Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud se vrátí k železničnímu neštěstí ve Studénce až na podzim

Šest lidí zemřelo, pětadevadesát cestujících bylo zraněno, někteří mají doživotní následky. Železniční tragédie ve Studénce z 8. srpna 2008 patří k nejhorším v historii země, ale ani po téměř pěti letech se nerozhodlo o vinících. A konečný verdikt zřejmě ještě dlouho nepadne. Další přelíčení totiž začne až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o37s87e80f 46K43o15l31á97ř 7403428905728

Jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude trvat, než se někdo podívá na efektivitu práce soudů Rv:-(. Přesně na to chtěl Klaus svou amnestií upozornit, bohužel se to obrátilo proti němu. Zřejmě považují všichni čekání 5+ let na soudní rozhodnutí u celkem jasného případu, že je v pořádku, stejně jako fakt, že jedno přelíčení se odehraje jednou za rok 8-o.

+3/−1
27.4.2013 0:15

T80o25m49á86š 48K46n37a17i12f70l 6683530527170

Vy si to představujete jako Hurvínek válku, ze?

0/−2
27.4.2013 1:21

Z55d36e11n87ě32k 65O64r40š79u60l77í96k 1395290117282

Proč myslíš?Most spadl, určitě ne sám od sebe.a 5 let je dost dlouhá doba aby soud jednoznačně určil viníky.S čím máš problém.Zřícení nezpůsobilo ani zemětřesení ani ufouni.ale nedbalost lidí, nedodržování předpisů a zjevně i špatní konstruktéři.

+3/0
27.4.2013 8:20

T85o59m82á42š 35K61n54a17i31f92l 6693550647710

Ja s ničím problém nemam. Ale vysvětlovat ti to nebudu, o právu zřejmě mas jen mlhavou představu.

0/−2
27.4.2013 8:39

P56a10v84e64l 17O91d78r38a23z14i22l 6974819247340

No, zjevně máte problém s psaním a když jsme u toho práva, tak v USA už by bylo dávno rozhodnuto a ano, vím, že tam mají jiný systém.

+1/0
27.4.2013 10:24

T93o38m16á23š 42K25n13a80i94f16l 6693700937940

No, když myslíte...

0/−1
27.4.2013 10:27

I52v36a50n 36M66a61r94e82k 6144358722

No tak při sledování této tragedie i po tom co se později dělo se mi vždy zdvihne TK* Nechápu a nikdy nepochopím jak mohla SŽDC,, DI i RBŽD pod sunutím takového monstra nechat povolenou plnou traťovou rychlost ? ? ? Když už tehdy nebyla uskutečněna výluka kolejí v daném traťovém úseku proč nebyla aspoň pod místem stavby a jejím okolí zavedena pomalá rychlost ? ? ? Drážní orgány si mohou kvákat co chtějí ale to že došlo k tak zbytečné tragedii a s takovými následky je z valné části jen jejich vina* Sám jsem byl svědkem když před asi dvaceti lety  přepravovali z Č.Třebové do  dílen Zvolen lokomotivu T 478.3 ze které byl doslova kabriolet protože jí chyběla celá střešní konstrukce* Na můj dotaz co se tehdy stalo mi doprovod této lokomotivy sdělil že sunuli nad tratí silniční konstrukci ale špatně odhadli výšku tak to odnesla jen lokomotiva a to díky zavedené pomalé jízdě* věřím tomu že kdyby firma provádějící ve Studénce tuto stavbu měla schoppného právnílka znalého železničních předpisů hromada zaměstnanců železnice by neměla klidný spánek ! R^

+1/−6
26.4.2013 22:06

D22a71v27i66d 38Č53e65r47n47o60h98o74r12s37k31ý 1306424336696

když budeme brát předpisy doslova tak o tom že se nad tratí něco děje na dráze nikdo nic nevěděl :-) o výluku žádá ten, jehož činnost by mohla narušit plynulost železničního provozu :-) jak o výluku tak o snížení tratové rychlosti a musí dopravcům uhradit případné náklady vzniklé tímto omezením a to se stavitelům jaksi nechtělo :-) a mimochodem ten den se na mostě nemělo vůbec pracovat a přitom s konstrukcí pohybovali takže právník může maximálně ten průšvih zmírnit ale už ted je jisté že jediným odsouzeným může být zhotovitel stavby

+4/−2
26.4.2013 22:19

I34v86a53n 65M11a42r94e41k 6524698672

Trochu divné že se pracovalo (a ne první den ale už drahnou dobu) nad drážním tělesem a nikdo z ;-D;-Ddrážních orgánů o ničem až do  vzniku  nehody nevěděl? Pracoval jsem 28r. na dráze jako strojvedoucí a přes takováto pracovní místa jsem projížděl nesčetněkrát (pokud nebyla kolej zrovna vyloučená) ale nikdy ! ! ! tam nebyla povolena plná traťová rychlost a byly to akce daleko méně závažné,kdežto při sunutí tohoto monstra přes trať byli všichni v klidu a v pohodě* Že k pohybu či rozkmitání mostní konstrukce mohol dojít i vlivem rychle projíždějících vlaků asi žádného "odborníka" nenapadlo a jisté není nikdy nic,záleží na "úhlu pohledu"a ten máme každý jiný,toť vše* 8-o

+1/−1
26.4.2013 23:07

D55a90v54i24d 67Č22e75r59n74o72h46o10r68s18k98ý 1706494936716

:-)podle předpisů pokud stavební firma nepožádá o výluku tak sždc o ničem oficiálně neví a nemá důvod dělat jakékoliv omezení v provozu :-) to že na tu stavbu kdokoliv kouká a vidí že se tam něco děje je věc jiná :-) papírově je to OK mimochodem výluka měla být pár dní poté když by se most usazoval :-)

+2/0
26.4.2013 23:38

Z30d51e22n46ě78k 80O66r56š59u53l62í92k 1905730107602

no a to je to hlavní že jo?papírově je to oukej.že škody jsou ve stamilionech a zemřeli ,lidé je zcela nepodstatné.typicky české.nikdo za nic nemůže.

+1/−1
27.4.2013 8:22

A39r65t13u66r 80V36o70l12n28ý 4212501736832

Pane, bohapustě žvaníte, nebo nechápete psaný text! Jasně bylo předpisatelem uvedeno, že daný den se neměla na mostě dělat žádná větší akce. Vysouvat se mělo až druhý den, takže i kdyby na ten den měla být zavedená pomalá jízda, stejně by to nepomohlo, protože se vysouvalo o den dříve. Chápete? A pokud se ten osudný den nemělo nic dít, proč by tam ta pomalá jízda měla být? Máte ponětí, kolik zavedená pomalá jízda stojí? Zpomalování a rozjíždění se těžkých nákladních vlaků, zbytečná zpoždění vlaků osobní dopravy, snížení propustnosti tratě... Nebo snad máte pocit, že elektrika v drátech a nafta PROSTĚ JSOU?

+3/−1
27.4.2013 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.