- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesvědčování nepomáhá, protože jediné co přesvědčí je na výsost štědré vykoupení a k tomu vybudování nové obce kvalitními domy, které by po dohodě s občany postavil zadavatel stavby. Stavbyvedoucí by měl být z místního zastupitelstva společně s odborným dozorem. Věřím, že poté by nebylo tolik nevrlých občanů. Stát by neměl působit až tak nesnesitelnou bolest, která již takovým zásahem do života občanů bude zasazená do srdcí navždy. Důvody které známe mohou být pro jednoho takové, pro druhého onaké, ale budoucnost by měla být taková, že nebudou obyvatelé vzpomínat s zatrpklou nenávistí v mysli. Bolest by měla být sladká, nostalgická.
Ta přehrada proti povodním ochrání Zátor, Brantice a část Krnova, obce od Krnova po Opavu a samotnou Opavu už moc ne (leda by byla v plánu i přehrada na Opavici). Výstavbou přehrady navíc dojde ke zničení současné hlavní silnice Krnov - Bruntál a silnice Nové Heřminovy - Vrbno pod. Pradědem. Stejně tak to asi ukončí provoz trati Milotice nad Opavou - Vrbno a asi to i ohrozí trať Krnov - Bruntál. Ale o tom Povodí Odry mlčí, protože se jim to nehodí do jejich řečí o úžasnosti přehrady. Navíc tato nezbytná infrastruktura není součástí samotné výstavby přehrady, ale řeší se to samostatně. Obávám se, že to nakonec dopadne tak, jako to dopadlo při výstavbě přehrady u Staré Bystrice na Slovensku - přehrada se postavila, nová cesta byla postavena až více jak 20 let po dobudování přehrady. Či v ČR za oběť přehrady padla i trať Ostravice - Bílá.
Vždyť přece přehrady nemají protipovodňový charaktér, ja se nás, veřejnost, snažili přesvědčit politici při záplavách v Čechách. Takže stavba je zcela zbytečná, záplavy budou stále, ať přehradu postaví nebo ne...
Ještěže za socializmu a za první republiky jsme měli ve stavbami dotčených obcích osvícenější starosty a zastupitele než mají Nové Heřmínovy! S takovými bychom neměli ani pitnou vodu, záplavy by byly všude, železnice ani dálnice by nebyly...
V současném státě je problém postavit cokoliv, protože se vždycky najde někdo, kdo to bude sabotovat - od různých zelených pissů, přes hnuté děti země až po kdejakého starostu, či pár desítek lidí, kteří ohrožují zájmy tisíců dalších.
Smutné.
No, castecne dovedu pochopit obavy tech par desitek lidi v NH...
Ale kdyz se podivam na velikost ohrozeneho uzemi a pocet lidi v nem zijicich, tak si myslim, ze verejny zajem je jasny.
A uz jsme se davno meli bavit v rovine kompenzaci. Nikoliv jestli vubec a kdy!
Myslím, že poslední věta je to ,co by mělo zajímat novináře a veškeré kritiky starosty Heřminov!! Běžte se-všichni, podívat pouhých dvacet kilometrů vedle, na Slezskou Hartu, kde takto hospodaří sqarda pana ředitele Povodí Odry, jaký skvělý rozvoj zažívají v posledních 20 letech, co přehrada stojí!! Nikde nic, všude prázdno, až na Roudno, kde je výroba kojenecké vody, tak to tam ještě úplně nepochcípalo!
A pokud ředitel plácá a lže o cyklotrasách či bruslařích, právě u Harty měl možnost dokázat, jak to upřímně myslí... zatím všude kolem "Zákaz vstupu, sokuromý pozemek Povodí Odry, jen na povolení "či "Zákaz vjezdu, soukromý pozemek Povodí Odry, jen na povolení" a podobně!!
Lháři, Lháři, lháři, těšící se na ty miliony tun betonu, co tam vystřílejí, proto jsou všude v okolních lomech nadržení, kdy to vypukne a namastí si kapsy!
Salome ať drží hubu a modlí se, ať ji nepříjdou kontrolovat evropské dotace, jo!!
jo a teď v Nových Heřminovech to žije? Sám starosta říká, že tam mají prázdný baráky, takže o moc horší to být asi nemůže. Když si mají možnost vybrat pozemky a udělají to trochu systémově, tak tam asi žádný cedule typu "Zákaz vstupu, soukromý pozemek Povodí Odry, jen na povolení" asi být neměly.