Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Darovaných kol jsou tisíce, ale scházejí peníze na přepravu do Afriky

Slíbili kola chudým dětem v Gambii, aby nemusely chodit do školy vzdálené několik kilometrů pěšky. Zatím jim ale žádné nedali, ačkoli lidé z celé země jich společnosti Kola pro Afriku darovali za pouhých sedm měsíců už přes pět tisíc. Chybí totiž peníze na jejich přepravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prostejentak

Dopravu a logistiku doporucuji

penechat odbornikum. Pokud budu chtit vyuzit mistni firmy , obratim se na jiste experty vetsinou sidlici v tzv. vybydlenych domech. Ti umi prepravit jizdni kolo jak v ramci trojboje , tak i v solo disciplne. Na dalkovy transfer se potom specializuji firmy z Rumunska a Bulharska. Neni tajemstvi ze umi /darovane / , kolo upravit pro jejich domaci pomery v rekordnim case a stejne tak rychle nalozit do privesu , navesu , a jiz ho expedovat. Zaskolovani neni treba , jsou v tomto oboru velice erudovani.

+1/0
30.9.2012 14:12

Nečasjennačas

Jo, jízda na kole do mešit bude opět snadnější.

Tam se dozvědí, jak zabíjet nevěřicí.

0/0
30.9.2012 10:40

2kedar

Mé dceři....

Šlohli už druhé kolo...... žebych je šel hledat až do Afriky..?;-D

+1/0
30.9.2012 8:45

generál Failure

To je ale levicového remcání

Každý má právo darovat cokoliv ze svého majetku komukoliv se mu zachce. Lidé to udělali a teď tu na diskusi remcají levičáci, že by ti ostatní měli se svým majetkem naložit nějak jinak ;-€ Od toho je to majetek, že s ním majitel může libovolně nakládat a nemusí poslouchat nějaké přemoudřelé plánovače!

0/0
29.9.2012 21:54

tajny agent

Re: To je ale levicového remcání

Kazdy ma pravo darovat ze sveho majetu co chce, jestli to neni proti zakonum zeme, a zaroven, pokud vim, tak kazdy ma pravo na to rict svuj nazor, jestli tim take nejaky zakon neporusi.

0/0
29.9.2012 22:21

tajny agent

V zemi kde kazdorocne umrzne spousta lidi na ulici,

kde minimalni mzda je rovna zhruba mesicnim nakladum na mestsky 3+1, kde se ztraci kazdorocne miiardy se lide skladaji na kola pro deti v  Africe ... hm, jen mi to prijde takove trosku jako z jineho sveta ... ale proc ne ... ty bezdomovce musi vyresit zakon, i tu minimalni mzdu a ty kradeze ... take ...

+4/0
29.9.2012 21:32

SpamSpam

Prosba

Mohli by všichni, kteří už teď dopředu vědí, že to nemá smysl, udělat napřed svůj vlastní charitativní projekt a pak sem psát moudra? Anebo když se jim do toho nechce, tak jít otravovat vzduch někam jinam?

Bravo pane Posoldo!

0/0
29.9.2012 19:10

petr_12345

nic jiného než "charitativní projekt" tě nenapadne?

To asi nějaká nemoc z povolání, kde kážeš z kazatelny druhým co mají dělat?

Můj projekt je že živím svou rodinu, a Jehovisty a jimpodobné pachatele dobra posílám tam kam slunce nesvítí.

Jestli ti tato diskuse nevoní, běž TY někam jinam.

0/0
2.10.2012 20:07

4. jezdec apokalypsy

Mě by zajímalo,

co lidi vede k tomu, že něco darují po nějaká daleká afričančata? A pak, co budou dělat, když uvidí, že jejich kolo, které darovali na charitu uvidí v aukru na prodej za peníze ;-D.

+4/0
29.9.2012 18:24

Kublajchan

Re: Mě by zajímalo,

Mě bys spíše zajímalo, zda na těch kolech budou skutečně jezdit a nevymění je třeba za jídlo nebo jim je někdo ukradne.

+1/0
29.9.2012 18:47

ludra.hnida

nevim no

kdyby ty kola radsi dali ceskym detem a ne tem africkym udelali by lepe...

+3/0
29.9.2012 17:21

romano123

Re: nevim no

My jsme oslovili českou veřejnost a požádali o kola, která už lidem dosloužila. Lidé dobrovolně tato kola darovali. Osobně v pomoci bližnímu nevidím rozdíl, jestli je to Čech a nebo někdo z Afriky. Těch "potřebných" lidí, dětí je mnoho, kdekoliv po světě. Osobně mě nezajímají hranice, žijeme všichni na jedné planetě a jestli je někdo Čech, Kanaďan, nebo někdo z Afriky je stejné - je to člověk :-)

0/0
29.9.2012 17:39

protikandidat

Re: nevim no

Já v tom tedy rozdíl vidím a to dost podstatný. Pokud bude v mých silách pomoct všem X miliardám potřebných, tak to rozlišovat nebudu. Pokud můžu pomoct jen několika málo jedincům, tak koho si vyberu? Svojí ségru, syna svojí kolegyně, souseda z protějšího baráku ... nebo někoho z Ghany nebo odkud? To stejné pokud budu chtít darovat třeba ledvinu - můžu dát jen jednu. Koho si vyberu? A jak to obhájím před nejbližším možným potřebným, že je pro mě méně důležitý, než ten z Namibie?

Nikdo se na mě prostě nemůže zlobit, že preferuji jedince, kteří jsou mi geneticky co nejblíže, nejbližšími příbuznými počínaje. Jakékoliv jiné chování mi naopak přijde totálně proti logice a přírodě.

+5/0
29.9.2012 19:39

romano123

Re: nevim no

Ano, to že dávám nejbližším, svým dětem, manželce, rodičům... to je samozřejmost. Ale snad je ta naše lidská duše větší, než jen pro sebe a pro ty své nejbližší. A jak naložit s tím prostorem se můžu rozhodnout nebo vyslyšet, kam mě to láká. A tam se to může kloubit stále s mými zájmy nebo i nutností pracovat. Takže jdu pracovat a např. vyrábím auta pro náš trh i pro cizí, peču chléb pro lidi svého města nebo i pro přespolní, obchoduji s výrobky odněkud, ani nevím odkud, ..... Co člověk to názor, co člověk to prostor pro někoho dalšího a třeba i pro někoho za hranice. A proč to děláme? Protože nás to tam táhne a cosi nám to i přináší a primárně určitě ne peníze.

0/0
29.9.2012 20:17

fjmikes

Pesky do skoly

Nejsem tak stary, ale pamatuji dost. V letech 1953 bylo mne a mym spoluzakum 10, 11 let a chodili do strediskove obce do skoly z okolnich obci a samot pesky 4-8 km jednu cestu a zpatky stejnou vzdalenost. Autobusy nejezdily ani na kole se u nas jezdit nedalo, protoze pesinka byla kolem Vltavy a nebo cesta od Vltavy nahoru byla takova, ze to proste neslo a ani to kolo nebylo. Prisli vsichni ve snehu, v desti i za tmy.V zime  v lese kolem potoka si po ceste svitili baterkou. Takze si myslim ze i africke deti mohou chodit pesky do skoly. Proc se stale starat o nekoho, o nas a me spoluzaky se take nikdo nestaral a ani autobus nezaridil.

0/0
29.9.2012 17:11

romano123

Re: Pesky do skoly

To je hezká reakce, obrázek toho, jak to bylo kdysi u nás a jak to ještě někdo pamatuje. V Africe je to trochu jiný, řekl bych, ne až tak líbezný příběh. Např. dívky, které se nedostanou do školy, jsou v 15-ti letech prodány a mají děti, viz. http://www.youtube.com/watch?v=QnD0Z4WJ5LA

Absolvování školy může mít příznivý vliv na snížení výskytu ženské obřízky, která je v některých afrických zemích ( i v Gambii) velmi častá.

Vaše otázka na závěr.... Proč se o někoho starat... co na to říct, no protože někdo chce. Zná tu situaci, zná tu zemi, věří, že to má smysl...

0/0
29.9.2012 17:33

fjmikes

Re: Pesky do skoly

Neni to kdysi je to nedavno a  ja si to velmi dobre pamatuji. Libezny pribeh? Pro 11ti lete deti vstavat v 5 rano aby byly v 8 hodin ve skole? Kdyz to rikam mym undergraduate students v NYC kteri nejsou schopni prijit vcas v 9:00 AM tak si mysli ze jsem se zblaznil. Myslite si ze tim neco zmenite? Az to tam dovezete tak to tam ti sefove ukradnou a budou s tim kseftovat. To je tak naivni jako kdyz uci Americane  ty zaostale Afgance hlidat si poradek ve vlastni zemi a oni potom na ne obrati zbran.

+5/0
29.9.2012 17:57

romano123

Re: Pesky do skoly

Chtěl bych s Vámi polemizovat v přátelském duchu.To líbezné jsem myslel, tak jak jsem to cítil, z Vašeho psaní, já to osobně nezažil.Ale líbezné myslím také proto, že je to a bylo to tak v bezpečné zemi, i když s komunisty, ale bezpečné.Ta Afrika je opravdu v mnohém jiná, v přítomnosti, v možnostech pro budoucnost.

A s tou naší naivitou je to jinak. Podílel jsem se na tomto projektu v Anglii, odkud se za posledních 7 let odvezlo do Gambie přes 10 000 kol. Je tam místní koordinátor, který po tuto dobu kolo přebírá a spravedlivě je rozděluje do škol. Byl jsem u toho i v Gambii. Mám plnou důvěru, že se s koly nekšeftuje a že se dostanou k dětem. Zároveň jsme se účastnili výukového projektu, kdy jsme učili místní, jak kola opravovat. Při pokračující aktivitě i z ČR může v budoucnu vzniknout něco jako učební obor opravář jízdních kol. Přál bych si i druhým, aby dali dávku naděje pro pozitivní myšlení i ve směru afrického světa, kterému má smysl smysluplně pomáhat a učit je jak si pomáhat.

0/0
29.9.2012 18:10

sat037

neziskovka

sakra to je byznyskejs, vybereme kola a pak se uvidí. Takhle fakt můžou fungovat jen neziskovky a státní správa.

+6/0
29.9.2012 16:50

romano123

Re: neziskovka

Nechápu, proč si myslíte jen to nejhorší. Možná proto, že jste něco podobného nezkusil. Samozřejmě, že jsme začali více aktivit současně, tedy vybírat kola i shánět peníze. No a prostě darovaných kol je více, než obdržených peněz. Věříme, že finance seženeme také a brzy kontejner odešleme. Kola selektujeme a ta pro Afriku, tedy horská, opravujeme. Rád bych Vás pozval do centrálního skladu v Ostravě, kde kola opravujeme. Rád bych Vás také pozval na akce, kde sháníme finance, ne pro sebe, ale hlavně pro odeslání kontejneru s nachystanými koly. Viděl byste, že to není úplně snadná věc. V únoru tohoto roku jsme začali úplně od nuly... Ještě bych chtěl zmínit, že ne všechna darovaná kola jsou vhodná pro Afriku - vzhledem k africkému terénu a také z důvodu nedostatku některých náhradních dílů. Přeji Vám, aby se Vám dařilo věci nahlížet z více stran, než vyřknete soud. Pak i Váš život bude o cosi bohatší.

0/0
29.9.2012 17:22

Nečasjennačas

Re: neziskovka

A co takhle se starat o naše lidi? V každé zemi jistě  existují ti méně schopní, někde je jích víc, někde míň. Ale nevidím důvod, proč se starat o cizinu, když jsou problémy doma. To co děláte, je čistokrevné ignorantství, protože v zaostalých zemích si hrajete na lordy, zatím co tuzemsko je proti vyspělým zemím taky zaostalé.Rv

+2/0
30.9.2012 11:05

Leontyn1

Re: neziskovka

Já ten soud vyřknu velmi rychle, cpeme do zahraničí, stavíme tam silnice a školy a sami máme díky naší vládičce pomalu holej zadek. !!!

0/0
30.9.2012 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.