- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajimave je, ze pro Prahu podobna studie neni (nebo je podobne dobre propagovana). Tranzitni nakladni doprava z cele Evropy hnana sidlistem je dostatecna ukazka arogance prislusnych uradu. Ono by se totiz mohlo ukazat, ze nejde jenom o sidliste primo prilehla, ale o cely jihovychod Prahy
To bude všude, kde je podobná intenzita dopravy a podobné osídlení.
Proto je velice důležité zakázat kouření cigaret,protože kouření může zabíjet.To je ještě horší než prach a smog v ulicích.
mě pomalu ale jistě zabíjí některé výmysly politiků..
a) ústecký kraj je v prachu také téměř pořád
b) hlavně že chce Heger zakázat kouření v hospodách
c) dovážené potraviny nejsou kolikrát košer
Limity jsou dnes stanoveny nesmyslně nízko. Jsou dnes tak 100x nižší než za socíku.
Když se přihlédne k hustotě osídlení, průmyslu a dopravy na Ostravsku, jsou tam prostě překročeny fyzikální limity té krajiny a ta prašnost se tam prostě překračovat musí. Její snížení, aby se prašnost do limitů vešla, nebude možné jinak než zásadním negativním ovlivněním celkové ekonomiky této oblasti.
Ať už se bude jednat v oblasti osídlení o zákaz levných kotlů za 15 - 20 tisíc a místo nich drahé automatické kotle za 60 - 100 tisíc nebo tepelné čerpadlo za 300 tisíc. V oblasti dopravy o snížení intenzity na zlomek současné hodnoty či o zavádění kontinuálního plošného neustálého čištění a kropení všech dopravních cest včetně betonových a asfaltových parkovišť. U průmyslu nasazení takových podmínek, že kromě ajťáků třeba v TietoEnatoru a krejčovských podniků typu zkrachovalého OP Prostějov atd většina ostatního průmyslu bude na splnění emisních podmínek potřebovat tak vysoké investice, že kvůli vysokým výrobním nákladům během krátké doby z Ostravska prostě uteče.
Prostě Ostravsko buď bude ožebračeno a lidi se odtud budou stěhovat pryč nebo se připustí, že limity budou pravidelně překračovány.
A mimochodem v civilizovaných oblastech lidi u ocelárny nebydlí, bývá tam masívní nárazníkové přírodní pásmo absorbující prašnost a jiné znečištění.. Nebo v méně civilizovaných oblastech tam jsou getta nejhůř placených zaměstnanců ocelárem, po kterých nikomu nic není a kteří kvůli nízkým příjmům nemohou bydlet jinde než na místech s vysokým znečištěním životního prostředí, kde je díky tomu bydlení za pár šupů.
Ano, zvláště dieslové motory to je výživa pro obyvatele. Jenže lobby výrobců osobních aut, kteří investovali do těch skvělých "ekologických" dieslových technologií to bude dál popírat. Snížit daň z benzínu by mohlo pomoci. V USA považují dieslový pohon za podřadný a také je to na ovzduší znát, ve městech to sice smrdí, avšak méně a nedusíte se.
Dieselové motory jsou právě problém. Moderní opatření sice odstranilo produkci černých sazí z výfuků, ale ty nejmenší sazové částice právě té kritické velikosti do 10 mikronů produkují dál v nezměněném množství. To jsou právě ty, co nejsou vidět, takže opticky je všechno v pořádku.
Žil někdo vůbec na Ostravsku ? Já 20 let a když se dnes vracím do dvou dnů mám opět kašel, rýmu, knedlík v krku .... zajímavé, že nikde jinde jen na Ostravsku se tyhle potíže objeví a nepotřebuji k tomu nějakou studii.
Potvrzuji ze mluvite pravdu, ja mam stejny problem, zila jsem v OV 23 let a ted kdyz jedu navstivit svou rodinu, pocitam uz automaticky s tim, ze odjedu se zanetem prudusek, kteryma normalne vubec netrpim. A moji ostravsti pratele maji za to, ze to je vsugerovane, ale jak vidim - nebot nejsem sama, kdo tento problem ma bohuzel
A co kamionová doprava?Stovky jich denno denně pojíždí v kolonách.Kdyby tady byla pořádná dálnice taky by to asi něco pomohlo.Od roku 2004 co jsme členy EU a zmizely hranice,zde jezdí bezmála 5 tisíc nákladních vozidel denně.Z toho si tipnu 90% PL (ti tu jen projíždí).
Je to opravdu směšné co se tady děje ...omlouvám se je to už k pláči
No spíš železniční dopravu než dálnice, ale pokud se nemýlím, tak nákladní železniční doprava u nás naprosto upadla a samozřejmě je to všem jedno.
A což tak napsat, kde se ty znečišťující látky berou!
Když pohledáte na netu, tak to zjistíte:
Benzo[a]pyren je produktem nedokonalého spalování při teplotách 300 až 600 ° a nachází se v uhelném dehtu, v automobilových výfukových plynech (zvláště ze vznětových motorů), v každém kouři vzniklém při spalování organických materiálů (včetně listů tabáku) a v grilovaných potravinách.
Limity byly v roce 2005 překročeny na 80 % měřicích stanic - v Praze, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Plzni, Ústí nad Labem, Liberci, Mostě, Teplicích a Kladně.
Zdrojem arsenu je spalování fosilních paliv, hutní a rudný průmysl, výroba barviv, koželužny, aplikace některých insekticidů a herbicidů, textilní a sklářský průmysl. Značné množství arsenu je obsaženo ve výluzích z elektrárenských popílků, v některých důlních vodách, ale i v odpadních vodách z praní prádla.
Tak co teda zakážeme?
Praze je hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi automobilova doprava...Mesto s tim ale nic nedela, lobbing je silny....
Kdyby všichni lidé z Ostravska vypadli do jiných částí republiky, kdo by tam pracoval? Myslí na to vůbec zbytek republiky, který se Ostravanům jen hloupě pošklebuje? ostatně - nad Ostravou nejsou žádné hranice, ten sajratj, až ho bude ješt+ě více, bude hubit i ostatní obyvatele ČR. Zatímco nyní se boj se znečišťovateli dá vést, až přerostou přes hlavu všem, nebude jak situaci řešit, jedině vymřením obyvatelstva. Opravdu chcete jen pracovat do 70 a pak, ne-li dříve, umřít?