Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud se vrátí k železničnímu neštěstí ve Studénce až na podzim

Šest lidí zemřelo, pětadevadesát cestujících bylo zraněno, někteří mají doživotní následky. Železniční tragédie ve Studénce z 8. srpna 2008 patří k nejhorším v historii země, ale ani po téměř pěti letech se nerozhodlo o vinících. A konečný verdikt zřejmě ještě dlouho nepadne. Další přelíčení totiž začne až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o23s47e96f 34K28o39l39á19ř 7583388665728

Jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude trvat, než se někdo podívá na efektivitu práce soudů Rv:-(. Přesně na to chtěl Klaus svou amnestií upozornit, bohužel se to obrátilo proti němu. Zřejmě považují všichni čekání 5+ let na soudní rozhodnutí u celkem jasného případu, že je v pořádku, stejně jako fakt, že jedno přelíčení se odehraje jednou za rok 8-o.

+3/−1
27.4.2013 0:15

T17o68m81á56š 52K32n81a50i74f59l 6783970507950

Vy si to představujete jako Hurvínek válku, ze?

0/−2
27.4.2013 1:21

Z82d13e31n82ě19k 56O49r24š10u43l72í61k 1235390787932

Proč myslíš?Most spadl, určitě ne sám od sebe.a 5 let je dost dlouhá doba aby soud jednoznačně určil viníky.S čím máš problém.Zřícení nezpůsobilo ani zemětřesení ani ufouni.ale nedbalost lidí, nedodržování předpisů a zjevně i špatní konstruktéři.

+3/0
27.4.2013 8:20

T39o96m76á86š 60K82n22a72i77f69l 6673410567630

Ja s ničím problém nemam. Ale vysvětlovat ti to nebudu, o právu zřejmě mas jen mlhavou představu.

0/−2
27.4.2013 8:39

P67a98v83e32l 56O35d87r75a29z20i33l 6924679477820

No, zjevně máte problém s psaním a když jsme u toho práva, tak v USA už by bylo dávno rozhodnuto a ano, vím, že tam mají jiný systém.

+1/0
27.4.2013 10:24

T89o18m51á71š 79K30n80a30i63f45l 6983890577140

No, když myslíte...

0/−1
27.4.2013 10:27

I48v87a18n 66M46a75r73e77k 6904828522

No tak při sledování této tragedie i po tom co se později dělo se mi vždy zdvihne TK* Nechápu a nikdy nepochopím jak mohla SŽDC,, DI i RBŽD pod sunutím takového monstra nechat povolenou plnou traťovou rychlost ? ? ? Když už tehdy nebyla uskutečněna výluka kolejí v daném traťovém úseku proč nebyla aspoň pod místem stavby a jejím okolí zavedena pomalá rychlost ? ? ? Drážní orgány si mohou kvákat co chtějí ale to že došlo k tak zbytečné tragedii a s takovými následky je z valné části jen jejich vina* Sám jsem byl svědkem když před asi dvaceti lety  přepravovali z Č.Třebové do  dílen Zvolen lokomotivu T 478.3 ze které byl doslova kabriolet protože jí chyběla celá střešní konstrukce* Na můj dotaz co se tehdy stalo mi doprovod této lokomotivy sdělil že sunuli nad tratí silniční konstrukci ale špatně odhadli výšku tak to odnesla jen lokomotiva a to díky zavedené pomalé jízdě* věřím tomu že kdyby firma provádějící ve Studénce tuto stavbu měla schoppného právnílka znalého železničních předpisů hromada zaměstnanců železnice by neměla klidný spánek ! R^

+1/−6
26.4.2013 22:06

D16a63v77i66d 63Č66e24r73n89o86h61o26r69s76k42ý 1866774296866

když budeme brát předpisy doslova tak o tom že se nad tratí něco děje na dráze nikdo nic nevěděl :-) o výluku žádá ten, jehož činnost by mohla narušit plynulost železničního provozu :-) jak o výluku tak o snížení tratové rychlosti a musí dopravcům uhradit případné náklady vzniklé tímto omezením a to se stavitelům jaksi nechtělo :-) a mimochodem ten den se na mostě nemělo vůbec pracovat a přitom s konstrukcí pohybovali takže právník může maximálně ten průšvih zmírnit ale už ted je jisté že jediným odsouzeným může být zhotovitel stavby

+4/−2
26.4.2013 22:19

I56v44a39n 70M80a31r24e36k 6314718192

Trochu divné že se pracovalo (a ne první den ale už drahnou dobu) nad drážním tělesem a nikdo z ;-D;-Ddrážních orgánů o ničem až do  vzniku  nehody nevěděl? Pracoval jsem 28r. na dráze jako strojvedoucí a přes takováto pracovní místa jsem projížděl nesčetněkrát (pokud nebyla kolej zrovna vyloučená) ale nikdy ! ! ! tam nebyla povolena plná traťová rychlost a byly to akce daleko méně závažné,kdežto při sunutí tohoto monstra přes trať byli všichni v klidu a v pohodě* Že k pohybu či rozkmitání mostní konstrukce mohol dojít i vlivem rychle projíždějících vlaků asi žádného "odborníka" nenapadlo a jisté není nikdy nic,záleží na "úhlu pohledu"a ten máme každý jiný,toť vše* 8-o

+1/−1
26.4.2013 23:07

D22a26v68i29d 72Č65e13r63n10o77h83o26r67s26k86ý 1716474896136

:-)podle předpisů pokud stavební firma nepožádá o výluku tak sždc o ničem oficiálně neví a nemá důvod dělat jakékoliv omezení v provozu :-) to že na tu stavbu kdokoliv kouká a vidí že se tam něco děje je věc jiná :-) papírově je to OK mimochodem výluka měla být pár dní poté když by se most usazoval :-)

+2/0
26.4.2013 23:38

Z88d94e57n14ě35k 17O75r91š95u44l48í39k 1915120797742

no a to je to hlavní že jo?papírově je to oukej.že škody jsou ve stamilionech a zemřeli ,lidé je zcela nepodstatné.typicky české.nikdo za nic nemůže.

+1/−1
27.4.2013 8:22

A44r56t50u13r 76V82o24l29n18ý 4712281706532

Pane, bohapustě žvaníte, nebo nechápete psaný text! Jasně bylo předpisatelem uvedeno, že daný den se neměla na mostě dělat žádná větší akce. Vysouvat se mělo až druhý den, takže i kdyby na ten den měla být zavedená pomalá jízda, stejně by to nepomohlo, protože se vysouvalo o den dříve. Chápete? A pokud se ten osudný den nemělo nic dít, proč by tam ta pomalá jízda měla být? Máte ponětí, kolik zavedená pomalá jízda stojí? Zpomalování a rozjíždění se těžkých nákladních vlaků, zbytečná zpoždění vlaků osobní dopravy, snížení propustnosti tratě... Nebo snad máte pocit, že elektrika v drátech a nafta PROSTĚ JSOU?

+3/−1
27.4.2013 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.