli nepovezu ale posedím si

+1/−1
14.7.2012 0:20

lisbonka

Re: nestesti

Jenze ona ma pravdu, protoze absolutni prednost skutecne neni. Jsem chodec i ridic, kdyz se pohybuju autem v mistech, kde jsou prechody + zaparkovana auta, tak pred kazdym prechodem pribrzduju... jenze kdyz se nekdo nerozhlidne a vlitne vam tam, tak na fleku zastavit nejde, obzvlast, kdyz je treba mokro. Jako chodec to mam tak, ze radsi at to auto projede, protoze mam rada svuj zivot a s autem se pretlacovat nebudu. Je to o vzajemne ohleduplnosti a casto staci ocni kontakt.

+2/−1
14.7.2012 1:26

oldiess

Re: nestesti

no tak vidíte, že Vy přibržďujete, jen si vemte kolik bylo už tragédií, že zastaví bus a lidi jej zepředu obchází aby se dostali rychle na druhou stranu - jak vidím bus stát na zastávce tak jej objíždím prostě dvacítkou a hotovo - prostě vezu si zadek a přibrždění mě nijak neohrozí, protože vím, že nějaký splašený děcka cosi v busu vymyslí a hned po zastavení to vyrazí rychle realizovat a nějaký rozhlížení je to poslední, co je v ten moment zajímá

0/0
14.7.2012 8:56

maniacc

Re: nestesti

Co to melete? Predvidat ma jak ridic tak i chodec! Kdyz vlezu na prechod a auto je od nej 15 m, tak snad vim, ze to nemusi ubrzdit!

0/0
14.7.2012 8:06

oldiess

Re: nestesti

Jistěže má předvídat i chodec, ale pokud jedu v husté aglomeraci, tak musím počítat i s tím, že třeba osmileté dítě prostě nepředvídá - jen doufám, že Vy řidičem nejste. Protože pokud se blížím k přechodu a vidím ¨se motat poblíž něj lidi, tak prostě počítám s tím, že tamněkdo může vběhnout, zvláště dítě. a ani na 15 metrů mě tak nepřekvapí

0/0
14.7.2012 8:51

macarát

Re: nestesti

Patnáct metrů, na kraji přechodu člověk a vy to neubrzdíte? Jakou rychlostí se k tomu přechodu blížíte? Padesátkou s nohou na plynu?

0/0
14.7.2012 12:02

VyMeTaky

Re: nestesti

Ty's nikdy neviděl přechod v prostřed hlavního tahu ve městě?

0/0
14.7.2012 12:17

lady.zam4

Re: nestesti

ano, diskuze jsou plné řidičů, kteří za všech okolností předvídají a nic se jim nemůže stát. Takoví jsou asi jen ti, co najedou pár kilometrů ročně a přes město, které má jen jednu hlavní cestu. Protože pak nechápu, kde se berou ty nehody???? Jsem dlouholetý aktivní řidič se změřenou rekační dobou (velmi dobrou) a rozhodně mi už dítko vletělo před auto z mezery mezi zaparkovanými. I když jsem jela krokem a stála na fleku, přece se mi o kapotu opřelo. A aniž by se ohlídlo, běželo dál, zatímco já seděla deset minut s třesoucími koleny. Na chodníku skupinka bavících se lidí a i když před přechodem máš oči na šťopkách a jedeš pomalu, nečekáš, že dítě otce popotáhne za ruku a on se otočí a "čau bando, my jdeme", ti vleze i s malým přímo před auto, když se ti z mezery mezi parkujícími auty vynoří kočárek a za ním slepicoidní matka, která se až teď má šanci rozhlídnout, jestli něco nejede (zatímco přechod je o deset metrů dál, atd...

0/0
14.7.2012 9:01

lady.zam4

Re: nestesti

neměl by ti na přechod vletět šílenec na kole přímo pod čumák... atd, atd. Já vím, ty bys to všechno vychytal dopředu, jasně.A o tom to je, auto na místě nezastaví a PŘEDPOKLÁDAT by měli i chodci!

A slovo autí jsem použila záměrně, protože pán nade mnou mluvil o Tatře a proti té je moje auto prostě mimino, jasný?

0/0
14.7.2012 9:02

oldiess

Re: nestesti

jo a ještě to Vaše "autí" , to má teda taky dost

+1/−1
14.7.2012 0:21

AnimalFemal

Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

I když už nikdy nebude život jako dřív a bude je neustále pronásledovat slůvko "kdyby".

Řidičova noční můra ... taky přeji sílu se dostat z toho, že zabil dítě.

+6/−1
13.7.2012 18:00

in4mator

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

...že zabil dítě... to je relativní, stejně tak by se dalo říct, že se zabilo samo tím, že tam vběhlo a nerozhlédlo se.

+3/−1
13.7.2012 18:26

Masový automobilismus nás ničí

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Jasně, nejlepší by bylo dětem zakázat běhat. Hlavně abyste si ty zadky mohli dál nerušeně vozit, když už jste si vytvořili a násilím prosadili systém, kde se tunová monstra prohánějí hned vedle chodců, bez jakékoli efektivní zábrany, navíc s výhledem zastíněným stojícími popelnicemi.

Užíváte si iluze pohodlí jen na úkor života a zdraví jiných !!

+2/−1
13.7.2012 18:38

elgeorge

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

To, že někdo vběhne mimo přechod pod auto, za to přece nemůže auto. Kdyby nebylo aut, vběhne pod dostavník a lidé vašeho ražení budou vyžadovat vystřílení koní. Děti a někdy i dospělí přebíhají po vagonech, několik jich na elektrifikovaných tratích uhořelo. Budete taky brojit proti elektrifikovaným tratím, protože pár jedinců udělalo osudovou chybu?

+4/−1
13.7.2012 19:08

macarát

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Tak je tam trochu rozdíl, že auta jsou tak nějak všude (a na vesnicích často ani nejsou žádné chodníky nebo přechody), zatímco koleje jsou jen sem tam a vesměs není problém naplánovat si cestu tak, aby po nich nemusel.

0/0
13.7.2012 22:23

in4mator

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Pokud chce dítě přežít v dnešním světě, musí se včas naučit, kde může běhat o 106 (třeba v parku) a kde si musí dávat pozor. Když už byste zakázal tunová monstra-auta, dítě může vběhnout třeba pod několikadesetitunové monstrum-vlak, z vlastní zkušenosti vím, jak koleje děti lákají... Myslím, že třeba už v pravěku rodiče dětem taky "říkali", že je nebezpečné chodit na okraj útesu, protože se s nimi může konec skály utrhnout. Ale je pravda, že někdy se dětem nedá poručit, i když v tomto případě (školačka) šlo spíš o nepozornost...

0/0
13.7.2012 19:24

bim2

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Ridic ma z hlediska ustavy stejna prava jako chodec.. Obcas jsem ridic a obcas chodec... Deti at si samozrejme behaji, ale pokud behaji nekde po silnicich bez chodniku a bez dozoru, pak jsou rodice co si je poridili a nejsou schopni se o ne postarat, zkratka idioti...

+1/−1
13.7.2012 23:26

lisbonka

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Krasna demagogie :-( Vy jste nikdy v aute nesedel? Nebo v autobuse, tramvaji...?

0/0
14.7.2012 1:29

VyMeTaky

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Ano, vozím si zadek v Autě. Aspoň nebudu kolem čtyřicítky impotentní od sedla na kole. Víš proč? Protože to JE pohodlné. Ve třicetistupňovém vedru si takhle sedět v příjemných 22°C, upíjet studený džus, koukat, jak šlapálkové zdravě polykají prach a exhalace - Neměnil bych ani za nic.

0/0
14.7.2012 12:23

VyMeTaky

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Mírou toho, nakolik se komu šláplo na kuří oko při zajištění mého požitku, jsou peníze. Takže, vzhledem k nemalému zatížení daněmi, jsou to cyklisti a chodci, kdo užívá infrastruktury na úkor automobilistů.

0/0
14.7.2012 12:48

kalifkaca

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

dite se sice asi teoreticky zabilo samo, ale to nic nemeni na faktu, ze to toho ridice jiste pronasledovat bude. Urcite si projde milion "co kdyby". Stejne, jako ti rodice.

0/0
13.7.2012 22:10

in4mator

Re: Rodičům a příbuzným přeji hodně sil

Tak to je bez debat (pokud to není řidič charakteru jednoho nejmenovaného "piráta dálnic")

0/0
14.7.2012 8:39

Masový automobilismus nás ničí

Masový automobilismus

opět přinášel pokrok ????? RvRvRv

Před tunovými monstry, která se prohánějí na každém metru, není člověk nikde v bezpečí. Život ve městech se transformoval na neustálé uskakování před plechovkami, uhýbání, čekání, ohlížení, čuchání smradu a poslouchání kraválu. A bohužel, nedílnou součástí této iracionální mašinérie jsou i události toho nejhoršího charakteru.

+4/−1
13.7.2012 17:59

haru64

Re: Masový automobilismus

vy jste ale dukát.........dítě vyběhlo mezi auty mimo přechod přímo pod kola vozidla.....chce to více číst než plácat dukátoviny.........dítěte je mi sice líto.......ale to co tady plácáte je výplod chorého mozku........jestli je citroen xara mnohatunové monstrum

+6/−1
13.7.2012 18:13

Masový automobilismus nás ničí

Re: Masový automobilismus

"mnohatunové" píšete vy. A co je divného na tom, že dítě běhá? Jste nehorázný sobec. Chcete si vozit zadnici, ale nezajistíte dostatečnou úroveň bezpečí lidem okolo. Všechno to hodíte na ně. Systém masového automobilismu, který lidi jako vy hloupě opěvují, je přímo typickou ukázkou privatizace zisků a socializace ztrát. Masový automobilismus jedněm přináší radost pouze za cenu toho, že jiným přináší utrpení. !!;-€Rv

+3/−1
13.7.2012 18:16

haru64

Re: Masový automobilismus

na vás reagovat je jako házet perly sviním.........když se Vám tady nelíbí Kanada a její divočina Vám jistě bude vyhovovat.........a nebo šup na koně..........a co vy..........chodíte všude pěšky Vy nádobo cudnosti??????

+3/−1
13.7.2012 18:21

Masový automobilismus nás ničí

Re: Masový automobilismus

Ano, chodím pěšky, jezdím na kole či vlakem. Autem jedu tak 5x do roka a jen kousek.

Ostatně, na to, abych se stal závislý na autě, jsem příliš pohodlný.

+1/−1
13.7.2012 18:35

LIANAlinda

Re: Masový automobilismus

Kdo jede autem jen pětkrát do roka,nemá praxi a patří tak mezi ty nebezpečné.!!!!!!

+1/−1
13.7.2012 20:03

lady.zam4

Re: Masový automobilismus

takže taktéž patří mezi sobce, co si potřebují vozit zadnici. A pokud už chce mluvit o svobodě - pak i chodci mají nejen práva, ale také povinnosti.

Čímž nechci reagovat na holčičku, je to moc smutné. Jen tady ten tydýt mi pije krev

+1/−1
13.7.2012 20:41

macarát

Re: Masový automobilismus

Tipoval bych, že těch pět jízd do roka nepodniká za volantem, ale nanejvýš na místě spolujezdce. Tam snad zase tolik praxe potřeba není, ne?

0/0
13.7.2012 22:26

Kidkid

Re: Masový automobilismus

Pokud chcete být v bezpečí, doporučuji Vám, abyste si zakoupil nějaký dosud volný bunkr z 2. světové války a ubytoval se v něm. Tam budete v bezpečí před jakýmkoliv autem a vzhledem k umístění těchto objektů mimo dosah Internetu my budeme v bezpečí před výplody Vašeho chorého mozku.

+2/−1
13.7.2012 20:37

lady.zam4

Re: Masový automobilismus

;-DR^

0/0
13.7.2012 20:43

horymir

Re: Masový automobilismus

Chtel bych autora upozornit, ze pred par sty lety, v dobe kocaru a jezdcu na konich, bylo ve stredovekych mestech a vesnicich daleko vice lidi prejetych, ci podupanych konmi. A ten na koni  kdyz ses pozde uhnul Dal ti navic ranu bicem. Rekl bych ze dnes je to daleko civilizovanejsi.

0/0
13.7.2012 21:14

maniacc

Re: Masový automobilismus

Vy jste ale exot! To uz je na psychiatra!

0/0
14.7.2012 8:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.