Diskuze

Ostrava má půl miliardy na cyklostezky. Přibudou jich desítky kilometrů

Podmínky pro cyklisty nejsou v Ostravě ideální. Milovníci jedné stopy mnohdy mají obavy do rušných ulic plných aut vyjet. To se má ale do tří let výrazně zlepšit. Město vyčlení na rozvoj cyklistické dopravy půl miliardy korun. Jen letos chce postavit 30 kilometrů nových stezek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Než začnete výskat, jaké, že jsou cyklostezky dobro, projeďte se prosím po našich (nejen po zimě) velice kvalitních silnicích. Ty silnice nám slouží nejen k tomu, abychom se po nich dopravovali do práce, ale též, abychom měli co do huby (dovoz zboží). Navíc každý motorista platí svým způsobem mýto (spotřební daň z paliv a DPH), takže se domnívám, že si zaslouží komunikace takové, aby se po nich dalo jezdit bez likvidace vozidla. Ale ne, my radši peníze vysypeme do cyklostezek používaných maximálně půl roku, několika stovkami jedinců, než bychom silnice uvedli do provozuschopného stavu.

7 3
možnosti

Zajimalo by me, jaka je hybna sila za tim vsim. Jde o zabavu nekolika stovek, maximalne tisicu, lidi. A stoji to miliardy. To preci lidi nemuzou delat jen proto, ze jsou nadseni. To musi nekomu vynaset...

6 2
možnosti

není náhodou tahlencta krize? ;-DRvEU

1 0
možnosti
JB

tak bacha na výběr dodavatele, aby se cyklostezky po krátké době jaksi nezvlněly nebo nepropadly.....  vivat Viamont, Skanska....  Rv;-O

2 0
možnosti

P10e97t64r 84Š57t63e35f58k57a

29. 3. 2013 16:52

Nepleťte si, prosím, pojmy cyklostezka a cyklotrasa. Navíc na cyklostezkách působí mor jménem in-line se sluchátky, to by nemělo být...

3 0
možnosti
VP

Řada cyklostezek ve městě se dělá ze zámkové dlažby a to není pro bruslaře zrovna nejlepší povrch :-)

0 0
možnosti
LR

Jsem pro rozšíření stezek a ne jenom malování pruhů na silnici. Vždyť ani většina řidičů neví jak má okolo takových pruhů jezdit a nejvíc jsou vyděšeni, když potkají v jednosměrce kolo v protisměru, byť jsou na to upozorněni značkou.

Mimochodem při lepším počasí jezdím do práce na kole. Časově mě to vychází na 10 minut co vylezu z baráku. Autem 15 minut. Tramvají 20. Kolo mi teda vychází jako časově nejlepší bezemisní doprava;-)

9 3
možnosti
JP

J86i14ř83í 53P23r26e86s60l

29. 3. 2013 7:40

Cyklostezsky jsou pro Ostravu a okolí zásadní věc. Všichni si tady na vše stěžují. Ale pokud na toto přispěje EU a nebude to muset vše platit kraj, tak jsem jen pro.

Je to pro lidi, pro zdraví, i pro lepší ovzduší

Samozřejmě musí mít celá infrastruktura cyklostezek nějaký řád, čehož se obávám, protože se co vím staví jen úseky mimo nejrušnější části města, které mají spíš jen turistické využití, nikoliv praktické pro dennodenní cesty za prací.

6 2
možnosti
TH

1) Tzv. EU peníze jsou rovněž naše (vybrané na daních a poslané do Bruselu na přerozdělení)

2) V nejlepším  případě je u takových projektů 20% spoluúčast investora, často i více.

Žádný koláč není zadarmo. Ale chápu, že z cizího se dobře rozdává.

5 1
možnosti
Foto

Co takhle dát tu půlmiliardu do stavby cesty Opava-Ostrava. To už je normálně ostuda po čem se jezdí od Velké Polomi do Ostravy, ta cesta je jak nějaká nechutná trojka úzká a nebezpečná.

6 2
možnosti
JP

J25i55ř41í 57P34r48e50s35l

29. 3. 2013 7:42

Však ministr se už určitě snaží. Doma si to musí zvelebit

1 0
možnosti
PV

Ač zuřivý cyklista, tak nadávám. Pitomých 80 miliónů na MHD není, ale půlmiliardy na kolikrát naprosto nesmyslné cyklostezky jsou? Takových 300 m vyznačený pruh na cestě odnikud nikam na Porubské u stadiónu je opravdu na pár facek.

9 0
možnosti
ML

By mě zajímalo kudma ta lávka ve Svinově  povede, a jak vyřeší ten nedaleký nájezd/odbočovací pruh. Mi by se líbilo, kdyby stezka vedla po střeše stávající zastávky a jinak v odstavném  pruhu, oddělená zábradlím nebo tak..

0 0
možnosti