- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Maxmilián Josef Sommerau-Beckh se proslavil tím, že u sebe schoval císařský dvůr v čele s blbým Ferdáskem Dobrotivým a posléze Franz Josefem I. (který zblbl dodatečně), když je v r. 1848 hnali Vídeňáci svinským krokem. Jinak to byl standardní německý flanďák na území Koruny české, jak tenkrát bylo běžné.
Anton Petter byl ničím se nevymykající producent olejomaleb na objednávku, jakých byly mraky. O jeho hezkém vztahu k českým dějinám svědčí obraz, jak maličký Václav II. klečí před Rudolfem Habsburským a žadoní o tělo svého otce, Přemysla Otakara II. Samotný obraz Zavraždění sv. Václava je umělecky bezcenný a je kuriózní jen pro svou velikost. Podobně jako slavná Slovanská epopej, kterou Mistr Mucha spáchal ve svém megalomansko - senilním období.
Jan Světlík je úspěšný ostravský průmyslník (všechna čest), který si nicméně svou kunsthistorickou nedostatečnost kompenzuje zálibou v kuriozitách.
Mno, me se ten obraz taky nelibi. Je to primo ukazkova predstava romantiku 19 stoleti, jak scena mohla vypadat. Vcetne spousty veci, ktere do roku 928 nebo 935 nepatri....
...já nevím, jestli je to otázka "líbí-nelíbí"...nad tím jsem třeba ani neuvažovala...ale je to mistrovské dílo staré 168!!! let a myslím, že je velká ostuda, že už dávno nebylo zrestaurováno a vystaveno...v žádném případě nejsem odborník a o malířství se nijak zvlášť nezajímám, ale domnívám se, že takovéto monumentální obrazy se ve světě ve velkém nevyskytují a proto by jsme je měli chránit a uchovávat pro další generace....