Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud se vrátí k železničnímu neštěstí ve Studénce až na podzim

Šest lidí zemřelo, pětadevadesát cestujících bylo zraněno, někteří mají doživotní následky. Železniční tragédie ve Studénce z 8. srpna 2008 patří k nejhorším v historii země, ale ani po téměř pěti letech se nerozhodlo o vinících. A konečný verdikt zřejmě ještě dlouho nepadne. Další přelíčení totiž začne až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o91s29e61f 69K64o63l60á74ř 7453618585228

Jsem zvědavý, jak dlouho ještě bude trvat, než se někdo podívá na efektivitu práce soudů Rv:-(. Přesně na to chtěl Klaus svou amnestií upozornit, bohužel se to obrátilo proti němu. Zřejmě považují všichni čekání 5+ let na soudní rozhodnutí u celkem jasného případu, že je v pořádku, stejně jako fakt, že jedno přelíčení se odehraje jednou za rok 8-o.

+3/−1
27.4.2013 0:15

T46o50m27á13š 22K43n84a44i82f17l 6533720867850

Vy si to představujete jako Hurvínek válku, ze?

0/−2
27.4.2013 1:21

Z67d60e95n42ě52k 32O38r34š67u12l16í86k 1765800707682

Proč myslíš?Most spadl, určitě ne sám od sebe.a 5 let je dost dlouhá doba aby soud jednoznačně určil viníky.S čím máš problém.Zřícení nezpůsobilo ani zemětřesení ani ufouni.ale nedbalost lidí, nedodržování předpisů a zjevně i špatní konstruktéři.

+3/0
27.4.2013 8:20

T48o31m56á56š 66K81n82a19i10f83l 6143460607840

Ja s ničím problém nemam. Ale vysvětlovat ti to nebudu, o právu zřejmě mas jen mlhavou představu.

0/−2
27.4.2013 8:39

P75a87v82e77l 94O10d78r13a18z35i82l 6214819247960

No, zjevně máte problém s psaním a když jsme u toho práva, tak v USA už by bylo dávno rozhodnuto a ano, vím, že tam mají jiný systém.

+1/0
27.4.2013 10:24

T35o65m13á72š 23K68n31a26i39f28l 6853760857410

No, když myslíte...

0/−1
27.4.2013 10:27

I68v28a91n 73M82a36r27e13k 6974858692

No tak při sledování této tragedie i po tom co se později dělo se mi vždy zdvihne TK* Nechápu a nikdy nepochopím jak mohla SŽDC,, DI i RBŽD pod sunutím takového monstra nechat povolenou plnou traťovou rychlost ? ? ? Když už tehdy nebyla uskutečněna výluka kolejí v daném traťovém úseku proč nebyla aspoň pod místem stavby a jejím okolí zavedena pomalá rychlost ? ? ? Drážní orgány si mohou kvákat co chtějí ale to že došlo k tak zbytečné tragedii a s takovými následky je z valné části jen jejich vina* Sám jsem byl svědkem když před asi dvaceti lety  přepravovali z Č.Třebové do  dílen Zvolen lokomotivu T 478.3 ze které byl doslova kabriolet protože jí chyběla celá střešní konstrukce* Na můj dotaz co se tehdy stalo mi doprovod této lokomotivy sdělil že sunuli nad tratí silniční konstrukci ale špatně odhadli výšku tak to odnesla jen lokomotiva a to díky zavedené pomalé jízdě* věřím tomu že kdyby firma provádějící ve Studénce tuto stavbu měla schoppného právnílka znalého železničních předpisů hromada zaměstnanců železnice by neměla klidný spánek ! R^

+1/−6
26.4.2013 22:06

D88a44v23i30d 73Č55e98r68n21o74h27o10r73s46k26ý 1536714536586

když budeme brát předpisy doslova tak o tom že se nad tratí něco děje na dráze nikdo nic nevěděl :-) o výluku žádá ten, jehož činnost by mohla narušit plynulost železničního provozu :-) jak o výluku tak o snížení tratové rychlosti a musí dopravcům uhradit případné náklady vzniklé tímto omezením a to se stavitelům jaksi nechtělo :-) a mimochodem ten den se na mostě nemělo vůbec pracovat a přitom s konstrukcí pohybovali takže právník může maximálně ten průšvih zmírnit ale už ted je jisté že jediným odsouzeným může být zhotovitel stavby

+4/−2
26.4.2013 22:19

I19v33a91n 70M48a17r90e47k 6984878782

Trochu divné že se pracovalo (a ne první den ale už drahnou dobu) nad drážním tělesem a nikdo z ;-D;-Ddrážních orgánů o ničem až do  vzniku  nehody nevěděl? Pracoval jsem 28r. na dráze jako strojvedoucí a přes takováto pracovní místa jsem projížděl nesčetněkrát (pokud nebyla kolej zrovna vyloučená) ale nikdy ! ! ! tam nebyla povolena plná traťová rychlost a byly to akce daleko méně závažné,kdežto při sunutí tohoto monstra přes trať byli všichni v klidu a v pohodě* Že k pohybu či rozkmitání mostní konstrukce mohol dojít i vlivem rychle projíždějících vlaků asi žádného "odborníka" nenapadlo a jisté není nikdy nic,záleží na "úhlu pohledu"a ten máme každý jiný,toť vše* 8-o

+1/−1
26.4.2013 23:07

D32a67v27i13d 33Č33e18r94n65o72h85o18r74s66k51ý 1276274366656

:-)podle předpisů pokud stavební firma nepožádá o výluku tak sždc o ničem oficiálně neví a nemá důvod dělat jakékoliv omezení v provozu :-) to že na tu stavbu kdokoliv kouká a vidí že se tam něco děje je věc jiná :-) papírově je to OK mimochodem výluka měla být pár dní poté když by se most usazoval :-)

+2/0
26.4.2013 23:38

Z81d55e58n48ě75k 46O96r72š73u23l81í18k 1105790417512

no a to je to hlavní že jo?papírově je to oukej.že škody jsou ve stamilionech a zemřeli ,lidé je zcela nepodstatné.typicky české.nikdo za nic nemůže.

+1/−1
27.4.2013 8:22

A59r82t69u23r 92V45o75l87n85ý 4332241276142

Pane, bohapustě žvaníte, nebo nechápete psaný text! Jasně bylo předpisatelem uvedeno, že daný den se neměla na mostě dělat žádná větší akce. Vysouvat se mělo až druhý den, takže i kdyby na ten den měla být zavedená pomalá jízda, stejně by to nepomohlo, protože se vysouvalo o den dříve. Chápete? A pokud se ten osudný den nemělo nic dít, proč by tam ta pomalá jízda měla být? Máte ponětí, kolik zavedená pomalá jízda stojí? Zpomalování a rozjíždění se těžkých nákladních vlaků, zbytečná zpoždění vlaků osobní dopravy, snížení propustnosti tratě... Nebo snad máte pocit, že elektrika v drátech a nafta PROSTĚ JSOU?

+3/−1
27.4.2013 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.