Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úspory se s kulturou cestování nesnášejí. Změny v MHD vyvolaly polemiku

Mnozí Ostravané i lidé, kteří do moravskoslezského krajského města dojíždějí za prací městskou hromadnou dopravou, jsou naštvaní na Dopravní podnik i radní města. Vyplývá to z reakcí čtenářů, kteří MF DNES napsali svůj názor na zrušení řady linek, změny tras i další úpravy platné od 3. března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42o40s72e54f 73Š77e97m15e27l26í53k 7529561980167

V Proskovicich maji policajti jeste par volnych koni.

+1/0
2.4.2013 15:15

P28e89t53r 30V71e56s92e57l57ý 2879608843536

Byly doby a není to tak dávno, kdy nám MHD záviděla celá republika. Tramvaje byly vypulírované, spoje na sebe navazovaly. První problémy začly, když se "modifikovaly" linky 30, 37, 38. Od té doby to jde z kopce. Voz y jsou čím dál tím zanedbanější, intervaly nepravidelnější, spoje na sebe téměř nenavazují. Hlavně, že se radní poplácavají po ramínkách, jak jsou dobrý.  Pravidleně jezdím MHD od roku 1976, takže můžu srovnávat a není to lichotivá vizitka pro město. MHD jde do kytek, s takovou radši budu jezdit autem, i když mě to bude stát 4x tolik. Ale místo 3 hodin denně, to bude jen necelá hodinka.

+4/0
2.4.2013 11:56

S45i63m37o51n 14S17i52m44e60k 7335718293265

tak s tou cenou jste na tezkem omylu...poradne si prohlidnete jizdenku a protoci se vam panenky!! 15min...16Kc platite a mesto pry prispiva 32Kc!!! to je 48Kc za 15min.....kdyz pojedu autem, prumernou rychlosti 60km/h a pri spotrebe 6,5l/100km (2,4kc/km), tak za tech 15min. ujedu 15km a zaplatim 36Kc!!! Takze tady neni neco v poradku!!!

Jestli budete autem jezdit 3, tak usetrite....to je koncepce MHD v Ostrave za posledni roky

+7/−1
2.4.2013 12:51

P18e58t62r 77V60e43s53e89l59ý 2669868783646

Pleskáte kraviny. Vy platíte 48Kč za 15 minutovou jízdenku? Já teda ne, já platím 16. Navíc po optimalizaci potřebuju 60+15, protože za hodinu to už nestihnu. Jenže nekupuju jednotlivé jízdenky, mám legitku a ta mě stojí 550. To hravě projedu za týden - minimálně 3 litry denně, 18km přes centrum nebo 21 po Rudné. Jedním směrem. Prostě studený motor chlastá jak o dušu. Ty vaše 2.40 jsou naprostý nesmysl. Auto vám nadělil ježíšek pod stromeček, údržbu nepotřebuje, provozní kapaliny nemá. Zákonné neplatíte, gumy máte věčné. Vy jste vlastně šťastný člověk. Ale jediný šťastný člověk je blázen :-P, tak co dodat.

+2/−3
2.4.2013 18:11

J82i49ř81í 25K65ü23h91r 2530686630886

Dodat lze snad to,že pokud někdo do ceny jízdného započítává i dotaci města,měl by v případě vypočtu ceny PHM odečíst z ceny benzínu spotřební daň (cca 13kč),kterou on dotuje stát.

+1/0
3.4.2013 0:08

S12i48m49o55n 71S67i65m80e10k 7545488433945

Vazeny, Vy si zjevne sedite na vedeni......jedna se o to, kolik se v tom utopi penez, kapisto?? A dale, ta Vase legitka je stejne tak dotovana jako ty jizdenky, to je prekvapko, co?? A to jsem ten vypocet jeste velmi zjednodusil, ve skutecnosti to je pro ostravskou MHD jeste mnohem horsi...staci k tomu selsky rozum, ktery Vas zjevne minul velkym obloukem :-P Tak si zijte ve svem ruzovem svete a verte kecum a hlavne si proboha nic neoverujte a nemyslete, slehlo by s Vama

+1/−1
3.4.2013 7:53

J79i37ř26í 41K63ü84h96r 2490716490336

Ale nám je ukradené kolik se v tom utopí peněz.Lepší podporovat DP než Baník či něco podobného.Také si zjišťujete kolik dotací nacpala Francie do potravin při jejich nákupu?Nebo dotované Německé vepřové?Mléko se dotuje snad všude.Konečnému spotřebiteli je to víceméně jedno kdo a jak to dotuje. Zajímá ho hlavně co on sám zaplatí.

0/−2
3.4.2013 16:55
Foto

A13l61a45n 66Ř58e36p72k48a 4945726

Nojo, ale první sehnat několik tisíc na ŘP, pak na auto, dvakrát ročně pneu, povinné ručení, havarijní pojištění, pravidelné prohlídky... a já nevím co všechno. :-P;-)

0/0
2.4.2013 19:32

R98a48d31a14n25a 32K43r46á92t96k43á 6929394870961

Komentovat MHD v Ostravě veřejně si jako "starší dáma" snad nemohu ani dovolit, neboť ve spojitosti s tím mě napadají pouze sprostá , přímo vulgární slova.Každá změna je znatelně horší a přijít na něco tak geniálního, jako je změna v jízdním řádu autobusu č.37, to už chce fakt velkou představivost a drzost. Ostatní změny nejsou o nic lepší, proto jsme se sousedkou dohodly a jezdíme autem - příspěvek k větší "výrobě" smogu. Hlavně, že se budou překládat zastávky,tvořit terminály a vymýšlet nové pobídky pro investory, jen ať si namastí kapsu. Vím, že ani v jiných městech není MHD perfektní, ale takový bordel a zlodějna, není nikde. Další ostravské  "prvenství". Tak já nevím, co s tím dělat?;-€

+6/−1
2.4.2013 11:00

K68v15ě46t68o37s54l44a30v 69N69y96t97r44a 9196968688117

Další optimalizace jízdních řádů postupuje jak vystřižená s Necyklopedie(http://necyklopedie.wikia.com/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava), zmizely mi další přípoje, např. příjezd s odjezdem přípoje se kryje přesně, přitom zastávky jsou 50 m od sebe to není šanc v mých letech stihnout ani kdyby byl řidič tolerantní, mohu to sice zkusit s opačné strany ale tam se zase čeká 1/2 hodiny a to ještě jsou jen cca 2 takové přípoje jinak nejede nic. Automatický vyhledávač spojení nabízí různé fantastické trasy s několika přestupy a stovkami metrů přesunů. Jak to tak půjde dál tak tu MHD asi mohou zrušit, dopadne to jak u vlaku s Prahy do Ostravy, kde můžete jet kamkoli pokud se rozhodnete mezi Prahou a Ostravou, jak zmizí přípoje tak ani ty dosavadní využívané trasy nebudou k ničemu. Lidé nejezdí jen mezi vybranými zastávkami, kde se měří vytíženost.:-)

+3/−1
2.4.2013 9:59
Foto

M53i87c38h31a95l 59B87r11e52š39k19o69v25e87c 4571398734696

Aktuální změna se mě naštěstí nedotkla, protože zhoršení už tak mizerného spojení bych asi nerozdýchal, ale je pravdou, že s DPO jsem dlouhodobě nespokojený a každá změna za posledních 10 let byla vždy k horšímu. Ostatně celá DPO je jeden velký tunel na peníze a lukrativní části město rozprodává kamarádům. Už dávno měla být veřejná doprava v Ostravě zdarma, stejně je víceméně dotovaná z rozpočtu města, takže těch pár dalších milionů by to nepoložilo a městu a občanům by se to nakonec pozitivně vrátilo.

+3/−1
2.4.2013 9:52

P29a38v24e68l 71K55a58r67a83s 1259352609

Zastávka Karolina je stejně zbytečná, jako celé nákupní centrum. A změny jsou k horšímu. Radním je to jedno. Nejsou z Ostravy a jezdí autem.

+14/−4
2.4.2013 9:29
Foto

A53l80a49n 67Ř69e49p78k70a 4565136

To že ty zastávku ani to OC nevyužíváš opravdu neznamená, že to je zbytečné ;-) Nejsi tu jen ty:-P

+2/−4
2.4.2013 12:18

J71o49s85e65f 83Š45e87m85e41l66í70k 7409181870987

Jasne, tam nastupuje spousta lidi, co na Fukusime zaparkovali na 3 hodiny zadarmo a jedou kousek dal.

+1/−1
2.4.2013 15:13

L63u25k49á57š 85P16a19v77e95l 3413424836617

Hlavně že se budou stavět za 500 milionů cyklostezky... Další miliardy nalijeme do baníku a ještě by se mohlo dotovat pivo... Nezaměstnaných je stále víc a ti přece do práce cestovat nemusí, tak to radši dáme na fotbal a na cyklisty, kteří stejně jezdí podél těch stezek po cestě (Hlavní třída v Porubě, Opavská ulice...)R^

+4/−2
2.4.2013 9:28

M23i10r21e73k 62Š98u49r78g29o83t 6919902608368

Já například nechápu, proč město financovalo zastávky Karolina. Snad dvěstě metrů nahoru jsou Frýdlanstké mosty, což je významný ostravský přestupní uzel MHD, meziměstských autobusů a vlaků a dvěstě metrů dolů za vekslem doprava  je zastávka u centra města a rovně za vekslem stejných dvěstě metrů zastávka u centra města z druhé strany u Černé louky... Až dodnes jsem si myslel, že úpravu dopravní situace, včetně zastávek MHD, financoval investor Nové Karoliny, který potřebuje dostat zákazníky do mulltifunkčního centra...

+12/−2
2.4.2013 9:24

L91u76k44á37š 91P36a15v63e95l 3293684316617

Zrovna tato zastávka funguje poměrně dobře, denně tam vystupuje a nastupuje opravdu hodně lidí... Možná je to nutností použít na Frýdlantských mostech k přestupu podchod...

+2/−1
2.4.2013 9:29

P98a68v50e84l 44H67o55r59á77k 8551633685662

Každá taková investice přináší peníze do něčí kapsy. Smysl existence městských dopravních podníků je dvojí. Jednak přepravovat lidi, jednak převádět peníze z rozpočtu do kapes politiků.

+4/−1
2.4.2013 9:30

K43v84ě75t80o45s18l81a31v 57N75y44t40r36a 9576558178957

O tom dvojím smyslu by se dalo pochybovat, spíš to vypadá na ten druhý než na první.:-)

+3/0
2.4.2013 10:11

M70a80r39e74k 46K59o94s43t41e96l34e28c24k31ý 6793676358

Klesá počet přepravených cestujících? A vy se divíte?

Ono je spíš k údivu, že při těch "službách" a cenách to neklesá více!

A s budovanými nesmyslnými tzv. "terminály", kde chce město nutit cestující proti jejich vůli k co nejvíce přestupům a nákupům dalších jízdenek na (pro cestující) nevýhodných až nebezpečných místech (Hranečník, Interspar na Dubině)), se počet cestujících sníží ještě víc!

Kdysi probíhala většina přestupů na Ústředním autobusovém nádraží. To město, jistě výhodně, prodalo a teď tam jsou obchody a (zatím) výhodné neplacené parkoviště. Komu vadí přestupy na Gagarinově náměstí v docházkové vzdálenosti do centra, že je chce přesunout do vyloučené lokality na Hranečník? A proč doposud nikdo nepotřeboval přestupovat u Intersparu na Dubině? Snad jenom ve Svinově, kde se spojí MHD, vlaky a individuální doprava má "terminál" smysl.

Přestavbou zastávek u hlavního nádraží se taky lidem ztíží cestování. Zastávky budou dál od nádraží i od sebe navzájem - ať se cestující za své peníze trochu hýbají!

Město údajně nemá peníze na to, aby jezdily prázdné vozy, ale i na experimenty na lidech si peníze najde! Kolik stála ta březnová změna? A co přinesla? Kolik stojí město výstavba "terminálů"? A až město zruší MHD, jak donutí soukromé dopravce, aby používali ty draze postavené "terminály", když tam cestující nebudou chtít přestupovat? Kolik stojí dopravní podnik (a město) provoz "slavných" elektrobusů? A co přinesly? Kolik má dopravní podnik úředníků (a co dělají), když ani nestíhají obesílat zadržené černé pasažéry? Jaký je poměr mezi počtem úředníků a těmi, kteří opravdu zajišťují provoz? Úředníci a politici nikdy nezruší sami sobě teplá a dobře placená místa. Takže dál jen budeme poslouchat řeči o tom, co SE musí JAKO udělat, ale skutečné změny se dělat nebudou...

+16/0
2.4.2013 9:05

J47a13n 20R57i13c42h53t64e71r 5112642353285

Tak zejména v Ostravě je nápad vyhánět lidi do ulic v autech fakt dobrý nápad!;-D

+7/−1
2.4.2013 8:59

R75a41d46o96v38a43n 95D94l17u76g79o50s90z 3366181488506

Díky DP, díky. Naučili jste mě opět využívat buďto svůj vlastní pohon - nohy, nebo auto. Předražená a nekvalitní MHD v Ostravě je pro mě nepřijatelná. Hlavně že Ostrava stále brečí, jak ji auta zamořují ovzduší, ale sama tomu jde mílovými kroky naproti...

+18/−1
2.4.2013 8:44

P16a27v43e59l 52S40z49t43u87r86c 4949374279271

Na jedné straně už teď v regionu chybí skoro půl miliardy na zajištění potřebných služeb, na straně druhé někteří jeho představitelé stále dokolečka přesvědčují svoje okolí,že je potřeba investovat další stamilióny, třeba do zcela nesmyslných projektů typu železnice na v podstatě sezónní letiště v Mošnově - http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988&bk=55696. Stále stejně smutná písnička.

+4/0
2.4.2013 8:43

V48o51j51t62a 87K72l83é69z66l 5332543796721

Ono by někdy stačilo nastavit jízdní řády trochu inteligentněji. Třeba z centra do Mariánek jedou 2 trolejbusy, které ale v klíčovou dobu mezi 16:45 a 17:00 vlastně vůbec nejedou, takže pak první trolejbus je úplně narvaný.

+5/0
2.4.2013 8:24

V13á92c85l16a60v 39B19u78r86e65š 5679775576269

Chybí, není, nejde, prostě odraz dnešní doby.A hledat úspory vevnitř?To známe všichni, je pro to takový krásný výraz...něco se prostě oyebe:-)

+10/−1
2.4.2013 8:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.