Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průmyslníci z Ostravska chtějí spojení s přístavy, kanál zůstává snem

Ve snu o stavbě kanálu Odra - Dunaj - Labe zůstává faktem jedna věc: průmyslníky v Moravskoslezském kraji láká. Říkají, že říční dopravu nutně potřebují. O plánech na průplav se tak i nadále mluví. Druhá věc je, jestli jsou reálné. Například ochránci přírody stavbu považují za nesmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M96i52l92o74š 43R25e56c73h18t79o97r61o69v34i20č 7684860542343

Pokud se vrátí lodní doprava alespoň částečně k zápřahu větru do tahu lodi, potom o to bude vhodné uvažovat. Bude-li tuto možnost ignorovat, není kam spěchat.

0/0
27.6.2013 13:05

J91i24ř53í 12Š36e14j87n30o25h98a 4412543844943

Pokud vím, tak nákladní kapacita  železnice není ani  zdaleka vyčerpána.  Průmyslníkům se zdá železnice pomalá proti kamionům. Vodní doprava je několikrát pomalejší než dráha a  ještě  může být ohrožena  suchem nebo velkými mrazy.

Z toho logicky vyplývá, že  stavba  kanálů je dnes naprosto nesmyslná. 

Naši průmyslníci v 19. a 20. století se dokázali prosadit ve  světě  a  stačila jim jen železnice.

Ostatně  jestli je to eknomicky efektivní, nechť si zájemci o  lodní dopravu založí konsorcium a  zainvetují sit ten kanál sami. Mohou tam vybírat mýtné . Uvidíme ten frmol a  návratnost ;-D

Podle mne to protlačuje jen betonářská lobby.  Jinak se to vysvětlit nedá.

0/0
25.11.2012 16:56

M42i19r26e19k 38C50h87ý47l83e77k 4119434167684

Pane štalmachu  , opět nevíte o čem píšete. 1a 2 splavný  přístav na Odře je Gliwice , port a kanálem ulga Raciborz , zde se realizuje různý  náklad. Po  vodě se zde vozily segmenty pro blízský zavod Opel. Začal se stavět zbiornik Racibotz dolny takže vody bude dost i do Kopytova  za Bohumínem. Inu Peška to zkoušel a povedlo se již v roce 1988!! Loď Los 2 s hydromety , pokuzd bychom měli schopné lidi na povodí Odry tak to jede zase  a  je výstup , pokud jsou tam reinkarnovaní politici nelze se divit, že nic nejde. Ano po malých úpravách i bez kanálu by šlo  z oOstravska dostat  půl roku mimo léta nadrozměrné předměty . Jinak kienderzyn - Kozle je zavřený.....pane štalmach....;-O

+2/0
22.11.2012 13:55

M19a71r85e54k 63K54o29s66t20e96l68e82c28k71ý 6543466138

Takový československý technický evrgrín, nepravidelně přicházející a zase mizející...

Byly sice postaveny přehrady, které měly dodávat vodu, na území Ostravy už stála i část jezu, která byla v 80. letech min. století odstraněna, ale...

Pokud se ale takové vodní dílo nepodařilo prosadit a postavit za socialismu, kdy bylo zapotřebí dopravoavt tisíce tun hromadných substrátů, tak teď už se to určitě nepovede! Copak se nějaké vodní dílo v poslední době podařilo protlačit přes nejrůznější přízemní ochranáře, zelené pissy a nejrůznější domkaře? Jedině poslanci spekulující s pozemky by měli radost...

V současnosti nejsme schopni využívat postavené železnice, dostavět labskou vodní cestu, ani zabránit záplavám postavením dalších přehrad. Kdo by využíval dopravu po vodě? Hutě? Ty už brzy skončí. Doly? Vždyť už máme jen jeden u Karviné. A pro těch pár vítkovických výrobků se to asi nevyplatí...

Smutná historie a neradostné vyhlídky této země...

+7/−2
22.11.2012 13:35

J90a77n 46S70o91u65k82u90p 1224244746145

Doly jsou čtyři...

0/0
23.11.2012 21:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.