Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravské letiště se propadlo do ztráty. Lidé méně létají na dovolené

Po krátkém nadechnutí, kdy bylo ostravské Letiště Leoše Janáčka v Mošnově dva roky po sobě v černých číslech, se jeho hospodaření opět propadlo. Téměř třicetimilionová ztráta je výrazně největší za posledních pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o72s74e32f 84H82o63f32f53e68j 8910493642872

Nevim,tohle mne žily nerve,Spíš mne zajímá,jakým figlem zvednou cenu elektriky,vody ,plynu a chleba.

0/0
8.8.2013 9:13

D76a40n 93M68a30c73h15o96l64d65a 8637282784862

proc to neudelala? Zeptejte se Zatorskeho, Lukši, Tošenovskeho atd. Nevim proc se na to ptate me? Podle vasich predpokladu nechapu a nerozumim tomu jak muze fungovat Brno, kdyz je hodinu Viden i Bratislava a dve hodiny Praha, s tim ze Brno ma mensi spadovou oblast. Ja bych spis navrhnul airport bus z nadrazi Svinov, pro mimo Ostravske je mosnov spatne dostupny byt tam jezdi dva busy z ostatnich mest. Napojeni na vlak je dulezite a funguje to tak vsude.

0/0
2.8.2013 17:42

D59a20n 50M22a26c64h19o35l63d39a 8667222734832

spatne zarazeno pro pana Sturce

0/0
2.8.2013 17:42

P10e88t77r 24Š86t74e91f11k47a 9301881220501

chtělo by to změnit myšlení lidí...

0/0
1.8.2013 22:08

J55a17n 18Z67b65o13ř76i72l 3429277789

Špatné dopravní spojení na letiště z okolních měst :) to je podle mě něco co lidi odrazuje... napojist přímé spojení z Havířova, Karviné apod. a na letiště a možná cestujících přibude :-P

0/0
1.8.2013 18:27

P33a98v78e51l 76S64z12t18u10r30c 4959744879491

Aha? A problém je vyřešen. Takže podle Vás bychom měli investovat cca 1 mld Kč, abychom zajistili luxusní a rychlé spojení Havířova a Karviné a bude po problému. Podobně uvažuje velká většina našich "komunálních politiků", kteří také věří, že se stane zázrak, když se postaví železnice až na letiště. Samozřejmě nikdo z těchto "přesvědčených a věřících" by do toho nedal ani korunu ze svého. Asi zase tak moc přesvědčeni a věřící nejsou ;-) Z veřejných zdrojů ale se rozdává snadno. Zejména v naší zemi, kde je veřejným tajemstvím, z čeho jsou financovány politické strany, že? Jinak malá připomínka k Vašemu příspěvku "ala" Havířov a Karviná. Myslím, že připustíte, že v kraji jsou i jiná města - třeba Ostrava, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Myslíte si, že by obyvatelé těchto měst dychtivě uvítali "přímé" vlakové spojení přes Studénku pár krát denně (jistě pochopíte, že vlak nepojede ke každému charteru) na letiště, když to mají kousek autem? Už jste někdy cestoval do a z Mošnova? Mám trochu pochybnosti, jelikož si nemyslím, že by na letiště bylo špatné dopravní spojení. Autem, či busem je letiště naopak bez problémů velmi dobře dostupné, díky dálnici v podstatě luxusně.

+4/−1
1.8.2013 19:04

M40a13r93t58i72n 30P33r13i24m62a27s 4547707101181

Koukám na mapu, sem netušil že je to od Ostravy tak daleko... To bych se ani neodvažoval pojmenovat jako Ostravské leitště.

+3/−2
1.8.2013 21:10

P95e21t66r 70Š97t89e87f94k50a 9331811270791

ono se tak ani nejmenuje...

+1/0
1.8.2013 22:10
Foto

P21r29o58k42o30p 28V35a98n82t24u68c96h 2547292841255

Namátkou - Oslo Torp (Sandefjord) je 118 km od Osla, Stockholm Skavsta je 100 km od Stockholmu, London Luton je 56 km od centra Londýna a London Stansted 48 km. Není na tom nic divného, pojmenovat letiště podle blízkého velkého města. Navíc na letiště jezdí linka ostravské MHD.

0/0
1.8.2013 23:00

P32a93v12e98l 14S19z38t13u89r58c 4529184539341

Společnost Ryanair bude spokojena, když dosáhne cca 40 tis. odbavených cestujících. Jinak řečeno, dá se očekávat, že tato společnost (potažmo vedení letiště a vedení Kraje) počítá s reálným optimistickým odhadem cca 80 tis. cestujících za rok. To je nějakých 20 až 30% z celkového počtu odbavených cestujících. Jinak řečeno, těžiště provozu spadá a s největší pravděpodobností spadat bude do oblasti charterových letů. Jinak zlehčovat tuto realitu tím, že nedaleké Katowice padají taktéž je zcela zavádějící, jelikož obě letiště jsou v dnešní době neporovnatelná. Nehledě na skutečnost, že po vybudování dálnice je dnes dosažitelnost na polské letiště mnohem lepší, přestože ještě chybí cca 10 km úsek (ten se ale velmi rychle dokončuje). Shrnuto a podtrženo, Mošnov byl, je a zcela jistě v nejbližší budoucnosti zůstane sezónním letištěm. Místo přijetí této skutečnosti se Kraj všemožně rvát další stovky miliónů korun z peněz daňových poplatníků k dalším zcela nesmyslným investicím - viz tady: http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988.

+3/0
1.8.2013 16:17

P90e12t52r 90Š93t14e84f34k51a 9741181230961

dny Nato to napraví :-)

0/0
1.8.2013 22:12
Foto

P96r73o52k69o12p 79V26a11n87t25u80c17h 2207292381405

Těch 80 tisíc je ale jedna linka. Kde je napsáno, že nepřibudou další, když se tady Ryanairu dobře daří? Katovice taky nějak začínaly. A dosažitelnost katovického letiště rozhodně lepší není, s tím nesouhlasím. Letěl jsem teď třikrát z Katovic a kdyby byla stejná linka v nabídce z Ostravy, letím z Ostravy, protože prakticky ze všech koutů MS kraje budou Katovice vždy o něco přes 100 km dále než Ostrava. A na letiště u Ostravy se dá taky pohodlně dostat po dálnici až ke Studénce a odtamtud už je to do Mošnova jen pár km.

+1/0
1.8.2013 23:06

P68a81v90e39l 88S77z94t12u38r90c 4219484969511

Kde je napsáno, že nepřibudou další? To není tak těžké uhodnout. Zkuste prosím uvažovat v širších souvislostech. V tomto regionu (tady mám na mysli region zahrnující nejenom dvě letiště v Mošnově a Katovicích, ale taktéž dnes poměrně snadno dostupná letiště v Brně a Krakově) existuje jistá kapacita potřeby létat, která není nekonečná. V současné době jsou prostě takříkajíc "karty rozdány" a snažit se postupně dohánět Katowice (a dnes už bohužel i Krakov a Brno) je nesmyslné a představují obrovské riziko finančních ztrát. Nízkonákladové linky jsou na zmiňovaných letištích dobře zavedené a Mošnov mohou používat občas k taktickým cílům ve svůj prospěch a bohužel na účet našeho kraje. Jako například v současné době Ryanair, který využívá slevového programu letiště pro nově příchozí společnosti. Slevy obvykletrvají tři roky, což byla shodou okolností doba, po kterou Ryanair v Prazepůsobil v Praze. Je to jako s celou řadou investičních pobídek.Firmy ji maximálně využijí a pak velmi často pod nejrůznější záminkou zmizí.

0/−1
2.8.2013 6:01

D37a89n 90M22a40c39h46o87l49d37a 8377322124862

neni duvod aby nepribyly dalsi, i pres Katowice. Ostrava ma spadouvou oblast mozna 1,5 - 2 mio lidi, kteri vetsinou litaji z prahy, Vidne nabo Katowic. Neni proc by tyto lidi nemohli litat z nekolika dobre zvolenych linek provozovanych nizkonakladovkou. Nehlede na to ze muzou pritahnout i Polaky treba jinymi letovými casy, mozna cenou, to uz bybylo na spolecnosti a na mire nakladu letiste Mosnov a Katovice

0/−1
2.8.2013 10:18

P71a83v82e83l 56S93z81t91u27r83c 4179294779501

Pokud se budeme bavit o nízkonákladovkách, tak z Vámi zmíněné spádové oblasti lidé lítají kromě Katowic také z Krakowa a Brna, z Vídně skoro vůbec a Praha je už docela z ruky, to spíše opět polská Wroclaw. Nebudu se s Vámi přít o tom, zda je za této situace dostatečný prostor pro Mošnov, zejména, když v dozorčí radě fungují v podstatě stále stejní "odborníci", kteří za uplynulých cca 8 let dokázali to, co dokázali. Tedy až na Ryanair s optimistickým odhadem 80 tis.pasažérů za rok, nic. Momentálně se tito "odborníci" soustředí na utopení několika stovek miliónů korun na vybudování železnice na letiště, které je v podstatě letištěm sezónním, a to ještě jak se píše v článku zájem lidí o charterové lety ubývá. To je prostě realita a věřit tomu, že za těchto okolností se podaří přitáhnout další low-costy je velmi pochybné, neřku-li naivní. Ten problém není rok, ani dva starý, táhne se už více než dvě volební období a stále slyšíme stejnou písničku.

0/0
2.8.2013 15:06

D41a21n 68M76a13c45h87o90l25d97a 8877972924802

podle Vasich predpokladu nechapu jak muze za pul roku z Ostravy litat 40 tis. lidi do Londyna, vzdyt trh je nasycen a neni kde ze :D rika Vam neco konkurencni prostredi? Asi ne co. Nikde neni psano ze Ostrava nemuze prebrat cestujici jinym lletistim, kdyz na to prijde. Ostrava a okoli ma pres milion lidi, kdyz pripocteme jesenicko a mozna Olomouc, pripadne Zilinu a okoli, tak se dostanem na slusnou spadovou oblast. Myslite snad ze tech 40 tis. lidi do Londyna jsou novi cestujici? Ne, prevazne se jedna o ty, kteri litali z Prahy a Katowic (Krakow je uz uplne mimo). O tom jak se letiste vede to uz je jina pohadka. Ostrava proste potencial ma, jen to nekdo musi chytnout za spravny konec. Londyn ukazuje ze to jde a poptavka na nizkonakladovy tady je. Je rozdil se trmacet do Katovic nez pristat 10km od Ostravy.

0/0
2.8.2013 17:21

P41a62v11e66l 75S17z39t54u17r36c 4919134689441

A proč to tedy už dávno Ostrava neudělala, když ten potenciál má?  Nejdříve si zjistěte fakta, potom trochu přemýšlejte a potom se vyjadřujte k tématu. Podle Vašich argumentů to vypadá, že vůbec netušíte, která bije.

0/0
2.8.2013 17:32

P72a17v14e21l 60S94z56t38u68r59c 4289654979791

Ještě poznámka k dostupnosti letiště v Katovicích - v předchozím příspěvku jsem neměl na mysli srovnání dostupnosti letišť v Mošnově a Katovicích, ale srovnával jsem dostupnost letiště v Katovicích dnes a v nedávné minulosti, kdy cesta z OVY na toto letiště trvala skoro 2 hodiny. Mošnov je samozřejmě pro lidi z našeho kraje velmi dobře dostupný. O to víc je zarážející úporná snaha Kraje utopit další stamilióny v budování "lepší přístupnosti" letiště železnicí. Tímto "podnikatelským uvažováním" Katovice ani jiná letiště zcela jistě nedoženeme ;-)

0/0
2.8.2013 6:16

J67i84ř94í 57H10l11i59s63n81i50k52o69v20s86k13ý 9413831102751

Miniletiště? Přistávací dráha jako jediná v ČR byla stavěna pro ruské těžké bombardéry. Podívejte se na délku dráhy, šířku. Americké strategické B52H nemohou přistát jen tak někde. V ČR pouze v Ostravě, tedy v Mošnově.

+3/−1
1.8.2013 16:14

P52a28v18e92l 76S46z96t33u13r93c 4519474199181

Z hlediska parametrů přistávací dráhy máte jistě pravdu, jistě není pochyb o tom, že tady mohou přistávat největší letadla. To ale nijak nesouvisí s obsahem článku, ve kterém se primárně řeší ekonomika běžného provozu. Z tohoto pohledu je možné mluvit o "miniletišti". Problém je v tom, že Kraj už proinvestoval stovky miliónů a chystá se na další podobné "investice". S ohledem na současný vývoj ve společnosti musí někde tyto promrhané peníze chybět. A vlastně už chybí...

+1/0
1.8.2013 16:24

J58i85ř32í 41H43l13i67s84n18i35k63o67v89s84k68ý 9343371752281

Já jen reagoval na miniletiště

0/−1
1.8.2013 17:10

P88a55v61e58l 90S28z21t12u76r56c 4699394139431

V pohodě. Já jsem se Vám zase snažil vysvětlit, že v kontextu článku to v podstatě skutečně "miniletiště". To, že na něm mohou přistávat největší letadla světa je sice prima, ale z hlediska ekonomiky aktuálního provozu to v podstatě nehraje roli. Pokud se nepletu, tak svého času existovala dle mého soudu zajímavá idea, že by tato nadstandardně vybavená přistávací plocha mohla být využita v souvislosti se servisem velkých letounů. Myslím, že i něco v tomto směru běží, ale obávám se, že se všechno děje naprosto živelně nebo naopak s nějakým nejasným záměrem, který by snad mohl posloužit pouze vybraných soukromým subjektům. Všechno je to prostě velmi podivné, netransparentní a hlavně nám v této oblasti takříkajíc ujíždí vlak. Nebo spíše už ujel...

+1/0
1.8.2013 18:49

J60a60n 10H79a98v49l95i18n67a 9194826399183

ehm, no ten servis tam je, ze ano, ale jaksi ho vlastni, svete div se!, mistr Zatorsky...a kvalita servisu stoji, dle mych informaci, za starou backoru... ke vsemu pry skoncily dotace. JInak castecna zachrana je lakovna patrici Irum, ti maji zakazek dostatek a delaji tam i velmi pekne kousky specialnich livery: http://www.planes.cz/cs/photo/1171937/sukhoi-superjet-100-ra-89009-aeroflot-afl-su-ostrava-osr-lkmt/

0/0
2.8.2013 8:53

J55a22n 63H77a65v74l28i29n62a 9964376419233

jinak je s podivem ten pokles, protoze minimalne za pristavaci poplatky musi inkasovat vice nez kdy predtim.....diky lakovane..takovy.Azerbajdzan airlines si tam nechava prelakovat celou flotilu a porad tam je provoz

+1/0
1.8.2013 14:44

M32a10r89t37i48n 94P60a34p38r33o68s 3544378355313

Předělal bych toto miniletiště na atrakci a vozil bych tam zahraniční turisty. Každý, koho znám ze zahraničí, kdo přiletěl do OV se smál, jak malé je toto letiště. 

Proč na tom nepostavit business plan? ;-D

+1/−2
1.8.2013 14:27

J80a86n 52H75a60v19l64i88n22a 9774136639833

jste zjevne toho moc nepocestoval nebo spis ti vasi znami :-/ LKMT je klasicke regionalni letiste, solidne vybavene a s dlouhou drahou....

+10/0
1.8.2013 14:42

J23o97s63e72f 47Š85e27m95e28l39í69k 7869781820267

Pokud hodnotíte letiště podle velikosti bufetu (jakl jste asi zvyklý), souhlas.

Pokud porovnáte dráhy (to je to, kam přistávají letadla), větší v ČR není.

+2/−1
1.8.2013 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.