Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspory se s kulturou cestování nesnášejí. Změny v MHD vyvolaly polemiku

Mnozí Ostravané i lidé, kteří do moravskoslezského krajského města dojíždějí za prací městskou hromadnou dopravou, jsou naštvaní na Dopravní podnik i radní města. Vyplývá to z reakcí čtenářů, kteří MF DNES napsali svůj názor na zrušení řady linek, změny tras i další úpravy platné od 3. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50o75s69e87f 42Š83e64m65e74l20í38k 7409961420547

V Proskovicich maji policajti jeste par volnych koni.

+1/0
2.4.2013 15:15

P16e31t59r 65V52e16s93e41l52ý 2169808403306

Byly doby a není to tak dávno, kdy nám MHD záviděla celá republika. Tramvaje byly vypulírované, spoje na sebe navazovaly. První problémy začly, když se "modifikovaly" linky 30, 37, 38. Od té doby to jde z kopce. Voz y jsou čím dál tím zanedbanější, intervaly nepravidelnější, spoje na sebe téměř nenavazují. Hlavně, že se radní poplácavají po ramínkách, jak jsou dobrý.  Pravidleně jezdím MHD od roku 1976, takže můžu srovnávat a není to lichotivá vizitka pro město. MHD jde do kytek, s takovou radši budu jezdit autem, i když mě to bude stát 4x tolik. Ale místo 3 hodin denně, to bude jen necelá hodinka.

+4/0
2.4.2013 11:56

S12i68m82o66n 81S19i71m94e33k 7985238713785

tak s tou cenou jste na tezkem omylu...poradne si prohlidnete jizdenku a protoci se vam panenky!! 15min...16Kc platite a mesto pry prispiva 32Kc!!! to je 48Kc za 15min.....kdyz pojedu autem, prumernou rychlosti 60km/h a pri spotrebe 6,5l/100km (2,4kc/km), tak za tech 15min. ujedu 15km a zaplatim 36Kc!!! Takze tady neni neco v poradku!!!

Jestli budete autem jezdit 3, tak usetrite....to je koncepce MHD v Ostrave za posledni roky

+7/−1
2.4.2013 12:51

P63e38t35r 46V28e58s91e42l46ý 2609308373766

Pleskáte kraviny. Vy platíte 48Kč za 15 minutovou jízdenku? Já teda ne, já platím 16. Navíc po optimalizaci potřebuju 60+15, protože za hodinu to už nestihnu. Jenže nekupuju jednotlivé jízdenky, mám legitku a ta mě stojí 550. To hravě projedu za týden - minimálně 3 litry denně, 18km přes centrum nebo 21 po Rudné. Jedním směrem. Prostě studený motor chlastá jak o dušu. Ty vaše 2.40 jsou naprostý nesmysl. Auto vám nadělil ježíšek pod stromeček, údržbu nepotřebuje, provozní kapaliny nemá. Zákonné neplatíte, gumy máte věčné. Vy jste vlastně šťastný člověk. Ale jediný šťastný člověk je blázen :-P, tak co dodat.

+2/−3
2.4.2013 18:11

J48i55ř44í 26K81ü61h52r 2430626150376

Dodat lze snad to,že pokud někdo do ceny jízdného započítává i dotaci města,měl by v případě vypočtu ceny PHM odečíst z ceny benzínu spotřební daň (cca 13kč),kterou on dotuje stát.

+1/0
3.4.2013 0:08

S70i58m87o69n 59S82i31m46e93k 7735518653155

Vazeny, Vy si zjevne sedite na vedeni......jedna se o to, kolik se v tom utopi penez, kapisto?? A dale, ta Vase legitka je stejne tak dotovana jako ty jizdenky, to je prekvapko, co?? A to jsem ten vypocet jeste velmi zjednodusil, ve skutecnosti to je pro ostravskou MHD jeste mnohem horsi...staci k tomu selsky rozum, ktery Vas zjevne minul velkym obloukem :-P Tak si zijte ve svem ruzovem svete a verte kecum a hlavne si proboha nic neoverujte a nemyslete, slehlo by s Vama

+1/−1
3.4.2013 7:53

J15i86ř31í 48K87ü64h18r 2610396140696

Ale nám je ukradené kolik se v tom utopí peněz.Lepší podporovat DP než Baník či něco podobného.Také si zjišťujete kolik dotací nacpala Francie do potravin při jejich nákupu?Nebo dotované Německé vepřové?Mléko se dotuje snad všude.Konečnému spotřebiteli je to víceméně jedno kdo a jak to dotuje. Zajímá ho hlavně co on sám zaplatí.

0/−2
3.4.2013 16:55
Foto

A26l59a16n 26Ř61e29p44k10a 4325976

Nojo, ale první sehnat několik tisíc na ŘP, pak na auto, dvakrát ročně pneu, povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelné prohlídky... a já nevím co všechno. :-P;-)

0/0
2.4.2013 19:32

R74a68d70a32n82a 63K38r83á43t13k96á 6899394210941

Komentovat MHD v Ostravě veřejně si jako "starší dáma" snad nemohu ani dovolit, neboť ve spojitosti s tím mě napadají pouze sprostá , přímo vulgární slova.Každá změna je znatelně horší a přijít na něco tak geniálního, jako je změna v jízdním řádu autobusu č.37, to už chce fakt velkou představivost a drzost. Ostatní změny nejsou o nic lepší, proto jsme se sousedkou dohodly a jezdíme autem - příspěvek k větší "výrobě" smogu. Hlavně, že se budou překládat zastávky,tvořit terminály a vymýšlet nové pobídky pro investory, jen ať si namastí kapsu. Vím, že ani v jiných městech není MHD perfektní, ale takový bordel a zlodějna, není nikde. Další ostravské  "prvenství". Tak já nevím, co s tím dělat?;-€

+6/−1
2.4.2013 11:00

K55v96ě96t74o41s53l27a53v 98N75y15t84r73a 9386518428177

Další optimalizace jízdních řádů postupuje jak vystřižená s Necyklopedie(http://necyklopedie.wikia.com/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava), zmizely mi další přípoje, např. příjezd s odjezdem přípoje se kryje přesně, přitom zastávky jsou 50 m od sebe to není šanc v mých letech stihnout ani kdyby byl řidič tolerantní, mohu to sice zkusit s opačné strany ale tam se zase čeká 1/2 hodiny a to ještě jsou jen cca 2 takové přípoje jinak nejede nic. Automatický vyhledávač spojení nabízí různé fantastické trasy s několika přestupy a stovkami metrů přesunů. Jak to tak půjde dál tak tu MHD asi mohou zrušit, dopadne to jak u vlaku s Prahy do Ostravy, kde můžete jet kamkoli pokud se rozhodnete mezi Prahou a Ostravou, jak zmizí přípoje tak ani ty dosavadní využívané trasy nebudou k ničemu. Lidé nejezdí jen mezi vybranými zastávkami, kde se měří vytíženost.:-)

+3/−1
2.4.2013 9:59
Foto

M39i27c60h26a15l 11B78r77e95š11k72o35v30e94c 4311328244886

Aktuální změna se mě naštěstí nedotkla, protože zhoršení už tak mizerného spojení bych asi nerozdýchal, ale je pravdou, že s DPO jsem dlouhodobě nespokojený a každá změna za posledních 10 let byla vždy k horšímu. Ostatně celá DPO je jeden velký tunel na peníze a lukrativní části město rozprodává kamarádům. Už dávno měla být veřejná doprava v Ostravě zdarma, stejně je víceméně dotovaná z rozpočtu města, takže těch pár dalších milionů by to nepoložilo a městu a občanům by se to nakonec pozitivně vrátilo.

+3/−1
2.4.2013 9:52

P12a34v32e42l 24K52a77r82a87s 1329982689

Zastávka Karolina je stejně zbytečná, jako celé nákupní centrum. A změny jsou k horšímu. Radním je to jedno. Nejsou z Ostravy a jezdí autem.

+14/−4
2.4.2013 9:29
Foto

A73l55a56n 32Ř80e76p77k87a 4495956

To že ty zastávku ani to OC nevyužíváš opravdu neznamená, že to je zbytečné ;-) Nejsi tu jen ty:-P

+2/−4
2.4.2013 12:18

J28o96s45e52f 54Š27e77m79e83l61í58k 7499481180837

Jasne, tam nastupuje spousta lidi, co na Fukusime zaparkovali na 3 hodiny zadarmo a jedou kousek dal.

+1/−1
2.4.2013 15:13

L96u12k18á47š 31P23a55v78e36l 3363274786977

Hlavně že se budou stavět za 500 milionů cyklostezky... Další miliardy nalijeme do baníku a ještě by se mohlo dotovat pivo... Nezaměstnaných je stále víc a ti přece do práce cestovat nemusí, tak to radši dáme na fotbal a na cyklisty, kteří stejně jezdí podél těch stezek po cestě (Hlavní třída v Porubě, Opavská ulice...)R^

+4/−2
2.4.2013 9:28

M24i53r53e36k 49Š16u16r35g96o71t 6979602158178

Já například nechápu, proč město financovalo zastávky Karolina. Snad dvěstě metrů nahoru jsou Frýdlanstké mosty, což je významný ostravský přestupní uzel MHD, meziměstských autobusů a vlaků a dvěstě metrů dolů za vekslem doprava  je zastávka u centra města a rovně za vekslem stejných dvěstě metrů zastávka u centra města z druhé strany u Černé louky... Až dodnes jsem si myslel, že úpravu dopravní situace, včetně zastávek MHD, financoval investor Nové Karoliny, který potřebuje dostat zákazníky do mulltifunkčního centra...

+12/−2
2.4.2013 9:24

L48u46k19á34š 17P47a47v83e73l 3683504276827

Zrovna tato zastávka funguje poměrně dobře, denně tam vystupuje a nastupuje opravdu hodně lidí... Možná je to nutností použít na Frýdlantských mostech k přestupu podchod...

+2/−1
2.4.2013 9:29

P71a28v18e25l 37H48o79r65á39k 8181323105412

Každá taková investice přináší peníze do něčí kapsy. Smysl existence městských dopravních podníků je dvojí. Jednak přepravovat lidi, jednak převádět peníze z rozpočtu do kapes politiků.

+4/−1
2.4.2013 9:30

K12v58ě98t40o20s85l26a15v 17N42y27t12r20a 9406598408797

O tom dvojím smyslu by se dalo pochybovat, spíš to vypadá na ten druhý než na první.:-)

+3/0
2.4.2013 10:11

M83a85r31e33k 44K17o87s55t70e22l34e50c18k38ý 6863336748

Klesá počet přepravených cestujících? A vy se divíte?

Ono je spíš k údivu, že při těch "službách" a cenách to neklesá více!

A s budovanými nesmyslnými tzv. "terminály", kde chce město nutit cestující proti jejich vůli k co nejvíce přestupům a nákupům dalších jízdenek na (pro cestující) nevýhodných až nebezpečných místech (Hranečník, Interspar na Dubině)), se počet cestujících sníží ještě víc!

Kdysi probíhala většina přestupů na Ústředním autobusovém nádraží. To město, jistě výhodně, prodalo a teď tam jsou obchody a (zatím) výhodné neplacené parkoviště. Komu vadí přestupy na Gagarinově náměstí v docházkové vzdálenosti do centra, že je chce přesunout do vyloučené lokality na Hranečník? A proč doposud nikdo nepotřeboval přestupovat u Intersparu na Dubině? Snad jenom ve Svinově, kde se spojí MHD, vlaky a individuální doprava má "terminál" smysl.

Přestavbou zastávek u hlavního nádraží se taky lidem ztíží cestování. Zastávky budou dál od nádraží i od sebe navzájem - ať se cestující za své peníze trochu hýbají!

Město údajně nemá peníze na to, aby jezdily prázdné vozy, ale i na experimenty na lidech si peníze najde! Kolik stála ta březnová změna? A co přinesla? Kolik stojí město výstavba "terminálů"? A až město zruší MHD, jak donutí soukromé dopravce, aby používali ty draze postavené "terminály", když tam cestující nebudou chtít přestupovat? Kolik stojí dopravní podnik (a město) provoz "slavných" elektrobusů? A co přinesly? Kolik má dopravní podnik úředníků (a co dělají), když ani nestíhají obesílat zadržené černé pasažéry? Jaký je poměr mezi počtem úředníků a těmi, kteří opravdu zajišťují provoz? Úředníci a politici nikdy nezruší sami sobě teplá a dobře placená místa. Takže dál jen budeme poslouchat řeči o tom, co SE musí JAKO udělat, ale skutečné změny se dělat nebudou...

+16/0
2.4.2013 9:05

J45a88n 83R42i58c63h11t76e63r 5852902223275

Tak zejména v Ostravě je nápad vyhánět lidi do ulic v autech fakt dobrý nápad!;-D

+7/−1
2.4.2013 8:59

R17a29d35o59v33a45n 78D18l67u51g21o83s49z 3736901638986

Díky DP, díky. Naučili jste mě opět využívat buďto svůj vlastní pohon - nohy, nebo auto. Předražená a nekvalitní MHD v Ostravě je pro mě nepřijatelná. Hlavně že Ostrava stále brečí, jak ji auta zamořují ovzduší, ale sama tomu jde mílovými kroky naproti...

+18/−1
2.4.2013 8:44

P13a40v77e44l 93S70z56t46u35r32c 4299554799311

Na jedné straně už teď v regionu chybí skoro půl miliardy na zajištění potřebných služeb, na straně druhé někteří jeho představitelé stále dokolečka přesvědčují svoje okolí,že je potřeba investovat další stamilióny, třeba do zcela nesmyslných projektů typu železnice na v podstatě sezónní letiště v Mošnově - http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988&bk=55696. Stále stejně smutná písnička.

+4/0
2.4.2013 8:43

V96o42j52t14a 15K25l58é15z50l 5542663776471

Ono by někdy stačilo nastavit jízdní řády trochu inteligentněji. Třeba z centra do Mariánek jedou 2 trolejbusy, které ale v klíčovou dobu mezi 16:45 a 17:00 vlastně vůbec nejedou, takže pak první trolejbus je úplně narvaný.

+5/0
2.4.2013 8:24

V71á57c19l88a19v 22B63u81r60e44š 5819225576779

Chybí, není, nejde, prostě odraz dnešní doby.A hledat úspory vevnitř?To známe všichni, je pro to takový krásný výraz...něco se prostě oyebe:-)

+10/−1
2.4.2013 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.