Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přejít cestu? To je o život, lkají obce u Opavy sužované tisíci aut

Přestože důležitá silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou už se staví, další obce na Opavsku bojují o odklon dopravy. Ani nová cesta totiž jejich problém nevyřeší. Zástupci Nových Sedlic či třeba Opavy-Komárova proto vytvářejí studie, jak si od potíží pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F83r28a67n17t88i85s24e83k 21P33r88o94u10z88a 7658515711521

"Je tam sice semafor, někteří řidiči si jej však v rychlosti ani nevšimnou." Tomu nerozumim... Semafor je v obci, ze strany od Opavy je obec hodne dlouho, ze strany od ostravy je jeste pred obci omezeni rychlosti na 70 km/h, pochopitelne nechybi znacka oznacujici svetelnou signalizaci, tak jakepak "v rychlosti nevsimnou" ;-O???

0/0
9.5.2013 14:34
Foto

M80a65r56e94k 58B78a16š19i45s86t57a 7263422473380

Hlavně by si mohli pohnout a začít "něco" s tou cestou dělat celkově, protože jezdit mezi kusy betonu není rozhodně příjemné. Namísto tlačení peněz do Prahy by bylo hezké dát dostatek financí tady.

0/0
8.5.2013 8:21

J15a24n 85N91o85v29á75k 6574774196293

V Komárově je to problém, ale tam to "seká" obec jen na celkem krátkém úseku (od začátku Komárova ke kolejím). Jako řešení mě napadá udělat v těch místech zemní val nebo estakádu, aby místní mohli svobodně a pohodlně chodit sem a tam bez ohledu na dopravní situaci. Navíc by mohlo na trati Ostrava-Opava ubýt jedno nebezpečné místo (přejezd) díky mimoúrovňovému křížení..

+1/0
7.5.2013 10:48

J25a87n 79S80o46u66k12u62p 1284334196555

Nebo ideální varianta - obchovat Komárova a napojení nějakou část obchvatu Opavy. Ovšem to je varianta tkz. snová.

0/0
7.5.2013 10:55

J79a46n 80N68o86v92á57k 6164754786753

Snová a drahá.

0/0
7.5.2013 11:04

J45a75n 66N81o15v40á78k 6224454376673

Relativně jednoduché řešení se nabízí v Nových Sedlicích. Tam je severně od cesty asi 20-30 domů, drtivá většina obce je na druhé straně. Kdyby existovala spolupráce obce a státu (nebo kraje), tak by obyvatelé těch 20-30 domů dostali šanci za dobrý peníz prodat barák a dostali by v obci za hubičku novou parcelu. V ten okamžik vede cesta ne přes Nové Sedlice, ale mezi nimi a Štítinou. Cenově by to určitě vyšlo levněji než 1 km čtyřproudé cesty.

+1/0
7.5.2013 10:42

A24l20o56i84s 37B75l64a77ž24k12o 1221331863397

Ta sobeckost okolních obcí - Štítina, Velké Hoštice, Suché Lazce.... evidentně NEZNÁ MEZÍ!! Podívejte se na mapu, lidé z Nových Sedlic, z Komárová, trpí, protože někdo jiný nechce v prázdných polích, kde nic není, ani barák, funkční obchvat. Být na starostech oněch dvou obcí, přeruším spojení se Štítinou, s Hošticemi, aby si uvědomili, že cesta I/11 slouží také jim a proto také oni by měli nést za její kompromisní umístění v pustých polích mezi obcemi své břímě!! A státe, Stajnuro, ukaž se, že jsi krajan a že jsi spravedlivý ministr, co nemá jen na hubě ;-€

+1/−1
7.5.2013 10:30

J90a71n 63N80o43v23á53k 6754714276413

Bacha na to, mezi Štítinou a Novými Sedlicemi je asi jen 50 m pole.

+1/0
7.5.2013 10:42

M71a87r97e16k 93K30o75s34t25e84l77e81c90k59ý 6153316138

Výpadovka z Ostravy na Opavu, tzv. prodloužená Rudná, je komunikace, která byla vymyšlena a připravena za dob budování socialismu při plánování Poruby před více než 50 lety. Pouze SE nepostavila.

Teď, když se konečně začalo s výstavbou, tak jsme najednou překvapeni, že nemá pokračování! Proč se aspoň nepřipravilo (po celou dobu 20 let budování kapitalismu) její napojení na Opavu? Studie jsou téměř k ničemu, proč obce už nemají hotové plány? Na co čekali a čekají? To až nyní spočítali, kolik aut u nich jezdí?

Místní radní asi dost hodně zaspali a jediné, co zatím zjistili je, že nejsou schopni se domluvit a vybrat schůdné řešení. A až (jestli!) nějaké řešení vyberou, tak nastane obvyklý kolotoč protestů, průtahů, petic, soudů a vyvlastňování, jak to známe z výstavby jakékoliv jiné cesty, dálnice nebo větší stavby. To se to plánovalo a stavělo za socialismu, když neexistovali žádní ekolologové, jůnyjní dotace a nikdo si nedovolil protestovat proti tomu, co rozhodla strana a vláda!

Obyvatelé obcí na trase i projíždějící řidiči se jednoduše musí smířit se současným stavem, kdy široká dálnice zavede všechny doprostřed dědiny. I kdyby náhodou byly ve státní kase peníze, tak se bohužel hodně dlouho nic podstatného nezmění!

+1/0
7.5.2013 10:06

J81a29n 79S63o33u83k81u56p 1594204796365

Je jako fakt, že dlouhodobě nechápu N.Sedlice + Komárov, od Ostravy se postaví mohutný přivaděč, který skončí....v dědině na světlech. ;-D

+3/0
7.5.2013 9:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.