Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspory se s kulturou cestování nesnášejí. Změny v MHD vyvolaly polemiku

Mnozí Ostravané i lidé, kteří do moravskoslezského krajského města dojíždějí za prací městskou hromadnou dopravou, jsou naštvaní na Dopravní podnik i radní města. Vyplývá to z reakcí čtenářů, kteří MF DNES napsali svůj názor na zrušení řady linek, změny tras i další úpravy platné od 3. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26o21s15e10f 92Š88e18m23e16l41í81k 7529111970297

V Proskovicich maji policajti jeste par volnych koni.

+1/0
2.4.2013 15:15

P45e74t47r 66V70e17s22e73l78ý 2379958883526

Byly doby a není to tak dávno, kdy nám MHD záviděla celá republika. Tramvaje byly vypulírované, spoje na sebe navazovaly. První problémy začly, když se "modifikovaly" linky 30, 37, 38. Od té doby to jde z kopce. Voz y jsou čím dál tím zanedbanější, intervaly nepravidelnější, spoje na sebe téměř nenavazují. Hlavně, že se radní poplácavají po ramínkách, jak jsou dobrý.  Pravidleně jezdím MHD od roku 1976, takže můžu srovnávat a není to lichotivá vizitka pro město. MHD jde do kytek, s takovou radši budu jezdit autem, i když mě to bude stát 4x tolik. Ale místo 3 hodin denně, to bude jen necelá hodinka.

+4/0
2.4.2013 11:56

S68i26m12o94n 95S60i90m79e21k 7955878623315

tak s tou cenou jste na tezkem omylu...poradne si prohlidnete jizdenku a protoci se vam panenky!! 15min...16Kc platite a mesto pry prispiva 32Kc!!! to je 48Kc za 15min.....kdyz pojedu autem, prumernou rychlosti 60km/h a pri spotrebe 6,5l/100km (2,4kc/km), tak za tech 15min. ujedu 15km a zaplatim 36Kc!!! Takze tady neni neco v poradku!!!

Jestli budete autem jezdit 3, tak usetrite....to je koncepce MHD v Ostrave za posledni roky

+7/−1
2.4.2013 12:51

P96e15t18r 41V53e82s52e97l53ý 2639658163926

Pleskáte kraviny. Vy platíte 48Kč za 15 minutovou jízdenku? Já teda ne, já platím 16. Navíc po optimalizaci potřebuju 60+15, protože za hodinu to už nestihnu. Jenže nekupuju jednotlivé jízdenky, mám legitku a ta mě stojí 550. To hravě projedu za týden - minimálně 3 litry denně, 18km přes centrum nebo 21 po Rudné. Jedním směrem. Prostě studený motor chlastá jak o dušu. Ty vaše 2.40 jsou naprostý nesmysl. Auto vám nadělil ježíšek pod stromeček, údržbu nepotřebuje, provozní kapaliny nemá. Zákonné neplatíte, gumy máte věčné. Vy jste vlastně šťastný člověk. Ale jediný šťastný člověk je blázen :-P, tak co dodat.

+2/−3
2.4.2013 18:11

J70i73ř51í 88K97ü97h92r 2560316360306

Dodat lze snad to,že pokud někdo do ceny jízdného započítává i dotaci města,měl by v případě vypočtu ceny PHM odečíst z ceny benzínu spotřební daň (cca 13kč),kterou on dotuje stát.

+1/0
3.4.2013 0:08

S84i64m48o75n 31S40i66m16e22k 7875648243295

Vazeny, Vy si zjevne sedite na vedeni......jedna se o to, kolik se v tom utopi penez, kapisto?? A dale, ta Vase legitka je stejne tak dotovana jako ty jizdenky, to je prekvapko, co?? A to jsem ten vypocet jeste velmi zjednodusil, ve skutecnosti to je pro ostravskou MHD jeste mnohem horsi...staci k tomu selsky rozum, ktery Vas zjevne minul velkym obloukem :-P Tak si zijte ve svem ruzovem svete a verte kecum a hlavne si proboha nic neoverujte a nemyslete, slehlo by s Vama

+1/−1
3.4.2013 7:53

J24i71ř89í 94K80ü93h73r 2230956960676

Ale nám je ukradené kolik se v tom utopí peněz.Lepší podporovat DP než Baník či něco podobného.Také si zjišťujete kolik dotací nacpala Francie do potravin při jejich nákupu?Nebo dotované Německé vepřové?Mléko se dotuje snad všude.Konečnému spotřebiteli je to víceméně jedno kdo a jak to dotuje. Zajímá ho hlavně co on sám zaplatí.

0/−2
3.4.2013 16:55

A44l57a83n 75Ř12e96p82k31a 4825766

Nojo, ale první sehnat několik tisíc na ŘP, pak na auto, dvakrát ročně pneu, povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelné prohlídky... a já nevím co všechno. :-P;-)

0/0
2.4.2013 19:32

R73a47d69a63n43a 38K43r50á43t13k75á 6929564240841

Komentovat MHD v Ostravě veřejně si jako "starší dáma" snad nemohu ani dovolit, neboť ve spojitosti s tím mě napadají pouze sprostá , přímo vulgární slova.Každá změna je znatelně horší a přijít na něco tak geniálního, jako je změna v jízdním řádu autobusu č.37, to už chce fakt velkou představivost a drzost. Ostatní změny nejsou o nic lepší, proto jsme se sousedkou dohodly a jezdíme autem - příspěvek k větší "výrobě" smogu. Hlavně, že se budou překládat zastávky,tvořit terminály a vymýšlet nové pobídky pro investory, jen ať si namastí kapsu. Vím, že ani v jiných městech není MHD perfektní, ale takový bordel a zlodějna, není nikde. Další ostravské  "prvenství". Tak já nevím, co s tím dělat?;-€

+6/−1
2.4.2013 11:00

K11v94ě88t86o78s45l19a62v 50N91y10t56r89a 9416748278107

Další optimalizace jízdních řádů postupuje jak vystřižená s Necyklopedie(http://necyklopedie.wikia.com/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava), zmizely mi další přípoje, např. příjezd s odjezdem přípoje se kryje přesně, přitom zastávky jsou 50 m od sebe to není šanc v mých letech stihnout ani kdyby byl řidič tolerantní, mohu to sice zkusit s opačné strany ale tam se zase čeká 1/2 hodiny a to ještě jsou jen cca 2 takové přípoje jinak nejede nic. Automatický vyhledávač spojení nabízí různé fantastické trasy s několika přestupy a stovkami metrů přesunů. Jak to tak půjde dál tak tu MHD asi mohou zrušit, dopadne to jak u vlaku s Prahy do Ostravy, kde můžete jet kamkoli pokud se rozhodnete mezi Prahou a Ostravou, jak zmizí přípoje tak ani ty dosavadní využívané trasy nebudou k ničemu. Lidé nejezdí jen mezi vybranými zastávkami, kde se měří vytíženost.:-)

+3/−1
2.4.2013 9:59
Foto

M80i90c80h31a55l 91B14r11e26š97k21o94v71e55c 4691158394916

Aktuální změna se mě naštěstí nedotkla, protože zhoršení už tak mizerného spojení bych asi nerozdýchal, ale je pravdou, že s DPO jsem dlouhodobě nespokojený a každá změna za posledních 10 let byla vždy k horšímu. Ostatně celá DPO je jeden velký tunel na peníze a lukrativní části město rozprodává kamarádům. Už dávno měla být veřejná doprava v Ostravě zdarma, stejně je víceméně dotovaná z rozpočtu města, takže těch pár dalších milionů by to nepoložilo a městu a občanům by se to nakonec pozitivně vrátilo.

+3/−1
2.4.2013 9:52

P44a42v38e82l 29K83a15r94a45s 1429572529

Zastávka Karolina je stejně zbytečná, jako celé nákupní centrum. A změny jsou k horšímu. Radním je to jedno. Nejsou z Ostravy a jezdí autem.

+14/−4
2.4.2013 9:29

A68l21a56n 82Ř87e55p96k85a 4895986

To že ty zastávku ani to OC nevyužíváš opravdu neznamená, že to je zbytečné ;-) Nejsi tu jen ty:-P

+2/−4
2.4.2013 12:18

J26o41s18e40f 79Š69e16m59e70l73í69k 7579681320637

Jasne, tam nastupuje spousta lidi, co na Fukusime zaparkovali na 3 hodiny zadarmo a jedou kousek dal.

+1/−1
2.4.2013 15:13

L47u42k38á62š 43P44a30v22e70l 3103344156717

Hlavně že se budou stavět za 500 milionů cyklostezky... Další miliardy nalijeme do baníku a ještě by se mohlo dotovat pivo... Nezaměstnaných je stále víc a ti přece do práce cestovat nemusí, tak to radši dáme na fotbal a na cyklisty, kteří stejně jezdí podél těch stezek po cestě (Hlavní třída v Porubě, Opavská ulice...)R^

+4/−2
2.4.2013 9:28

M39i38r95e97k 22Š73u36r78g21o55t 6239562358238

Já například nechápu, proč město financovalo zastávky Karolina. Snad dvěstě metrů nahoru jsou Frýdlanstké mosty, což je významný ostravský přestupní uzel MHD, meziměstských autobusů a vlaků a dvěstě metrů dolů za vekslem doprava  je zastávka u centra města a rovně za vekslem stejných dvěstě metrů zastávka u centra města z druhé strany u Černé louky... Až dodnes jsem si myslel, že úpravu dopravní situace, včetně zastávek MHD, financoval investor Nové Karoliny, který potřebuje dostat zákazníky do mulltifunkčního centra...

+12/−2
2.4.2013 9:24

L78u19k19á40š 58P22a48v66e43l 3363854646937

Zrovna tato zastávka funguje poměrně dobře, denně tam vystupuje a nastupuje opravdu hodně lidí... Možná je to nutností použít na Frýdlantských mostech k přestupu podchod...

+2/−1
2.4.2013 9:29

P53a11v78e44l 80H57o41r32á91k 8621233435222

Každá taková investice přináší peníze do něčí kapsy. Smysl existence městských dopravních podníků je dvojí. Jednak přepravovat lidi, jednak převádět peníze z rozpočtu do kapes politiků.

+4/−1
2.4.2013 9:30

K96v50ě68t33o29s31l84a31v 81N54y37t73r48a 9496778858377

O tom dvojím smyslu by se dalo pochybovat, spíš to vypadá na ten druhý než na první.:-)

+3/0
2.4.2013 10:11

M27a63r41e26k 93K55o29s92t98e22l23e25c37k49ý 6843206368

Klesá počet přepravených cestujících? A vy se divíte?

Ono je spíš k údivu, že při těch "službách" a cenách to neklesá více!

A s budovanými nesmyslnými tzv. "terminály", kde chce město nutit cestující proti jejich vůli k co nejvíce přestupům a nákupům dalších jízdenek na (pro cestující) nevýhodných až nebezpečných místech (Hranečník, Interspar na Dubině)), se počet cestujících sníží ještě víc!

Kdysi probíhala většina přestupů na Ústředním autobusovém nádraží. To město, jistě výhodně, prodalo a teď tam jsou obchody a (zatím) výhodné neplacené parkoviště. Komu vadí přestupy na Gagarinově náměstí v docházkové vzdálenosti do centra, že je chce přesunout do vyloučené lokality na Hranečník? A proč doposud nikdo nepotřeboval přestupovat u Intersparu na Dubině? Snad jenom ve Svinově, kde se spojí MHD, vlaky a individuální doprava má "terminál" smysl.

Přestavbou zastávek u hlavního nádraží se taky lidem ztíží cestování. Zastávky budou dál od nádraží i od sebe navzájem - ať se cestující za své peníze trochu hýbají!

Město údajně nemá peníze na to, aby jezdily prázdné vozy, ale i na experimenty na lidech si peníze najde! Kolik stála ta březnová změna? A co přinesla? Kolik stojí město výstavba "terminálů"? A až město zruší MHD, jak donutí soukromé dopravce, aby používali ty draze postavené "terminály", když tam cestující nebudou chtít přestupovat? Kolik stojí dopravní podnik (a město) provoz "slavných" elektrobusů? A co přinesly? Kolik má dopravní podnik úředníků (a co dělají), když ani nestíhají obesílat zadržené černé pasažéry? Jaký je poměr mezi počtem úředníků a těmi, kteří opravdu zajišťují provoz? Úředníci a politici nikdy nezruší sami sobě teplá a dobře placená místa. Takže dál jen budeme poslouchat řeči o tom, co SE musí JAKO udělat, ale skutečné změny se dělat nebudou...

+16/0
2.4.2013 9:05

J37a26n 84R87i98c22h26t54e74r 5252512273265

Tak zejména v Ostravě je nápad vyhánět lidi do ulic v autech fakt dobrý nápad!;-D

+7/−1
2.4.2013 8:59

R25a38d45o42v30a44n 98D83l34u40g82o43s21z 3576931658696

Díky DP, díky. Naučili jste mě opět využívat buďto svůj vlastní pohon - nohy, nebo auto. Předražená a nekvalitní MHD v Ostravě je pro mě nepřijatelná. Hlavně že Ostrava stále brečí, jak ji auta zamořují ovzduší, ale sama tomu jde mílovými kroky naproti...

+18/−1
2.4.2013 8:44

P48a73v36e32l 32S20z21t74u46r24c 4109774279831

Na jedné straně už teď v regionu chybí skoro půl miliardy na zajištění potřebných služeb, na straně druhé někteří jeho představitelé stále dokolečka přesvědčují svoje okolí,že je potřeba investovat další stamilióny, třeba do zcela nesmyslných projektů typu železnice na v podstatě sezónní letiště v Mošnově - http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988&bk=55696. Stále stejně smutná písnička.

+4/0
2.4.2013 8:43

V59o78j77t24a 41K13l18é11z76l 5252793316281

Ono by někdy stačilo nastavit jízdní řády trochu inteligentněji. Třeba z centra do Mariánek jedou 2 trolejbusy, které ale v klíčovou dobu mezi 16:45 a 17:00 vlastně vůbec nejedou, takže pak první trolejbus je úplně narvaný.

+5/0
2.4.2013 8:24

V28á59c47l89a32v 52B15u39r51e79š 5119255596279

Chybí, není, nejde, prostě odraz dnešní doby.A hledat úspory vevnitř?To známe všichni, je pro to takový krásný výraz...něco se prostě oyebe:-)

+10/−1
2.4.2013 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.