Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přejít cestu? To je o život, lkají obce u Opavy sužované tisíci aut

Přestože důležitá silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou už se staví, další obce na Opavsku bojují o odklon dopravy. Ani nová cesta totiž jejich problém nevyřeší. Zástupci Nových Sedlic či třeba Opavy-Komárova proto vytvářejí studie, jak si od potíží pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F98r13a18n34t64i93s66e95k 74P36r30o66u54z24a 7878315611741

"Je tam sice semafor, někteří řidiči si jej však v rychlosti ani nevšimnou." Tomu nerozumim... Semafor je v obci, ze strany od Opavy je obec hodne dlouho, ze strany od ostravy je jeste pred obci omezeni rychlosti na 70 km/h, pochopitelne nechybi znacka oznacujici svetelnou signalizaci, tak jakepak "v rychlosti nevsimnou" ;-O???

0/0
9.5.2013 14:34
Foto

M65a47r14e30k 44B29a33š93i16s49t72a 7313702383700

Hlavně by si mohli pohnout a začít "něco" s tou cestou dělat celkově, protože jezdit mezi kusy betonu není rozhodně příjemné. Namísto tlačení peněz do Prahy by bylo hezké dát dostatek financí tady.

0/0
8.5.2013 8:21

J24a58n 49N80o82v89á43k 6814424836983

V Komárově je to problém, ale tam to "seká" obec jen na celkem krátkém úseku (od začátku Komárova ke kolejím). Jako řešení mě napadá udělat v těch místech zemní val nebo estakádu, aby místní mohli svobodně a pohodlně chodit sem a tam bez ohledu na dopravní situaci. Navíc by mohlo na trati Ostrava-Opava ubýt jedno nebezpečné místo (přejezd) díky mimoúrovňovému křížení..

+1/0
7.5.2013 10:48

J98a48n 23S61o97u98k45u50p 1254784366785

Nebo ideální varianta - obchovat Komárova a napojení nějakou část obchvatu Opavy. Ovšem to je varianta tkz. snová.

0/0
7.5.2013 10:55

J67a88n 11N69o87v26á32k 6534654906953

Snová a drahá.

0/0
7.5.2013 11:04

J40a65n 48N49o78v83á31k 6654704456453

Relativně jednoduché řešení se nabízí v Nových Sedlicích. Tam je severně od cesty asi 20-30 domů, drtivá většina obce je na druhé straně. Kdyby existovala spolupráce obce a státu (nebo kraje), tak by obyvatelé těch 20-30 domů dostali šanci za dobrý peníz prodat barák a dostali by v obci za hubičku novou parcelu. V ten okamžik vede cesta ne přes Nové Sedlice, ale mezi nimi a Štítinou. Cenově by to určitě vyšlo levněji než 1 km čtyřproudé cesty.

+1/0
7.5.2013 10:42

A29l83o79i53s 51B73l84a29ž23k90o 1871791803917

Ta sobeckost okolních obcí - Štítina, Velké Hoštice, Suché Lazce.... evidentně NEZNÁ MEZÍ!! Podívejte se na mapu, lidé z Nových Sedlic, z Komárová, trpí, protože někdo jiný nechce v prázdných polích, kde nic není, ani barák, funkční obchvat. Být na starostech oněch dvou obcí, přeruším spojení se Štítinou, s Hošticemi, aby si uvědomili, že cesta I/11 slouží také jim a proto také oni by měli nést za její kompromisní umístění v pustých polích mezi obcemi své břímě!! A státe, Stajnuro, ukaž se, že jsi krajan a že jsi spravedlivý ministr, co nemá jen na hubě ;-€

+1/−1
7.5.2013 10:30

J80a30n 55N64o20v39á42k 6174524826953

Bacha na to, mezi Štítinou a Novými Sedlicemi je asi jen 50 m pole.

+1/0
7.5.2013 10:42

M58a58r66e66k 92K23o65s42t32e68l26e89c43k73ý 6583686468

Výpadovka z Ostravy na Opavu, tzv. prodloužená Rudná, je komunikace, která byla vymyšlena a připravena za dob budování socialismu při plánování Poruby před více než 50 lety. Pouze SE nepostavila.

Teď, když se konečně začalo s výstavbou, tak jsme najednou překvapeni, že nemá pokračování! Proč se aspoň nepřipravilo (po celou dobu 20 let budování kapitalismu) její napojení na Opavu? Studie jsou téměř k ničemu, proč obce už nemají hotové plány? Na co čekali a čekají? To až nyní spočítali, kolik aut u nich jezdí?

Místní radní asi dost hodně zaspali a jediné, co zatím zjistili je, že nejsou schopni se domluvit a vybrat schůdné řešení. A až (jestli!) nějaké řešení vyberou, tak nastane obvyklý kolotoč protestů, průtahů, petic, soudů a vyvlastňování, jak to známe z výstavby jakékoliv jiné cesty, dálnice nebo větší stavby. To se to plánovalo a stavělo za socialismu, když neexistovali žádní ekolologové, jůnyjní dotace a nikdo si nedovolil protestovat proti tomu, co rozhodla strana a vláda!

Obyvatelé obcí na trase i projíždějící řidiči se jednoduše musí smířit se současným stavem, kdy široká dálnice zavede všechny doprostřed dědiny. I kdyby náhodou byly ve státní kase peníze, tak se bohužel hodně dlouho nic podstatného nezmění!

+1/0
7.5.2013 10:06

J77a14n 51S85o67u57k96u63p 1754104606155

Je jako fakt, že dlouhodobě nechápu N.Sedlice + Komárov, od Ostravy se postaví mohutný přivaděč, který skončí....v dědině na světlech. ;-D

+3/0
7.5.2013 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.