- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Je tam sice semafor, někteří řidiči si jej však v rychlosti ani nevšimnou." Tomu nerozumim... Semafor je v obci, ze strany od Opavy je obec hodne dlouho, ze strany od ostravy je jeste pred obci omezeni rychlosti na 70 km/h, pochopitelne nechybi znacka oznacujici svetelnou signalizaci, tak jakepak "v rychlosti nevsimnou" ???
Hlavně by si mohli pohnout a začít "něco" s tou cestou dělat celkově, protože jezdit mezi kusy betonu není rozhodně příjemné. Namísto tlačení peněz do Prahy by bylo hezké dát dostatek financí tady.
V Komárově je to problém, ale tam to "seká" obec jen na celkem krátkém úseku (od začátku Komárova ke kolejím). Jako řešení mě napadá udělat v těch místech zemní val nebo estakádu, aby místní mohli svobodně a pohodlně chodit sem a tam bez ohledu na dopravní situaci. Navíc by mohlo na trati Ostrava-Opava ubýt jedno nebezpečné místo (přejezd) díky mimoúrovňovému křížení..
Nebo ideální varianta - obchovat Komárova a napojení nějakou část obchvatu Opavy. Ovšem to je varianta tkz. snová.
Relativně jednoduché řešení se nabízí v Nových Sedlicích. Tam je severně od cesty asi 20-30 domů, drtivá většina obce je na druhé straně. Kdyby existovala spolupráce obce a státu (nebo kraje), tak by obyvatelé těch 20-30 domů dostali šanci za dobrý peníz prodat barák a dostali by v obci za hubičku novou parcelu. V ten okamžik vede cesta ne přes Nové Sedlice, ale mezi nimi a Štítinou. Cenově by to určitě vyšlo levněji než 1 km čtyřproudé cesty.
Ta sobeckost okolních obcí - Štítina, Velké Hoštice, Suché Lazce.... evidentně NEZNÁ MEZÍ Podívejte se na mapu, lidé z Nových Sedlic, z Komárová, trpí, protože někdo jiný nechce v prázdných polích, kde nic není, ani barák, funkční obchvat. Být na starostech oněch dvou obcí, přeruším spojení se Štítinou, s Hošticemi, aby si uvědomili, že cesta I/11 slouží také jim a proto také oni by měli nést za její kompromisní umístění v pustých polích mezi obcemi své břímě A státe, Stajnuro, ukaž se, že jsi krajan a že jsi spravedlivý ministr, co nemá jen na hubě
Bacha na to, mezi Štítinou a Novými Sedlicemi je asi jen 50 m pole.
Výpadovka z Ostravy na Opavu, tzv. prodloužená Rudná, je komunikace, která byla vymyšlena a připravena za dob budování socialismu při plánování Poruby před více než 50 lety. Pouze SE nepostavila.
Teď, když se konečně začalo s výstavbou, tak jsme najednou překvapeni, že nemá pokračování! Proč se aspoň nepřipravilo (po celou dobu 20 let budování kapitalismu) její napojení na Opavu? Studie jsou téměř k ničemu, proč obce už nemají hotové plány? Na co čekali a čekají? To až nyní spočítali, kolik aut u nich jezdí?
Místní radní asi dost hodně zaspali a jediné, co zatím zjistili je, že nejsou schopni se domluvit a vybrat schůdné řešení. A až (jestli!) nějaké řešení vyberou, tak nastane obvyklý kolotoč protestů, průtahů, petic, soudů a vyvlastňování, jak to známe z výstavby jakékoliv jiné cesty, dálnice nebo větší stavby. To se to plánovalo a stavělo za socialismu, když neexistovali žádní ekolologové, jůnyjní dotace a nikdo si nedovolil protestovat proti tomu, co rozhodla strana a vláda!
Obyvatelé obcí na trase i projíždějící řidiči se jednoduše musí smířit se současným stavem, kdy široká dálnice zavede všechny doprostřed dědiny. I kdyby náhodou byly ve státní kase peníze, tak se bohužel hodně dlouho nic podstatného nezmění!
Je jako fakt, že dlouhodobě nechápu N.Sedlice + Komárov, od Ostravy se postaví mohutný přivaděč, který skončí....v dědině na světlech.