Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské stopy: Chybějí tramvajové trasy za město, vzpomíná Nekvasil

Divadelní režisér Jiří Nekvasil přišel do Ostravy v roce 2010. Za poměrně krátkou dobu své funkce ředitele Národního divadla moravskoslezského vytvořil výrazné operní inscenace. Zejména Život prostopášníka nebo Cardillac, připomínající nebo odkazující na bohatý kulturní život v meziválečné Ostravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kakaki

Trochu chybí dobrý ředitel NDM :-)

0/0
27.9.2012 15:44

Santa1

Každopádně článek je především o opeře

a té pan Nekvasil rozumí. Pokud se vzpomíná Cardillac, tak ten byl skvělý, ale Život prostopášníka, ten byl přímo FAMÓZNÍ. Lituji jedině, že jsem ho stihnul pouze 2x a pak poměrně nízké návštěvnosti. Ta se rapidně zvedla po úspěchu na Pražském jaru, kde z toho byli celí pryč. Máme v Ostravě i díky panu Nekvasilovi špičkovou kulturu a mám pocit, že si toho úplně nevážíme a kolikrát to pochopíme, až když nám někdo z Prahy otevře oči.

0/0
17.9.2012 13:05

kuk.vycuk

Nepamatuji, že by někde jezdily tramvaje za město do periférií nebo do jiných měst...

Ehm, co třeba Liberec nebo bývalá ústecká malodráha?

+1/0
17.9.2012 9:59

fousek2

Re: Nepamatuji, že by někde jezdily tramvaje za město do periférií nebo do jiných měst...

http://photo.vesos.net/displayimage.php?pid=435

0/0
19.9.2012 10:28

Lord Helma

Re: Nepamatuji, že by někde jezdily tramvaje za město do periférií nebo do jiných měst...

A to už nejezdila úzkokolejka z centra do Michálkovic, po její trase jezdil trolejbus 54 (dnes 104) a Karvinská tramvaj jezdila už z hranečníku, ne od Divadla.

Tak to vypadalo u divadla někdy v padesátých letech: http://photo.vesos.net/displayimage.php?album=26&pid=411#top_display_media

Vlevo úzkokolejka do Bohumína, Karviné, Michálkovic a Orlové, vpravo tramvaje do Přívozu, Zábřehu, Hrabové... a napravo od divadla obrovké autobusové nádraží pro ČSAD a DPMO.

0/0
21.9.2012 14:09

Lord Helma

Re: Nepamatuji, že by někde jezdily tramvaje za město do periférií nebo do jiných měst...

Celkem málo - komouši zrušili 68 km příměstských úzkokolejek a cca 25 km příměstských normálně rozchodných tratí. A to jsou fyzické délky zrušených kolejí, nikoliv délky zrušených linek.

0/0
21.9.2012 14:11

nic-moc

...poradí mi někdo?...

...zažil jsem jízdu tramvají od petřkovické nemocnice dál na Ostravu jako dítě,ale pořád nechápu,jak vedla tahle trasa...most je docela úzký,asi to byla jen jednokolejka. Na Hlučín vedla přes cihelnu nebo po nové cestě? A kde v Hlučíně končila?? Díky za informace...

0/0
17.9.2012 1:13

tevp

Re: ...poradí mi někdo?...

Ano, tramvaje jezdily po 1 koleji přes most přes Odru (a auta čekala). Vedla v místech nové cesty a v Hlučíně končila na vlakovém nádraží.

A to mi připomíná : Víte, jak se čínsky řekne obyvatel Hlučína ? Hlučinčan. A jak se česky řekne Číňanovi, který bydlí  Hlučíně ? Hlučiňan. A teď hádejte, které je správně česky ... ;-)

0/0
17.9.2012 6:56

Lord Helma

Re: ...poradí mi někdo?...

Tady je nafocená celá trasa, jen popis ještě chybí: http://photo.vesos.net/thumbnails.php?album=21

0/0
21.9.2012 14:12

Marťan

Tak, tak...

Komunistická devastace centra Ostravy byla dovršena současným divokým kapitalismem. To, co se nezbouralo za socialismu, se následně předělalo na úřady, školy a soukromé kanceláře. I technické památky SEraději  zbouraly (zimní stadion s otvírací střechou) než by SE urdžovaly.  Jiné SE brzy zbourají taky (jatka).

Město zakázalo parkování (tedy jen na povolení), čímž poklesla návštěvnost centra a nakonec se tu postavila Fukušima, pročež se zrušily i poslední významnější obchody.

A tak se tu živoří pod vládou ČSSD a ODS. Za co, pane bože, za co?

0/0
16.9.2012 20:51

Santa1

Re: Tak, tak...

Jenže za komunistů si město udržovalo jistou dynamiku průmyslové metropole Československa. Nebyl prostor pro falešný sentiment. Co dožilo, mělo ustoupit novému, funkčnímu. Když ve 30.letech stavěli v článku uvedeného Bachnera, nebo oplakávanou Ostravici-Textilii, myslíte si, že to bylo na zelené louce? Ne, bouralo se kvůli tomu a byly to historické stavby, které šly k zemi. Nákladně rekonstruovat technicky a kapacitně nedostatečný zimní stadion? V Americe, ale i jinde by se vám jedině vysmáli. Tam bez sentimentu pošlou k zemi i architektonický skvost, když se uživatelsky přežije.

Taky nevím o jediném "významnějším obchodu", který se zavřel kvůli nové Karolině. Naopak. Díky ohromné nabídce prodejních ploch vzrostla konkurence a najednou se můžou v centru udržet zajímavé obchody, které to jinak měly nahnuté.

A Ostrava živoří pod krutovládou ČSSD a ODS? ;-D

0/0
17.9.2012 8:57

Santa1

Re: Tak, tak...

Kdo myslíte, že stojí za náhlým demoličním výměrem pro Přednádražní? Zaslechl jsem, že jistý Semer@k z hnutí spasitelů Ostravy. Tož to se máme na co těšit.

0/0
17.9.2012 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.