Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské letiště se propadlo do ztráty. Lidé méně létají na dovolené

Po krátkém nadechnutí, kdy bylo ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově dva roky po sobě v černých číslech, se jeho hospodaření opět propadlo. Téměř třicetimilionová ztráta je výrazně největší za posledních pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83o10s98e45f 18H31o12f65f42e70j 8820263342712

Nevim,tohle mne žily nerve,Spíš mne zajímá,jakým figlem zvednou cenu elektriky,vody ,plynu a chleba.

0/0
8.8.2013 9:13

D30a24n 32M35a79c56h76o51l26d65a 8217182974132

proc to neudelala? Zeptejte se Zatorskeho, Lukši, Tošenovskeho atd. Nevim proc se na to ptate me? Podle vasich predpokladu nechapu a nerozumim tomu jak muze fungovat Brno, kdyz je hodinu Viden i Bratislava a dve hodiny Praha, s tim ze Brno ma mensi spadovou oblast. Ja bych spis navrhnul airport bus z nadrazi Svinov, pro mimo Ostravske je mosnov spatne dostupny byt tam jezdi dva busy z ostatnich mest. Napojeni na vlak je dulezite a funguje to tak vsude.

0/0
2.8.2013 17:42

D34a61n 71M33a24c45h54o87l98d47a 8187162694702

spatne zarazeno pro pana Sturce

0/0
2.8.2013 17:42

P21e93t31r 91Š13t14e50f84k51a 9581451720341

chtělo by to změnit myšlení lidí...

0/0
1.8.2013 22:08

J41a82n 42Z33b10o32ř98i40l 3809977589

Špatné dopravní spojení na letiště z okolních měst :) to je podle mě něco co lidi odrazuje... napojist přímé spojení z Havířova, Karviné apod. a na letiště a možná cestujících přibude :-P

0/0
1.8.2013 18:27

P11a87v27e41l 24S83z26t73u85r15c 4399324449291

Aha? A problém je vyřešen. Takže podle Vás bychom měli investovat cca 1 mld Kč, abychom zajistili luxusní a rychlé spojení Havířova a Karviné a bude po problému. Podobně uvažuje velká většina našich "komunálních politiků", kteří také věří, že se stane zázrak, když se postaví železnice až na letiště. Samozřejmě nikdo z těchto "přesvědčených a věřících" by do toho nedal ani korunu ze svého. Asi zase tak moc přesvědčeni a věřící nejsou ;-) Z veřejných zdrojů ale se rozdává snadno. Zejména v naší zemi, kde je veřejným tajemstvím, z čeho jsou financovány politické strany, že? Jinak malá připomínka k Vašemu příspěvku "ala" Havířov a Karviná. Myslím, že připustíte, že v kraji jsou i jiná města - třeba Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Myslíte si, že by obyvatelé těchto měst dychtivě uvítali "přímé" vlakové spojení přes Studénku pár krát denně (jistě pochopíte, že vlak nepojede ke každému charteru) na letiště, když to mají kousek autem? Už jste někdy cestoval do a z Mošnova? Mám trochu pochybnosti, jelikož si nemyslím, že by na letiště bylo špatné dopravní spojení. Autem, či busem je letiště naopak bez problémů velmi dobře dostupné, díky dálnici v podstatě luxusně.

+4/−1
1.8.2013 19:04

M15a93r62t48i19n 22P87r51i21m22a14s 4667237181821

Koukám na mapu, sem netušil že je to od Ostravy tak daleko... To bych se ani neodvažoval pojmenovat jako Ostravské leitště.

+3/−2
1.8.2013 21:10

P70e39t40r 95Š72t90e24f85k18a 9701661420711

ono se tak ani nejmenuje...

+1/0
1.8.2013 22:10
Foto

P85r28o11k60o97p 14V94a37n45t91u70c84h 2707582761145

Namátkou - Oslo Torp (Sandefjord) je 118 km od Osla, Stockholm Skavsta je 100 km od Stockholmu, London Luton je 56 km od centra Londýna a London Stansted 48 km. Není na tom nic divného, pojmenovat letiště podle blízkého velkého města. Navíc na letiště jezdí linka ostravské MHD.

0/0
1.8.2013 23:00

P36a57v70e18l 89S25z75t98u35r71c 4379904189531

Společnost Ryanair bude spokojena, když dosáhne cca 40 tis. odbavených cestujících. Jinak řečeno, dá se očekávat, že tato společnost (potažmo vedení letiště a vedení Kraje) počítá s reálným optimistickým odhadem cca 80 tis. cestujících za rok. To je nějakých 20 až 30% z celkového počtu odbavených cestujících. Jinak řečeno, těžiště provozu spadá a s největší pravděpodobností spadat bude do oblasti charterových letů. Jinak zlehčovat tuto realitu tím, že nedaleké Katowice padají taktéž je zcela zavádějící, jelikož obě letiště jsou v dnešní době neporovnatelná. Nehledě na skutečnost, že po vybudování dálnice je dnes dosažitelnost na polské letiště mnohem lepší, přestože ještě chybí cca 10 km úsek (ten se ale velmi rychle dokončuje). Shrnuto a podtrženo, Mošnov byl, je a zcela jistě v nejbližší budoucnosti zůstane sezónním letištěm. Místo přijetí této skutečnosti se Kraj všemožně rvát další stovky miliónů korun z peněz daňových poplatníků k dalším zcela nesmyslným investicím - viz tady: http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988.

+3/0
1.8.2013 16:17

P77e51t79r 25Š64t92e21f53k68a 9191221550341

dny Nato to napraví :-)

0/0
1.8.2013 22:12
Foto

P46r68o20k11o41p 46V81a81n22t95u33c81h 2707512121355

Těch 80 tisíc je ale jedna linka. Kde je napsáno, že nepřibudou další, když se tady Ryanairu dobře daří? Katovice taky nějak začínaly. A dosažitelnost katovického letiště rozhodně lepší není, s tím nesouhlasím. Letěl jsem teď třikrát z Katovic a kdyby byla stejná linka v nabídce z Ostravy, letím z Ostravy, protože prakticky ze všech koutů MS kraje budou Katovice vždy o něco přes 100 km dále než Ostrava. A na letiště u Ostravy se dá taky pohodlně dostat po dálnici až ke Studénce a odtamtud už je to do Mošnova jen pár km.

+1/0
1.8.2013 23:06

P35a76v14e29l 91S24z29t15u54r93c 4839924829881

Kde je napsáno, že nepřibudou další? To není tak těžké uhodnout. Zkuste prosím uvažovat v širších souvislostech. V tomto regionu (tady mám na mysli region zahrnující nejenom dvě letiště v Mošnově a Katovicích, ale taktéž dnes poměrně snadno dostupná letiště v Brně a Krakově) existuje jistá kapacita potřeby létat, která není nekonečná. V současné době jsou prostě takříkajíc "karty rozdány" a snažit se postupně dohánět Katowice (a dnes už bohužel i Krakov a Brno) je nesmyslné a představují obrovské riziko finančních ztrát. Nízkonákladové linky jsou na zmiňovaných letištích dobře zavedené a Mošnov mohou používat občas k taktickým cílům ve svůj prospěch a bohužel na účet našeho kraje. Jako například v současné době Ryanair, který využívá slevového programu letiště pro nově příchozí společnosti. Slevy obvykletrvají tři roky, což byla shodou okolností doba, po kterou Ryanair v Prazepůsobil v Praze. Je to jako s celou řadou investičních pobídek.Firmy ji maximálně využijí a pak velmi často pod nejrůznější záminkou zmizí.

0/−1
2.8.2013 6:01

D60a94n 44M90a39c39h25o69l94d53a 8367712644542

neni duvod aby nepribyly dalsi, i pres Katowice. Ostrava ma spadouvou oblast mozna 1,5 - 2 mio lidi, kteri vetsinou litaji z prahy, Vidne nabo Katowic. Neni proc by tyto lidi nemohli litat z nekolika dobre zvolenych linek provozovanych nizkonakladovkou. Nehlede na to ze muzou pritahnout i Polaky treba jinymi letovými casy, mozna cenou, to uz bybylo na spolecnosti a na mire nakladu letiste Mosnov a Katovice

0/−1
2.8.2013 10:18

P55a42v93e50l 18S28z42t41u18r35c 4429314499151

Pokud se budeme bavit o nízkonákladovkách, tak z Vámi zmíněné spádové oblasti lidé lítají kromě Katowic také z Krakowa a Brna, z Vídně skoro vůbec a Praha je už docela z ruky, to spíše opět polská Wroclaw. Nebudu se s Vámi přít o tom, zda je za této situace dostatečný prostor pro Mošnov, zejména, když v dozorčí radě fungují v podstatě stále stejní "odborníci", kteří za uplynulých cca 8 let dokázali to, co dokázali. Tedy až na Ryanair s optimistickým odhadem 80 tis.pasažérů za rok, nic. Momentálně se tito "odborníci" soustředí na utopení několika stovek miliónů korun na vybudování železnice na letiště, které je v podstatě letištěm sezónním, a to ještě jak se píše v článku zájem lidí o charterové lety ubývá. To je prostě realita a věřit tomu, že za těchto okolností se podaří přitáhnout další low-costy je velmi pochybné, neřku-li naivní. Ten problém není rok, ani dva starý, táhne se už více než dvě volební období a stále slyšíme stejnou písničku.

0/0
2.8.2013 15:06

D55a47n 62M87a97c33h44o38l47d78a 8217722194652

podle Vasich predpokladu nechapu jak muze za pul roku z Ostravy litat 40 tis. lidi do Londyna, vzdyt trh je nasycen a neni kde ze :D rika Vam neco konkurencni prostredi? Asi ne co. Nikde neni psano ze Ostrava nemuze prebrat cestujici jinym lletistim, kdyz na to prijde. Ostrava a okoli ma pres milion lidi, kdyz pripocteme jesenicko a mozna Olomouc, pripadne Zilinu a okoli, tak se dostanem na slusnou spadovou oblast. Myslite snad ze tech 40 tis. lidi do Londyna jsou novi cestujici? Ne, prevazne se jedna o ty, kteri litali z Prahy a Katowic (Krakow je uz uplne mimo). O tom jak se letiste vede to uz je jina pohadka. Ostrava proste potencial ma, jen to nekdo musi chytnout za spravny konec. Londyn ukazuje ze to jde a poptavka na nizkonakladovy tady je. Je rozdil se trmacet do Katovic nez pristat 10km od Ostravy.

0/0
2.8.2013 17:21

P80a59v92e30l 59S74z58t22u10r42c 4839644559291

A proč to tedy už dávno Ostrava neudělala, když ten potenciál má?  Nejdříve si zjistěte fakta, potom trochu přemýšlejte a potom se vyjadřujte k tématu. Podle Vašich argumentů to vypadá, že vůbec netušíte, která bije.

0/0
2.8.2013 17:32

P85a18v58e17l 88S20z23t57u90r47c 4729414199261

Ještě poznámka k dostupnosti letiště v Katovicích - v předchozím příspěvku jsem neměl na mysli srovnání dostupnosti letišť v Mošnově a Katovicích, ale srovnával jsem dostupnost letiště v Katovicích dnes a v nedávné minulosti, kdy cesta z OVY na toto letiště trvala skoro 2 hodiny. Mošnov je samozřejmě pro lidi z našeho kraje velmi dobře dostupný. O to víc je zarážející úporná snaha Kraje utopit další stamilióny v budování "lepší přístupnosti" letiště železnicí. Tímto "podnikatelským uvažováním" Katovice ani jiná letiště zcela jistě nedoženeme ;-)

0/0
2.8.2013 6:16

J94i24ř39í 45H18l76i60s57n42i21k71o74v55s43k46ý 9293141432761

Miniletiště? Přistávací dráha jako jediná v ČR byla stavěna pro ruské těžké bombardéry. Podívejte se na délku dráhy, šířku. Americké strategické B52H nemohou přistát jen tak někde. V ČR pouze v Ostravě, tedy v Mošnově.

+3/−1
1.8.2013 16:14

P25a52v39e30l 13S82z98t51u32r68c 4559574279641

Z hlediska parametrů přistávací dráhy máte jistě pravdu, jistě není pochyb o tom, že tady mohou přistávat největší letadla. To ale nijak nesouvisí s obsahem článku, ve kterém se primárně řeší ekonomika běžného provozu. Z tohoto pohledu je možné mluvit o "miniletišti". Problém je v tom, že Kraj už proinvestoval stovky miliónů a chystá se na další podobné "investice". S ohledem na současný vývoj ve společnosti musí někde tyto promrhané peníze chybět. A vlastně už chybí...

+1/0
1.8.2013 16:24

J41i26ř85í 13H47l55i78s67n38i74k46o45v24s63k78ý 9203701422381

Já jen reagoval na miniletiště

0/−1
1.8.2013 17:10

P64a92v73e65l 92S35z62t19u34r37c 4889864639531

V pohodě. Já jsem se Vám zase snažil vysvětlit, že v kontextu článku to v podstatě skutečně "miniletiště". To, že na něm mohou přistávat největší letadla světa je sice prima, ale z hlediska ekonomiky aktuálního provozu to v podstatě nehraje roli. Pokud se nepletu, tak svého času existovala dle mého soudu zajímavá idea, že by tato nadstandardně vybavená přistávací plocha mohla být využita v souvislosti se servisem velkých letounů. Myslím, že i něco v tomto směru běží, ale obávám se, že se všechno děje naprosto živelně nebo naopak s nějakým nejasným záměrem, který by snad mohl posloužit pouze vybraných soukromým subjektům. Všechno je to prostě velmi podivné, netransparentní a hlavně nám v této oblasti takříkajíc ujíždí vlak. Nebo spíše už ujel...

+1/0
1.8.2013 18:49

J19a24n 27H60a25v66l86i96n57a 9244636839673

ehm, no ten servis tam je, ze ano, ale jaksi ho vlastni, svete div se!, mistr Zatorsky...a kvalita servisu stoji, dle mych informaci, za starou backoru... ke vsemu pry skoncily dotace. JInak castecna zachrana je lakovna patrici Irum, ti maji zakazek dostatek a delaji tam i velmi pekne kousky specialnich livery: http://www.planes.cz/cs/photo/1171937/sukhoi-superjet-100-ra-89009-aeroflot-afl-su-ostrava-osr-lkmt/

0/0
2.8.2013 8:53

J67a44n 71H21a96v22l28i62n70a 9664596919773

jinak je s podivem ten pokles, protoze minimalne za pristavaci poplatky musi inkasovat vice nez kdy predtim.....diky lakovane..takovy.Azerbajdzan airlines si tam nechava prelakovat celou flotilu a porad tam je provoz

+1/0
1.8.2013 14:44

M83a46r53t39i48n 86P81a90p14r49o61s 3594558755503

Předělal bych toto miniletiště na atrakci a vozil bych tam zahraniční turisty. Každý, koho znám ze zahraničí, kdo přiletěl do OV se smál, jak malé je toto letiště. 

Proč na tom nepostavit business plan? ;-D

+1/−2
1.8.2013 14:27

J66a45n 59H12a18v66l94i73n62a 9264906749453

jste zjevne toho moc nepocestoval nebo spis ti vasi znami :-/ LKMT je klasicke regionalni letiste, solidne vybavene a s dlouhou drahou....

+10/0
1.8.2013 14:42

J90o48s56e66f 67Š47e81m49e52l27í74k 7759121750627

Pokud hodnotíte letiště podle velikosti bufetu (jakl jste asi zvyklý), souhlas.

Pokud porovnáte dráhy (to je to, kam přistávají letadla), větší v ČR není.

+2/−1
1.8.2013 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.