Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské letiště se propadlo do ztráty. Lidé méně létají na dovolené

Po krátkém nadechnutí, kdy bylo ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově dva roky po sobě v černých číslech, se jeho hospodaření opět propadlo. Téměř třicetimilionová ztráta je výrazně největší za posledních pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o80s78e82f 35H13o82f84f34e66j 8500593732912

Nevim,tohle mne žily nerve,Spíš mne zajímá,jakým figlem zvednou cenu elektriky,vody ,plynu a chleba.

0/0
8.8.2013 9:13

D73a45n 20M93a78c60h74o43l77d53a 8797612444392

proc to neudelala? Zeptejte se Zatorskeho, Lukši, Tošenovskeho atd. Nevim proc se na to ptate me? Podle vasich predpokladu nechapu a nerozumim tomu jak muze fungovat Brno, kdyz je hodinu Viden i Bratislava a dve hodiny Praha, s tim ze Brno ma mensi spadovou oblast. Ja bych spis navrhnul airport bus z nadrazi Svinov, pro mimo Ostravske je mosnov spatne dostupny byt tam jezdi dva busy z ostatnich mest. Napojeni na vlak je dulezite a funguje to tak vsude.

0/0
2.8.2013 17:42

D67a78n 62M28a53c96h53o95l91d83a 8887462734532

spatne zarazeno pro pana Sturce

0/0
2.8.2013 17:42

P46e93t30r 81Š18t10e93f63k94a 9701221960771

chtělo by to změnit myšlení lidí...

0/0
1.8.2013 22:08

J45a13n 34Z13b72o67ř52i27l 3559147319

Špatné dopravní spojení na letiště z okolních měst :) to je podle mě něco co lidi odrazuje... napojist přímé spojení z Havířova, Karviné apod. a na letiště a možná cestujících přibude :-P

0/0
1.8.2013 18:27

P16a76v48e77l 52S35z14t41u86r30c 4969834329961

Aha? A problém je vyřešen. Takže podle Vás bychom měli investovat cca 1 mld Kč, abychom zajistili luxusní a rychlé spojení Havířova a Karviné a bude po problému. Podobně uvažuje velká většina našich "komunálních politiků", kteří také věří, že se stane zázrak, když se postaví železnice až na letiště. Samozřejmě nikdo z těchto "přesvědčených a věřících" by do toho nedal ani korunu ze svého. Asi zase tak moc přesvědčeni a věřící nejsou ;-) Z veřejných zdrojů ale se rozdává snadno. Zejména v naší zemi, kde je veřejným tajemstvím, z čeho jsou financovány politické strany, že? Jinak malá připomínka k Vašemu příspěvku "ala" Havířov a Karviná. Myslím, že připustíte, že v kraji jsou i jiná města - třeba Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Myslíte si, že by obyvatelé těchto měst dychtivě uvítali "přímé" vlakové spojení přes Studénku pár krát denně (jistě pochopíte, že vlak nepojede ke každému charteru) na letiště, když to mají kousek autem? Už jste někdy cestoval do a z Mošnova? Mám trochu pochybnosti, jelikož si nemyslím, že by na letiště bylo špatné dopravní spojení. Autem, či busem je letiště naopak bez problémů velmi dobře dostupné, díky dálnici v podstatě luxusně.

+4/−1
1.8.2013 19:04

M53a43r44t13i83n 91P15r55i28m18a92s 4677807251781

Koukám na mapu, sem netušil že je to od Ostravy tak daleko... To bych se ani neodvažoval pojmenovat jako Ostravské leitště.

+3/−2
1.8.2013 21:10

P30e36t90r 89Š97t75e41f61k26a 9211681650801

ono se tak ani nejmenuje...

+1/0
1.8.2013 22:10
Foto

P20r57o48k29o11p 15V29a33n17t23u70c22h 2257592581405

Namátkou - Oslo Torp (Sandefjord) je 118 km od Osla, Stockholm Skavsta je 100 km od Stockholmu, London Luton je 56 km od centra Londýna a London Stansted 48 km. Není na tom nic divného, pojmenovat letiště podle blízkého velkého města. Navíc na letiště jezdí linka ostravské MHD.

0/0
1.8.2013 23:00

P83a84v54e88l 62S65z92t15u93r33c 4309224819281

Společnost Ryanair bude spokojena, když dosáhne cca 40 tis. odbavených cestujících. Jinak řečeno, dá se očekávat, že tato společnost (potažmo vedení letiště a vedení Kraje) počítá s reálným optimistickým odhadem cca 80 tis. cestujících za rok. To je nějakých 20 až 30% z celkového počtu odbavených cestujících. Jinak řečeno, těžiště provozu spadá a s největší pravděpodobností spadat bude do oblasti charterových letů. Jinak zlehčovat tuto realitu tím, že nedaleké Katowice padají taktéž je zcela zavádějící, jelikož obě letiště jsou v dnešní době neporovnatelná. Nehledě na skutečnost, že po vybudování dálnice je dnes dosažitelnost na polské letiště mnohem lepší, přestože ještě chybí cca 10 km úsek (ten se ale velmi rychle dokončuje). Shrnuto a podtrženo, Mošnov byl, je a zcela jistě v nejbližší budoucnosti zůstane sezónním letištěm. Místo přijetí této skutečnosti se Kraj všemožně rvát další stovky miliónů korun z peněz daňových poplatníků k dalším zcela nesmyslným investicím - viz tady: http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988.

+3/0
1.8.2013 16:17

P91e25t35r 34Š45t69e69f73k65a 9741941540231

dny Nato to napraví :-)

0/0
1.8.2013 22:12
Foto

P22r29o77k82o26p 81V31a42n36t23u76c27h 2537632421345

Těch 80 tisíc je ale jedna linka. Kde je napsáno, že nepřibudou další, když se tady Ryanairu dobře daří? Katovice taky nějak začínaly. A dosažitelnost katovického letiště rozhodně lepší není, s tím nesouhlasím. Letěl jsem teď třikrát z Katovic a kdyby byla stejná linka v nabídce z Ostravy, letím z Ostravy, protože prakticky ze všech koutů MS kraje budou Katovice vždy o něco přes 100 km dále než Ostrava. A na letiště u Ostravy se dá taky pohodlně dostat po dálnici až ke Studénce a odtamtud už je to do Mošnova jen pár km.

+1/0
1.8.2013 23:06

P77a83v17e51l 88S31z55t85u90r23c 4889694209281

Kde je napsáno, že nepřibudou další? To není tak těžké uhodnout. Zkuste prosím uvažovat v širších souvislostech. V tomto regionu (tady mám na mysli region zahrnující nejenom dvě letiště v Mošnově a Katovicích, ale taktéž dnes poměrně snadno dostupná letiště v Brně a Krakově) existuje jistá kapacita potřeby létat, která není nekonečná. V současné době jsou prostě takříkajíc "karty rozdány" a snažit se postupně dohánět Katowice (a dnes už bohužel i Krakov a Brno) je nesmyslné a představují obrovské riziko finančních ztrát. Nízkonákladové linky jsou na zmiňovaných letištích dobře zavedené a Mošnov mohou používat občas k taktickým cílům ve svůj prospěch a bohužel na účet našeho kraje. Jako například v současné době Ryanair, který využívá slevového programu letiště pro nově příchozí společnosti. Slevy obvykletrvají tři roky, což byla shodou okolností doba, po kterou Ryanair v Prazepůsobil v Praze. Je to jako s celou řadou investičních pobídek.Firmy ji maximálně využijí a pak velmi často pod nejrůznější záminkou zmizí.

0/−1
2.8.2013 6:01

D78a92n 17M52a80c85h25o50l14d39a 8597852644112

neni duvod aby nepribyly dalsi, i pres Katowice. Ostrava ma spadouvou oblast mozna 1,5 - 2 mio lidi, kteri vetsinou litaji z prahy, Vidne nabo Katowic. Neni proc by tyto lidi nemohli litat z nekolika dobre zvolenych linek provozovanych nizkonakladovkou. Nehlede na to ze muzou pritahnout i Polaky treba jinymi letovými casy, mozna cenou, to uz bybylo na spolecnosti a na mire nakladu letiste Mosnov a Katovice

0/−1
2.8.2013 10:18

P58a16v90e16l 36S48z87t89u87r12c 4339904729911

Pokud se budeme bavit o nízkonákladovkách, tak z Vámi zmíněné spádové oblasti lidé lítají kromě Katowic také z Krakowa a Brna, z Vídně skoro vůbec a Praha je už docela z ruky, to spíše opět polská Wroclaw. Nebudu se s Vámi přít o tom, zda je za této situace dostatečný prostor pro Mošnov, zejména, když v dozorčí radě fungují v podstatě stále stejní "odborníci", kteří za uplynulých cca 8 let dokázali to, co dokázali. Tedy až na Ryanair s optimistickým odhadem 80 tis.pasažérů za rok, nic. Momentálně se tito "odborníci" soustředí na utopení několika stovek miliónů korun na vybudování železnice na letiště, které je v podstatě letištěm sezónním, a to ještě jak se píše v článku zájem lidí o charterové lety ubývá. To je prostě realita a věřit tomu, že za těchto okolností se podaří přitáhnout další low-costy je velmi pochybné, neřku-li naivní. Ten problém není rok, ani dva starý, táhne se už více než dvě volební období a stále slyšíme stejnou písničku.

0/0
2.8.2013 15:06

D91a12n 92M60a31c17h43o82l19d11a 8827552194362

podle Vasich predpokladu nechapu jak muze za pul roku z Ostravy litat 40 tis. lidi do Londyna, vzdyt trh je nasycen a neni kde ze :D rika Vam neco konkurencni prostredi? Asi ne co. Nikde neni psano ze Ostrava nemuze prebrat cestujici jinym lletistim, kdyz na to prijde. Ostrava a okoli ma pres milion lidi, kdyz pripocteme jesenicko a mozna Olomouc, pripadne Zilinu a okoli, tak se dostanem na slusnou spadovou oblast. Myslite snad ze tech 40 tis. lidi do Londyna jsou novi cestujici? Ne, prevazne se jedna o ty, kteri litali z Prahy a Katowic (Krakow je uz uplne mimo). O tom jak se letiste vede to uz je jina pohadka. Ostrava proste potencial ma, jen to nekdo musi chytnout za spravny konec. Londyn ukazuje ze to jde a poptavka na nizkonakladovy tady je. Je rozdil se trmacet do Katovic nez pristat 10km od Ostravy.

0/0
2.8.2013 17:21

P79a76v90e13l 65S54z36t83u32r81c 4429704409881

A proč to tedy už dávno Ostrava neudělala, když ten potenciál má?  Nejdříve si zjistěte fakta, potom trochu přemýšlejte a potom se vyjadřujte k tématu. Podle Vašich argumentů to vypadá, že vůbec netušíte, která bije.

0/0
2.8.2013 17:32

P15a15v28e88l 22S33z58t12u46r98c 4639574669751

Ještě poznámka k dostupnosti letiště v Katovicích - v předchozím příspěvku jsem neměl na mysli srovnání dostupnosti letišť v Mošnově a Katovicích, ale srovnával jsem dostupnost letiště v Katovicích dnes a v nedávné minulosti, kdy cesta z OVY na toto letiště trvala skoro 2 hodiny. Mošnov je samozřejmě pro lidi z našeho kraje velmi dobře dostupný. O to víc je zarážející úporná snaha Kraje utopit další stamilióny v budování "lepší přístupnosti" letiště železnicí. Tímto "podnikatelským uvažováním" Katovice ani jiná letiště zcela jistě nedoženeme ;-)

0/0
2.8.2013 6:16

J95i88ř32í 80H39l60i20s20n20i30k34o28v64s17k79ý 9203271592751

Miniletiště? Přistávací dráha jako jediná v ČR byla stavěna pro ruské těžké bombardéry. Podívejte se na délku dráhy, šířku. Americké strategické B52H nemohou přistát jen tak někde. V ČR pouze v Ostravě, tedy v Mošnově.

+3/−1
1.8.2013 16:14

P54a77v14e82l 92S43z84t77u76r40c 4919484189861

Z hlediska parametrů přistávací dráhy máte jistě pravdu, jistě není pochyb o tom, že tady mohou přistávat největší letadla. To ale nijak nesouvisí s obsahem článku, ve kterém se primárně řeší ekonomika běžného provozu. Z tohoto pohledu je možné mluvit o "miniletišti". Problém je v tom, že Kraj už proinvestoval stovky miliónů a chystá se na další podobné "investice". S ohledem na současný vývoj ve společnosti musí někde tyto promrhané peníze chybět. A vlastně už chybí...

+1/0
1.8.2013 16:24

J60i86ř42í 59H61l41i79s78n93i93k96o64v92s68k50ý 9323351802131

Já jen reagoval na miniletiště

0/−1
1.8.2013 17:10

P80a22v96e91l 16S39z46t53u82r42c 4789284809251

V pohodě. Já jsem se Vám zase snažil vysvětlit, že v kontextu článku to v podstatě skutečně "miniletiště". To, že na něm mohou přistávat největší letadla světa je sice prima, ale z hlediska ekonomiky aktuálního provozu to v podstatě nehraje roli. Pokud se nepletu, tak svého času existovala dle mého soudu zajímavá idea, že by tato nadstandardně vybavená přistávací plocha mohla být využita v souvislosti se servisem velkých letounů. Myslím, že i něco v tomto směru běží, ale obávám se, že se všechno děje naprosto živelně nebo naopak s nějakým nejasným záměrem, který by snad mohl posloužit pouze vybraných soukromým subjektům. Všechno je to prostě velmi podivné, netransparentní a hlavně nám v této oblasti takříkajíc ujíždí vlak. Nebo spíše už ujel...

+1/0
1.8.2013 18:49

J41a14n 30H46a60v64l28i95n75a 9824206849383

ehm, no ten servis tam je, ze ano, ale jaksi ho vlastni, svete div se!, mistr Zatorsky...a kvalita servisu stoji, dle mych informaci, za starou backoru... ke vsemu pry skoncily dotace. JInak castecna zachrana je lakovna patrici Irum, ti maji zakazek dostatek a delaji tam i velmi pekne kousky specialnich livery: http://www.planes.cz/cs/photo/1171937/sukhoi-superjet-100-ra-89009-aeroflot-afl-su-ostrava-osr-lkmt/

0/0
2.8.2013 8:53

J49a26n 36H54a14v21l45i37n74a 9624946369303

jinak je s podivem ten pokles, protoze minimalne za pristavaci poplatky musi inkasovat vice nez kdy predtim.....diky lakovane..takovy.Azerbajdzan airlines si tam nechava prelakovat celou flotilu a porad tam je provoz

+1/0
1.8.2013 14:44

M25a87r96t45i25n 75P26a48p61r64o30s 3844748255843

Předělal bych toto miniletiště na atrakci a vozil bych tam zahraniční turisty. Každý, koho znám ze zahraničí, kdo přiletěl do OV se smál, jak malé je toto letiště. 

Proč na tom nepostavit business plan? ;-D

+1/−2
1.8.2013 14:27

J83a46n 24H81a30v10l96i37n55a 9864746179453

jste zjevne toho moc nepocestoval nebo spis ti vasi znami :-/ LKMT je klasicke regionalni letiste, solidne vybavene a s dlouhou drahou....

+10/0
1.8.2013 14:42

J87o66s50e35f 20Š40e49m39e98l39í67k 7439681880867

Pokud hodnotíte letiště podle velikosti bufetu (jakl jste asi zvyklý), souhlas.

Pokud porovnáte dráhy (to je to, kam přistávají letadla), větší v ČR není.

+2/−1
1.8.2013 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.